Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wydech - pytanie o cenę i wytrzymałość
Autor Wiadomość
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-05-2005, 19:30   Wydech - pytanie o cenę i wytrzymałość

Cześć,

No to jeszcze jeden wątek - tylny wydech (a raczej dwa tłumiki na jednej rurze). Oryginał wytrzymał 6 lat - wysiadł w pół roku po tym jak kupiłem swoją Temprę.
Założyłem Walkera (wtedy 600 zł z montażem i wieszakami) i ten wytrzymał 3,5. Kolejny zakładałem ostatnio w tym samym miejscu co ten 3,5 roku temu. Mechanik stwierdził, że jak na Walkera 3,5 roku to dobry wynik.

Liczyłem, że po 3,5 roku cena spadnie jednak Walker był teraz już za 740 zł (razem z robotą i wieszakami) i w dodatku nie wiadomo na kiedy więc musiałem założyć Bosal'a za 800 i generalnie cała ta sprawa mnie mocno dobiła. Niestety innych zamienników nie było i w ogóle ich nie ma (np. tych polskich - Płóciennik ?)

Mój model to 1.6 i.e (SPI Bosch MonoMotronic - silnik 835C1.000). Sprawa mnie dobiła dlatego, że mam 2-ch kolegów którzy mają Tempry 2.0 i do ich modeli tłumiki są dużo tańsze (jeden z nich zapłacił rok temu 450 zł za Walkera w tym samym warsztacie...). Co takiego święconego jest w tłumiku do 1.6 i.e ? Nie sądzę, żebym przepłacił - wiele osób polecało mi ten warsztat ze względu na solidną robootę i niskie ceny...

Za ile wymienail;iście wydech i jak dlugo wytrzymywał ?

Pozdrawiam,
Zbyszek
     Moneta
 skype
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2005, 20:08   

Tłumnik podróba to jakieś 180zł i dwa lata max na LPG .Ja zastosowałem w tipo
1,4 bosal z szrotu i mam go 3 rok jest ok za 70 zł (mówie o środkowy i końcowy kpl)
Tak że jeżeli moę ci doradzić to poszukaj orginału (ale wybór z używanym trzeba go dokładnie przejżeć ).Jacenty miał na zlocie w dobrym stanie (chyba orginał)do sprzedania.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2005, 20:30   Re: Wydech - pytanie o cenę i wytrzymałość

U mnie w zeszlym roku odpadl oryginalny koncowy tlumik i mam teraz asmeta - cena cos kolo 200 pln.

Jak widac ponizej zamienniki sa:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-05-2005, 20:48   

Cześć,

Mój jest najbliższy tego środkowego rysunku ale różni się istotnym szczegółem - mocowaniem do katalizatora - nie jest na obejmę tylko na kołnierz na 3 śruby. Myślę, ze to jest decydujący czynnik - ten na obejmę jest zdaje się dostępny u większej ilości producentów i tańszy. Gościu z warsztatu sam był zszokowany ceną mojego tłumika ale niestety mimo wysiłków nic poza Walkerem i Bosalem nie znalazł i musiałem wydać te 800 zł... Płóciennik (?) podobno dopiero uruchamia produkcję tego tłumika.

BTW, ta tabelka .jpg jest coś nie bardzo czytelna :-(

Pozdr,
Zbyszek

[ Dodano: 09-05-2005, 20:54 ]
Sorki, rysunek z cenami trzeba było po porstu rozciągnąć w FireFoxie :-/

Niestety sprawy nie są takie proste jak w tej tabelce. W kategorii 1.6 i.e sedan 90-96 mieści się więcej niż jeden tłumik. Ten za trzystakilkadziesiąt żlotych to może być np. taki jak mój ale właśnie na obejmę a nie na kołnierz...

Poza tym w tą kategorię wpadają też silniki 78KM z wtryskiem MonoJetronic (ja mam 75KM - MonoMotronic) a tam tłumik był chyba jeszcze inny.

