Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wymienić klocki?
Autor Wiadomość
sqnix 


Wiek: 39
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 149
Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-03-2007, 20:53   Jak wymienić klocki?

Witam czy ktoś mi może napisać jak wymienić klocki hamulcowe w Fiat Tempra bez abs 92r?
Czy jest to trudne? I czy jest potrzebny jeszcze jakiś smar czy coś takiego?



zg óry dziękuje za odpowiedz
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2007, 17:27   

nie jest trudne, żaden problem, poprzeglądaj forum bo np przy wymianie łożysk czy czegoś były zdjęcia;

generalnie: zdejmujesz koło;
z boku jest zacisk z klockami, 'wchodzi' w niego tarcza hamulcowa;
zacisk masz mocowany od tyłu, od wewnętrznej , od strony auta dwoma śrubami, jedna u góry, jedna na dole, trafisz na nie po 'harmonijkowej' osłonie;

odkręcasz, zacisk zsuwasz z tarczy i mocowania wraz z klockami, przeczyścisz go ładnie, WARTO!!! w tym pilniczkiem, dajesz nowe klocki, zakadasz z powrotem i gotowe;

ewentualnie warto przesmarować tłoczki jeśli są problemy z hamulcami, grzją się felgi ale to inny temat który był już opisywany szerzej, jak hamuje ok to nie muszisz tłoczkw ruszać, ew syf z okolic oczyść...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-03-2007, 19:24   

Dodam że śruby od zacisku są na klucz 13 a kontra na klucz 15.Zacisk trzeba raczej zbić młotkiem,a nowe klocki pod szlifować pilnikiem lub na szlifierce w miejscu styku z jarzmem(lżej wejdą).
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-03-2007, 19:29   

No i proponuję najpierw zrobić jedno koło a później brać się za drugie.
Widziałem kiedyś jak pewien "mechanik" robił z 2 stron równolegle. Co w jednym zacisku wcisnął tłoczek to w drugim mu wychodził :lol:
:sciana:

A tłoczek wciśniesz bez problemu - wystarczą 2 łyżki lub coś podobnego jako dźwignie...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2007, 20:10   

ZielonyTBG napisał/a:
Zacisk trzeba raczej zbić młotkiem


nie polecam!!! lepiej zalożyć jakąś dźwignię i jednakową siłą dociskać - powoli schowa się. trzeba uważać żeby nie skrzywić zacisku który w momencie wykonywania tej czynności trzyma sie na jednej śrubie (górnej).

dziś wymieniałem tarcze (miały grubość 6,8mm :red_kartka: , nadmienie że dopuszczalna to 9,2mm )i klocki - 1,5 godz roboty. nic trudnego.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2007, 20:29   Re: Jak wymienić klocki?

klik
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-03-2007, 09:23   

z wcisnięciem tłoczka nie ma problemu tylko trzeba to robic przed odkręceniem zacisku, np śrubokrętem...przesuwasz cały zacisk wciskając jednoczesnie tłoczek...
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2007, 11:36   

moto77 napisał/a:
tylko trzeba to robic przed odkręceniem zacisku


ciężko będzie - klocki przeczkadzają...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-03-2007, 17:43   

konikks napisał/a:
ZielonyTBG napisał/a:
Zacisk trzeba raczej zbić młotkiem

nie polecam!!! lepiej zalożyć jakąś dźwignię i jednakową siłą dociskać - powoli schowa się.


Trochą nie czaje o co tu chodzi.Jak zacisk "powoli" się schowa.Chodziło mi o ZACISK,a nie o tłoczek.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2007, 18:33   

ZielonyTBG napisał/a:
Trochą nie czaje o co tu chodzi.Jak zacisk "powoli" się schowa.Chodziło mi o ZACISK,a nie o tłoczek


sory źle przecztałem :sciana: mi chodzi oczywiście o tłoczek...

ZielonyTBG MA 100% RACJI
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 20:18   

Panowie a co mnie poradzicie.
Dziś rowniez i ja zabrałem sie za wymiane klocków ale natrafilem na następujący problem.
Z uwagi na fakt iz klocki wytarły sie do zera a tarcze tez juz nie sa pierwszej nowosci tłoczek wysunął sie za daleko i teraz za cholere nie da sie go schowac. Nie pomagają ani łyżki ani zacisk ślusarski. Tłoczek ani drgnie. Do tego jeszcze uszczelka na tłoczku jest uszkodzona ale nie zaobserwowałem tam zadnych oznak korozji czy brudu i bedzie trzeba ja wymienic.
I tutaj zaczynają sie moje pytania:
1. Jak rozruszac (schować ewentualnie wyjąć)ten tłoczek
2. Jak wymienia się tę uszczelkę
3. Czy tłoczki we wszystkich zaciskach tipo są takie same
4. Jaka to ma być uszczelka chyba chodzi o wymiar bo tak sie mnie spytali w sklepie
5. Czy pasuje uszczelka od zacisku innego rodzaju fiata? moze uno?

