Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zabezpieczenie Zapłonu
Autor Wiadomość
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2008, 00:00   Zabezpieczenie Zapłonu

Witam.
Szukałem czegoś takiego i nie znalazłem dlatego was zapytam.

Ostatnio przez przypadek zauważyłem poważną usterke...
Przy odpalonym silniku przez przypadek (na postoju) pociągnąłem kluczyki i... wyleciały ze stacyjki :sciana: a silnik pracował dalej a blokada kierownicy sie nie załączyła

Pod domem jak przyjechałem próbowałem uruchomi go za pomocą srubokreta i... sie udało
Nie wiem co mam zrobic... Pomyślałem o takim małym zabezpieczeniu zeby kable od zapłonu podłączy do takiego przełącznika (takiego jak sa w radiach po 5zł samostrojących) co działa tylko wtedy gdy sie go wciśnie a jak puścisz to sam odskakuje. Kable podłączyc głęboko pod tapicerką a ten "pstryczek" umiejscowic gdziesz gdzie byłby niewidoczny ale dostępny dla kierowcy. Pytanie czy jest taka możliwośc a jak tak to jakie kable do tego podłączyc bo zakładam ze takbedzie wieksza wiązka kabli...
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2008, 11:29   

wydaje mi się że jak zmienisz stacyjkę to będziesz miał to "zabezpieczenie zapłonu" w komplecie... z nową stacyjką...


koszt 80zł komplet: stacyjka+3 bębenki do zamków+1 bębenek wlew paliwa.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Mrogas 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 143
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2008, 13:40   

konikks Stacyjke tez zmienie ale chce tez taki bajer jak takie zabezpieczenie :)

Kumpel miał taki alarm w dostawczym tyle ze na alarm trzeba bylo wcisnąc zeby sie wyłazczył
A ja chce miec cos podobnego tyle zeby odpalic trzeba bedzie trzymac "pstryczek"
_________________
Miłego przeglądania forum Tempra Tipo Team kolego Gość
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-09-2008, 14:49   

Mrogas napisał/a:
próbowałem uruchomi go za pomocą srubokreta i... sie udało


a jednak spróbowałeś :D i zadziałało ... :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-09-2008, 14:58   

a jak bys zalozyl pstryczek chebelkowy i pociagna go np do opornika od wtrysku ten bialy duzy w komoze silnika . Bo jak sie go odlaczy to nie odpali autko
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2008, 15:46   

Cytat:
a jak bys zalozyl pstryczek chebelkowy i pociagna go np do opornika od wtrysku ten bialy duzy w komoze silnika . Bo jak sie go odlaczy to nie odpali autko
MARIOVIRUS, to co za każdym razem jak będzie zapalał i gasił auto to będzie latał i pod maskę głowę wkładał? Nie jestem elektrykiem ale to co zaproponował Mrogas, wykonalne tylko fizycznie trzeba znaleźć kabelek ze stacyjki. Ja tu niestety nie pomogę, musi się wypowiedzieć ktoś kto zna te kolorki :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-09-2008, 22:57   

opis stacyjki kiedyś na forum dawałem nieraz, to poszukaj; starczy gruby plusowy kabel, oznaczany chyba R , co idzie do stacyjki, przerywać gdzieś odpowiednio wcześniej (w takim miejscu by złodziej nie znalazł) jakimś hebelkiem/włącznikiem i nic nie uruchomisz, ani rozrusznika ani zapłonu, żadnej elektryki; by sam rozrusznik blokować tylko - wstaw rozłączanie/włącznik pod kabel bodajże AVV; jak chcesz sam zapłon i elektrykę odcinać to dwa środkowe piny stacyjki (jest 6 pinowa, 2 wtyczki po 3 pinmy obok siebie), czyli piny 3 i 4 od której strony byś nie liczył, to piny C i CA, są ze sobą zwarte w stacyjcie; załączają, kompa, zapłon, elektrykę potrzebną do jazdy, oświetlenie itp; te kable jak rozłączysz to też masz taki efekt; to jakbyś chciał odcinać gdzieś na kablach wcześniej stacyjkę, a nie grzebać pod maską z kablami/kompem czy czymś...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-09-2008, 13:40   

wcale nie musi latac pod maske wystarczy przedluzyc kabelek od tego opornika i przeciagnac go do kabiny oraz wczepic przełacznik gdy go pstryknie bedzie albo przerwany obwod co ruwnalo sie bedzie jakby odlaczyl pod maska ten kabel albo bedzie obwod zamkniety czyli tak jak jest teraz .Przy takim rozwiazaniu co jedynie zlodziej bedzie mogl rozladowac aku poniewaz obiaw jest taki ze altek kreci ale auta nie odpali
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-09-2008, 16:12   

tylko w tym wypadku ma przeciąganie kabla spod maski do auta, a tu przy stacyjce wszystko krótkim kablem zrobi pod plastikeim we wnętrzu, nie pod samą kierownicą a pod plastikiem wcześniej; w razie czego z kabiny ma łatwy dostęp... nie nalegam, by rozłączał obwody wszystkie rozłączając stacyjkę, ale wydaje mi się to łatwiejsze, skoro chciał we wnętrzu robić to...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-09-2008, 17:17   

no dobra akcja ja mialem cos podobnego też mi wylecial kluczyk ze stacyjki przy włączonym silniku i nie mogłem włożyć go spowrotem:) ale przy paru próbach wszedł i nic sie już potem sie nie dzialo.
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load