|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
A koła się nie kręcą ... |
Autor |
Wiadomość |
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:37
|
|
|
Dalluna napisał/a: | A jak sprzęgło uszkodzone to wtedy już chyba trzeba silnik wyjmować, żeby się tam dostać czy nie? |
jak wywalisz skrzynie to sprzeglo wymienisz nie ruszajac silnika |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:38
|
|
|
To teraz dokładnie jakie części trzeba dokupić? Ja się w końcu nie wypłacę na ten samochód |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:38
|
|
|
przerabialem ten temat w swojej 1,6 i u kumpla w takiej samej, tempra 1,6 juz nie ma dla mnie zadnych tajemnic
** Dodano: 09-06-2009, 22:39 **
Napisze ponownie:
>>>zmiana sprzegla, nawa tarcza ,docisk, linka, lozysko oporowe, uzupelnienie oleju w skrzyni, montaz poloski, dokrecic poloski , auto na ziemie <<< |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:43
|
|
|
Czyli co dokładnie trzeba kupić? Tarcze, linkę i łożysko? No i obowiązkowo olej. Półośki mam
Ale czy to na pewno sprzęgło? |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2009, 21:46
|
|
|
Napisalas tak:
Dalluna napisał/a: | Tak na włączonym. |
wszystko jest jasne - sprzeglo jest padniete!
jeszcze docisk, tzn kupujesz w komplecie. Sprzeglo "luk"z linka kosztuje okolo 330zl |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2009, 07:43
|
|
|
maniutek, pewny jesteś? zakładając że przed urwaniem półosi auto jeździło to uszkodzenie mechanizmu różnicowego daje taki sam efekt.
nie wydaje mi się żeby sprzęgło padło aż tak że choćby nie próbuje kręcić kołami.
o teraz doczytałem że na 4 biegu się kręcą jak to wytłumaczysz?
wg mnie trop padniętego sprzęgła jest błędny. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-06-2009, 10:37
|
|
|
konikks, podzielam twoje zdanie na poczatek to trzeba rozebrac i sprawdzic i dopiero ocenic co jest nie tak
** Dodano: 10-06-2009, 11:39 **
bo jezeli skrzynia jest padnieta a kupi sprzegło to jest juz 330 zł sprzegło + około 300 zł skrzynia to jest razem 630 zł a napewno dojdzie do tego pare złoty na inne pierdułki które mozna zrobic odrazu jak wszycho jest wywalone ja bym pochopnie nie obstawiał sprzegła tylko rozebrał i sprawdził |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-06-2009, 11:28
|
|
|
konikks, jeśli takie obracanie można w ogóle nazwać kręceniem się. Wystarczy lekko ręką koło przytrzymać i już nic się nie kręci. Nawet druga strona. |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-06-2009, 12:43
|
|
|
Dalluna, najlepiej będzie jak najpierw zdejmiesz skrzynie, wtedy sprzęgło widac i w dyferencjał zajrzec można po wyjęciu półosi |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-06-2009, 12:45
|
|
|
Ja sama tej skrzyni rozbierać nie będę. A mój tata nawet dokładnie nie wie jak to się robi. Ale najwyższy czas się nauczyć |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-06-2009, 13:03
|
|
|
Mógł paść docisk sprzęgła co powoduje brak napędu.
Mi kiedyś padł i auto ledwo szło 60km/h, jechało się jak na automacie. I tak dobrze, że coś tam trzymało to sprzęgło to chociaż do domu dojechałem.
To, że na 4tym biegu się krięci to znaczy tle, że jest jakieś "szątkowe" tarcie w układzie wystarczające do tego, aby poruszyć półośkę.
Mechanizm różnicowy można sprawdzić. Podnieść należy przód auta (obydwa koła w górze) i pokręcić jednym kołem. Drugie koło powinno zacząć kręcić się w przeciwną stronę. Jeżeli tak jest to mechanizm różnicowy może być ok, a sprzęgło jest winowajcą. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-06-2009, 15:45
|
|
|
Dalluna napisał/a: | konikks, jeśli takie obracanie można w ogóle nazwać kręceniem się. Wystarczy lekko ręką koło przytrzymać i już nic się nie kręci. |
dokladnie, rozmawialem z Kolezanka na skype i tak mi to opisala...
miszko napisał/a: | Mógł paść docisk sprzęgła co powoduje brak napędu. |
dokladnie tym tropem poszedlem, sam mialem podobny problem
miszko napisał/a: | Mechanizm różnocowy można sprawdzić. Podnieś należy przód auta (obydwa koła w górze) i pokręcić jednym kołem. Drugie koło powinno zacząć kręcić się w przeciwną stronę. Jeżeli tak jest to mechanizm różnocowy może być ok, a sprzęgło jest winowajcą. |
jaknajbardziej zgadzam sie z tymi slowami |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Dalluna
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Maj 2009 Posty: 46 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-06-2009, 19:52
|
|
|
No to w takim razie mechanizm różnicowy padł, drugie koło nawet nie drga jak się kręci pierwszym, eh
** Dodano: 16-06-2009, 10:20 **
Witam!
Wczoraj z tatą zaczeliśmy wykręcać skrzynie biegów. Ale nie wiemy jak rozłączyć od skrzyni, te drążki od zmiany biegów. Trzeba każdy po kolei odkręcać, czy można od razu 3 na raz jakoś rozłączyć? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|