Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka stanu paliwa / spryskiwacze
Autor Wiadomość
rocktonante82 


Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biala
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2005, 10:24   kontrolka stanu paliwa / spryskiwacze

Witam wszystkich!

Mam pytanie odnośnie kontrolki poziomu paliwa. Otóż czasami wariuje w takim sensie, że pokazuje aktualny stan, po czym pokazuje rezerwę, później znowu ten aktualny. Co to może być ?

Drugie pytanie jest następujace: nie działają mi dobrze spryskiwacze szyby przedniej. Ciśnienie jest bardzo niskie i gdy chce ''oblać'' szybę, płyn leje się, ale nie wystarczająco wysoko, aby objąć swym zasięgiem całą szybę. Pomyślałem sobie, że może trzeba przepchać przewody, ale czym? Pompą do opon ? Co wy o tym myślicie?

Dziękuję za odpowiedź.

[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: Pią Mar 04, 2005 10:25[/i:] ][/size:]
Acha! Chciałem dodać, ze to jest kontrolka z panelu DGT.
_________________
FIAT TEMPRA 2.0
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2005, 12:47   Czunik poziomu paliwa.

Kolego rocktonante82

Czujnik poziomu paliwa tak się zachowuje jak jest uszkodzony lub zanieczyszczony.
Mam również deskę digital i wyświetlacz wskazywał podobnie jak u Ciebie.
Zawsze tankowałem za 100 zł. Zmieniłem aktualną stację benzynową na nową stację STATOIL i zatankowałem w niej więcej paliwa z dwa razy. Podwyższysz w ten sposób poziom paliwa w zbiorniku a tym samym pływak w czujniku będzie miał nowy pewny kontakt z "bieżnią elektryczną" i poprzez ruch ku dolowi będzie usuwał z "bieżni" rozpuszczone w benzynie zanieczyszczenia. U mnie problem zniknął, więc nie zabieraj się do wymiany a spróbuj metodą bezinwazyjną oczyścić czujnik.

Mycie szyby przedniej jest możliwe po ustawieniu kąta dyszy spryskiwacza, gdyż pompa pracująca w zbiorniku płynu spryskiwacza posiada stałą wydajność dostosowaną do tych potrzeb. Aby ustawić dokładnie kąt dyszy w spryskiwaczu będzie potrzebna szpilka, którą włożysz do dyszy i w ten sposób bardziej precyzyjnie ustawisz kąt tej dyszy wg Twoich wymagań jakie powinien spełniać strumień kierowany na szybę.
Przy ustawianiu kąta dyszy może się zdarzyć , że w niektórych położeniach nie będzie leciał płyn, więc będziesz musiał minąć to położenie. Jak już się zanagażujesz w ustawianie to przygotuj sobie "baniak" płynu lub zrób to w lecie przy uzupełnianiu wodą. Mnie te pięć litrów "uleciało" niewiarygodnie szybko zanim "załapałem" jak się do tego zabrać.

Zastrzegam , że to co powyżej napisałem jest tylko informacją.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
rocktonante82 


Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biala
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2005, 13:34   znowu ja

Dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o czujnik poziomu paliwa, zrobię tak, jak napisałeś. Jednak jeśli chodzi o spryskiwacze szyb, są one ustawione dobrze. Zrobiłem dokładnie tak, jak napisałeś - szpilką. Jednak mimo, że są one ustawione tak, aby płyn leciał na szybę, ciśnienie jest za małe i płyn nie dociera tam gdzie jest potrzebny.
Myślałem, że może przewody są zatkane, bo długo nie uzywałem auta.
_________________
FIAT TEMPRA 2.0
  
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-03-2005, 14:30   

w sprawie czujnika poziomu paliwazobacz też
tutaj http://tinyurl.com/6nhmf
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-03-2005, 15:03   Re: kontrolka stanu paliwa / spryskiwacze

rocktonante82 napisał/a:

Drugie pytanie jest następujace: nie działają mi dobrze spryskiwacze szyby przedniej. Ciśnienie jest bardzo niskie i gdy chce ''oblać'' szybę, płyn leje się, ale nie wystarczająco wysoko, aby objąć swym zasięgiem całą szybę. Pomyślałem sobie, że może trzeba przepchać przewody, ale czym? Pompą do opon ? Co wy o tym myślicie?

.


