Wariacje na śniegu |
Autor |
Wiadomość |
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 00:48
|
|
|
Raku napisał/a: | A tak naprawdę, składa się na to wiele czynników. Stan zawieszenia, czy choćby rodzaj i jakość opon, profil, szerokość. Stan auta, twardość konstrukcji/konstrukcji - ilość i jakość dzwonów. etc.
| dokładnie Przede wszystkim znajomość własnego auta, jego zalet i niedomagań. Można czuć się pewnie we własnej bryczce, ale przesiądziesz się do T/T kolegi z forum i mimo że to taki sam model, ciężko będzie znaleźć komfort za kółkiem. Nie mówiąc już o tym, że jak przydzwonisz... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 17:07
|
|
|
Ciechu78, Ja wystarczy , że przesiąde sie do 406 ojca i juz nie wychodzi tak jak chce , czuć ,że auto duzo cięzsze |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 19:08
|
|
|
Raku napisał/a: | jeszcze można użyć opcji wahadło, lub w niektórych przypadkach lewa noga na hamulcu |
Dokładnie, lewa noga pracuje i auto idzie bokiem jak trzeba ;] ale to juz umiejetnosc ktorej 98% uzytkownikow aut nie ogarnia, a szkoda, bo wiele razy mozna sobie dupe uratowac ta umiejetnoscia.
Co do tipo i tempry wracajac, mialem do czynienia z 2 litrowa tempra i 2 litrowym tipo, bez porownania latwiej wprowadzic w poslizg tempre, i nie pisac mi ze rozkald mas prawie taki sam, nie chodzi tu o to ile masy przypada na os tylna ale ile tej masy mamy z tylu poza osia i tu te parenascie kg wiecej w temprze daje znac.
A teraz mały OT: jako że siedze sobie na Słowacji mam nowe doświadczenie, nie do konca miłe ale cóż za głupote się płaci ;] Słowacka Policja tez na boku dorabia ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-02-2009, 19:32
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | A teraz mały OT: jako że siedze sobie na Słowacji mam nowe doświadczenie, nie do konca miłe ale cóż za głupote się płaci ;] Słowacka Policja tez na boku dorabia ;]
|
a co to się stało ?:] |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 20:00
|
|
|
Luczu napisał/a: | GrzesiekK. napisał/a: | A teraz mały OT: jako że siedze sobie na Słowacji mam nowe doświadczenie, nie do konca miłe ale cóż za głupote się płaci ;] Słowacka Policja tez na boku dorabia ;]
|
a co to się stało ?:] |
Ano by sie niezlego mandata zgarnelo ;/ 300ojro na dzien dobry zaspiewali ;/ ale po dlugiej debacie, dmuchaniu w balonik, kolejnej debacie .... skonczylo sie na mandacie za brak niby pasów za 16 ojro i dodatkowej pewnej kwocie w podarunku dla slowackiej policji;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-02-2009, 20:10
|
|
|
GrzesiekK., no to niefajnie ... zwłaszcza jak ojro do 5 się zbliża:/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Mati
Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 59 Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2009, 09:26
|
|
|
Moim zdaniem temperówka jest świetna do ślizgania W tym roku już parę razy się bawiłem na całe szczęście obyło się bez krawężników i różnych nie przyjemnych przygód
Postaram się jeszcze potem filma dorzucić
POZDRAWIAM |
|
|
|
|
manieek133
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 10:43
|
|
|
Możecie mi wytłumaczyć o co wam chodzi z tym wahadło Próbowałem ale nie ma szans żebym szedł bokiem Ja w swoim tipo mam ABS i czy to może ten problemik Ale jak wajche zaciągne wszystko jest ok Chociaż po ostatnim szaleństwie byłem u kapciarza,złapałem po drodze wkręta w takim niefartownym miejscu że musiał założyć mi dętkę no i 40pln odfrunęło |
|
|
|
|
Prezesddz
Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 52 Skąd: Dzierżoniów
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:24
|
|
|
Wahadlo? Skladasz auto poprostu w zakret, czyli na placu tam gdzie chcesz sie sliznac. Mozesz robic na dwa, na trzy. Przykladowo chcesz poleciec bokiem w lewo, robisz rybke czyli na dwa. Odbijasz przed "zakretem" gwaltownie w prawo i dopiero w lewo. Fajna sprawa wyczuc takie cos. Zgadzam sie z formowiczami, boki jak kazda