Proszę o pomoc bo sprawa jest pilna jazda z hamulcami w takim stanie nie jest bezpieczna :red_kartka: a bez auta ani rusz :sciana: .
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-03-2007, 20:45   

z zamiennością od np uno to nie wiem, wersje T/T z większymi silnikami mogą mieć inne hamulce, ale 1.4 i 1.6 zaciski raczej te same...

tłoczek - wejdzie, łatwiej będzie jak oblejesz go płynem hamulc. by się przesmarował, z zewnątrz, po odchyleniu gumowej osłony harmonijkowej... potem weź żabkę, coś jak klucz francuski, kojarzysz? taką żabką po troszku raz z jednej, raz z drugiej strony albo w zacisku rozpychaj wpychając tłoczek albo za tłoczek i zacisk ściskaj, też wpychając tłoczek; musi pójść, tylko musisz po troszeczku, bardzo równomiernie, bo przy końcuy tłoczka jest baaardzo pasowny i po pół milimetra nawet jak Ci bardziej skręci w lewo/prawo itp jakl byś go wpychał tylko za jedną stronę, nie równomiernie, znaczy jak krzywo zacznie wchodzić choćby mikro-minimalnie to się zablokuje, musisz z drugiej strony dociągać zaraz... zabawa ale wejdzie...

'uszczelka na tłoczek od zacisku hamulcowego' - normalny sprzedawca w normalnym sklepie zajarzy...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-03-2007, 21:07   

gepard napisał/a:
5. Czy pasuje uszczelka od zacisku innego rodzaju fiata? moze uno?


Z Uno raczej nie, bo tak o ile dobrze pamiętam jest inny troche zacisk. Mogę jutro sprawdzić.

Najlepiej rozbierz, weź suwmiarkę i smierz średnicę tłoczka, wtedy będziesz mógł dobrać gumową osłonę.

Co do cofnięcia tłoczka, to ekstremalnie możesz zrobić tak. Odpiąc przewód (wtedy nie będzie się robiłi ciśnienie) i próbować go cofnąć. Ja zawsze psługiwałeś się kluczem fransuckim. Wkładałem go w zacisk i poprostu rozkręcałem klucz, który jak się rozsuwał popychał tłoczek.

Pamiętaj, że cienkie tarcze to też niebezpieczeństwo. Ja swoje wymienialem jak miały 9mm grubości i to już były cienkie. Tarcze w ASO kosztują coś koło 80-100zł sztuka, na allegro Brembo kupisz pewnie taniej.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-03-2007, 16:49   

gepard napisał/a:
3. Czy tłoczki we wszystkich zaciskach tipo są takie same

Były stosowane 2 rozmiary tłoczków 48mm i 54mm, ale najlepiej jak i tak zmierzysz suwmiarką
Najlepiej kup cały zestaw regeneracyjny zacisku kosztuje kilkanaście złotych i oprócz uszczelki tłoczka zacisku dostaniesz jeszcze uszczelki śrub prowadzących.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-03-2007, 18:25   

wymiana klocków to pikuś. Kilka rad uzupełniających poprzednie wypowiedzi:
- wymiana najpierw jedno kolo od początku do końca potem drugie.
- odkręca się cały zacisk (obie śruby) i ściąga razem ze starymi klockami. Jeśli nie chce zejść to trochę trzeba nim poruszać i zejdzie.
- aby wcisnąć tłoczek, odkręca się korek od zbiorniczka na płyn hamulcowy, woła się kogoś do pomocy aby obserwował poziom płynu w zbiorniczku, a samemu bierze się dwa młotki, odwraca je (bo tak naprawdę potrzebne są dwa trzonki jaki dźwignie) i wsuwa się trzonki z dwóch stron zacisku tak, że oparcie jest o ramie zacisku, a koniec dźwigni opiera się o tłoczek. Delikatnie i spokojnie przy użyciu tych dwóch dźwigni wciska się tłoczek. Poziom płynu hamulcowego bardzo się podnosi dlatego jest potrzebna ta druga osoba aby dbała o to aby płyn się nie wylał (jest silni żrący). Czasem trzeba tego płynu trochę odlać (polecam czystą strzykawkę).
- Przed założeniem zacisku warto go wyczyścić - najpierw wkrętakiem a potem delikatnie pilnikiem.
- uwaga na tarcze! Nie wolno ich brudzić, chwytać tłustymi rękoma itp.
- nie polewajcie niczego płynem hamulcowym - to żrąca substancja i czasem może się to źle skończyć ze słabszymi elementami, np. blacha nadwozia czy el. gumowe.
- po skręceniu hamulców i koła należy kilka razy silniej popompować hamulcem aby tłoczek wrócił na swoje miejsce <- nigdy bez tej czynności nie wyjeżdżaj nigdzie samochodem.
- po skończeniu wymiany klocków sprawdź i ew. uzupełnij płyn hamulcowy.
     Moneta
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2007, 05:52   

bronek napisał/a:
wymiana klocków to pikuś.


