Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzela na gazie.
Autor Wiadomość
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 16-02-2006, 15:31   Strzela na gazie.

Mam taki gwóżdź: od jakiegoś czasu mój tipek zaczął mi strzelać na gazie. Już wymieniłem pasek rozrządu, świece, kable wysokiego, cewkę zapłonową, ustawiłem zawory, wyregulowałem instalację i nadal mi strzela przy wolnych obrotach, tzn. jak ledwo się toczę i mam włączony 2 bieg, ja mu w gaz a on bum!! w dolnych zakresach każdego biegu tak się dzieje. Czy kable wysokiego podróbki mogą być przyczyną takiego zachowania? Są ponapinane, jak by troszkę za krótkie...Złodzieje producenci już tak okrawają swoje produkty że niedługo pewnie będziemy kupować same przepiękne opakowanie a w środku będzie figa z makiem.. :sciana: :evil:
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2006, 15:43   Re: Strzela na gazie.

Zegmond napisał/a:
Mam taki gwóżdź: od jakiegoś czasu mój tipek zaczął mi strzelać na gazie. Już wymieniłem pasek rozrządu, świece, kable wysokiego, cewkę zapłonową, ustawiłem zawory

A kopulke z palcem ruszales? Moga byc dupne kable (nowe nie znacza dobre)
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 16-02-2006, 17:22   

U mnie nie ma aparatu zapłonowego i kopułki, tylko cewka, zapłon elektroniczny. silnik 1,6 835C1000
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-02-2006, 17:44   

Zegmond napisał/a:
U mnie nie ma aparatu zapłonowego i kopułki, tylko cewka, zapłon elektroniczny. silnik 1,6 835C1000


A moze ci zle kable dali? Jesli masz kogos znajomego z tipo, to sprawdz na jego kablach.
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2006, 08:55   

może to byc też wina gazu,jeśli powymieniałeś tyle rzeczy i jesteś pewien,że dobrze Ci wyregulowali instalacje.
Popatrz na filtr powietrza czy klapka zabezpieczajaca sie dobrze domyka i czy nie łapie gdzieś lewego powietrza
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
lincoln_ 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 140
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2006, 01:42   

ego napisał/a:

Popatrz na filtr powietrza czy klapka zabezpieczajaca sie dobrze domyka i czy nie łapie gdzieś lewego powietrza


W sumie przed przeputnica to sobei moze lapac lewe. Gorzej jak gdzies na kolektorze ssacym:/
_________________
Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy"
  
 
 
Zegmond 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 38
Skąd: Stara Miłosna
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 7/3/5
Wysłany: 26-02-2006, 22:40   

Nigdzie nie łapie mi lewego powietrza, moje podejrzenia coraz bardziej się kierują w kierunku kabli wysokiego, mój znajom, jest powaznym mechaniorem na 1-go sierpnia jak zobaczył te kable to nie utrzymał języka w gębie... :red_kartka: i stwierdził że jak wyj...biesz te śmieci i założysz oryginały będzie git. Zmienialiśmy cewkę, świece i nic...tylko kabli nie mieliśmy ażeby podmienić. :sciana:
_________________
Już za 4 lata, już za 4 lata Polska znów odpadnie z mistrzostw świata!!!
     assistance
 
valdmidi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 64
Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-03-2006, 22:15   

Jeśli kable mają gdzieś przebicie, to łatwo sprawdzić. Są 2 metody:
- przy uruchomionym silniku złap ręką, najlepiej mokrą za kable. (nie polecam!) Jak cię "trzepnie" prąd, to kable są do wymiany :lol:
- w nocy uruchom silnik i w ciemności obserwuj kable. Jak widać "dyskotekę" iskier, to już wiesz co robić dalej.

Jeśli będziesz dobierał nowe kable, to musisz dokładnie dobrać (po typie silnika) właściwe kable ( ważny jest oporność). Jeśli założysz inne, będziesz miał takie "objawy" jak piszesz powyżej. Polecam firmy NGK. Kosztowały mnie miesiąc temu 75 złoty. Auto chodzi, prawie nie dotyka ziemi. Możesz wziąć z firmy BERU, albo z serwisu Fiata (chcieli 140 zł). Nie polecam Janmora. W sumie drogie i cholerny "szajs", długo nie pojeździsz.


P.S. Piszesz coś o wymianie cewki. te silniki nie mają tego urządzenia, tylko tzw. moduł zapłonowy.
  
 
hcwdf 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 13
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-09-2006, 15:28   

Witam ! Jestem nowy ale mam pewne doświadczenie na temat strzałów. w 90% przyczyną są kable zapłonowe lub/i świece. U mnie po wymiaqnie świec problem zniknął . Mam też gorszą wiadomość bezpośrednią przyczyną mogą być również wypalone gniazga zaworów. Jeszcze jedno co mi przychodzi na myśl: jeżeli masz wykonany wyłącznik zapłonu (Ty zrobiłeś lub poprzedni właściciel)to przejżyj dobrze tą instalacje może przebijać do masy.
_________________
TIPO 1.4 (159.A2000) 78hp, 183 tys. gaz BRC
  
