|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Strzela na gazie. |
Autor |
Wiadomość |
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2007, 09:45
|
|
|
ciekawe od czego to zależy,że na gazie strzela,bo ja mam gaz od ponad roku i naprawdę jeszcze ani razu nawet nie kichnął na gazie,nie wiem czy jest to kwestia montazu czy samej instalacji... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
techno323
Wiek: 44 Dołączył: 24 Kwi 2007 Posty: 10 Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-06-2007, 05:53
|
|
|
Sam zastanawiam się dlaczego tak się dzieje, skoro na benzynie strzela to na gazie powinien także mieć wystrzały a tu nic. Zastanawiam się czy wogóle jest ktoś kto może pomóc mojej Temprolinie. Bo jak nie to się chyba z nią rozstanę, bo mam dość płacenia za nowe obudowy na filtr powietrza i jeżdzenia po mechanikach. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-06-2007, 07:30
|
|
|
ego napisał/a: | ciekawe od czego to zależy,że na gazie strzela,bo ja mam gaz od ponad roku i naprawdę jeszcze ani razu nawet nie kichnął na gazie,nie wiem czy jest to kwestia montazu czy samej instalacji... |
Z tego co pamiętam to masz mikser założony wprost na przepustnice i to główny powód dlaczego nie strzela, po prostu masz to połączenie szczelne i nie łapie lewego powietrza. Zdecydowana większość wystrzałów bierze się z nieszczelności układu dolotowego między mikserem a przepustnicą, silnik ssie lewe powietrze, dochodzi do zubożenia mieszanki i mamy łup ..... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2007, 09:12
|
|
|
w felicii u rodziców mikser jest zaraz nad przepustnica i juz dwa razy rozwaliło obudowe od filtra,więc to raczej nie to |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-06-2007, 09:28
|
|
|
ego napisał/a: | w felicii u rodziców mikser jest zaraz nad przepustnica i juz dwa razy rozwaliło obudowe od filtra,więc to raczej nie to |
Tyle ze Felka ma troche inaczej zbudowany kolektor dolotowy, w sedici mikser z przepustnica u ciebie tworzy bardzo szczelne wspolosiowe polaczenie o bardzo malej pojemnosci miedzy przepustnica a mikserem i dziala cacy, sprobuj mikser przelozyc na sam poczatek przy obudowie filtra a zwiekszy sie bezwladnosc ukladu dolotowego i gwarantuje ze pierdyknie predzej czy pozniej ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-06-2007, 08:28
|
|
|
Tak jak napisał GrzesiekK. strzały są spowodowane głównie nieszczelnośćiami. Posprawdzaj sobie czy wąż nie ma jakiejść dziurki pozalepiaj wszystko silikonem potem sobie ustaw gaz u jakiegoś gazownika i problem z głowy a i nie staraj sie zbyt zaoszczędzić na dawce bo jak jest za mała dawka to też potrafi dupnąć przy naciśnięciu na pedał. |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2008, 23:21
|
|
|
Panowie jak to czytam to idzie oświeć... Mam gaz od 3 miesięcy i wszystko ładnie chodzi. Pali około 1-1,5l więcej niż benzynki, ale jak są możliwe takie problemy... to ja nie wiem |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2008, 07:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Panowie jak to czytam to idzie oświeć... Mam gaz od 3 miesięcy i wszystko ładnie chodzi. Pali około 1-1,5l więcej niż benzynki, ale jak są możliwe takie problemy... to ja nie wiem |
Jak ktoś ma układ zapłonowy do kitu i ogólnie zaniedbane auto to tak jest, źle ustawiona mieszanka [za uboga], nieszczelność między mikserem a kolektorem ssącym, niewyregulowane należycie lub podpalone zawory w głowicy i wali na gazie jak w nowy rok na placu zamkowym Jakieś dwa tygodnie temu doprowadzałem do ładu mazde mx-6 2,5 V6 która nawet na sekwencji strzelała w kolektor ssący.....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2008, 18:24
|
|
|
Dbam o mój samochodzik. Ostatnio dostał nowe świece, kable, cewkę zapłonową, kopułkę z palcem, nowiutki filtr powietrza, regulacje zapłonu i gaźnika to wszystko tuż przed instalowaniem gazu. Na razie jeździ ładnie i wszystko jest ok. Ale po przeczytaniu paru postów zaczynam się bać czy instalowanie LPG było dobrym rozwiązaniem. Puki co chwale sobie za niskie koszty eksploatacji i dobrą pracę silnika. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2008, 19:09
|
|
|
Strzały na gazie sa spowodowane I TU UWAGA zawsze niesprawnością układu zapłonowego.swiece co 10000 km w kosz, kabłe raz na 2 lata (lub jak np; świecą w nocy) ,kopułka ma mieć styki i palec też.I niema prawa wtedy strzelac (odpisał monter lpg) |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 20:17
|
|
|
Ja słyszałem, że wymiana elementów zapłonu co ~7000-8000 km. Przynajmniej poprzedni właściciel mi tak napisał.
mielnia102, a czy gdy mieszanka jest za uboga, lub są nieszczelności to też mogą się pojawiać strzały? Prawda li to? :/ |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2008, 12:22
|
|
|
mielnia102 napisał/a: | Strzały na gazie sa spowodowane I TU UWAGA zawsze niesprawnością układu zapłonowego.swiece co 10000 km w kosz, kabłe raz na 2 lata (lub jak np; świecą w nocy) ,kopułka ma mieć styki i palec też.I niema prawa wtedy strzelac (odpisał monter lpg) |
Zapomniałeś kolego jeszcze o podpartych/podpalonych zaworach ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
mielnia102
Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 39 Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-03-2008, 19:39
|
|
|
Zbyt uboga mieszanka owszem,ale jeśli auto jeżdziło do tej pory normalnie to morzemy tą opci wykliczyć
** Dodano: 07-03-2008, 19:40 **
A zawory 1 na 5000 przepadków |
_________________ BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA |
|
|
|
|
Squel
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-06-2008, 07:13
|
|
|
Kurcze ja mam to samo na gazie strzela i gaśnie, niedawno zaczął robić to samo na benzynie.
Wymieniłem świece, gaźnik po regeneracji, zapłon wyregulowany, cewka wymieniona i dalej to samo. Strzały zdarzają się tak średnio na 30 min jazdy jakieś 4 razy, najpierw zaczyna się krztusić a potem wystrzał. Co prawda ostatnio musiałem uszczelnić miejsce między gaźnikiem a kopułką od dojścia rury od filtra powietrza, bo skubani gaźnikowcy nie wymienili mi tej uszczelki (a jak na razie nie udało mi się jej nigdzie dokupić). Dzisiaj spróbuje zakupić nowe kable i może kopułkę wyminie (choć poprzedni właściciel twierdzi że kopułka i kable są nowe - jak sprawdzić czy kopułka jest dobra? ). |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik + LPG
126p pełnoletni a nawet i lepij - 22+ |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2008, 14:17
|
|
|
Cytat: | jak sprawdzić czy kopułka jest dobra? ). |
na oko ciężko określić, bo moze mieć mikropęknięcia
patrzyłęś w nocy czy nie świeci?
podjedź autem gdzieś gdzie jest ciemno jak w dup... w kominie, zapal silnik, pogaś światła, otwórz maskę i popatrz na kopułkę, cewkę, kable, być może zobaczysz piekne niebieskie błyski |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|