Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariacje na śniegu
Autor Wiadomość
armich 



Wiek: 53
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2009, 11:06   Wariacje na śniegu

Cześć.
No i zasypało nam drogi śniegiem.A jak i śnieg to i trzeba sobie trochę na nim poszaleć.Oczywiście z wyobraźnią i w miarę swoich umiejętności.Chciałem osobiście powprowadzać swojego Tipka w poślizgi.No i zgadnijcie jak się to skończyło?Kurcze :sciana: :sciana: ,felga do wymiany.Opona na szczęście cała.Najgorsze ,że nigdzie u mnie kapciarze nie mają 14" do fiata.No i jeżdżę od dzisiaj bez zapasówki dopóki nie dostanę felgi.Jeśli ktoś miał podobną przygodę niech pisze.
Pozdrawiam wszystkich lubiących poślizgać się na śniegu. :) :lol:
_________________
armich vel Dziki - było Tipo 1,4 i.e. 1995 jest Tipo 1.8 i.e. 1995 + gaz od 2004r. ,
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-02-2009, 11:20   

armich, miałem podobnie, ze dwa miechy temu :D Tyle że przez godzinę jeździłem celowo zarzucając tyłem na zakrętach i dopóki to było zamierzone wszystko było cacy :D Ale kiedy na drodze osiedlowej przed maską przeleciał mi pies (na drodze szklanka) odruchowo wcisnąłem hamulec do oporu, zarzuciło mi tyłkiem (efekt niesprawnego regulatora siły hamowania) i sunąłem bokiem w kierunku krawężnika :D Trzask taki jakby się metal giął. Uderzyłem tylnym lewym kołem. Na miejscu wymieniłem na zapasówkę, z nadzieją, że nic w zawiasie nie poszło. Nazajutrz u wulkanizatora okazało się że ani opona, ani fela nie ucierpiały. Przesmarował, napompował i przygoda skończyła się na dziesięciozłotowym banknocie :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-02-2009, 12:08   

armich napisał/a:
u mnie kapciarze nie mają 14" do fiata


Jak wszedzie zreszta...
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
solidboy 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 321
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2009, 12:25   

armich napisał/a:
Chciałem osobiście powprowadzać swojego Tipka w poślizgi.No i zgadnijcie jak się to skończyło?Kurcze ,felga do wymiany


Chciałem dziś się tez tak trochę pobawić ale skutecznie mnie zniechęciles :lol: Dzieki ;D
_________________
była:Tempra 1.6 i.e SX lpg'92
była:Tempra 1.6 i.e SX Top Class benzyna '92
była:Marea Weekend 1.6 16V benzyna '97
była: Marea 1.6 16V benzyna'97
była: Marea 1.6 16V benzyna+lpg'01
jest: Marea 1.8 16V benzyna '99
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-02-2009, 12:43   

armich, no niestety trzeba przewidywać takie rzeczy ... i zdać sobie sprawę z tego że auto to nie resorak którym każdy z nas się bawił w dzieciństwie albo gra komputerowa ... Podobnie się przekonał mój kolega "mistrz kierownicy" i bardzo mnie to cieszy bo za dużo sobie pozwalał a tak sprowadziło go to na ziemię i póki co za takiego już się nie uważa ... ale do czasu bo to już taki typ człowieka :/ :red_kartka:
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 16-02-2009, 13:40   

w piątek 13-tego ( 1 dzień co dużo śniegu spadło ) nie duża prędkość zakręt 90 stopni pach łapa i zamiast sam tył to poleciało całe auto bokiem w krawężnik :( ... trochę rant felgi się wgiął ... odrazu pojechałem do zaprzyjaźnionego zakładu i okazało się że felga nie jest krzywa i opona w porządku ... odetchnąłem z ulgą ... po wyjeździe z zakładu zauważyłem że ręczny po stronie uderzenie przestał całkowicie łapać :(

ogólnie to ja już dziękuje ślizgania się w miejscach gdzie występują krawężniki ... jakieś place parkingu itp są jak najbardziej wskazane :)

btw w związku z zaistniałą sytuacją ktoś może ma pomysł czemu ręczny przestał łapać na kole którym uderzyłem ? to jest od strony kierowcy , linka cała nie zerwana , hamulce tarczowe
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
tymek 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 314
Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-02-2009, 15:01   

ja mam o tyle dobrze ze u mnie jest dawne lotnisko po ruskich i jest duzo miejsca zeby polatac bokiem i zaden kraweznik mi nie straszny :)
_________________
BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff
     Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2009, 15:17   

ja swoja przygode z taka zabawa zaczynalem na parkingu na cpn-ie oczywiscie pustym ale nie powiem dobre jest takie swirowanie bo kilka razy dzieki zdobytym doswiadczeniom wyszedlem z poslizgu a tak byl by samochod do naprawy.Polecam takie zabawy ale w miejscu gdzie jest sporo miejsca dla tych co nie maja jeszcze zadnego badz bardzo male doswiadczenie w bialym szalenstwie
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
matizz86 



