Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja Maryśka
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2011, 19:52   Moja Maryśka

Witam.Założyłem temat na Fiat Forum ale wypada i tutaj pokazać co nie co 8)
Minął rok od zakupu mojej Maryśki a że wczoraj (22-04-11) była ładna pogoda to zrobiłem parę fotek umytego autka ;D Jest niestety poobijane przez poprzedniego właściciela,co prawda przeważnie są to małe wgięcia,ale nie wygląda to zbyt ładnie.Mimo to jest nie źle 8) Najbardziej rzuca się w oczy uszkodzenie na drzwiach,ale maska i prawy błotnik też dostały za swoje hehehe.Mam nadzieję z czasem przywrócić normalny wygląd.Dwa razy byłem już po drzwi w moim kolorze,ale na miejscu okazywały się zgnite albo pogięte :(
Autko to Marea Weekend 1.9 JTD CF3 110KM 05/2001 rok,kolor Grigio Steel 647

A tak się prezentuje:




Jako że przy autku robiłem już od kupna a nie miałem założonego tematu to postaram się powoli przedstawić historię dłubaniny hehehe.
Po około trzech tygodniach od zakupu autka,a dokładniej po powrocie z pracy i odpaleniu autka wieczorem,silnik stracił znacznie na mocy i miał problem z ruszeniem.Częściowo pomagało zdjęcie wężyka podciśnienia od sterowania kierownicami spalin w turbinie,ale za to dało się kręcić silnik max do 3 tyś :(
Na dzień dobry zakupiłem oryginalny przepływomierz Boscha bo poprzedni właściciel włożył jakiś od benzyny 2.0

Niestety ale nic to nie dało.Byłem u trzech specjalistów którzy twierdzili że wszystko jest z elektroniką dobrze a tylko jeden powiedział że na pewno zapiekły się kierownice spalin.Po około dwóch miesiącach jazdy z słabym silnikiem (tyle trwały ekspertyzy :sciana: ) musiałem wyjąć turbinę :roll:




Oczywiście pewnie nikt się nie zdziwi że nic to nie dało,a turbina była w bardzo dobrym stanie.
Między czasie zniknęły mi wskazania prędkości i nie naliczał kilometrów.Przyczyną okazały się zimne luty w nadajniku na skrzyni.Dodam że owy nadajnik jest nie rozbieralny więc proszę się nie śmiać z jego późniejszego wyglądu :mrgreen:


Między czasie zakupiłem kabel do maryśki z bratem na spółkę (posiada lucynę 1.9 JTD) i zacząłem zabawę z FES-em.Musiałem zakupić też czujnik doładowania (mapsensor)


i w dalszej części programu wymieniłem też pedał gazu


No i dowiedziałem się też czemu po odpaleniu silnika migała mi kontrolka od świec.Niestety ale spalony był sterownik od nich.


Zakupiłem na allegro używkę w dobrych pieniądzach


A za tą mega awarią ukrywała się zaślepka EGR-u zrobiona przez poprzedniego właściciela z blachy grubości gazety :red_kartka: :sciana:
:dzialko: :dzialko: :dzialko: :dzialko:

Usterkę znalazłem przez przypadek no ale takie jest właśnie życie hehehehee.Od tego czau autko zaczęło jeździć normalnie ;D

Po jakimś czasie zakupiłem wkład sferyczny do lusterka bo było zbite przez poprzed ..... wiadomo :sciana: Musiałem zabić trochę owadów ale zieloni nie przyjechali :badgrin: No i na dokładkę zostałem zmuszony do zakupu nowego akumulatora,bo stary nagle zdechł.Zakupiłem Futurę i mam nadzieję że nie będę tego żałował ;D



a tuż przed sezonem zimowym założyłem nadkola na tył,wcześniej konserwują wnęki na nie.Powiem tylko tyle że straszne badziewie.W ogóle nie pasowały :(

a producent którego odradzam to

W wolnej chwili zakupiłem i założyłem nowiutkie łączniki stabilizatora,bo oryginalne już wymiękły heheee :badgrin:

