|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
kontrolka stanu paliwa / spryskiwacze |
Autor |
Wiadomość |
rocktonante82
Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biala
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 10:24 kontrolka stanu paliwa / spryskiwacze
|
|
|
Witam wszystkich!
Mam pytanie odnośnie kontrolki poziomu paliwa. Otóż czasami wariuje w takim sensie, że pokazuje aktualny stan, po czym pokazuje rezerwę, później znowu ten aktualny. Co to może być ?
Drugie pytanie jest następujace: nie działają mi dobrze spryskiwacze szyby przedniej. Ciśnienie jest bardzo niskie i gdy chce ''oblać'' szybę, płyn leje się, ale nie wystarczająco wysoko, aby objąć swym zasięgiem całą szybę. Pomyślałem sobie, że może trzeba przepchać przewody, ale czym? Pompą do opon ? Co wy o tym myślicie?
Dziękuję za odpowiedź.
[size=9:][ [i:][b:]Dodano[/b:]: Pią Mar 04, 2005 10:25[/i:] ][/size:]
Acha! Chciałem dodać, ze to jest kontrolka z panelu DGT. |
_________________ FIAT TEMPRA 2.0 |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 12:47 Czunik poziomu paliwa.
|
|
|
Kolego rocktonante82
Czujnik poziomu paliwa tak się zachowuje jak jest uszkodzony lub zanieczyszczony.
Mam również deskę digital i wyświetlacz wskazywał podobnie jak u Ciebie.
Zawsze tankowałem za 100 zł. Zmieniłem aktualną stację benzynową na nową stację STATOIL i zatankowałem w niej więcej paliwa z dwa razy. Podwyższysz w ten sposób poziom paliwa w zbiorniku a tym samym pływak w czujniku będzie miał nowy pewny kontakt z "bieżnią elektryczną" i poprzez ruch ku dolowi będzie usuwał z "bieżni" rozpuszczone w benzynie zanieczyszczenia. U mnie problem zniknął, więc nie zabieraj się do wymiany a spróbuj metodą bezinwazyjną oczyścić czujnik.
Mycie szyby przedniej jest możliwe po ustawieniu kąta dyszy spryskiwacza, gdyż pompa pracująca w zbiorniku płynu spryskiwacza posiada stałą wydajność dostosowaną do tych potrzeb. Aby ustawić dokładnie kąt dyszy w spryskiwaczu będzie potrzebna szpilka, którą włożysz do dyszy i w ten sposób bardziej precyzyjnie ustawisz kąt tej dyszy wg Twoich wymagań jakie powinien spełniać strumień kierowany na szybę.
Przy ustawianiu kąta dyszy może się zdarzyć , że w niektórych położeniach nie będzie leciał płyn, więc będziesz musiał minąć to położenie. Jak już się zanagażujesz w ustawianie to przygotuj sobie "baniak" płynu lub zrób to w lecie przy uzupełnianiu wodą. Mnie te pięć litrów "uleciało" niewiarygodnie szybko zanim "załapałem" jak się do tego zabrać.
Zastrzegam , że to co powyżej napisałem jest tylko informacją. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
rocktonante82
Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biala
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 13:34 znowu ja
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź. Jeśli chodzi o czujnik poziomu paliwa, zrobię tak, jak napisałeś. Jednak jeśli chodzi o spryskiwacze szyb, są one ustawione dobrze. Zrobiłem dokładnie tak, jak napisałeś - szpilką. Jednak mimo, że są one ustawione tak, aby płyn leciał na szybę, ciśnienie jest za małe i płyn nie dociera tam gdzie jest potrzebny.
Myślałem, że może przewody są zatkane, bo długo nie uzywałem auta. |
_________________ FIAT TEMPRA 2.0 |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 14:30
|
|
|
w sprawie czujnika poziomu paliwazobacz też
tutaj http://tinyurl.com/6nhmf |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 15:03 Re: kontrolka stanu paliwa / spryskiwacze
|
|
|
rocktonante82 napisał/a: |
Drugie pytanie jest następujace: nie działają mi dobrze spryskiwacze szyby przedniej. Ciśnienie jest bardzo niskie i gdy chce ''oblać'' szybę, płyn leje się, ale nie wystarczająco wysoko, aby objąć swym zasięgiem całą szybę. Pomyślałem sobie, że może trzeba przepchać przewody, ale czym? Pompą do opon ? Co wy o tym myślicie?
. |
Powodem słabego ciśnienia może być też pęknięty wężyk,ja tak miałem, dokładnie na trójniku pod maską |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-03-2005, 17:06
|
|
|
Powodem słabego wypływu ze spryskiwacza może być również temperatura im zimniej tym gęstość płynu większa a zatem wyższe opory tłoczenia na pompce czyli spadek jej wydajności i ciśnienia.