BTW, ciekawe jak wygląda wydech w 2.0 SW 4x4... Nie moze iść środkiem bo tam chyba wał idzie ? Takie auto widziałem na żywo raz w Częstochowie, sporo ich za to jest na niemieckich stronach z ofertami aut używanych.

Pozdrawiam,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-05-2005, 20:57   

właśnie takie złącze miały pow 93 r
Mam taki ale tylko środkowy przywiozłem go z niemiec i do niczego nie pasował .
Już kiedyś chciałem odciąć to trujkątne złącze.
Wydaje mi się że można to bez problemu przerobić na stary typ(opaska).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-05-2005, 22:03   

Zbyniu napisał/a:
Sorki, rysunek z cenami trzeba było po porstu rozciągnąć w FireFoxie :-/


Wystarczy kilknac na obrazek.
Ja mam 1.6 gaznik '94 rok i mam 2 tlumiki bez kata, opcja 1 na rysunku.
Chmm ale dziwne bo pisza ze 1.6 i.e. CAT ma 66KW? A zwykly 60KW? Co tu kreca
chyba ze 1.6ie CAT to dla nich odmiana dwuwalkowa DOHC?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-05-2005, 20:00   

Oj, w Temprze silniki DOHC to tylko 1.8 i 2.0. DOHC przy mniejszych poojemnościach występowało w Alfach (np. w 145/146 były silniki 1.4 TS które miały dwa wałki rozrządu).

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-05-2005, 20:15   

W Temprze montowali dwuwałkowy 1,6.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
Kamay 
witamy nowego


Wiek: 46
Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 8
Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-05-2005, 20:45   

Ja za swój wydech(srodek +tył) zapłaciłem 300zł z wymianą. Kupiłem ASMETA, mocowanie (kołnież na 3 śruby) pasowało. Moja T to 1.6 ie CAT z końcówki '94 (oczywiście monowtrysk)
Pozdrawiam
     Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-05-2005, 21:12   

A ja mam oryginalny 11 letni układ wydechowy po 260 tys. km.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 10-05-2005, 21:24   

Jacacenty napisał/a:
A ja mam oryginalny 11 letni układ wydechowy po 260 tys. km.

To chyba Jacenty masz juzsito jak cholera....Ja mialem u siebie w Tipo przez ostatnich osiem lat orginala....Niedawno zamienilem koncowy na ultera sportowy....Tamten juz sie nie nadawal do niczego...w srodku latalo wszystko....A za nowy dalem 210zl+ zalozenie 50 i jestem bardzo zadowolony...Komfort jazdy ten sam a ladnie wyglada:D
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 10-05-2005, 21:28   

O dziwo! Wydech mam sprawny, sądzę, że jest to zasługa odpowiedniego paliwa.
Ale noszę się z zamiarem adaptacji końcówki Zendera od AR 164, jest to wykonalne, ale cholernie ciężkie do zrobienia.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-05-2005, 21:48   

Ja mam pierwszy tlumik oryginalny (281tys), ale chyba niedlugo pozyje... bo widac po bokach jakies oznaki zuzycia, choc nadal tlumi. IIgi tlumik gdzies okolo 160tys. wymienilismy i teraz mamy nawet sam nie wiem jaki, ale sie spisuje ok, no i ma lekki pomruk basu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 11-05-2005, 07:45   

witam. co ma wplyw na zuzycie tłumikow poza warunkami atmosferycznymi? jazda na gazie szybciej zuzywa układ wydechowy? ja mam chyba orginalny uklad wydechowy w moim Tipku 94r 139kkm i wizualnie wyglada dobrze i pomruki wydaje mile dla ucha:) jedynie nie mam tego łacznika elastycznego miedzy wyjsciem z kolektora a katalizatorem jest wspawana rurka.Widocznie niemcowi uszkodzila sie i przerobil. z powodu braku tego tłumika drgan na wstecznym przy zimnym silniku stuka mi gdzies tlumik o jakas blache.
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-05-2005, 09:24   