 
 
pitagor 


Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2006, 07:13   

Na 100 % wina gazu prawdopodobnie zbyt uboga mieszanka. Radzę udać się do gazownika
  
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-10-2006, 10:31   

co do kabli, to przestałem stosowac tzw. dobieranych. i nikomu tez ich nie zakładam/polecam. lepiej wydac troche wiecej i miec pewnośc ze będą wskazane właściwości i izolacja.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2006, 11:53   

"strzela bo gaz to zło!" Ninja nie bądź śmieszny, lubisz benznę, na zdrowie, ja wolę obiad zjeść, setę pierdyknąć, herbaty się napić... Chyba uprzedzenie do gazu zostało Ci po wojnie: " Do tego gaziu i do tego gaziu...już mnie łeb boli od tego gaziu!!..." :red_kartka:
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
techno323 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2007, 01:17   

Witam

Jestem nowym użytkownikiem forum. Więc na początku wszystkich witam i pozdrawiam. A teraz do rzeczy.:
Mam również problem z wystrzałami gazu. Moje autko to Tempra 2.0 z 1993 roku. Jakiś miesiąc od założenia gazu zaczeła sie strzelać jak wściekła (rozwaliłem 2 obudowy na filtr powietrza).
Sprawdzałem już chyba wszystko i wszystko już chyba wymieniłem co można było wymienić, tzn:
- kable (na Boscha bo mi polecono)
- świece (na NGK bo mi polecono)
-cewkę
-palec i kopułkę
- zapłon jest ustawiony
- mieszanka jest ok
- miałem założonego Blosa i też strzelało
- zakładałem filtr stożkowy (to nie idzie wyregulować i sie dławi)
- mam 2 zabezpieczenia anty wybuchowe i dalej rozwala obudowy.
Wystrzały są bardzo silne, a ostatnio jak strzeliło to przez 15 minut nie szło odpalić auta ani na gazie ani na benzynie. Nie może być to też wina gazu bo tankowałem na kilku stacjach i wszedzie tak samo. Byłem już u kilku fachowców i nikt nie umie stwierdzić co jest tego przyczyną, nawet w Fiacie rozłożyli ręce.
Może ktoś się spotkał z taką sytuacją, a może komuś wpadnie do głowy co można by bylo jeszcze w tym aucie sprawdzić.
Z góry dzieki za pomoc
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie

Wysłany: 24-04-2007, 10:28   

A w jakim momencie Ci strzela:Przy gaszeniu,na wolnych obrotach,czy podczas jazdy :?:
Może masz nieszczelny któryś zawór ssący przez który zapala się mieszanka w kolektorze.Sprawdź luzy na zaworach i ciśnienie w cylindrach.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
techno323 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2007, 14:11   

Strzela mi różnie. Przede wszystkim po odpaleniu na benzynie muszę go przygazować do 2000 obrotów i się samoczynnie przełącza na gaz i wtedy najczęściej są wybuchy i to dość duża ilość 4-6 naraz (poprostu takie strzelanie). Czasem jak jade przycisne na gaz mocniej to też strzeli ale tylko raz i jedzie dalej. Jak chodzi na wolnych obrotach i jak go gasze to nie strzela.
Zawory mam ustawione luzy są ok były robione tydzień temu bo to była ostatnia chyba rzecz której nie zrobiłem jeszcze i myślałem że sie skończy mój problem a tu dalej strzela. Myślałem jeszcze że mogą być nadpalone wtryskiwacze ale wtedy by też na benzynie silnik źle pracował a pracuje super i cichutko.
Może ma ktoś jakś jeszcze pomysł.
     assistance
 
 
Karol 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 104
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-04-2007, 19:57   

Kolego wymień przewody to podstawa mają już napewno przebicie a przy okazji świece palec i kopułkę łonczny koszt nie powinien przekroczyć 130zł
Miałem ten sam problem pozdrawiam Karol
     assistance
 
 skype
 
techno323 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2007, 21:07   

Właśnie napisałem wyżej, że wszystkie te elementy są wymienione i sprawdzone po kilka razy. Mialem chyba ze 3 czy 4 rodzaje kabli i świec. kopułka i palec też byly podmieniane, cewka również.
     assistance
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-04-2007, 07:20   

Jedz do gazownika i sobie ustaw właściwą proporcję gazu tzw. dawkę moim zdaniem masz za małą dlatego twoje autko zachowuje się jak artyleria .
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2007, 07:45   

Jak sam pisałeś instalkę zakładełeś misiąc temu, jak jest nowa i masz gwarancję to niech usuwają problem, może świruje komp od gazu, silnik krokowy instalacji lpg lub reduktor, najlepiej byłoby te elementy wynienić na inne i zobaczyć czy coś się zmieni.
Czy na benzynie jest wszystko ok ?
Jakiej firmy masz instalację ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
techno323 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2007, 19:23   

instalacje gazową założyłem juz jakiś czas temu a po miesiącu jej użytkowania zaczeło strzelać. Było wszystko sprwdzane z tych elementów co wymieniłeś i podmieniane na inne i nic to nie dało.
Jeśli chodzi o to czy na benzynie jest wszystko ok - to jest wporzo tylko trochę mi się dławi jak sie odpala i dodaje gazu jak sie uda już przegazować to jest dobrze, wydaje mi się zę mogą być lekko zapieczone wtryskiwacze i to może być tego objawem, pojeżdze trochę na benzynie, wleje środek do przeczyszczania wtrysków i może, pomoże. Ale na benzynie nie strzela.
A co do instalacji to jest to BRC