Powodem słabego ciśnienia może być też pęknięty wężyk,ja tak miałem, dokładnie na trójniku pod maską
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-03-2005, 17:06   

Powodem słabego wypływu ze spryskiwacza może być również temperatura im zimniej tym gęstość płynu większa a zatem wyższe opory tłoczenia na pompce czyli spadek jej wydajności i ciśnienia.
Poza tym pompka zasilana jedynie z akumulatora (wyłaczony silnik) jakoś słabo podaje
U mnie widać oba powyższe przypdaki bardzo wyraźnie.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-03-2005, 19:01   

U mnie ze spryskiwaczem jest to samo. Jakoś od roku słabo płyn leci. Ewidentna jest różnica w momencie gdy odpale silnik i wyłącze wszystkie urządzenia. Wtedy leci płyn pod normalnym ciśnieniem.
Zastanawiałem się czy przypadkiem nie ma na to wpływu złącze elektryczne pompki. Może tam nazbierał się syf i powoduje dodatkowy spadek napięcia więc pompka pompuje za słabo. W momencie gdy załączysz silnik napięcie podskoczy do 14,5 i jest wystarczające do poprawnego działania.
Ja mam zamiar generalnie zakupić jakiś środek do czyszczenia złącz, potencjometrów itd...
Przelece wszystkie złącza, może przy okazji znikną inne moje elektryczne problemy.
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 04-03-2005, 21:26   

witam. ja tez mialem ten problem ze slabym cisnieniem. i jak sie okazalo wlasnie w podszybiu tam gdzie jest trójnik mialem rozszczelnienie. te przewody stwardnialy i lekko nadpekly i plyn uciekal. po zalozeniu nowego trójnika sika jak z węza strażackiego:)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-03-2005, 22:11   

U mnie powodem slabego cisnienia byla konczaca zywot swoj pompka spryskiwacza.
Kupilem nowa i mam "prysznic"
:lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-03-2005, 22:53   

Jaki był koszt tej pompki ?
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-03-2005, 23:46   

Na allegro za 20-30 zł od wszelkich 2 obwodowych.
Zawsze można jeszcze sprawdzić zaworki zwrotne na przewodach które idą do spryskiwaczy.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-03-2005, 17:47   

Temat spryskiwaczy był już przerabiany. Instalacja posiada zawór zwrotny który nie pozwala na spłynięcie płynu z przewodów do zbiornika aby od pierwszego obrotu pompki leciał strumień. Często właśnie ten zawór jest zakamieniony, brudny lub założony odwrotnie!! Wyciągnij go i przedmuchaj.
Jeśli lubisz jak wielu kierowców dolewać wody z kranu lub jeździć na samej wodzie latem to efektem jest zakamienienie pompy lub innego elementu układu.
Zanim kupisz więc pompkę proponuję wyciągnąć starą i oczyścić. Czyszczenie reszty przewódów też jest wskazane.
Tak oto ratowałem teściowi Uno, bo poprzednik lubiał lać wodę z kranu do szyb. Cała instalacja została dokładnie wypłukana Cilitem i pomogło!! Wlałem butlę Cilitu do zbiornika i co trochę właczałem spryskiwacze, obłożone szmatką (taki preparat może być groźny dla lakieru, a szmatka dodatkowo nie pozwala na wyparowanie na samej dyszy).
     assistance   Moneta
 
 
rocktonante82 


Dołączył: 13 Lut 2005
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biala
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2005, 20:23   problem z głowy!

Udało się! Wreszcie spryskiwacze działają! Wszystko było w porządku oprócz: trójnika, czyli zaworu zwrotnego. Do wymiany, zapłaciłem tylko 6 zł.......
_________________
FIAT TEMPRA 2.0
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-03-2005, 23:21   Re: Czunik poziomu paliwa.

Jadodada napisał/a:
Czujnik poziomu paliwa tak się zachowuje jak jest uszkodzony lub zanieczyszczony.


Tak tylko jezeli ktos tankowal np. tylko do 1/2 i jezdzil tak przez kilka lat to niestety ta bieznia sie wyrobila.
Nalezy wtedy wyjac czujnik, rozgiac te blaszki ktore ocieraja o bieznie i lac do pelna to nie wytra sie tam "metoalowe sciezki".

Ja tak mialem, rozgialem balszki ociearajace bieznie i jest po klopocie. Choc i tak teraz juz glownie na LPG jezdze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-03-2005, 11:42   

Wesol sorry ze teraz odpisuje ale za duzo mialem nieczytanych tematow i nie zauwazylem.
Ja za pompke dalem w motoryzacyjnym 50 zl.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load