Wiek: 38
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 171
Skąd: Wolin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 16:06   

w zeszłą zime kiedy spodł pierwszy snieg pojechałem mondeo matki do szczecina do szkoły bo ojciec zabrał temperówke na wymiane oleju i przy próbie przyswirowania pod szkołą trafiłem na niewysoki krawęrznik ale wstepne ggledziny wykazały tylko połamany kołpak. w drodze do domu okazało sie że auto mało pewnie sie prowadzi i skończyłem przygodę na zjeździe z ekspresówki a dokładniej na barierkach. mechanik stwierdził że prawdopodobnie przyczyna wpadnieci w poslig był skrzywiony wachacz. jakos nie odstaszyło mnie to od szleństwa na śniegu tylko że teraz robie to na duzym placu bez krawęrzników, lamp, studzienek itd. takie szaleństwo przy urzyciu moze przydac sie w umiejetności wyprowadzania auta z niekatrolowanego poslizgu
_________________
tempra 1.9 s.w td intecooler
///// ti amo Fiat
I T A L Y D E S I G N
  
 
armich 



Wiek: 53
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2009, 17:58   

Podejrzewam ,że po mojej zabawie stało się coś z łożyskiem,ponieważ coś zaczęło mi z tyłu huczeć. :(
_________________
armich vel Dziki - było Tipo 1,4 i.e. 1995 jest Tipo 1.8 i.e. 1995 + gaz od 2004r. ,
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2009, 18:15   

jesli to lozysko to huczenie bedzie sie nasilac wraz z predkoscia a jesli huczy caly czas to moze wiatru mniej w oponie albo cos z oponom nie tak
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
armich 



Wiek: 53
Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2009, 18:18   

Będę obserwował.Dzięki
_________________
armich vel Dziki - było Tipo 1,4 i.e. 1995 jest Tipo 1.8 i.e. 1995 + gaz od 2004r. ,
     Moneta
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 18:22   

Właśnie na śniegu jest fajnie , ale na dużym placu..bez krawężników:D
jeszcze lepiej jest na asfalcie pokrytym piachem , badz jakims zwirkiem , obrót 180 stopni i bez zatrzymania powrót , wiadomo podchodzi to pod zarzynanie auta , ale pare razy to nie zawsze :D tak sobie załatwiłem opone załapała jakis gwozdz po drodze
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2009, 20:23   

Najlepiej to jest przy napędzie na tył 8) .
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 16-02-2009, 20:45   

Młody napisał/a:
Najlepiej to jest przy napędzie na tył 8) .

No cos o tym wiem :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-02-2009, 20:56   

egon. napisał/a:
No cos o tym wiem :D


No tak. BMW-też na tył.

Sedici też fajnie się driftuje ale musisz założyć nówki zimówki na przód a na tył podjechane letnie 195 i zachowuje się jak tylnonapędówka 8)
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-02-2009, 21:19   

avenger85 napisał/a:
w piątek 13-tego ( 1 dzień co dużo śniegu spadło ) nie duża prędkość zakręt 90 stopni pach łapa i zamiast sam tył to poleciało całe auto bokiem w krawężnik :( ... trochę rant felgi się wgiął ... odrazu pojechałem do zaprzyjaźnionego zakładu i okazało się że felga nie jest krzywa i opona w porządku ... odetchnąłem z ulgą ... po wyjeździe z zakładu zauważyłem że ręczny po stronie uderzenie przestał całkowicie łapać :(

ogólnie to ja już dziękuje ślizgania się w miejscach gdzie występują krawężniki ... jakieś place parkingu itp są jak najbardziej wskazane :)

btw w związku z zaistniałą sytuacją ktoś może ma pomysł czemu ręczny przestał łapać na kole którym uderzyłem ? to jest od strony kierowcy , linka cała nie zerwana , hamulce tarczowe



Ehhh widze że jakiś pechowy mocno jestes, mokry asfalt dzwon, snieg i krawezniki zwiedzone, moze lepiej oszczedz reszte takich przygod temu autu i chociaz na lato kup jakies dobre opony no i widze ze troche treningu tez by sie przydalo...

