|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zabezpieczenie Zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 00:00 Zabezpieczenie Zapłonu
|
|
|
Witam.
Szukałem czegoś takiego i nie znalazłem dlatego was zapytam.
Ostatnio przez przypadek zauważyłem poważną usterke...
Przy odpalonym silniku przez przypadek (na postoju) pociągnąłem kluczyki i... wyleciały ze stacyjki a silnik pracował dalej a blokada kierownicy sie nie załączyła
Pod domem jak przyjechałem próbowałem uruchomi go za pomocą srubokreta i... sie udało
Nie wiem co mam zrobic... Pomyślałem o takim małym zabezpieczeniu zeby kable od zapłonu podłączy do takiego przełącznika (takiego jak sa w radiach po 5zł samostrojących) co działa tylko wtedy gdy sie go wciśnie a jak puścisz to sam odskakuje. Kable podłączyc głęboko pod tapicerką a ten "pstryczek" umiejscowic gdziesz gdzie byłby niewidoczny ale dostępny dla kierowcy. Pytanie czy jest taka możliwośc a jak tak to jakie kable do tego podłączyc bo zakładam ze takbedzie wieksza wiązka kabli... |
_________________
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 11:29
|
|
|
wydaje mi się że jak zmienisz stacyjkę to będziesz miał to "zabezpieczenie zapłonu" w komplecie... z nową stacyjką...
koszt 80zł komplet: stacyjka+3 bębenki do zamków+1 bębenek wlew paliwa. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Mrogas
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 143 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 13:40
|
|
|
konikks Stacyjke tez zmienie ale chce tez taki bajer jak takie zabezpieczenie
Kumpel miał taki alarm w dostawczym tyle ze na alarm trzeba bylo wcisnąc zeby sie wyłazczył
A ja chce miec cos podobnego tyle zeby odpalic trzeba bedzie trzymac "pstryczek" |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-09-2008, 14:49
|
|
|
Mrogas napisał/a: | próbowałem uruchomi go za pomocą srubokreta i... sie udało |
a jednak spróbowałeś i zadziałało ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 14:58
|
|
|
a jak bys zalozyl pstryczek chebelkowy i pociagna go np do opornika od wtrysku ten bialy duzy w komoze silnika . Bo jak sie go odlaczy to nie odpali autko |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 15:46
|
|
|
Cytat: | a jak bys zalozyl pstryczek chebelkowy i pociagna go np do opornika od wtrysku ten bialy duzy w komoze silnika . Bo jak sie go odlaczy to nie odpali autko | MARIOVIRUS, to co za każdym razem jak będzie zapalał i gasił auto to będzie latał i pod maskę głowę wkładał? Nie jestem elektrykiem ale to co zaproponował Mrogas, wykonalne tylko fizycznie trzeba znaleźć kabelek ze stacyjki. Ja tu niestety nie pomogę, musi się wypowiedzieć ktoś kto zna te kolorki |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-09-2008, 22:57
|
|
|
opis stacyjki kiedyś na forum dawałem nieraz, to poszukaj; starczy gruby plusowy kabel, oznaczany chyba R , co idzie do stacyjki, przerywać gdzieś odpowiednio wcześniej (w takim miejscu by złodziej nie znalazł) jakimś hebelkiem/włącznikiem i nic nie uruchomisz, ani rozrusznika ani zapłonu, żadnej elektryki; by sam rozrusznik blokować tylko - wstaw rozłączanie/włącznik pod kabel bodajże AVV; jak chcesz sam zapłon i elektrykę odcinać to dwa środkowe piny stacyjki (jest 6 pinowa, 2 wtyczki po 3 pinmy obok siebie), czyli piny 3 i 4 od której strony byś nie liczył, to piny C i CA, są ze sobą zwarte w stacyjcie; załączają, kompa, zapłon, elektrykę potrzebną do jazdy, oświetlenie itp; te kable jak rozłączysz to też masz taki efekt; to jakbyś chciał odcinać gdzieś na kablach wcześniej stacyjkę, a nie grzebać pod maską z kablami/kompem czy czymś... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-09-2008, 13:40
|
|
|
wcale nie musi latac pod maske wystarczy przedluzyc kabelek od tego opornika i przeciagnac go do kabiny oraz wczepic przełacznik gdy go pstryknie bedzie albo przerwany obwod co ruwnalo sie bedzie jakby odlaczyl pod maska ten kabel albo bedzie obwod zamkniety czyli tak jak jest teraz .Przy takim rozwiazaniu co jedynie zlodziej bedzie mogl rozladowac aku poniewaz obiaw jest taki ze altek kreci ale auta nie odpali |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-09-2008, 16:12
|
|
|
tylko w tym wypadku ma przeciąganie kabla spod maski do auta, a tu przy stacyjce wszystko krótkim kablem zrobi pod plastikeim we wnętrzu, nie pod samą kierownicą a pod plastikiem wcześniej; w razie czego z kabiny ma łatwy dostęp... nie nalegam, by rozłączał obwody wszystkie rozłączając stacyjkę, ale wydaje mi się to łatwiejsze, skoro chciał we wnętrzu robić to... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
kazik
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 147 Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-09-2008, 17:17
|
|
|
no dobra akcja ja mialem cos podobnego też mi wylecial kluczyk ze stacyjki przy włączonym silniku i nie mogłem włożyć go spowrotem:) ale przy paru próbach wszedł i nic sie już potem sie nie dzialo. |
_________________ Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|