"zabawa" autem moze konczyc sie nie najlepiej ale warto miec opanowane swoje autko w poslizgu, czesto ratuje to tylek. |
|
|
|
|
manieek133
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 11:44
|
|
|
Prezesddz dzięki za wytłumaczenie Jak uda mi się wydostać tipka spod śniegu to jadę popróbować I popieram całkowicie stwierdzenie że jest przydatna taka umiejętność ale oby nie była potrzebna |
_________________ "Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami" |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-02-2009, 12:03
|
|
|
a ja to robię tak, że wchodząc w zakręt na 2 dodaję trochę gazu i ręczny a jak już chcę wracać na normalny tor jazdy to puszczam ręczny i więcej gazu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
manieek133
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 12:16
|
|
|
Luczu napisał/a: | a ja to robię tak, że wchodząc w zakręt na 2 dodaję trochę gazu i ręczny a jak już chcę wracać na normalny tor jazdy to puszczam ręczny i więcej gazu |
ja też tak robię tylko chcę spróbować tego wahadełka,ponieważ wydaje się trudniejsze z opisu,a lubie nowe wyzwania mam nadzieje że autko to przetrwa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 12:16
|
|
|
Luczu napisał/a: | a ja to robię tak, że wchodząc w zakręt na 2 dodaję trochę gazu i ręczny a jak już chcę wracać na normalny tor jazdy to puszczam ręczny i więcej gazu | ja tego jakoś nie pojmuję. Jeśli chcę wejść w zakręt to ręczny zaciągam na ułamek sekundy przy lekko skręconych kołach, ale nie dodaję w tym momencie gazu, bo zamiast skręcić i tak pójdzie prosto. A jak wracasz na tor jazdy to puszczasz ręczny? A co to za frajda cały czas na ręcznym walić? I więcej gazu... Wszystko typowe dla tylnonapędówki |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-02-2009, 12:25
|
|
|
Ciechu78, no może trochę cieżko to pojąć ale jakoś mi wychodzi po prostu tak najlepiej mi wychodzi. Ręczny puszczam jak już jestem bokiem obrócony a później
wracam do jazdy na wprost
aha ... no to już wiem czemu tak robię:D po prostu tylko lewy ręczny mi trzyma także to jest wyższa szkoła jazdy żeby go w poślizg wprowadzić |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 13:02
|
|
|
Ja w Tipku mam z tylu letnie kapcie wiem wiem dla mnie ale wystarczy chwile reczny zaciagnac a reszta zabawy to juz samo operowanie gazem i kierownica a i nawet bez rekawa moge leciec bokiem wystarczy powiedzmy 2 dac wiecej gazu zeby kola stracily przyczepnosc i skrecac jednoczesnie i sam leci bokiem |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 23:37
|
|
|
Luczu napisał/a: | po prostu tylko lewy ręczny mi trzyma | to dość sporo tłumaczy
MARIOVIRUS napisał/a: | Ja w Tipku mam z tylu letnie kapcie wiem wiem dla mnie ale wystarczy chwile reczny zaciagnac | ja mam bardzo dobre zimówki, ale ręczny też na moment zaciągam. Tyle że pewnie mi jest dużo łatwiej powrócić na ścieżkę |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-02-2009, 22:21
|
|
|
Ja swoją jak przycisnę gaz i skręce kołami to nawet na suchym asfalce leci bokiem . Nie używam ręcznego A takie latanie bokiem po śniegu ma swoje zalety... Dzięki temu wiesz jak auto zachowa sie na drodze... |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 09:32
|
|
|
Chiquita napisał/a: | Ja swoją jak przycisnę gaz i skręce kołami to nawet na suchym asfalce leci bokiem . Nie używam ręcznego | piszesz teraz o bawarce czy o temprze |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ToudiQn
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 28 Sie 2007 Posty: 139 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 17:19
|
|
|
Chiquita, jeżeli mowa o tej E30stce i o suchej nawierzchni to chyba zaszła pomyłka w opisie auta powinno być + N2O a nie LPG |
_________________ ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo 260HP 1996r |
|
|
|
|
|