Pojechałem też sprawdzić dlaczego nie ma R134a w układzie klimy i okazało się że poprzedniemu :wpysk: coś się działo z akumulatorem bo na podłużnicy były ślady po kwasie (zacieki wypalonego lakieru) ale oberwało się też rurce od klimy na którą trochę poleciało i wypaliło w niej ładny otworek :evil:



Przewód wziąłem do pracy gdzie mi go pospawano,ale że zaczęła się już prawie zima to poskładałem to do kupy i układ czeka na obecne lato.Dodam że przy okazji wymieniłem osuszacz na nowy i wziąłem uchwyt od niego do pracy gdzie ładnie mi go o śrutowali i o cynkowali :mrgreen: :mrgreen:



Żeby nie było braku akcji jak w modzie na sukces tuż przed świętami wymieniłem siłownik sprzęgła na nowy.

Stary


Nowy 8)


Zakupiłem też komplet kół do Maryśki bo oczywiście miałem tylko zimówki na stalówkach (założone już oczywiście jak widać na wstępie) ale profil 50 to stanowczo za mało



W między czasie założyłem alarm i spiąłem go z fabrycznym centralnym i zrobiłem jeszcze

Zakupiłem też radio JVC KD-G722 i głośniki 165mm z dystansami do przednich drzwi i już drugą antenę :evil:
Zdjąłem też tylne zderzaki (prawy i lewy),wszystko ładnie wyczyściłem i zakonserwowałem.Jak już na dobre zrobi się ciepło to zdemontuje przedni zderzak i też wszystko ładnie odpicuje a do tego wymienię jeszcze dwa wsporniki które już zakupiłem i ładnie pomalowałem 8)
Oczywiście będę chciał też wybebeszyć cały środek i zakonserwować przekroje jak i sprawdzić stan wygłuszenia.Wykładzina pójdzie do prania a potem autko pojedzie do fachowców od prania wnętrz 8) 8)
To na razie tyle.Jak sobie coś przypomnę to oczywiście dopiszę jak i również wszystkie nowe zdarzenia :dlon: :okulary:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-04-2011, 20:00   

No zacne autko, miło sie czyta takie posty ;) oby sie sprawowała :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 26-04-2011, 21:37   

Na początku sporo wydatków ale z tego co pamiętam w dobrych pieniądzach kupiona więc nie ma źle :)

Niech się wozi :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2011, 21:51   

egon, żeby tak się robiło jak się czyta :mrgreen:

ubek, patrząc na obecne ceny Marysiek,to już nie w takiej dobrej heheheheee.A no nie działała turbina i nie mogli sobie z nią poradzić i tak wyszło.
Na szczęście wszystko robię sam,bo inaczej na każdym rogu widział bym agentów z firmy Kruk :lol:
Jedynie co to pojechałem do owych speców bo mi się już pomysły kończyły i tylko jeden wziął 70zł za stwierdzenie że to wina zapieczonych kierownic,co oczywiście było nie prawdą.Pozostają jedynie koszta zakupów części a reszta to moja ręczna robota plus pomoc taty lub brata,za co im dziękuję 8)
Ale niestety co raz bardziej kończy się sprzęgło i chyba tym razem oddam na warsztat,bo jak pomyślę o darciu skrzyni bez podnośnika i bez kanału to mi się robi ciepło.Ale na razie to ślizgam je do bólu heheheee ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-04-2011, 21:53   

no Zielony wkładasz nie tylko serce w auto ;)

może za niedługo ją na żywo zobaczę.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-05-2011, 20:59   

konikks, tylko nie paragon :mrgreen: :mrgreen: A Maryśka wygląda jak zwykła chamska Maryśka ;> :mrgreen: :mrgreen:

