Wydech - pytanie o cenę i wytrzymałość |
Autor |
Wiadomość |
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-05-2005, 19:30 Wydech - pytanie o cenę i wytrzymałość
|
|
|
Cześć,
No to jeszcze jeden wątek - tylny wydech (a raczej dwa tłumiki na jednej rurze). Oryginał wytrzymał 6 lat - wysiadł w pół roku po tym jak kupiłem swoją Temprę.
Założyłem Walkera (wtedy 600 zł z montażem i wieszakami) i ten wytrzymał 3,5. Kolejny zakładałem ostatnio w tym samym miejscu co ten 3,5 roku temu. Mechanik stwierdził, że jak na Walkera 3,5 roku to dobry wynik.
Liczyłem, że po 3,5 roku cena spadnie jednak Walker był teraz już za 740 zł (razem z robotą i wieszakami) i w dodatku nie wiadomo na kiedy więc musiałem założyć Bosal'a za 800 i generalnie cała ta sprawa mnie mocno dobiła. Niestety innych zamienników nie było i w ogóle ich nie ma (np. tych polskich - Płóciennik ?)
Mój model to 1.6 i.e (SPI Bosch MonoMotronic - silnik 835C1.000). Sprawa mnie dobiła dlatego, że mam 2-ch kolegów którzy mają Tempry 2.0 i do ich modeli tłumiki są dużo tańsze (jeden z nich zapłacił rok temu 450 zł za Walkera w tym samym warsztacie...). Co takiego święconego jest w tłumiku do 1.6 i.e ? Nie sądzę, żebym przepłacił - wiele osób polecało mi ten warsztat ze względu na solidną robootę i niskie ceny...
Za ile wymienail;iście wydech i jak dlugo wytrzymywał ?
Pozdrawiam,
Zbyszek |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 20:08
|
|
|
Tłumnik podróba to jakieś 180zł i dwa lata max na LPG .Ja zastosowałem w tipo
1,4 bosal z szrotu i mam go 3 rok jest ok za 70 zł (mówie o środkowy i końcowy kpl)
Tak że jeżeli moę ci doradzić to poszukaj orginału (ale wybór z używanym trzeba go dokładnie przejżeć ).Jacenty miał na zlocie w dobrym stanie (chyba orginał)do sprzedania. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 20:30 Re: Wydech - pytanie o cenę i wytrzymałość
|
|
|
U mnie w zeszlym roku odpadl oryginalny koncowy tlumik i mam teraz asmeta - cena cos kolo 200 pln.
Jak widac ponizej zamienniki sa: |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-05-2005, 20:48
|
|
|
Cześć,
Mój jest najbliższy tego środkowego rysunku ale różni się istotnym szczegółem - mocowaniem do katalizatora - nie jest na obejmę tylko na kołnierz na 3 śruby. Myślę, ze to jest decydujący czynnik - ten na obejmę jest zdaje się dostępny u większej ilości producentów i tańszy. Gościu z warsztatu sam był zszokowany ceną mojego tłumika ale niestety mimo wysiłków nic poza Walkerem i Bosalem nie znalazł i musiałem wydać te 800 zł... Płóciennik (?) podobno dopiero uruchamia produkcję tego tłumika.
BTW, ta tabelka .jpg jest coś nie bardzo czytelna :-(
Pozdr,
Zbyszek
[ Dodano: 09-05-2005, 20:54 ]
Sorki, rysunek z cenami trzeba było po porstu rozciągnąć w FireFoxie :-/
Niestety sprawy nie są takie proste jak w tej tabelce. W kategorii 1.6 i.e sedan 90-96 mieści się więcej niż jeden tłumik. Ten za trzystakilkadziesiąt żlotych to może być np. taki jak mój ale właśnie na obejmę a nie na kołnierz...
Poza tym w tą kategorię wpadają też silniki 78KM z wtryskiem MonoJetronic (ja mam 75KM - MonoMotronic) a tam tłumik był chyba jeszcze inny.
