|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] silnik DGT na gaźniku |
Autor |
Wiadomość |
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2007, 17:11 [Benzyna] silnik DGT na gaźniku
|
|
|
witam
możecie mi powiedzieć ile koników ma silnik 1.4 dGT na gaźniku bo w dowodzie nie mam wpisane
miałem normalny silnik 1.4 na gaźniku i powiem wam ze gdy zamontowałem dGT poczułem różnice
trapi mnie jedno ile ma KM
pozdro |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-09-2007, 17:16 Re: silnik DGT na gaźniku
|
|
|
luki21 napisał/a: | witam
możecie mi powiedzieć ile koników ma silnik 1.4 dGT na gaźniku bo w dowodzie nie mam wpisane
miałem normalny silnik 1.4 na gaźniku i powiem wam ze gdy zamontowałem dGT poczułem różnice
trapi mnie jedno ile ma KM
pozdro |
No nie no kolego nie rozsmieszaj mnie ;] DGT to oznaczenie wersji wyposazenia a dokladnie tego ze auto zamiast analogowych wskazników ma tzw. desce cyforową [ swoją drogą niezle UFO w nocy].
Co do silnikow 1.4 na gazniku to byly dwie wersje, jedna mialo 70KM druga mocniejsza 78KM, jak podasz oznaczenie silnika to Cie uswiadomie ile masz teraz KM pod maska [ znaczy sie ile miał ten silnik kiedys ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2007, 17:35
|
|
|
wiesz ja sie tak bardzo na oznaczeniach silnika nie znam a facet od którego kopiłem ten silnik powiedział ze ma okolo 95 KM
zaglądałem do gaźnika i porównując z tym co miałem jest bardzo wiele modyfikacji
chyba przejadę sie jednak na hamownie i sam sprawdze |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2007, 17:52
|
|
|
luki21 napisał/a: | i powiem wam ze gdy zamontowałem dGT poczułem różnice |
sory ale nie mogę się powstrzymać |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-09-2007, 18:00
|
|
|
luki21 napisał/a: | facet od którego kopiłem ten silnik powiedział ze ma okolo 95 KM |
Hehe dobre, z 1.4 8V mialo by być 95KM, naprawde niezle ;] Można to zrobic ale to już trzeba wsadzić ostre wałki, dwa leżące WEBER'y, pobawić się z kanałami o gniazdami/zaworami w głowicy i by bylo te ok. 95KM ale auto nie nadawało by sie do codziennej jazdy i palilo jak smok ;]
Te 95KM to miał ale 1.6 DOHC ;] zapozyczony z Ritmo/Regaty swoją drogą bardzo udany zywotny silnik. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2007, 18:23
|
|
|
Może kolego miałeś 1.1 wsadzony, bo takie też się zdarzały ponoć, choć ja się osobiście z takim nie spotkałem w Tipku. A zdaje się, że seryjne gaźniki w 1.4 czy też 1.6 aż tak bardzo się między sobą nie różnią.
Opisz bliżej na czym te modyfikacje polegają i podaj oznaczenie silnika jaki był i jaki jest to nam wiele wyjaśni. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-09-2007, 21:21
|
|
|
wszystko sie wyjaśniło z czasem
to jest silnik 1400 ale tylko w dowodzie
z tego co mi powiedział znawca to to jest silnik 1600 ale szlifowane miał cylindry i chyba głowice ma od 1800 albo od 2000 ale tego nie jesteśmy pewni
założyłem do tego motoru mój gaźnik oryginalny od 1400 i sie dławi wcale nie miał siły a gdy zamontowałem ten gaźnik co był przy tym siniku to jest ok
a kopa ma niesamowitego |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2007, 00:51
|
|
|
luki21 napisał/a: | o jest silnik 1400 ale tylko w dowodzie
z tego co mi powiedział znawca to to jest silnik 1600 ale szlifowane miał cylindry i chyba głowice ma od 1800 albo od 2000 ale tego nie jesteśmy pewni
założyłem do tego motoru mój gaźnik oryginalny od 1400 i sie dławi wcale nie miał siły a gdy zamontowałem ten gaźnik co był przy tym siniku to jest ok
|
Daj foto spod maski, bo jeżeli nie znasz się za bardzo to nie ma co wymyślać i gdybać
Silniki 1.4 i 1.6 to jedna grupa. Silniki 1.8 i 2.0 to druga, a ta przeróbka jakaś kosmiczna...głowica z 2.0 do 1.6? Jak to są zupełnie inne silniki i części nie pasują Poza tym jeżeli uważasz, że masz tam głowice z 1.8 / 2.0 to dziwne, że ktoś chciał tylko 95 HP mieć. Skoro taniej by było zapewne wstawić cały motor z Sedicci przykładowo Daj fote to sie wyjaśni wszystko.
