Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] silnik DGT na gaźniku
Autor Wiadomość
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-09-2007, 17:11   [Benzyna] silnik DGT na gaźniku

witam

możecie mi powiedzieć ile koników ma silnik 1.4 dGT na gaźniku bo w dowodzie nie mam wpisane

miałem :?: normalny silnik 1.4 na gaźniku i powiem wam ze gdy zamontowałem dGT poczułem różnice

trapi mnie jedno ile ma KM

pozdro :?: :?: :?:
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-09-2007, 17:16   Re: silnik DGT na gaźniku

luki21 napisał/a:
witam

możecie mi powiedzieć ile koników ma silnik 1.4 dGT na gaźniku bo w dowodzie nie mam wpisane

miałem :?: normalny silnik 1.4 na gaźniku i powiem wam ze gdy zamontowałem dGT poczułem różnice

trapi mnie jedno ile ma KM

pozdro :?: :?: :?:



No nie no kolego nie rozsmieszaj mnie ;] DGT to oznaczenie wersji wyposazenia a dokladnie tego ze auto zamiast analogowych wskazników ma tzw. desce cyforową [ swoją drogą niezle UFO w nocy].
Co do silnikow 1.4 na gazniku to byly dwie wersje, jedna mialo 70KM druga mocniejsza 78KM, jak podasz oznaczenie silnika to Cie uswiadomie ile masz teraz KM pod maska [ znaczy sie ile miał ten silnik kiedys ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-09-2007, 17:35   

wiesz ja sie tak bardzo na oznaczeniach silnika nie znam a facet od którego kopiłem ten silnik powiedział ze ma okolo 95 KM

zaglądałem do gaźnika i porównując z tym co miałem jest bardzo wiele modyfikacji

chyba przejadę sie jednak na hamownie i sam sprawdze
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2007, 17:52   

luki21 napisał/a:
i powiem wam ze gdy zamontowałem dGT poczułem różnice

sory ale nie mogę się powstrzymać haha haha :!:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-09-2007, 18:00   

luki21 napisał/a:
facet od którego kopiłem ten silnik powiedział ze ma okolo 95 KM



Hehe dobre, z 1.4 8V mialo by być 95KM, naprawde niezle ;] Można to zrobic ale to już trzeba wsadzić ostre wałki, dwa leżące WEBER'y, pobawić się z kanałami o gniazdami/zaworami w głowicy i by bylo te ok. 95KM ale auto nie nadawało by sie do codziennej jazdy i palilo jak smok ;]

Te 95KM to miał ale 1.6 DOHC ;] zapozyczony z Ritmo/Regaty swoją drogą bardzo udany zywotny silnik.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2007, 18:23   

Może kolego miałeś 1.1 wsadzony, bo takie też się zdarzały ponoć, choć ja się osobiście z takim nie spotkałem w Tipku. A zdaje się, że seryjne gaźniki w 1.4 czy też 1.6 aż tak bardzo się między sobą nie różnią.
Opisz bliżej na czym te modyfikacje polegają i podaj oznaczenie silnika jaki był i jaki jest to nam wiele wyjaśni.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-09-2007, 21:21   

wszystko sie wyjaśniło z czasem

to jest silnik 1400 ale tylko w dowodzie

z tego co mi powiedział znawca to to jest silnik 1600 ale szlifowane miał cylindry i chyba głowice ma od 1800 albo od 2000 ale tego nie jesteśmy pewni

założyłem do tego motoru mój gaźnik oryginalny od 1400 i sie dławi wcale nie miał siły a gdy zamontowałem ten gaźnik co był przy tym siniku to jest ok

a kopa ma niesamowitego
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2007, 00:51   

luki21 napisał/a:
o jest silnik 1400 ale tylko w dowodzie

z tego co mi powiedział znawca to to jest silnik 1600 ale szlifowane miał cylindry i chyba głowice ma od 1800 albo od 2000 ale tego nie jesteśmy pewni

założyłem do tego motoru mój gaźnik oryginalny od 1400 i sie dławi wcale nie miał siły a gdy zamontowałem ten gaźnik co był przy tym siniku to jest ok


Daj foto spod maski, bo jeżeli nie znasz się za bardzo to nie ma co wymyślać i gdybać :lalala:
Silniki 1.4 i 1.6 to jedna grupa. Silniki 1.8 i 2.0 to druga, a ta przeróbka jakaś kosmiczna...głowica z 2.0 do 1.6? Jak to są zupełnie inne silniki i części nie pasują :lol: Poza tym jeżeli uważasz, że masz tam głowice z 1.8 / 2.0 to dziwne, że ktoś chciał tylko 95 HP mieć. Skoro taniej by było zapewne wstawić cały motor z Sedicci przykładowo :?: Daj fote to sie wyjaśni wszystko.