BTW, ciekawe jak wygląda wydech w 2.0 SW 4x4... Nie moze iść środkiem bo tam chyba wał idzie ? Takie auto widziałem na żywo raz w Częstochowie, sporo ich za to jest na niemieckich stronach z ofertami aut używanych.
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 20:57
|
|
|
właśnie takie złącze miały pow 93 r
Mam taki ale tylko środkowy przywiozłem go z niemiec i do niczego nie pasował .
Już kiedyś chciałem odciąć to trujkątne złącze.
Wydaje mi się że można to bez problemu przerobić na stary typ(opaska). |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-05-2005, 22:03
|
|
|
Zbyniu napisał/a: | Sorki, rysunek z cenami trzeba było po porstu rozciągnąć w FireFoxie :-/ |
Wystarczy kilknac na obrazek.
Ja mam 1.6 gaznik '94 rok i mam 2 tlumiki bez kata, opcja 1 na rysunku.
Chmm ale dziwne bo pisza ze 1.6 i.e. CAT ma 66KW? A zwykly 60KW? Co tu kreca
chyba ze 1.6ie CAT to dla nich odmiana dwuwalkowa DOHC? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-05-2005, 20:00
|
|
|
Oj, w Temprze silniki DOHC to tylko 1.8 i 2.0. DOHC przy mniejszych poojemnościach występowało w Alfach (np. w 145/146 były silniki 1.4 TS które miały dwa wałki rozrządu).
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-05-2005, 20:15
|
|
|
W Temprze montowali dwuwałkowy 1,6. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Kamay
witamy nowego
Wiek: 46 Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 8 Skąd: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-05-2005, 20:45
|
|
|
Ja za swój wydech(srodek +tył) zapłaciłem 300zł z wymianą. Kupiłem ASMETA, mocowanie (kołnież na 3 śruby) pasowało. Moja T to 1.6 ie CAT z końcówki '94 (oczywiście monowtrysk)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-05-2005, 21:12
|
|
|
A ja mam oryginalny 11 letni układ wydechowy po 260 tys. km. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 10-05-2005, 21:24
|
|
|
Jacacenty napisał/a: | A ja mam oryginalny 11 letni układ wydechowy po 260 tys. km. |
To chyba Jacenty masz juzsito jak cholera....Ja mialem u siebie w Tipo przez ostatnich osiem lat orginala....Niedawno zamienilem koncowy na ultera sportowy....Tamten juz sie nie nadawal do niczego...w srodku latalo wszystko....A za nowy dalem 210zl+ zalozenie 50 i jestem bardzo zadowolony...Komfort jazdy ten sam a ladnie wyglada:D |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 10-05-2005, 21:28
|
|
|
O dziwo! Wydech mam sprawny, sądzę, że jest to zasługa odpowiedniego paliwa.
Ale noszę się z zamiarem adaptacji końcówki Zendera od AR 164, jest to wykonalne, ale cholernie ciężkie do zrobienia. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2005, 21:48
|
|
|
Ja mam pierwszy tlumik oryginalny (281tys), ale chyba niedlugo pozyje... bo widac po bokach jakies oznaki zuzycia, choc nadal tlumi. IIgi tlumik gdzies okolo 160tys. wymienilismy i teraz mamy nawet sam nie wiem jaki, ale sie spisuje ok, no i ma lekki pomruk basu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 11-05-2005, 07:45
|
|
|
witam. co ma wplyw na zuzycie tłumikow poza warunkami atmosferycznymi? jazda na gazie szybciej zuzywa układ wydechowy? ja mam chyba orginalny uklad wydechowy w moim Tipku 94r 139kkm i wizualnie wyglada dobrze i pomruki wydaje mile dla ucha:) jedynie nie mam tego łacznika elastycznego miedzy wyjsciem z kolektora a katalizatorem jest wspawana rurka.Widocznie niemcowi uszkodzila sie i przerobil. z powodu braku tego tłumika drgan na wstecznym przy zimnym silniku stuka mi gdzies tlumik o jakas blache. |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 09:24
|
|
|
Fiaty maja dosyc male tlumniki przez co je bardziej slychac (bardziej mruczą) i ma to tez jeden aspekt na + ze jak sie zbiera woda w ukladzie wydechowym to "wyrzuca" ją. Ople maja duże puszki, pewnie zauwazyliscie tez ze Ople ciszej chodza, ale to jest miejsce gdzie woda moze sie gromadzic (nie jest wypychana) i szybciej moze korodowac. Dla porownania taty Uno 1.0 jak sie stanie z tylu to nieraz go lepiej slychac niz kuzynka Astra 1.6. Ale w srodku jest juz racze normalnie.