P.S. To, że ma zryw to nic. Ja mam 1.4 z przelotowym wydechem, stożkiem, sportowymi świecami i parę innych klamotów + nakładki na pedały i też ma kopa..ale nie jak 2.0 |
_________________
|
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-09-2007, 15:18
|
|
|
ja sie na tym nie znam polegam tylko na opinii znajomego mechanika a na forum foty nie dam bo nie mogę dodawać plików (jeszcze) |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2007, 21:39
|
|
|
luki21 napisał/a: | nie mogę dodawać plików (jeszcze) | zapodaj komuś kto może i po kłopocie |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-09-2007, 21:53
|
|
|
mrk69 napisał/a: | P.S. To, że ma zryw to nic. Ja mam 1.4 z przelotowym wydechem, stożkiem, sportowymi świecami i parę innych klamotów + nakładki na pedały i też ma kopa..ale nie jak 2.0 |
a co mógłbym pozmieniać w moim tipku żeby miał wiecej koni? i ewentualnie ile by mi to dodało ? Na przykład same świece i stożek dały by cos? ( 1.4 gaźnik 78 koni ) |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-09-2007, 23:40
|
|
|
Na początek doprowadź auto do porządku (sprawdź filtr paliwa, drożność całego układu zasilającego, dobre kable zapłonowe, wyczyść gaźnik). Potem można się bawić w rzeczy typu: świece (np 4-ro elektrodowe), dolot (stożek, albo sportowy wkład, ale pamiętając oczywiście o dostarczeniu większej ilości zimnego powietrza, szczelności i odizolowaniu filtra od ciepłego silnika) i wydech (przelot końcowy, środkowy - ogólnie sama rura, bez żadnych filtrów i wymyślań). Tyle na początek. Ile to da? Zależy w jakim stanie masz teraz silnik. Takie zabiegi (poprawnie wykonane) dodadzą trochę mocy (nie spodziewaj się cudów), ale przede wszystkim poprawią pracę silnika i jego elastyczność. Dalsze zabawy to ingerencje w mechanikę. Planowanie głowicy, polerowanie kolektora dolotowego, zmiana wałka rozrządu. Jeżeli masz gaźnik (i ten silnik 159 A2.000 - 78 HP), to tu trochę większe pole do popisu, bo zawsze możesz dać lepszy, albo i 2 Tyle, że przy takich modyfikacjach to licz się z piciem benzyny szklankami Jeżeli i tego będzie Ci mało to są również turbokity, które nie obciążają silnika, ale mają za to mały stopień sprężania (i znów trochę mocy więcej) oraz ewentualnie(oczywiście, jeżeli nie chcesz zmienić auta na coś z grupy 1.8/2.0) możesz odciążyć auto. Na forum było kilka tego typu postów już. |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-09-2007, 10:58
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Na początek doprowadź auto do porządku (sprawdź filtr paliwa, drożność całego układu zasilającego, dobre kable zapłonowe, wyczyść gaźnik). Potem można się bawić w rzeczy typu: świece (np 4-ro elektrodowe), dolot (stożek, albo sportowy wkład, ale pamiętając oczywiście o dostarczeniu większej ilości zimnego powietrza, szczelności i odizolowaniu filtra od ciepłego silnika) i wydech (przelot końcowy, środkowy - ogólnie sama rura, bez żadnych filtrów i wymyślań). Tyle na początek. Ile to da? Zależy w jakim stanie masz teraz silnik. Takie zabiegi (poprawnie wykonane) dodadzą trochę mocy (nie spodziewaj się cudów), ale przede wszystkim poprawią pracę silnika i jego elastyczność. Dalsze zabawy to ingerencje w mechanikę. Planowanie głowicy, polerowanie kolektora dolotowego, zmiana wałka rozrządu. Jeżeli masz gaźnik (i ten silnik 159 A2.000 - 78 HP), to tu trochę większe pole do popisu, bo zawsze możesz dać lepszy, albo i 2 Tyle, że przy takich modyfikacjach to licz się z piciem benzyny szklankami Jeżeli i tego będzie Ci mało to są również turbokity, które nie obciążają silnika, ale mają za to mały stopień sprężania (i znów trochę mocy więcej) oraz ewentualnie(oczywiście, jeżeli nie chcesz zmienić auta na coś z grupy 1.8/2.0) możesz odciążyć auto. Na forum było kilka tego typu postów już. |
Póki co śmiga tak jak w linku poniżej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:14
|
|
|
mój stary silnik maił oznaczenie 160 A1.000
a teraz mam jakiś tam silnik który wymontowałem z innego tipo a w papierach od niego jest napisane ze był po kradzieży i ma nowe nr silnika i nadwozia a jego nr to PT 140000.......
i kto mi powie co to za silnik w dowodzie w drugim tipo jest wklepane 1.4
a pali mi 9-10 litrów na setkę przy oszczędnej jeździe w trasie zawsze poniżej 90 km\h |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-09-2007, 21:36
|
|
|
zrób zdjęcie silnika i wrzuć na jakąś stronke typu FOTOSIK czy coś innego opcji masz wiele a link do zdjęcia daj tutaj. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-09-2007, 13:00
|
|
|
ok postaram sie w poniedziałek to zrobić |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|