Też tak myślałem. Dopóki sam się nie namęczyłem. Ale udało sie klocki zmienione.
Cały problem polegał na tym, iż tłoczek nie chciał się cofnąc dlatego, że nie pozwalał na to płyn. Dopiero jak odkręciłem odpowietrznik poszło gładko. Coś się musiało przytkać. Dla pewności wymienię jeszcze gumowy przewód bo być może to on jest przyczyną.
Zostają jeszcze tarcze i ta nieszczęsna uszczelka tłoczka (a ta będzie dopiero dzisiaj bo nie mieli w sklepie). Za robotę zabiorę sie w niedziele.
Ładna aura + :piwko: = sukces murowany.
romano napisał/a:

Były stosowane 2 rozmiary tłoczków 48mm i 54mm, ale najlepiej jak i tak zmierzysz suwmiarką


Tłoczki u mnie mają 48mm

Dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2007, 12:00   

Cytat:
9. Opuszczamy zacisk w położenie robocze, przykręcamy go nową śrubą (powinny być w komplecie z klockami),

Czy przy wymianie klocków trzeba KONIECZNIE użyć NOWEJ śruby do przykręcenie zacisku? A jeśli użyjemy starej to co? :roll:
Czy to jest jakaś specjalna śruba?...
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2007, 12:23   

śruba powinna być w zestawie z klockami, samą ciężko dostać. jak masz w złym stanie to lepiej wymienić ja nie wymieniłem bo nie było w zestawie a osobno nie miał gość.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2007, 12:45   

I nie ma obawy, że się stara śruba odkręci albo co?...
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2007, 13:51   

ja jakoś odpukać jak dotąd nie musiałem śrub wymieniać, są nadal orginalne i są w bdb stanie, tylko co jakiś czas profilaktycznie jak czyściłem zaciski to i na śruby zerkałem by się nigdzie tam syf nie dostawał ani przy odkręcaniu; same się -odpukać- nie odkręcą;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
rosama 



Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 107
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-04-2007, 20:35   

Radke napisał/a:
A tłoczek wciśniesz bez problemu - wystarczą 2 łyżki lub coś podobnego jako dźwignie...

No nie wiem.... Przed chwilą skończyłem wymieniać tarcze i klocki w lewym przednim kole. I za cholerę tego pie....nego tłoka nie mgłem wcisnąć na tyle, żeby swobodnie założyć nowe klocki. :sciana:
Robiłem to na zgaszonym silniku, potem na załączonym i trochę wszedł, założyłem nowe klocki na siłę i koła teraz rękami można ruszyć, ale z wysiłkiem. Robiłem to też z odpowietrzaniem tzn. przy nacisku na tłok odkręcałem odpowietrznik. Efekty marne. Boję sie że jadąc jutro do pracy przegrzeję tarczę... :evil:
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-04-2007, 22:50   

Rosama masz przypieczony tłoczek dlatego tak ciężko wszedł.No i możesz to przegrzać.Trzeba go wysunąć na maxa i wyczyścić do połysku po czym przesmarować żeby znowu szybko nie złapało syfu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2007, 09:36   

Jako, że temat nowy, to się podczepię. O ile klocki wymieniałem już x razy w różnych samochodach, to teraz mam problem z tylnymi hamulcami w mojej temprze. Z tego co się orientuję to są tam hamulce bębnowe. Problem polega na tym, że tył prawie nie hamuje. Od czego zacząć i czy rozebranie tego układu grozi wyciekiem płynu hamulcowego? Bo bardzo nie lubię odpowietrzać układu :D
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-04-2007, 19:56   

Cóż Ci Tobi powiedzieć.Odkręcasz dwie śrubki które mocują bęben do piasty i teoretycznie powinieneś go zsunąć.Ale jeżeli auto ma już swoje przejechane to na obrzeżu bębna w środku (w miejscu gdzie szczęki nie pracują) powstaje rant,a wiadomo że samo regulatory trzymają szczęki jak najbliżej bębna,więc będzie problem ze zdjęciem,ponieważ zahaczą o rant bębna.Ja to zrobiłem "lekko" na siłę i zeszły.
Mam nadzieje że ktoś to zrozumie ;D ;D
Po zdjęciu bębna zobaczysz cały sprzęt i trzeba zapamiętać tylko jak to jest,żeby dobrze poskładać wszystko do kupy.Jedynie można związać cylinderek drutem żeby się tłoczki z cylinderka nie wysunęły.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2007, 20:07   

U mnie jak sprawdzałem stan szczek jak sie okazało to rant wcale nie był duży, ale pomimo to z jednej strony bęben wcale łatwo nie chciał zejść. Warto wtedy zaopatrzyć się w solidny młotek (doświadczenie z maluchem) i parę razy silnie uderzyć w bęben od czoła. Po kilku próbach na pewno uda się go zdjąć.
Nic więcej niestety nie mogę poradzić gdyż szczęki u mnie jeszcze jako takie i nic nie robiłem, ale pewnie za niedługo będzie trzeba je wymienić.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load