P.S. To, że ma zryw to nic. Ja mam 1.4 z przelotowym wydechem, stożkiem, sportowymi świecami i parę innych klamotów + nakładki na pedały i też ma kopa..ale nie jak 2.0 :)
_________________
     Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-09-2007, 15:18   

ja sie na tym nie znam polegam tylko na opinii znajomego mechanika a na forum foty nie dam bo nie mogę dodawać plików (jeszcze)
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2007, 21:39   

luki21 napisał/a:
nie mogę dodawać plików (jeszcze)
zapodaj komuś kto może i po kłopocie :)
_________________
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-09-2007, 21:53   

mrk69 napisał/a:
P.S. To, że ma zryw to nic. Ja mam 1.4 z przelotowym wydechem, stożkiem, sportowymi świecami i parę innych klamotów + nakładki na pedały i też ma kopa..ale nie jak 2.0 :)


a co mógłbym pozmieniać w moim tipku żeby miał wiecej koni? i ewentualnie ile by mi to dodało ? Na przykład same świece i stożek dały by cos? :?: ;D ( 1.4 gaźnik 78 koni )
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-09-2007, 23:40   

Na początek doprowadź auto do porządku (sprawdź filtr paliwa, drożność całego układu zasilającego, dobre kable zapłonowe, wyczyść gaźnik). Potem można się bawić w rzeczy typu: świece (np 4-ro elektrodowe), dolot (stożek, albo sportowy wkład, ale pamiętając oczywiście o dostarczeniu większej ilości zimnego powietrza, szczelności i odizolowaniu filtra od ciepłego silnika) i wydech (przelot końcowy, środkowy - ogólnie sama rura, bez żadnych filtrów i wymyślań). Tyle na początek. Ile to da? Zależy w jakim stanie masz teraz silnik. Takie zabiegi (poprawnie wykonane) dodadzą trochę mocy (nie spodziewaj się cudów), ale przede wszystkim poprawią pracę silnika i jego elastyczność. Dalsze zabawy to ingerencje w mechanikę. Planowanie głowicy, polerowanie kolektora dolotowego, zmiana wałka rozrządu. Jeżeli masz gaźnik (i ten silnik 159 A2.000 - 78 HP), to tu trochę większe pole do popisu, bo zawsze możesz dać lepszy, albo i 2 :) Tyle, że przy takich modyfikacjach to licz się z piciem benzyny szklankami :lalala: Jeżeli i tego będzie Ci mało to są również turbokity, które nie obciążają silnika, ale mają za to mały stopień sprężania (i znów trochę mocy więcej) oraz ewentualnie(oczywiście, jeżeli nie chcesz zmienić auta na coś z grupy 1.8/2.0) możesz odciążyć auto. Na forum było kilka tego typu postów już.
_________________
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-09-2007, 10:58   

mrk69 napisał/a:
Na początek doprowadź auto do porządku (sprawdź filtr paliwa, drożność całego układu zasilającego, dobre kable zapłonowe, wyczyść gaźnik). Potem można się bawić w rzeczy typu: świece (np 4-ro elektrodowe), dolot (stożek, albo sportowy wkład, ale pamiętając oczywiście o dostarczeniu większej ilości zimnego powietrza, szczelności i odizolowaniu filtra od ciepłego silnika) i wydech (przelot końcowy, środkowy - ogólnie sama rura, bez żadnych filtrów i wymyślań). Tyle na początek. Ile to da? Zależy w jakim stanie masz teraz silnik. Takie zabiegi (poprawnie wykonane) dodadzą trochę mocy (nie spodziewaj się cudów), ale przede wszystkim poprawią pracę silnika i jego elastyczność. Dalsze zabawy to ingerencje w mechanikę. Planowanie głowicy, polerowanie kolektora dolotowego, zmiana wałka rozrządu. Jeżeli masz gaźnik (i ten silnik 159 A2.000 - 78 HP), to tu trochę większe pole do popisu, bo zawsze możesz dać lepszy, albo i 2 :) Tyle, że przy takich modyfikacjach to licz się z piciem benzyny szklankami :lalala: Jeżeli i tego będzie Ci mało to są również turbokity, które nie obciążają silnika, ale mają za to mały stopień sprężania (i znów trochę mocy więcej) oraz ewentualnie(oczywiście, jeżeli nie chcesz zmienić auta na coś z grupy 1.8/2.0) możesz odciążyć auto. Na forum było kilka tego typu postów już.



Póki co śmiga tak jak w linku poniżej :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-09-2007, 19:14   

mój stary silnik maił oznaczenie 160 A1.000
a teraz mam jakiś tam silnik który wymontowałem z innego tipo a w papierach od niego jest napisane ze był po kradzieży i ma nowe nr silnika i nadwozia a jego nr to PT 140000.......

i kto mi powie co to za silnik w dowodzie w drugim tipo jest wklepane 1.4

a pali mi 9-10 litrów na setkę przy oszczędnej jeździe w trasie zawsze poniżej 90 km\h
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-09-2007, 21:36   

zrób zdjęcie silnika i wrzuć na jakąś stronke typu FOTOSIK czy coś innego opcji masz wiele a link do zdjęcia daj tutaj.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-09-2007, 13:00   

ok postaram sie w poniedziałek to zrobić
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load