** Dodano: 25-04-2007, 20:23 **
instalacje gazową założyłem juz jakiś czas temu a po miesiącu jej użytkowania zaczeło strzelać. Było wszystko sprwdzane z tych elementów co wymieniłeś i podmieniane na inne i nic to nie dało.
Jeśli chodzi o to czy na benzynie jest wszystko ok - to jest wporzo tylko trochę mi się dławi jak sie odpala i dodaje gazu jak sie uda już przegazować to jest dobrze, wydaje mi się zę mogą być lekko zapieczone wtryskiwacze i to może być tego objawem, pojeżdze trochę na benzynie, wleje środek do przeczyszczania wtrysków i może, pomoże. Ale na benzynie nie strzela.
A co do instalacji to jest to BRC.
     assistance
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2007, 06:05   

skoro wszystko było wymienione, to ... może reduktor. Może jest jakiś felerny i nie trzyma poprawnie ustawionych parametrów, nie utrzymuje poprawnie ciśnienia. Może jest zbyt wysoko albo przewody z płynem chłodniczym przytkane i niezbyt dobrze się nagrzewa. Jak u mnie strzelało musiałem inaczej ustawić skład na reduktorze.
  
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-04-2007, 07:16   

...skoro wszystko co możliwe wymieniłeś to, przyczyną strzałów może byc zbyt uboga mieszanka...jeśli masz silniczek krokowy w instalacji gazowej to spróbuj zastapić go normalnym zwykłym registerem, ustawić instalke od nowa... u mnie silniczek padł to mi samochód zalewało-spalanie skoczyło na 17 l gazu :sciana: , kupiłem register, silniczek wypierniczyłem w krzaki i jeźdżę....
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
techno323 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2007, 16:09   

Witam ponownie

Byłem w serwisie Fiata bo już dość miałem kupowania nowych obudów na filtr powietrza.
W serwisie zrobiono mi regulację zaworów (ponoć były za ciasne). Po regulacji moja Temprolina zaczeła jeździć jak gdyby gaz był dla niej stworzony Żadnych strzałów. Po prostu super, ale niestety zaczeła strzelać na benzynie i muliło ją jak miała zimny silnik, jak był ciepły było ok. Ale problem był z rana i na zimnym silniku, nie szło dodać gazu bo się zatykała, jak chwilę pochodziła i udało się ją przegazować do 2000 obrotów to już było wszystko super. Pojechałem więc do Fiata żeby zrobili ją do porządku, no i Panowie w Fiacie stwierdzili że jest złe paliwo itp itd. Wyjeździłem cały zbiornik, zatankowałem drugi i trzeci nie jeźdząc wogóle na gazie żeby spalić niby złe paliwo (muszę dodać że tankuję zawsze na Shellu). Po wyjeźdzeniu 3 baków udałem się znowu do serwisu aby usuneli usterkę. Stwierdzili tym razem że trzeba wymienić czujnik ssania i będzie wszystko ok. Oczywiście się zgodziłem i wywaliłem 150 zł za nic. Bo nie było żadnego efektu. Dodam jeszcze że gdy kupiłem moją temprolinę 2 lata temu i pojechalem na przegłąd właśnie do fiata to powiedziano mi że ten czujniki który mi teraz wymienili jest to czujnik EGR i jest to związane z ekologią i nie jest on do niczego potrzebny. A teraz nagle stał się to czujnik ssania. Sami nie wiedzą co mojemu autku jest i próbują wciskać mi za każdym razemi inną przyczynę awarii. Tym jednak razem nie zamierzam się dać załadować w konia i będę drążył ten temat aż mi auto zrobią do porządku.
Ale mam pytanie do was bo wiem że jest tu wiele osób które się zna na autach i to dobrze, może ktoś się spotkał już z takim przypadkiem i może mi coś podpowiedzieć.
Może ktoś ma już własne doświadczenia z takim przypadkiem, będę wdzięczny za każdą podpowiedź. Z góry dzięki.
     assistance
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-06-2007, 16:41   

a przypadkiem nie wzrosło ci spalanie gazu?? jeśli tak to jest mozliwe że ciołki ci zmniejszyli dopływ powietrza i na gazie chodzi lux tylko więcej pali a na benie to się cyrki dzieją
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-06-2007, 18:40   

Genralnie to regulacji instlaki robimy tak

1. Auto musi absolutnie poprawnie pracowac na BENZYNIE
2. Udajemy sie do dobrego gaziarz ktory ustawi zeby autko jezdzilo dobrze na gazie
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load