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2009, 21:23   

ja miałem inna przygodę, stałem na skrzyżowaniu z sygnalizacją. u mnie zapaliło się zielone, skręcałem w lewo. (skrzyżowanie typu - lewo, prosto, prosto, prawo - z każdych stron), no to ruszam.. slisko jak cholera, dojeżdżam do środka skrzyżowania i nagle widzę z lewej strony zbliża się do mnie tir. Myślę sobie.. dam gazu, to koła będą boxować, wcisnąłem ile się dało hamulec... udało mi się wyhamować.. a pędzący tir minął mnie jakieś 1,5 m przed maską... serce mało mi nie wyskoczyło.. marnie by to wyglądało, gdyby ten idiota trafił we mnie... skoro widział z daleka czerwone to mógł zacząć hamować... bo chwila czasu upłyneła zanim u niego zaświeciło się czerwone, a u mnie zielone, no i ruszenie itd... tak więc koledzy, tak dla profilaktyki, zerknijcie dokładnie czy coś dużego nie sunie po śliskiej nawierzchni i nie może się zatrzymać.... i tak zaczął mi się piątek 13-go :roll:
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-02-2009, 21:33   

Młody, dlatego chciałbym skonczyc z ciaganiem tego recznego :D w planach jakies BMW , ale czas pokaze ...
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-02-2009, 21:44   

Tomek_ff napisał/a:
Młody, dlatego chciałbym skonczyc z ciaganiem tego recznego :D w planach jakies BMW , ale czas pokaze ...


Tempra z racji długosci ladnie da sie bokiem pociagnac i bez recznego, tipo juz nie zaspecjalnie, zwlaszcza sedici ktore idzie plugiem ;]

W tej chwili wyzywam sie 156tka w okolicach Liptovskiego Mikulasu i góry Chopok w trakcie codziennych dojazdow na wyciagi, i jestem szczerze milo zaskoczony jak ten sedan bokami chodzi bez uzycia recznego ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2009, 00:10   

GrzesiekK. napisał/a:
Tempra z racji długosci ladnie da sie bokiem pociagnac i bez recznego, tipo juz nie zaspecjalnie,
ciekawe, bo i Tempra i Tipo mają taki sam rozstaw osi a i niewielkie różnice w środkach ciężkości. Wystarczy Tipo zatankować do pełna i będzie się zachowywać tak samo jak Tempra z 10l beny :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Daras 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 17-02-2009, 00:18   

A ja swoja Temprę normalnie, bez ręcznego ni jak nie dam rady posunąć bokiem... Czasem boję się, że kierownicę urwę... I z wyczuciem i bez-szarpię i nic. Trochę drgnie i finito...
_________________
Subaru Justy
Tempra 1,6 gaźnik LPG
Była Regata w garażu...
... a jest na złomie ;-(((
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-02-2009, 00:29   

jeszcze można użyć opcji wahadło, lub w niektórych przypadkach lewa noga na hamulcu ;D


Ciechu78 napisał/a:
ciekawe, bo i Tempra i Tipo mają taki sam rozstaw osi a i niewielkie różnice w środkach ciężkości. Wystarczy Tipo zatankować do pełna i będzie się zachowywać tak samo jak Tempra z 10l beny :D


Wystarczy różnica długości, i ciężar ciała przenosi się do tyłu. Dlatego może głębiej pójść w poślizgu, choć tipo łatwo się nie poddaje ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2009, 00:34   

Daras napisał/a:
A ja swoja Temprę normalnie, bez ręcznego ni jak nie dam rady posunąć bokiem
to ciesz się, bo przynajmniej masz większe szanse uniknięcia poślizgu. Moja reaguje już tak jak ja zechcę. Jak ma się ślizgnąć to zrobi to a jak ma się twardo trzymać to się trzyma. Oczywiście wszystko zależy też od prędkości, wyczucia gazu, hamulca, kierownicy i podłoża. Bo "za darmo" słuchać mnie nie będzie :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-02-2009, 00:39   

Czyli krótko, zależy wszystko od kierowcy. Jedni walą po krawężnikach, a inni nie dają rady wprowadzić auta w poślizg. ;)

A tak naprawdę, składa się na to wiele czynników. Stan zawieszenia, czy choćby rodzaj i jakość opon, profil, szerokość. Stan auta, twardość konstrukcji/konstrukcji - ilość i jakość dzwonów. etc. ;)

pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load