Acha jazda na LPG moze wykanczac szybciej uklad, bo przy LPG wytwarza sie wieciej pary wodnej -> wody, ktora wiadomo jak skutecznie morduje wydechy.
Co do wyzszych obrotow, czy ja wiem, silnik szybciej chodzi w efekcie wieksza temp. ukladu wydechowego, przy tlumiku zjedzonym juz troche korozja mozliwe ze moga sie odrywac jakies jego "czastki" z wewnatrz. Ale generalnie nie powino byc przeciwskazan. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 10:28
|
|
|
bicart napisał/a: | witam. co ma wplyw na zuzycie tłumikow poza warunkami atmosferycznymi? jazda na gazie szybciej zuzywa układ wydechowy? ja mam chyba |
Duży wplyw ma zużycie tłuników ma jednostkowy pokonywany dystans, przy pokonywaniu krótkich tras woda/para wodna nie zdąży odparować i korozja dobije wydech.
Ważne też jest prawidłowe zamontowanie całego układu: wieszaki gumowe muszą być w dobrym stanie i tłumik/rury w nic nie mogą uderzać a całość musi być skręcona bez naprężeń, to musi być elastyczne. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 12:12
|
|
|
ok!!! koja kolej!!! właśnie przed godziną odebrałem auto od sąsiada (warsztat wymiany tłumików itd. - ludzie z lubuskiego wiedzą o kogo chodzi - dobrze znana firma)... za ASMETA (znaczy się dwa tłumiki - inaczej praktycznie się nie zmienia) zapłaciłem 325 pln z wymianą + gartis (prawie) końcówka... a mój poprzedni wydech wytrzymał od nowości (teraz mam ok 220 tys. km) i sam szef zdziwił się, że jest on od początku (podobno wie jak to sprawdzić), ale sito z niego było niezłe... - chociaż podejżewam, że gdybym na zlocie go nie zerwał, to jeździłbym dalej - o dziwo wcale nie warczał i głośno nie chodził... więc z tą wytrzymałością układów wydechowych jest jak widać różnie... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 11-05-2005, 13:16
|
|
|
Jeśli chodzi o tłumiki w Fiatach to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony ich jakością. Myślę, że właśnie dlatego że jak Miszko napisał sa małe. Ten z 1.6 wygląda jak w innych autach od 1.2 czy 1.4. Rzeczywiście Ople mają wielkopojemne tłumiki które wg mnie nie są mocno cichsze na niskich obrotach, a bardziej na wyższych. To jednak powoduje, że nieorginalne pracują ok 3lat, a oryginały z 6-7. Rdza własciwie występuje tylko na ostatnim tłumiku, bo pozostałe są trwałe.
Ja mam jeszcze oryginalny z 93 roku w Tipo i jeszcze troche popracuje.
Na pewno krótkie trasy niszczą tłumiki najbardziej. Właściwie to nie jazda a zbierająca się woda. Dlatego staram się choć raz na jakiś czas przejechać sie z obrotami ok 3000. To wydmuchuje wodę. Zresztą zobaczcie czasami na auto z tłumika którego woda leje się ciurkiem podczas przypieszania. Taki tłumik długo nie wytrzyma.