Fiaty maja dosyc male tlumniki przez co je bardziej slychac (bardziej mruczą) i ma to tez jeden aspekt na + ze jak sie zbiera woda w ukladzie wydechowym to "wyrzuca" ją. Ople maja duże puszki, pewnie zauwazyliscie tez ze Ople ciszej chodza, ale to jest miejsce gdzie woda moze sie gromadzic (nie jest wypychana) i szybciej moze korodowac. Dla porownania taty Uno 1.0 jak sie stanie z tylu to nieraz go lepiej slychac niz kuzynka Astra 1.6. Ale w srodku jest juz racze normalnie.

Acha jazda na LPG moze wykanczac szybciej uklad, bo przy LPG wytwarza sie wieciej pary wodnej -> wody, ktora wiadomo jak skutecznie morduje wydechy.
Co do wyzszych obrotow, czy ja wiem, silnik szybciej chodzi w efekcie wieksza temp. ukladu wydechowego, przy tlumiku zjedzonym juz troche korozja mozliwe ze moga sie odrywac jakies jego "czastki" z wewnatrz. Ale generalnie nie powino byc przeciwskazan.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2005, 10:28   

bicart napisał/a:
witam. co ma wplyw na zuzycie tłumikow poza warunkami atmosferycznymi? jazda na gazie szybciej zuzywa układ wydechowy? ja mam chyba

Duży wplyw ma zużycie tłuników ma jednostkowy pokonywany dystans, przy pokonywaniu krótkich tras woda/para wodna nie zdąży odparować i korozja dobije wydech.
Ważne też jest prawidłowe zamontowanie całego układu: wieszaki gumowe muszą być w dobrym stanie i tłumik/rury w nic nie mogą uderzać a całość musi być skręcona bez naprężeń, to musi być elastyczne.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
rhoody 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Mar 2005
Posty: 191
Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 11-05-2005, 12:12   

ok!!! koja kolej!!! właśnie przed godziną odebrałem auto od sąsiada (warsztat wymiany tłumików itd. - ludzie z lubuskiego wiedzą o kogo chodzi :) - dobrze znana firma)... za ASMETA (znaczy się dwa tłumiki - inaczej praktycznie się nie zmienia) zapłaciłem 325 pln z wymianą + gartis (prawie) końcówka... a mój poprzedni wydech wytrzymał od nowości (teraz mam ok 220 tys. km) i sam szef zdziwił się, że jest on od początku (podobno wie jak to sprawdzić), ale sito z niego było niezłe... - chociaż podejżewam, że gdybym na zlocie go nie zerwał, to jeździłbym dalej - o dziwo wcale nie warczał i głośno nie chodził... 8) więc z tą wytrzymałością układów wydechowych jest jak widać różnie...
_________________
Była Tempra, jest Megane Coupe...
     assistance
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-05-2005, 13:16   

Jeśli chodzi o tłumiki w Fiatach to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony ich jakością. Myślę, że właśnie dlatego że jak Miszko napisał sa małe. Ten z 1.6 wygląda jak w innych autach od 1.2 czy 1.4. Rzeczywiście Ople mają wielkopojemne tłumiki które wg mnie nie są mocno cichsze na niskich obrotach, a bardziej na wyższych. To jednak powoduje, że nieorginalne pracują ok 3lat, a oryginały z 6-7. Rdza własciwie występuje tylko na ostatnim tłumiku, bo pozostałe są trwałe.
Ja mam jeszcze oryginalny z 93 roku w Tipo i jeszcze troche popracuje.
Na pewno krótkie trasy niszczą tłumiki najbardziej. Właściwie to nie jazda a zbierająca się woda. Dlatego staram się choć raz na jakiś czas przejechać sie z obrotami ok 3000. To wydmuchuje wodę. Zresztą zobaczcie czasami na auto z tłumika którego woda leje się ciurkiem podczas przypieszania. Taki tłumik długo nie wytrzyma.
Z uwagi na wode pewnie LPG szybciej dobija układ, ale za to ma mniej synstancji aktywnych żrących stal.
Niektórzy robią otworki w tłumiku spuszczające wodę, ale wiem, że wtedy własnie tam gnije tłumik i odpada.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2005, 13:48   