EDIT:
Z okazji wolnego postanowiłem dzisiaj co nieco grzebnąć przy maryśce ;D
Zacząłem od zakupu zestawu naprawczego do starego,oryginalnego siłownika który nie dawno wymieniałem,a jak wiecie nowy siłownik zacina mi się w dolnym położeniu pedała sprzęgła.Dzięki koledze Guttek z Autokącika udało mi się w ogóle zakupić ten zestaw gumek,bo nie było to łatwe,ale ostatecznie kosztowały mnie tylko 15 zł.
A oto one



Jak by ktoś szukał to są one dostępne w InterCarsie pod symbolem D3-541.Przy reanimacji siłownika wymieniłem dwa uszczelniacze na tłoczku



wypolerowałem w środku cylinderek siłownika drobnym papierem ściernym



po czym wyczyściłem go z zewnątrz



i poskładałem go do kupy :mrgreen: :mrgreen:



Jak na dniach nowy siłownik się nie "ułoży" i nie przestanie się blokować to go oddam na gware a zregenerowany oryginał wróci pod maskę :mrgreen: :mrgreen:

Po operacji siłownika zabrałem się za czyszczenie bębnów z tyłu,bo po założeniu alufelg można było zobaczyć tony rdzy na bębnach.


Szlifierka Bosch,tarcza z papierem ściernym i po długim kurzeniu oskrobany bęben brał kąpiel w odrdzewiaczu "FOSOL"



Potem go założyłem i pomalowałem na szaro (akurat taką farbę mam i moim zdaniem pasi 8) )
W między czasie wyczyściłem szczęki,przeglądnąłem mechanikę,zlikwidowałem rant w bębnie i wyczyściłem czujnik od ABS-u jak i pierścień magnetyczny bo powiem Wam że była na nim spora kupa opiłków i brudu:



Niestety ale po zdjęciu prawego bębna okazało się że jest wyciek na cylinderku :(



Nie ruszałem go bo godzina była już późna a że nie jest to jakiś mega wyciek to zostawiłem to na razie.W tą sobotę będzie wymieniony :D
Mogłem też sprawdzić stan okładzin na szczękach,bo od zakupu autka jeszcze tu nie zaglądałem.Na razie nie mam tu czego szukać (no oprócz cieknącego cylinderka) :D



Po założeniu koła można już cieszyć oko "normalnym" wyglądem koła a nie jakieś rude dziadostwo chowało się za alu ;D 8) 8)



Krok bliżej do ideału heheheheeee ;> :party!:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-05-2011, 21:38   

witam ZIELONY TBG,napisz ile dałęś bo niepoinformowany jestem,i z ciekawości ile dołożyłęś!Autko wyglada ładnie!Na marginesie przód po przejsciach,bo znaczków na błotnikach nie ma?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2011, 08:45   

kamilsitek1983, jak bym to zaczął wszystko liczyć to pewnie spłonęła by już na stosie 8) a co do znaczków to maryśka z tym silnikiem CF3 nie miała już znaczków.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2011, 13:14   

spoko,nawet nie wiedziałem,ze te nowsze ich nie mają.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-05-2011, 23:13   

ZielonyTBG, Fajnie te bębny Ci wyszły. Napisz jakich tarcz używałeś, i czym jechałeś w zakamarkach? A i gdzie ten kwas można kupić :P
_________________
Był:
Tipo 1.4 94r
Chevrolet Spark 0.8L 2008r
Tempra 1.6 LPG 91r

Jest:
ZTM :P
     Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-05-2011, 09:05   

Rajek napisał/a:
gdzie ten kwas można kupić

Fosol kupisz w praktycznie każdym chemicznym z rozpuszczalnikami, farbami itd.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2011, 15:15   

kaminkrz napisał/a:
Fosol kupisz w praktycznie każdym chemicznym z rozpuszczalnikami, farbami itd.

