|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Szarpie wariuje 1.6 95rok |
Autor |
Wiadomość |
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-02-2006, 17:18 Szarpie wariuje 1.6 95rok
|
|
|
silnik 835C1000 bez aparatu zapłonowego z cewką z boku rok 1995 przebieg 116.000km objawy:
podczas jazdy (niezaleznie czy ciepły,zimny,słońce,deszcz) wystepuje szarpanie np: jade sobie równo nagle auto zaczyna hamować silnikiem nieciągnie po chwili znów ciągnie itd. jak wcisne gaz do dechy w momencie gdy nieciągnie nieraz pojedzie do przodu a innym razem brak reakcji , zdarza sie tez ze podczas tych objawów silnik krokowy wychyla się na max. auto nie jedzie w momencie gdy wrzuce na luz lub wcisne sprzegło i obroty spadna do 1000 zaczyna działać dochodzi do 3000 obr. i znów gasnie i od 1000 znów zaczyan działać i tak non stop wtedy trzeba zgasić silnik i po właczeniu zapłonu krokowy wraca do prawidłowego położenia, po restarcie kompa jest dobzre przez pewnien czas. Ja do tej pory sprawdziłem: pompe paliwa,filtr,zbiornik,weże paliwa,przewody,świece,wszystkie złaczki to jest na 100% sprawne uż mi się pomysły kończą co może być przyczyną |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2006, 10:46
|
|
|
Pewnie potencjometr przepustnicy(tzw:czujnik)iskrzy.Jeśli tak to po zdemontowaniu go ścieżki będą czarne.W dziale "download"jest do pobrania szczegółowy opis jak go wyczyścić i co Ci będzie potrzebne do demontażu.Po prawidłowym wyczyszczeniu i założeniu należy go wyregulować.Na gorącym silniku po załączeniu się i wyłączeniu wentylatora chłodnicy.Oczywiście regulację wykonujemy na benzynie.Należy tak go ustawić aby wolne obroty osiągnęły wartość:900 obr/min.Powodzenia
[ Dodano: 25-02-2006, 10:50 ]
Zapomniałem dodać że przed zdję ciem czujnika należy oczywiście zdjąć klemę z akumulatora,po wykonaniu czynności założyć.Nie jest to trudne.parę dni temu ten problem mnie dotyczył
[ Dodano: 25-02-2006, 10:57 ]
http://forum.tempra.org/d...tion=file&id=53 |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-02-2006, 16:30
|
|
|
akwar napisał/a: | Pewnie potencjometr przepustnicy(tzw:czujnik)iskrzy.Jeśli tak to po zdemontowaniu go ścieżki będą czarne.W dziale "download"jest do pobrania szczegółowy opis jak go wyczyścić i co Ci będzie potrzebne do demontażu.Po prawidłowym wyczyszczeniu i założeniu należy go wyregulować.Na gorącym silniku po załączeniu się i wyłączeniu wentylatora chłodnicy.Oczywiście regulację wykonujemy na benzynie.Należy tak go ustawić aby wolne obroty osiągnęły wartość:900 obr/min.Powodzenia
[ Dodano: 25-02-2006, 10:50 ]
Zapomniałem dodać że przed zdję ciem czujnika należy oczywiście zdjąć klemę z akumulatora,po wykonaniu czynności założyć.Nie jest to trudne.parę dni temu ten problem mnie dotyczył
[ Dodano: 25-02-2006, 10:57 ]
http://forum.tempra.org/d...tion=file&id=53 |
Czym to wyczyscić i co konkretnie czyścić po zdjeciu manuala juz obejżałem a wogóle
byłem dziś w ASO i komputer pokazał : zablokowany regulator biegu jałowego i panowie w ASO powiedzieli że to przez silnik krokowy tak szarpie czy to możliwe ?? |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2006, 18:29
|
|
|
Po prostu gumką.Taką do ścierania ołówka.Najlepsza byłagy myszka,bo jest dosyć twarda.Nie wolno robić tego papierem ściernym,ani czymkolwiek ściernym.A po przeczyszczeniu już wiesz co robić dalej.Co do opini panów z ASO,to profilaktycznie możesz przeczyścić krokowca,ja jednak stawiałbym raczej na potencjometr(z własnego doświadczenia).Powodzenia!!! |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-02-2006, 19:21
|
|
|
A czemu na manualu sa 2 różne na samym dole ? |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-03-2006, 17:42
|
|
|
Ten drugi jest wyczyszczony |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|