Poza tym pompka zasilana jedynie z akumulatora (wyłaczony silnik) jakoś słabo podaje
U mnie widać oba powyższe przypdaki bardzo wyraźnie. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-03-2005, 19:01
|
|
|
U mnie ze spryskiwaczem jest to samo. Jakoś od roku słabo płyn leci. Ewidentna jest różnica w momencie gdy odpale silnik i wyłącze wszystkie urządzenia. Wtedy leci płyn pod normalnym ciśnieniem.
Zastanawiałem się czy przypadkiem nie ma na to wpływu złącze elektryczne pompki. Może tam nazbierał się syf i powoduje dodatkowy spadek napięcia więc pompka pompuje za słabo. W momencie gdy załączysz silnik napięcie podskoczy do 14,5 i jest wystarczające do poprawnego działania.
Ja mam zamiar generalnie zakupić jakiś środek do czyszczenia złącz, potencjometrów itd...
Przelece wszystkie złącza, może przy okazji znikną inne moje elektryczne problemy. |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 04-03-2005, 21:26
|
|
|
witam. ja tez mialem ten problem ze slabym cisnieniem. i jak sie okazalo wlasnie w podszybiu tam gdzie jest trójnik mialem rozszczelnienie. te przewody stwardnialy i lekko nadpekly i plyn uciekal. po zalozeniu nowego trójnika sika jak z węza strażackiego:) |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-03-2005, 22:11
|
|
|
U mnie powodem slabego cisnienia byla konczaca zywot swoj pompka spryskiwacza.
Kupilem nowa i mam "prysznic"
|
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-03-2005, 22:53
|
|
|
Jaki był koszt tej pompki ? |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-03-2005, 23:46
|
|
|
Na allegro za 20-30 zł od wszelkich 2 obwodowych.
Zawsze można jeszcze sprawdzić zaworki zwrotne na przewodach które idą do spryskiwaczy. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 06-03-2005, 17:47
|
|
|
Temat spryskiwaczy był już przerabiany. Instalacja posiada zawór zwrotny który nie pozwala na spłynięcie płynu z przewodów do zbiornika aby od pierwszego obrotu pompki leciał strumień. Często właśnie ten zawór jest zakamieniony, brudny lub założony odwrotnie!! Wyciągnij go i przedmuchaj.
Jeśli lubisz jak wielu kierowców dolewać wody z kranu lub jeździć na samej wodzie latem to efektem jest zakamienienie pompy lub innego elementu układu.
Zanim kupisz więc pompkę proponuję wyciągnąć starą i oczyścić. Czyszczenie reszty przewódów też jest wskazane.
Tak oto ratowałem teściowi Uno, bo poprzednik lubiał lać wodę z kranu do szyb. Cała instalacja została dokładnie wypłukana Cilitem i pomogło!! Wlałem butlę Cilitu do zbiornika i co trochę właczałem spryskiwacze, obłożone szmatką (taki preparat może być groźny dla lakieru, a szmatka dodatkowo nie pozwala na wyparowanie na samej dyszy). |
|
|
|
|
rocktonante82
Dołączył: 13 Lut 2005 Posty: 14 Skąd: Bielsko-Biala
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2005, 20:23 problem z głowy!
|
|
|
Udało się! Wreszcie spryskiwacze działają! Wszystko było w porządku oprócz: trójnika, czyli zaworu zwrotnego. Do wymiany, zapłaciłem tylko 6 zł....... |
_________________ FIAT TEMPRA 2.0 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-03-2005, 23:21 Re: Czunik poziomu paliwa.
|
|
|
Jadodada napisał/a: | Czujnik poziomu paliwa tak się zachowuje jak jest uszkodzony lub zanieczyszczony. |
Tak tylko jezeli ktos tankowal np. tylko do 1/2 i jezdzil tak przez kilka lat to niestety ta bieznia sie wyrobila.
Nalezy wtedy wyjac czujnik, rozgiac te blaszki ktore ocieraja o bieznie i lac do pelna to nie wytra sie tam "metoalowe sciezki".
Ja tak mialem, rozgialem balszki ociearajace bieznie i jest po klopocie. Choc i tak teraz juz glownie na LPG jezdze. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-03-2005, 11:42
|
|
|
Wesol sorry ze teraz odpisuje ale za duzo mialem nieczytanych tematow i nie zauwazylem.
Ja za pompke dalem w motoryzacyjnym 50 zl. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|