Niestety nie mogę tego potwierdzić :( Ostatnio próbowałem, zjeździłem chyba pół miasta i albo ludzie nie mieli pojęcia o czym mówię, albo po prostu nie było. Jedna Pani powiedziała mi nawet w sklepie z lakierami i inną chemią, że już od dawna tego nie sprowadza bo mało kto tego używa :| Nie wiem czy tylko ja miałem takiego pecha, czy to faktycznie zrobił się taki ekskluzywny towar ;D
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-05-2011, 15:18   

shwax, to jestem w lekkim szoku - u mnie w mieście nie ma problemu żeby to dostać.
A jak nie, to pozostaje znany portal aukcyjny:
http://allegro.pl/listing...=0&string=fosol
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2011, 15:34   

jak oceniasz ten odrdzewiacz "FOSOL" ? Podobno dobry, lecz spytam :)
     Moneta
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 04-05-2011, 16:00   

VEndriuV, bardzo dobrze oceniam - oczyszczasz wstępnie z powierzchownej rdzy, następnie smarujesz lub rozpylasz za pomocą powiedzmy takiej butli po płynie do mycia szyb / coś tak czuję, że ta druga opcja nanoszenia lepsza, choć jeszcze nie stosowałem / i nie ma rudej - specyfik po podaniu na rudą wżera się tak, że aż się pieni - polecam!!
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-05-2011, 16:39   

kaminkrz napisał/a:
A jak nie, to pozostaje znany portal aukcyjny

Spoko, już dawno zamówiłem sobie buteleczkę "na zaś" ;D na pewno się przyda :) Akurat wtedy pilnie był mi potrzebny, bo autko rozebrane stało a dwa dni później miałem nim jechać dalej w trasę :| jak na złość nigdzie nie mieli, a właśnie na moje pytanie o taki lub podobny w działaniu specyfik otrzymałem odpowiedź, że "nie ma, bo mało kto tego używa" :x
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-05-2011, 17:00   

Rajek, praktycznie cały bęben zrobiłem tarczą listkową Kliken Machen :mrgreen: :mrgreen:
Nawet rant w środku błyskawicznie usunąłem.W Temprze szlifowałem rant wiertarką z kamieniem szlifierskim w kształcie walca i kupe czasu z tym schodziło a tu szast prast i gotowe 8)
Położyłem dwie warstwy starego lakieru którym malowałem Żuka hehehe Wytestowane na Temprze. ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-05-2011, 17:08   

ZielonyTBG napisał/a:
Mogłem też sprawdzić stan okładzin na szczękach,

Jakbyś chciał to mam do sprzedania 3 nowe, nieużywane szczęki do bbm'a za grosze, niestety czwartej brakuje ;)
Zegary identyczne jak w mojej bravce 1.2. A czy 1.9 JTD nie ma czasem 105KM?? Bbm'y mają coś w sobie, lubię tę wozy, niech się dobrze sprawuje ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-05-2011, 21:20   

meter30, szczęki są dobre więc nie mam co kombinować i zmienię tylko cylinderek który przecieka.
A co do mocy to 1.9 JTD CF2 (z metalowy deklem zaworów) ma 105KM a 1.9 JTD CF3 (z plastikowym deklem zaworów) ma 110KM.

** Dodano: 21-05-2011, 22:19 **
Dopiero dzisiaj udało mi się znaleźć trochę czasu aby wymienić nieszczęsny cylinderek.
A tak to wyglądało:
Po zdjęciu koła a potem bębna pokazał się zmęczony żywotem cylinderek

Potem zaciągnąłem hamulec ręczny żeby się szczęki rozeszły i abym mógł bez problemowo wyjąć stary cylinderek i zamontować nowy



Potem włożyłem nowy i przykręciłem do niego rurkę



po czym przykręciłem go do tarczy kotwicznej i popuściłem hamulec ręczny



Odkręciłem odpowietrznik aby spłynęło trochę starego płynu po czym odpowietrzyłem ową stronę z pomocą brata



Po tym wszystkim założyłem koło i uzupełniłem płyn hamulcowy

Aby się nie nudzić z wielkim trudem udało mi się wygrzebać mój stary sprzęt który zakupiłem w komisie z przebiegiem 57 km Przyszła pora na totalne odrestaurowanie mojego kadecika



