Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariacje na śniegu
Autor Wiadomość
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2009, 00:48   

Raku napisał/a:
A tak naprawdę, składa się na to wiele czynników. Stan zawieszenia, czy choćby rodzaj i jakość opon, profil, szerokość. Stan auta, twardość konstrukcji/konstrukcji - ilość i jakość dzwonów. etc. ;)
dokładnie :D Przede wszystkim znajomość własnego auta, jego zalet i niedomagań. Można czuć się pewnie we własnej bryczce, ale przesiądziesz się do T/T kolegi z forum i mimo że to taki sam model, ciężko będzie znaleźć komfort za kółkiem. Nie mówiąc już o tym, że jak przydzwonisz...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-02-2009, 17:07   

Ciechu78, Ja wystarczy , że przesiąde sie do 406 ojca i juz nie wychodzi tak jak chce , czuć ,że auto duzo cięzsze
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-02-2009, 19:08   

Raku napisał/a:
jeszcze można użyć opcji wahadło, lub w niektórych przypadkach lewa noga na hamulcu ;D


Dokładnie, lewa noga pracuje i auto idzie bokiem jak trzeba ;] ale to juz umiejetnosc ktorej 98% uzytkownikow aut nie ogarnia, a szkoda, bo wiele razy mozna sobie dupe uratowac ta umiejetnoscia.


Co do tipo i tempry wracajac, mialem do czynienia z 2 litrowa tempra i 2 litrowym tipo, bez porownania latwiej wprowadzic w poslizg tempre, i nie pisac mi ze rozkald mas prawie taki sam, nie chodzi tu o to ile masy przypada na os tylna ale ile tej masy mamy z tylu poza osia i tu te parenascie kg wiecej w temprze daje znac.


A teraz mały OT: jako że siedze sobie na Słowacji mam nowe doświadczenie, nie do konca miłe ale cóż za głupote się płaci ;] Słowacka Policja tez na boku dorabia ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-02-2009, 19:32   

GrzesiekK. napisał/a:
A teraz mały OT: jako że siedze sobie na Słowacji mam nowe doświadczenie, nie do konca miłe ale cóż za głupote się płaci ;] Słowacka Policja tez na boku dorabia ;]


a co to się stało ?:]
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-02-2009, 20:00   

Luczu napisał/a:
GrzesiekK. napisał/a:
A teraz mały OT: jako że siedze sobie na Słowacji mam nowe doświadczenie, nie do konca miłe ale cóż za głupote się płaci ;] Słowacka Policja tez na boku dorabia ;]


a co to się stało ?:]


Ano by sie niezlego mandata zgarnelo ;/ 300ojro na dzien dobry zaspiewali ;/ ale po dlugiej debacie, dmuchaniu w balonik, kolejnej debacie .... skonczylo sie na mandacie za brak niby pasów za 16 ojro i dodatkowej pewnej kwocie w podarunku dla slowackiej policji;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-02-2009, 20:10   

GrzesiekK., no to niefajnie ... zwłaszcza jak ojro do 5 się zbliża:/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mati 


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2009, 09:26   

Moim zdaniem temperówka jest świetna do ślizgania :D W tym roku już parę razy się bawiłem na całe szczęście obyło się bez krawężników i różnych nie przyjemnych przygód ;)













Postaram się jeszcze potem filma dorzucić 8)

POZDRAWIAM :D
  
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2009, 10:43   

Możecie mi wytłumaczyć o co wam chodzi z tym wahadło :?: Próbowałem ale nie ma szans żebym szedł bokiem :? Ja w swoim tipo mam ABS i czy to może ten problemik :?: Ale jak wajche zaciągne wszystko jest ok :lol: Chociaż po ostatnim szaleństwie byłem u kapciarza,złapałem po drodze wkręta w takim niefartownym miejscu że musiał założyć mi dętkę :sciana: no i 40pln odfrunęło :x
     Moneta
 
 
Prezesddz 


Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 52
Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2009, 11:24   

Wahadlo? Skladasz auto poprostu w zakret, czyli na placu tam gdzie chcesz sie sliznac. Mozesz robic na dwa, na trzy. Przykladowo chcesz poleciec bokiem w lewo, robisz rybke czyli na dwa. Odbijasz przed "zakretem" gwaltownie w prawo i dopiero w lewo. Fajna sprawa wyczuc takie cos. Zgadzam sie z formowiczami, boki jak kazda
"zabawa" autem moze konczyc sie nie najlepiej ale warto miec opanowane swoje autko w poslizgu, czesto ratuje to tylek.
  
