Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzela na gazie.
Autor Wiadomość
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2007, 09:45   

ciekawe od czego to zależy,że na gazie strzela,bo ja mam gaz od ponad roku i naprawdę jeszcze ani razu nawet nie kichnął na gazie,nie wiem czy jest to kwestia montazu czy samej instalacji...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
techno323 


Wiek: 44
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: Rybnik
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-06-2007, 05:53   

Sam zastanawiam się dlaczego tak się dzieje, skoro na benzynie strzela to na gazie powinien także mieć wystrzały a tu nic. Zastanawiam się czy wogóle jest ktoś kto może pomóc mojej Temprolinie. Bo jak nie to się chyba z nią rozstanę, bo mam dość płacenia za nowe obudowy na filtr powietrza i jeżdzenia po mechanikach.
     assistance
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-06-2007, 07:30   

ego napisał/a:
ciekawe od czego to zależy,że na gazie strzela,bo ja mam gaz od ponad roku i naprawdę jeszcze ani razu nawet nie kichnął na gazie,nie wiem czy jest to kwestia montazu czy samej instalacji...



Z tego co pamiętam to masz mikser założony wprost na przepustnice i to główny powód dlaczego nie strzela, po prostu masz to połączenie szczelne i nie łapie lewego powietrza. Zdecydowana większość wystrzałów bierze się z nieszczelności układu dolotowego między mikserem a przepustnicą, silnik ssie lewe powietrze, dochodzi do zubożenia mieszanki i mamy łup .....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2007, 09:12   

w felicii u rodziców mikser jest zaraz nad przepustnica i juz dwa razy rozwaliło obudowe od filtra,więc to raczej nie to :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-06-2007, 09:28   

ego napisał/a:
w felicii u rodziców mikser jest zaraz nad przepustnica i juz dwa razy rozwaliło obudowe od filtra,więc to raczej nie to :lalala:


Tyle ze Felka ma troche inaczej zbudowany kolektor dolotowy, w sedici mikser z przepustnica u ciebie tworzy bardzo szczelne wspolosiowe polaczenie o bardzo malej pojemnosci miedzy przepustnica a mikserem i dziala cacy, sprobuj mikser przelozyc na sam poczatek przy obudowie filtra a zwiekszy sie bezwladnosc ukladu dolotowego i gwarantuje ze pierdyknie predzej czy pozniej ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
titanea 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 165
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-06-2007, 08:28   

Tak jak napisał GrzesiekK. strzały są spowodowane głównie nieszczelnośćiami. Posprawdzaj sobie czy wąż nie ma jakiejść dziurki pozalepiaj wszystko silikonem potem sobie ustaw gaz u jakiegoś gazownika i problem z głowy a i nie staraj sie zbyt zaoszczędzić na dawce bo jak jest za mała dawka to też potrafi dupnąć przy naciśnięciu na pedał.
_________________
TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg

Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998
     assistance
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2008, 23:21   

Panowie jak to czytam to idzie oświeć... Mam gaz od 3 miesięcy i wszystko ładnie chodzi. Pali około 1-1,5l więcej niż benzynki, ale jak są możliwe takie problemy... to ja nie wiem :(
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2008, 07:41   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Panowie jak to czytam to idzie oświeć... Mam gaz od 3 miesięcy i wszystko ładnie chodzi. Pali około 1-1,5l więcej niż benzynki, ale jak są możliwe takie problemy... to ja nie wiem :(


Jak ktoś ma układ zapłonowy do kitu i ogólnie zaniedbane auto to tak jest, źle ustawiona mieszanka [za uboga], nieszczelność między mikserem a kolektorem ssącym, niewyregulowane należycie lub podpalone zawory w głowicy i wali na gazie jak w nowy rok na placu zamkowym :D Jakieś dwa tygodnie temu doprowadzałem do ładu mazde mx-6 2,5 V6 która nawet na sekwencji strzelała w kolektor ssący.....


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2008, 18:24   

Dbam o mój samochodzik. Ostatnio dostał nowe świece, kable, cewkę zapłonową, kopułkę z palcem, nowiutki filtr powietrza, regulacje zapłonu i gaźnika to wszystko tuż przed instalowaniem gazu. Na razie jeździ ładnie i wszystko jest ok. Ale po przeczytaniu paru postów zaczynam się bać czy instalowanie LPG było dobrym rozwiązaniem. Puki co chwale sobie za niskie koszty eksploatacji i dobrą pracę silnika.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-03-2008, 19:09   

Strzały na gazie sa spowodowane I TU UWAGA zawsze niesprawnością układu zapłonowego.swiece co 10000 km w kosz, kabłe raz na 2 lata (lub jak np; świecą w nocy) ,kopułka ma mieć styki i palec też.I niema prawa wtedy strzelac (odpisał monter lpg)
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-03-2008, 20:17   

Ja słyszałem, że wymiana elementów zapłonu co ~7000-8000 km. Przynajmniej poprzedni właściciel mi tak napisał. ;)
mielnia102, a czy gdy mieszanka jest za uboga, lub są nieszczelności to też mogą się pojawiać strzały? Prawda li to? :/
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2008, 12:22   

mielnia102 napisał/a:
Strzały na gazie sa spowodowane I TU UWAGA zawsze niesprawnością układu zapłonowego.swiece co 10000 km w kosz, kabłe raz na 2 lata (lub jak np; świecą w nocy) ,kopułka ma mieć styki i palec też.I niema prawa wtedy strzelac (odpisał monter lpg)


Zapomniałeś kolego jeszcze o podpartych/podpalonych zaworach ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
mielnia102 


Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 39
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-03-2008, 19:39   

Zbyt uboga mieszanka owszem,ale jeśli auto jeżdziło do tej pory normalnie to morzemy tą opci wykliczyć

** Dodano: 07-03-2008, 19:40 **
A zawory 1 na 5000 przepadków
_________________
BYłY;
FIAT 127 ABARTH
FIAT REGATA S85
OMEGA2.0
R 19 SHAMADE
NOI WKOńCU JEST TEMPRA
  
 
Squel 
witamy nowego



Wiek: 43
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2008, 07:13   

Kurcze ja mam to samo na gazie strzela i gaśnie, niedawno zaczął robić to samo na benzynie.
Wymieniłem świece, gaźnik po regeneracji, zapłon wyregulowany, cewka wymieniona i dalej to samo. Strzały zdarzają się tak średnio na 30 min jazdy jakieś 4 razy, najpierw zaczyna się krztusić a potem wystrzał. Co prawda ostatnio musiałem uszczelnić miejsce między gaźnikiem a kopułką od dojścia rury od filtra powietrza, bo skubani gaźnikowcy nie wymienili mi tej uszczelki (a jak na razie nie udało mi się jej nigdzie dokupić). Dzisiaj spróbuje zakupić nowe kable i może kopułkę wyminie (choć poprzedni właściciel twierdzi że kopułka i kable są nowe - jak sprawdzić czy kopułka jest dobra? ).
_________________
Tipo 1.4 gaźnik + LPG
126p pełnoletni a nawet i lepij - 22+
  
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2008, 14:17   

Cytat:
jak sprawdzić czy kopułka jest dobra? ).

na oko ciężko określić, bo moze mieć mikropęknięcia

patrzyłęś w nocy czy nie świeci?
podjedź autem gdzieś gdzie jest ciemno jak w dup... w kominie, zapal silnik, pogaś światła, otwórz maskę i popatrz na kopułkę, cewkę, kable, być może zobaczysz piekne niebieskie błyski
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load