mkaminski100 napisał/a:
Z uwagi na wode pewnie LPG szybciej dobija układ, ale za to ma mniej synstancji aktywnych żrących stal.


Z tego co gdzies czytalem wykanczanie tlumikow przez LPG wynika wlasnie nie tyle z obecnosci wody, co z powstawania w procesie spalania kwasu.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2005, 15:42   

Jacacenty napisał/a:
W Temprze montowali dwuwałkowy 1,6.


A wiesz może jaki to numer modelu silnika ? Przyglądałem się dokładnie Compact'owi ale tam nie figuruje coś takiego :-( A więc częsci do tego silnika nie kupisz w ASO.
Generalnie tak jak mówiłem w katalogu są tylko dwuwalkowe 1.8 i 2.0 8V (Tipo/Tempra) i 16V (tylko Tipo).

Tylko nie mów, że w brazylijskich bo tam to były w zasadzie zupełnie inne Tempry...

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 11-05-2005, 17:59   

Dziś nie znajdę. Dorwę się do źródeł i podam. Napewno nie brazylijskie. Tam były silniki doładowane nawet.
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2005, 18:44   

Zbyniu napisał/a:
Jacacenty napisał/a:
W Temprze montowali dwuwałkowy 1,6.

A wiesz może jaki to numer modelu silnika ?

Nigdy się nie spotkałem dwuwałkowymi silnikami 1,6 w temprze natomiast w tipo miały one oznaczenie 149C2.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-05-2005, 23:20   

W Tipo nie szukałem 1.6 DOHC - popatrzę jutro w Compact'a.

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 12-05-2005, 06:08   

Kwas siarkowy powstaje z kiepskiego zasiarczonego gazu. Sam gaz propan-butan po spaleniu daje jedynie dwutlenek węgla i wodę. Jeśli gaz jest zasiarczony to tlenki siarki z wodą dają kwas siarkowy. Dlatego kiepski gaz uszkadza tak tłumiki.
Tak więc sam gaz nie ma w sobie nic żrącego. Dodatkowo nie ma w sobie olei więc nie powstaje sadza.
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-05-2005, 17:44   

Cześć,

[quote="romano"]
Zbyniu napisał/a:
Jacacenty napisał/a:
Nigdy się nie spotkałem dwuwałkowymi silnikami 1,6 w temprze natomiast w tipo miały one oznaczenie 149C2.


Jeszcze raz przeszukałem Compact'a - w Temprze ani widu ani slychu o 1.6 DOHC, w Tipo także - numerów modeli silnika Tipo zaczynających się od 149C2 także nie ma. Katalog pochodzi z czasów gdy była już Marea/BravoBrava więc na pewno jest aktualny w tym zakresie.
Jedynie wariacje w zakresie 1.6 to rodzaj zasilania w paliwo (gaźnik; SPI Bosch Mono Motronic; SPI Bosch MonoJetronic + M-M Digiplex; MPI GM) i w efekcie różne osiągi. Za to wszystkie silniki 1.8 i 2.0 8V i 16V są DOHC i mają MPI.

Szczerze mówiąc to ten wątek to pierwsze miejsce gdzie spotkałem się z sugestią istnienia 1.6 DOHC w T/T... Żadna znana mi publikacja nigdy o tym nie wspominała (pomijam brazylijskie strony o T/T ale tamte silniki były zupełnie inne, T/T dłużej produkowane - bodajże do 99 roku itp.)

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load