Przód jest w innym kolorze ponieważ jakiś lekarz w swoim eskorcie wymusił pierwszeństwo i kadet został przywrócony do życia od tak aby tylko śmigał.
Będę chciał dać mu drugie-lepsze życie i mam nadzieję że mi się uda
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-05-2011, 22:28   

ZielonyTBG, miałem takiego kadecika kiedyś od nowości - na przyjmanki zdobyłem, miał jednak inny kolor - niebieski :)
Po chyba dwóch latach został stuningowany he he - dostał długie siedzenie od ogara, tylne sprężyny na prost / zrobił się wyższy /,
kolanko od motorynki i rurę z osłoną, ucięty został tylni błotnik i została założona zamiast oryginalnej tylnej lampy - lampa przeciwmgielna od malucha - w owym czasie u mnie w mieście wszyscy mieli tak przerobione kadeciki :lol:

Ale były czasy...
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-05-2011, 17:47   

Kaminkrz pamiętam zwłaszcza lampy od malucha i długie siedzenie :badgrin:


Jutro wielki dzień dla Maryśki.Umówiony jestem na wymianę sprzęgła :o Części zakupione i zobaczymy co się uda jeszcze przy okazji wymienić.



Mam nadzieję ze wszystko przebiegnie bezproblemowo
Tylko czego to wszystko takie drogie :(
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2011, 22:13   

ZielonyTBG, gdzie w tbg serwisujesz swoją marysię?

mi zdarzało się naprawiać u Tadka przy starym dawnym polmozbycie (przynajmniej żona tak określa lokalizację, ja tylko wiem jak tam dojechać).
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-05-2011, 06:56   

konikks, wszystko robię sam i nie oddaję auta w ''cudze'' ręce hehe ale z braku warunków tym razem oddam do warsztatu.A będę robił właśnie koło starego Polmozbytu,po którym nie ma już śladu.
Kiedyś robiłem w Polmozbycie i znam ich,więc dlatego tam oddaje,ale będę cały czas wszystko monitorował a jak się da to nawet będę z nimi robił.Się zobaczy
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-05-2011, 08:00   

ZielonyTBG, masz tą samą chorobę co ja ;) Wrodzona nieufność do wszelkiej maści mechaników ;)
Lybrę dwa razy oddałem na mechanika i do tej samej osoby z polecenia. Na alternator (sam nie miałem warunków na jego wyjęcie) i wymianę reduktora+szczotkotrzymacza i ostatnio na przegląd klimatyzacji ;) Jak przyjdzie mi sprzęgło wymienić też będę musiał oddać.

Niestety u mnie człowiek znający się na włochach nie przyjmuje części powierzonych ;(
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-05-2011, 11:42   

No niestety Miszko ale jak czytam co niektórych na forum którzy opowiadają co im mechanicy odwalili to ręce opadają.
Już jestem po zabiegu ale zeszło aż do 23.00 :o
Było kupę roboty bo jak pisałem wcześniej było robionych jeszcze parę innych rzeczy.Sprzęgło było wymieniane i nawet było włożone oryginalne "Fiatowskie" ale niestety tarcza została ubrudzona olejem i dlatego sprzęgło zaczęło się ślizgać.Mechanik z którym to robiłem (zostałem dopuszczony do wymiany ) powiedział że olej przedostał się przez śruby które mocują dwu-mas do wału.Wszystko wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej bo było trochę syfu i przy ponownym montażu śruby od dwu-masu zostały wkręcone na klej co ma za pobiedź ponownemu przeciekowi



Dodam że olej w skrzyni miał już dość a czujnik od ABS-u musiałem wyjąć z auta razem z piastą i dopiero na warsztacie udało się go wydłubać :o
Robota przesrana ale się jakoś udało a dzisiaj zrobię parę kilometrów żeby sprawdzić czy wszystko jest OK.
Okazało się też że poprzednicy nie przykręcili sanek z lewej strony i tak sobie śmigam,więc jak by ktoś taką miał to chętnie kupię




Sorki za jakość zdjęć ale robiłem swoim tosterem
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load