|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak wymienić klocki? |
Autor |
Wiadomość |
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2007, 20:15
|
|
|
No i stało się! Wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Oczywiście nie jest to takie proste jak w teorii wygląda....
Samo odsunięcie tłoka zacisku sprawiło mi kłopot. Stosowanie dźwigni nic nie dało, gdyż tłok pod osłoną gumową był przyrdzewiały trochę, a osłona dziurawa. Nie dało również nic odkręcenie (poluzowanie) odpowietrznika (który najpierw trzeba odkręcić ), dopiero całkowite ODKRĘCENIE ODPOWIETRZNIKA pomogło i tłok się cofnął. Od tego momentu robota poszła jak po maśle
Pewnie przewody elastyczne mogą już przytykać i/lub płyn też jest stary - pisał o tym w jakimś poście bodajże unknown....
Ale trzeba knifu i dużo podgrzanej coli żeby stare zapieczone elementy ruszyć...
Aha, czy to normalny objaw, żeby nowe klocki i tarcze grzały się bardziej niż zwykle? |
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 08:57
|
|
|
Chłopie co to za "maniane" odstawiasz . Zacisk należało rozebrac przeczyścic i złożyć trwa to 15 min. płyn wczesniej kupić dolac hamulce odpowietrzyć i po sprawie ...jeśli masz uszkodzone gumowe osłony to niedługo znowu to samo bedzie ..pozatym w zacisku pewnie szlam masz i tłoczek choc wyczyszczony to i tak nie bedzie dobrze chodził... a tarcze i klocki nowe nie bedą sie bardziej grzały jak zrobisz to co napisałem , czyli pożądne wyczyszczenie zacisków....aha a jeszcze jeśli tłoczek nie chciał sie cofnąc to oprócz tego ze przypieczony był może sie okazać że to przewód gumowy do wymiany jest bo sie wapadł w srodku...maksymalnie 20 zł kosztuje taki przewód |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2007, 16:53
|
|
|
bla, bla, bla... wiesz co? Napisz coś, co wniesie coś nowego do dyskusji...Chętnie słucham kogoś kto chce i potrafi podzielić się wiedzą - i doceniam to. A "maniana" to jest problem który napotykamy przy eksploatacji auta i który na forum staramy się rozwiązać i pomóc innym - w miarę swoich możliwości. A jeśli nie chcesz lub nie potrafisz podzielić się wiedzą, to daruj sobie komentarze w stylu:
Cytat: | Chłopie co to za "maniane" odstawiasz |
bo to tylko psuje krew!
Uff....Wkurzyłem się trochę...
Wracając do tematu.
Napisałeś, że:
Cytat: | z wcisnięciem tłoczka nie ma problemu tylko trzeba to robic przed odkręceniem zacisku, np śrubokrętem...przesuwasz cały zacisk wciskając jednoczesnie tłoczek... |
No to sobie wyobraź, że jest problem! I to taki, że nie dałem rady tłoka wepchnąć nie tylko śrubokrętem, ale nawet grubszą i dłuższą przedłużką do grzechotki! I przy próbie wciśnięcia złamałem trzonek młotka! A to dlatego że poprzedni właściciel nie założył właściwie osłony gumowej i z tłoka zrobił się syf. Dopiero wykręcenie (a nie tylko odkręcenie-poluzowanie) odpowietrznika spowodowało, że tłok cofnął się pod naciskiem...śrubokręta. Tak jak pisał o tym gepard
A jak już miałem dość miejsca żeby mi się zmieściła nowa tarcza i nowe klocki to zdjąłem zacisk i dokładnie wszystko sobie wyczyściłem i przesmarowałem smarem miedziowym.
I tak jak już wcześniej napisałem wymienię jeszcze przewody (już kupione), bo to one na 99% są przyczyną problemów z cofaniem płynu.
Jak to wszystko nie jest pozapiekane to faktycznie robota na 15min. Ale jak jest zapieczone i robota nie idzie, to się człowiek wkurza. A zjadliwe komentarze jeszcze bardziej... |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 07:18
|
|
|
Co sie tak unosisz ...matko... a co nalezy zrobic napisałem w skrócie i tyle wiadomo że czasami nie idzie jak po maśle to rzecz oczywista...a jeśli chodzi o "manianę" to chodziło mi oto że jak sie tłoczek przypiecze to należy zacisk rozebrac i wyczyścić a takie wysuwanie tłoczka i czyszczenie to półsrodek bo w zacisku i tak syf zostanie co dobrze na pracę hamulców nie wpływa ...a jak uważacie że sie mylę to płakac nie będę |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2007, 09:01
|
|
|
Zgadzam się w 100% z przedmówcą Zacisk warto rozebrać i dokładnie wyczyścić, obowiązkowo wymienić zużyte/poprzecierane osłony gumowe (bo przez nie będzie się zbierać syf), no i potem odpowietrzyć układ. Dlatego zrobię to przy wymianie przewodów.
A jeśli chodzi o "manianę", to nie chciałem dwa razy odpowietrzać hamulców: raz przy wyjęciu tłoka, a drugi przy wymianie przewodów. Dlatego zastosowałem "półśrodek", czyli tylko wysunięcie tłoczka i rozruszanie go. Ale to tylko na parę dni. Ot i tyle! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|