Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
A koła się nie kręcą ...
Autor Wiadomość
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2009, 21:37   

Dalluna napisał/a:
A jak sprzęgło uszkodzone to wtedy już chyba trzeba silnik wyjmować, żeby się tam dostać czy nie?

jak wywalisz skrzynie to sprzeglo wymienisz nie ruszajac silnika
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dalluna 



Wiek: 34
Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 46
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-06-2009, 21:38   

To teraz dokładnie jakie części trzeba dokupić? Ja się w końcu nie wypłacę na ten samochód :P
  
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2009, 21:38   

przerabialem ten temat w swojej 1,6 i u kumpla w takiej samej, tempra 1,6 juz nie ma dla mnie zadnych tajemnic :P

** Dodano: 09-06-2009, 22:39 **
Napisze ponownie:


>>>zmiana sprzegla, nawa tarcza ,docisk, linka, lozysko oporowe, uzupelnienie oleju w skrzyni, montaz poloski, dokrecic poloski , auto na ziemie <<<
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dalluna 



Wiek: 34
Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 46
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-06-2009, 21:43   

Czyli co dokładnie trzeba kupić? Tarcze, linkę i łożysko? No i obowiązkowo olej. Półośki mam :P
Ale czy to na pewno sprzęgło?
  
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2009, 21:46   

Napisalas tak:

Dalluna napisał/a:
Tak na włączonym.


wszystko jest jasne - sprzeglo jest padniete!

jeszcze docisk, tzn kupujesz w komplecie. Sprzeglo "luk"z linka kosztuje okolo 330zl
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-06-2009, 01:40   

http://forum.tempra.org/t...na+sprz%EAg%B3a może chociaż trochę pomoże
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2009, 07:43   

maniutek, pewny jesteś? zakładając że przed urwaniem półosi auto jeździło to uszkodzenie mechanizmu różnicowego daje taki sam efekt.

nie wydaje mi się żeby sprzęgło padło aż tak że choćby nie próbuje kręcić kołami.

o teraz doczytałem że na 4 biegu się kręcą :!: jak to wytłumaczysz?

wg mnie trop padniętego sprzęgła jest błędny.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-06-2009, 10:37   

konikks, podzielam twoje zdanie na poczatek to trzeba rozebrac i sprawdzic i dopiero ocenic co jest nie tak

** Dodano: 10-06-2009, 11:39 **
bo jezeli skrzynia jest padnieta a kupi sprzegło to jest juz 330 zł sprzegło + około 300 zł skrzynia to jest razem 630 zł a napewno dojdzie do tego pare złoty na inne pierdułki które mozna zrobic odrazu jak wszycho jest wywalone ja bym pochopnie nie obstawiał sprzegła tylko rozebrał i sprawdził
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Dalluna 



Wiek: 34
Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 46
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-06-2009, 11:28   

konikks, jeśli takie obracanie można w ogóle nazwać kręceniem się. Wystarczy lekko ręką koło przytrzymać i już nic się nie kręci. Nawet druga strona.
  
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-06-2009, 12:43   

Dalluna, najlepiej będzie jak najpierw zdejmiesz skrzynie, wtedy sprzęgło widac i w dyferencjał zajrzec można po wyjęciu półosi
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Dalluna 



Wiek: 34
Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 46
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-06-2009, 12:45   

Ja sama tej skrzyni rozbierać nie będę. A mój tata nawet dokładnie nie wie jak to się robi. Ale najwyższy czas się nauczyć :)
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-06-2009, 13:03   

Mógł paść docisk sprzęgła co powoduje brak napędu.
Mi kiedyś padł i auto ledwo szło 60km/h, jechało się jak na automacie. I tak dobrze, że coś tam trzymało to sprzęgło to chociaż do domu dojechałem.

To, że na 4tym biegu się krięci to znaczy tle, że jest jakieś "szątkowe" tarcie w układzie wystarczające do tego, aby poruszyć półośkę.

Mechanizm różnicowy można sprawdzić. Podnieść należy przód auta (obydwa koła w górze) i pokręcić jednym kołem. Drugie koło powinno zacząć kręcić się w przeciwną stronę. Jeżeli tak jest to mechanizm różnicowy może być ok, a sprzęgło jest winowajcą.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-06-2009, 15:45   

Dalluna napisał/a:
konikks, jeśli takie obracanie można w ogóle nazwać kręceniem się. Wystarczy lekko ręką koło przytrzymać i już nic się nie kręci.


dokladnie, rozmawialem z Kolezanka na skype i tak mi to opisala...

miszko napisał/a:
Mógł paść docisk sprzęgła co powoduje brak napędu.


dokladnie tym tropem poszedlem, sam mialem podobny problem

miszko napisał/a:
Mechanizm różnocowy można sprawdzić. Podnieś należy przód auta (obydwa koła w górze) i pokręcić jednym kołem. Drugie koło powinno zacząć kręcić się w przeciwną stronę. Jeżeli tak jest to mechanizm różnocowy może być ok, a sprzęgło jest winowajcą.

jaknajbardziej zgadzam sie z tymi slowami
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dalluna 



Wiek: 34
Dołączyła: 18 Maj 2009
Posty: 46
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-06-2009, 19:52   

No to w takim razie mechanizm różnicowy padł, drugie koło nawet nie drga jak się kręci pierwszym, eh :(

** Dodano: 16-06-2009, 10:20 **
Witam!
Wczoraj z tatą zaczeliśmy wykręcać skrzynie biegów. Ale nie wiemy jak rozłączyć od skrzyni, te drążki od zmiany biegów. Trzeba każdy po kolei odkręcać, czy można od razu 3 na raz jakoś rozłączyć?
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load