Z uwagi na wode pewnie LPG szybciej dobija układ, ale za to ma mniej synstancji aktywnych żrących stal.
Niektórzy robią otworki w tłumiku spuszczające wodę, ale wiem, że wtedy własnie tam gnije tłumik i odpada. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 13:48
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Z uwagi na wode pewnie LPG szybciej dobija układ, ale za to ma mniej synstancji aktywnych żrących stal.
|
Z tego co gdzies czytalem wykanczanie tlumikow przez LPG wynika wlasnie nie tyle z obecnosci wody, co z powstawania w procesie spalania kwasu. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-05-2005, 15:42
|
|
|
Jacacenty napisał/a: | W Temprze montowali dwuwałkowy 1,6. |
A wiesz może jaki to numer modelu silnika ? Przyglądałem się dokładnie Compact'owi ale tam nie figuruje coś takiego :-( A więc częsci do tego silnika nie kupisz w ASO.
Generalnie tak jak mówiłem w katalogu są tylko dwuwalkowe 1.8 i 2.0 8V (Tipo/Tempra) i 16V (tylko Tipo).
Tylko nie mów, że w brazylijskich bo tam to były w zasadzie zupełnie inne Tempry...
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 17:59
|
|
|
Dziś nie znajdę. Dorwę się do źródeł i podam. Napewno nie brazylijskie. Tam były silniki doładowane nawet. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2005, 18:44
|
|
|
Zbyniu napisał/a: | Jacacenty napisał/a:
W Temprze montowali dwuwałkowy 1,6.
A wiesz może jaki to numer modelu silnika ? |
Nigdy się nie spotkałem dwuwałkowymi silnikami 1,6 w temprze natomiast w tipo miały one oznaczenie 149C2. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-05-2005, 23:20
|
|
|
W Tipo nie szukałem 1.6 DOHC - popatrzę jutro w Compact'a.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-05-2005, 06:08
|
|
|
Kwas siarkowy powstaje z kiepskiego zasiarczonego gazu. Sam gaz propan-butan po spaleniu daje jedynie dwutlenek węgla i wodę. Jeśli gaz jest zasiarczony to tlenki siarki z wodą dają kwas siarkowy. Dlatego kiepski gaz uszkadza tak tłumiki.
Tak więc sam gaz nie ma w sobie nic żrącego. Dodatkowo nie ma w sobie olei więc nie powstaje sadza. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-05-2005, 17:44
|
|
|
Cześć,
[quote="romano"] Zbyniu napisał/a: | Jacacenty napisał/a:
Nigdy się nie spotkałem dwuwałkowymi silnikami 1,6 w temprze natomiast w tipo miały one oznaczenie 149C2. |
Jeszcze raz przeszukałem Compact'a - w Temprze ani widu ani slychu o 1.6 DOHC, w Tipo także - numerów modeli silnika Tipo zaczynających się od 149C2 także nie ma. Katalog pochodzi z czasów gdy była już Marea/BravoBrava więc na pewno jest aktualny w tym zakresie.
Jedynie wariacje w zakresie 1.6 to rodzaj zasilania w paliwo (gaźnik; SPI Bosch Mono Motronic; SPI Bosch MonoJetronic + M-M Digiplex; MPI GM) i w efekcie różne osiągi. Za to wszystkie silniki 1.8 i 2.0 8V i 16V są DOHC i mają MPI.
Szczerze mówiąc to ten wątek to pierwsze miejsce gdzie spotkałem się z sugestią istnienia 1.6 DOHC w T/T... Żadna znana mi publikacja nigdy o tym nie wspominała (pomijam brazylijskie strony o T/T ale tamte silniki były zupełnie inne, T/T dłużej produkowane - bodajże do 99 roku itp.)
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|