A koła się nie kręcą ... |
Autor |
Wiadomość |
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 17:51 A koła się nie kręcą ...
|
|
|
Witam!
Niedawno zakupiłam Fiata Temprę ze złamaną prawą półośką. Dzisiaj została zamontowana nowa. Niestety po włączeniu biegu, aby dokręcić śrubę przy przegubie obydwie półosie się kręciły. Nawet po włączeniu silnika, prawa półośka zaczęła chodzić dopiero na 4-biegu. Może ktoś wie w czym tkwi problem?
Pozdrawiam,
Dalluna |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 17:56
|
|
|
Dalluna, mechanizm roznicowy jest uszkodzony najprawdopodobniej |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 18:04
|
|
|
Czyli, bez warsztatu się nie obejdzie? Ile to może tak mniej więcej kosztować? |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2009, 18:41
|
|
|
Dalluna, witam
czy na zapalonym silniku i na luzie koło kręciły się każde w inną stronę? |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 19:09
|
|
|
Nic się nie kręciło, jak już pisałam prawa półośka zaczęła się kręcić dopiero na 4-biegu, w dodatku ledwo co. Lewa nawet nie drgnęła. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2009, 19:19
|
|
|
Dalluna, wypadło żebyś się koleżanko podzieliła informacją co się stało że pękła półośka wtedy może będzie łatwiej się nam wypowiedzieć co się mogło stać |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 19:26
|
|
|
Niestety, tego wam powiedzieć nie mogę bo sama nie wiem. Tata kupił go dla mnie już z pękniętą półośką. Stwierdził, że to sam naprawi i będę mogła "dobić" samochód, dokształcając swoją jazdę. Samochód został przyholowany z Gdańska do Elbląga. Pod koniec holowania, z któregoś z przednich kół wydobywał się dźwięk jakby "szlifierki", ale tylko przy skręcie w lewo. Przed holowaniem prawa półoś została zdemontowana, został tylko kawałek z przegubem. Oczywiście trochę płynu z mechanizmu różnicowego się wylało, ale to chyba nie ma nic do obracania się półosi. |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2009, 19:38
|
|
|
Dalluna, a jak wyglądały łożyska igiełkowe na krzyżakach półosi? bo mogły się rozsypać i igiełki dostały się do mechanizmu i mogły uszkodzić mechanizm różnicowy ale żeby to zdiagnozować to trzeba wyciągnąć i rozebrać skrzynię |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 20:01
|
|
|
Nie widziałam nawet na oczy tamtej półośki, więc nie mam pojęcia. Ale domyślam się o co Ci chodzi. Wydaję mi się tylko, że wtedy byłoby chociaż słychać jakieś zgrzyty przy obracaniu tą półosią w mechanizmie różnicowym. Ale myślę, że poprzedni właściciel musiał porządnie przyłożyć w tą półoś. Nie wiem jak, ale alufelga też została uszkodzona. Skrzynie biegów można rozmontować we własnym zakresie? Chociaż teraz to chyba najlepiej się dobrać do tego mechanizmu różnicowego. Mój tata pierwszy raz robi samochód z napędem na przednie koła, na początku nawet nie wiedział, ze tam do środka wchodzą jakieś 3 kule, co wy nazywacie chyba łożyskiem igłowym. Przeważnie w innych samochodach wygląda to troszkę inaczej |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 20:34
|
|
|
Dalluna, skrzyni się nie opłaca remontować, bo wyjdzie tyle samo co sprawna używana, albo i więcej. Jaka to pojemność? Jak popularne 1.6 sohc (czyli na jednym wałku rozrządu) to nie powinno być problemem ze skrzynią. Koszt około 300 zł - oczywiście mowa o używańcach.