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2009, 11:44   

Prezesddz dzięki za wytłumaczenie :) Jak uda mi się wydostać tipka spod śniegu to jadę popróbować 8) I popieram całkowicie stwierdzenie że jest przydatna taka umiejętność :) ale oby nie była potrzebna ;D
_________________
"Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-02-2009, 12:03   

a ja to robię tak, że wchodząc w zakręt na 2 dodaję trochę gazu i ręczny a jak już chcę wracać na normalny tor jazdy to puszczam ręczny i więcej gazu :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
manieek133 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-02-2009, 12:16   

Luczu napisał/a:
a ja to robię tak, że wchodząc w zakręt na 2 dodaję trochę gazu i ręczny a jak już chcę wracać na normalny tor jazdy to puszczam ręczny i więcej gazu :)


ja też tak robię tylko chcę spróbować tego wahadełka,ponieważ wydaje się trudniejsze z opisu,a lubie nowe wyzwania ;D mam nadzieje że autko to przetrwa :D
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-02-2009, 12:16   

Luczu napisał/a:
a ja to robię tak, że wchodząc w zakręt na 2 dodaję trochę gazu i ręczny a jak już chcę wracać na normalny tor jazdy to puszczam ręczny i więcej gazu :)
ja tego jakoś nie pojmuję. Jeśli chcę wejść w zakręt to ręczny zaciągam na ułamek sekundy przy lekko skręconych kołach, ale nie dodaję w tym momencie gazu, bo zamiast skręcić i tak pójdzie prosto. A jak wracasz na tor jazdy to puszczasz ręczny? A co to za frajda cały czas na ręcznym walić? I więcej gazu... Wszystko typowe dla tylnonapędówki :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-02-2009, 12:25   

Ciechu78, no może trochę cieżko to pojąć ale jakoś mi wychodzi :D po prostu tak najlepiej mi wychodzi. Ręczny puszczam jak już jestem bokiem obrócony a później
wracam do jazdy na wprost :D

aha ... no to już wiem czemu tak robię:D po prostu tylko lewy ręczny mi trzyma :D także to jest wyższa szkoła jazdy żeby go w poślizg wprowadzić :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2009, 13:02   

Ja w Tipku mam z tylu letnie kapcie wiem wiem :red_kartka: dla mnie ale wystarczy chwile reczny zaciagnac a reszta zabawy to juz samo operowanie gazem i kierownica a i nawet bez rekawa moge leciec bokiem wystarczy powiedzmy 2 dac wiecej gazu zeby kola stracily przyczepnosc i skrecac jednoczesnie i sam leci bokiem :badgrin:
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-02-2009, 23:37   

Luczu napisał/a:
po prostu tylko lewy ręczny mi trzyma
to dość sporo tłumaczy :D
MARIOVIRUS napisał/a:
Ja w Tipku mam z tylu letnie kapcie wiem wiem :red_kartka: dla mnie ale wystarczy chwile reczny zaciagnac
ja mam bardzo dobre zimówki, ale ręczny też na moment zaciągam. Tyle że pewnie mi jest dużo łatwiej powrócić na ścieżkę :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-02-2009, 22:21   

Ja swoją jak przycisnę gaz i skręce kołami to nawet na suchym asfalce leci bokiem :D . Nie używam ręcznego :) A takie latanie bokiem po śniegu ma swoje zalety... Dzięki temu wiesz jak auto zachowa sie na drodze...
_________________

     assistance
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 09:32   

Chiquita napisał/a:
Ja swoją jak przycisnę gaz i skręce kołami to nawet na suchym asfalce leci bokiem :D . Nie używam ręcznego :)
piszesz teraz o bawarce czy o temprze :D :?:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-02-2009, 17:19   

Chiquita, jeżeli mowa o tej E30stce i o suchej nawierzchni to chyba zaszła pomyłka w opisie auta :badgrin: powinno być + N2O a nie LPG :roll:
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load