Takie silniki (2 rodzaje) to SOHC (jeden wałek):
a taki DOHC (dwa wałki, chociaż ci co się nie znają to zamiast DOHC piszą 16V, a to nie prawda):
to jest ważne i przy wymianie pojedynczych podzespołów i przy wymianie załóżmy ewentualnie w tym przypadku skrzyni. |
_________________
|
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 20:59
|
|
|
Wolałabym, żeby to było coś mniej poważnego bo skąd tu teraz 300 zł wziąć? Pojemność mojej Tempry to 1.6 z jednym wałkiem (pierwsza fotografia). A części używane do tego samochodu to jak już zdążyłam zauważyć bardzo trudno dostać Szukaliśmy z tatą przegubu z ABS i nigdzie nie było. Kupiło się w końcu nowy a samochód nie działa :] |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:05
|
|
|
Dalluna, no niestety do naszych samochodów łatwiej dostać całe elementy niż poszczególne części, które niejednokrotnie trzeba zamawiać, a jak przyjdą to często okazuje się, że są nie takie Łatwiej wymienić całe drzwi niż szukać uszczelek i podobnie jest ze skrzyniami. Przyzwyczajaj się - witamy w TT Team |
_________________
|
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:09
|
|
|
Czytam temat i popieram kolegów, skrzynia do wimiany. W momencie gdy poszła felga i półoś jak piszesz najprawdopodobniej zniszczeniu uległy satelity w mechanizmie różnicowym, a cholowanie załatwiło sprawę do reszty. Ale spoko, wymiana skrzyni jest szybka i prosta |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:09
|
|
|
Tak właśnie się przyzwyczajam. Ale nie poddam się, za bardzo mi ten samochód zaczął się podobać. W końcu wyjdzie z tego parkingu Tylko nie wiem kiedy. Żeby te koła jeszcze się kręciły ... |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:13
|
|
|
Dalluna, i tak trzymaj To awaryjne, nie ma co ukrywać ale fajne samochody, dobry komfort za niską kase |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:14
|
|
|
lazik666, w sumie nie mogę powiedzieć, że felga i półoś zostały uszkodzone w tym samym czasie. A żeby wymienić skrzynie biegów to trzeba mieć kanał i umieć to zrobić Nie da się wymienić tylko tych satelit?
** Dodano: 09-06-2009, 22:17 **
Zauważyłam ze awaryjne W czasie holowania klakson też się gdzieś "zgubił" i działa tylko jak kierownica jest skręcona Hamulca ręcznego nawet nie da rady podnieść. A światło przeciwmgielne tylne jest odłączone, nawet nie mogę znaleźć od niego kabli. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:21
|
|
|
A ja mam zapytanie, czy sprzeglo to w tym szybkim pojezdzie dziala? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:24
|
|
|
Sprzęgło? Hm ... chyba działa, chociaż biegi z łatwością wchodzą nawet wtedy gdy się sprzęgła nie wciska. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:26
|
|
|
Dalluna napisał/a: | Sprzęgło? Hm ... chyba działa, chociaż biegi z łatwością wchodzą nawet wtedy gdy się sprzęgła nie wciska. | na włączonym silniku?
** Dodano: 09-06-2009, 22:27 **
poza tym jak sie dokreca sruby od polosiek to jedna osoba mocno wciska hamulec, a druga kreci kluczem nakretke na przegubie... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:28
|
|
|
Skrzynię da się na lewarkach przerzucić bez kanału trzeba tylko pomyśleć i się nie spieszyć, sporo kręcenia będzie, mnie też to niedługo czeka
klakson - trzeba pogrzebać przy kierownicy, może jakiś kabel lub szczotka-pierścien na kierownicy
ręczny - prawdopodobnie zatarte i uszkodzone linki, do wymiany
światło - może to bezpiecznik, kable do przeciwmgielnych idą w kostki do świateł, jeżeli nie ma jakieś złącze będzie wolne |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:29
|
|
|
Tak na włączonym.
Tarcze są zdemontowane więc hamulców aktualnie z przodu nie ma. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:32
|
|
|
maniutek, w sumie to może i tak być, sprzegło spalone albo za bardzo naciągniete, względnie zaolejone.
Najlepiej to by było na żywo zobaczyć i pomyśleć |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:34
|
|
|
lazik666, na początku to niech ten samochód ruszy, a potem się pomyśli nad resztą Ciekawe tylko czy mój tata będzie miał tyle cierpliwości żeby skrzynie wymienić :] Bo ja się tam sama wolę nie bawić [/b] |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:35
|
|
|
lazik666 napisał/a: | maniutek, w sumie to może i tak być, sprzegło spalone albo za bardzo naciągniete, względnie zaolejone.
Najlepiej to by było na żywo zobaczyć i pomyśleć |
tu nie ma nad czym Kolego myslec, sprzeglo padlo i juz
Dalluna, wyjecie skrzyni biegow to dla kompletnego amatora w temprze 1,6 zajmuje 2 godziny....zadna filozofia....wywalajcie skrzynie, zmiana sprzegla, nawa tarcza ,docisk, linka, lozysko oporowe, uzupelnienie oleju w skrzyni, montaz poloski, dokrecic poloski , auto na ziemie i wyjezdzasz z parkingu - gora pol dnia roboty
** Dodano: 09-06-2009, 22:35 **
Dalluna, moge przyjechac do elblaga i dzialamy |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:36
|
|
|
Jak chcecie na żywo zobaczyć to ja zapraszam do Elbląga
A jak sprzęgło uszkodzone to wtedy już chyba trzeba silnik wyjmować, żeby się tam dostać czy nie? |
|
|
|
|
|