|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Biegi oszalały |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:30 Biegi oszalały
|
|
|
Więc, samochód stał dużo w ostatnim miesiącu i pewna osoba nim trochę jeździła aby właśnie tak cały czas nie stał. Wczoraj zabrałem samochód a tu biegi wchodzą ciężko lub do połowy
Na skrzyżowaniu po 3x wbijam jedynkę i nie jestem pewien czy weszła, czy mi nie wypadnie na luz . Inne biegi wcale nie lepiej, np. 3-4 to muszę mocno wbijać(jak tak dalej pójdzie to będę miał jeden biceps większy od drugiego ) Ten samochód coraz to bardziej mnie denerwuje. Jak by nie tak świetna pomoc na tym forum to już bym się go dawno pozbył.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:37
|
|
|
Iwan napisał/a: | Więc, samochód stał dużo w ostatnim miesiącu i pewna osoba nim trochę jeździła aby właśnie tak cały czas nie stał. | no, najpierw dowiedz się czy pewna osoba użytkowała auto zgodnie z przeznaczeniem A tak poza tym, sprawdź olej w skrzyni (poszukaj na forum, bo był opis ze zdjęciem). Masz luzy na drążku, czy drążek sztywno trzyma się swojego położenia? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:37
|
|
|
Poszukaj tematów związanych z drążkami oraz poduszkami silnika.
Złe ułożenie silnika wraz z skrzynią powoduje utrudnione wbijanie biegów. Dodatkowo zużyte drążki od drążka zmiany biegów powodują ten sam problem.
http://forum.tempra.org/t...j-to-vt2330.htm |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:40
|
|
|
Mam uczucie jak by drążek nie dochodził na boki(lewo prawo) a luzy hmmm chyba takowe są, ale byłem tak wkurzony, że nie zwróciłem za bardzo uwagi. |
_________________ Tipo 1,6 DOHC 90KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:43
|
|
|
Tak więc stawiałbym na drążki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:45
|
|
|
Dzięki za pomoc. Ile mniej więcej kosztuje wymiana? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 11:46
|
|
|
Iwan, prawdopodobnie masz cięgna do wymiany. Wstępnie możesz siknąć im po przegubach WD40 lub podobnym smarującym preparatem. Pod maską, za silnikiem, po stronie kierowcy znajdziesz trzy cięgna (rurki o średnicy około 2cm i długości około 40cm) idące w poprzek auta. Ale jak poszukasz trochę po forum to znajdziesz dokładniejsze opisy. Jeśli sikniesz tam w przeguby (tylko porządnie) i poczujesz choć minimalnie lepszy efekt przy zmianie biegów to na pewno masz cięgna do wymiany |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 19:42
|
|
|
Postanowiłem więc sprawdzić dziś samochód, ale niestety okazało się, że nie mam WD40 który nadałby się do użytku. Pojeździłem jednak trochę i biegi lepiej zaczęły wchodzić, dość lekko, ale przejście z biegu 1 na 2 nie jest płynne, jest tak jak by bieg 2 był bardziej na lewo niż bieg 1. Jak by nie to, to by wszystko było oki. |
|
|
|
|
poul1987
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 203 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 20:06
|
|
|
z psiukaj sobie WD-40 dobrze ten mechanizm który jest za silnikiem, ten co odpowiada za połączenie ciegien zmiany biegów miedzy drążkiem a skrzynią i najlepiej jak by jedna osoba po kolei wrzucała biegi a druga psiukala na ten sworzeń. Jest to miejsce które ma minimalny ruch przez co jak sie go rzadko używa to lubi z korodować przez to mogą być problemy z wrzucaniem biegów. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 21:59
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | no, najpierw dowiedz się czy pewna osoba użytkowała auto zgodnie z przeznaczeniem | a jakie jest przeznaczenie samochodu? po raz kolejny używasz tego określenia ja nie bardzo rozumiem do czego poprzez to zmierzasz... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 22:59
|
|
|
Nasmaruj przeguby w tych wodzikach jakimś smarem. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:26
|
|
|
ego napisał/a: | a jakie jest przeznaczenie samochodu? | OT się robi, ale cóż. Mało domyślny jesteś, skoro nie rozumiesz w tym przypadku o co mi chodzi. Przestały płynnie wchodzić biegi po użytkowaniu auta przez "pewną osobę". Jeśli chodzi o zmianę biegów, przy ich przełączaniu należy wciskać sprzęgło. Podaję przykład pierwszy z brzegu. Miałem poloneza (w sumie dwa) i zauważyłem, że jeśli dobrze się zmieścić, to zmieniając biegi z III na IV nie trzeba wciskać sprzęgła. Bo zmiana przebiegała jakby sprzęgło załączało się automatycznie. Szwagier który użytkował potem owego poldka też o tym wiedział, mimo że powiedziałem mu, żeby mimo wszystko wciskał sprzęgło. Nie posłuchał. Efektem był często wypadający bieg III i ciężko wchodzące biegi II i IV. Za sprawą ZŁEGO UŻYTKOWANIA AUTA! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:43
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Mało domyślny jesteś, | za stary jestem na domysły,na forum leci sie konkretami a nie domysłami... mimo tego nie wyjasniłeś mi nadal co oznacza według Ciebie stwierdzenie,że dana osoba; Ciechu78 napisał/a: | użytkowała auto zgodnie z przeznaczeniem |
|
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:54
|
|
|
ego, cóż, forum jest dla wszystkich także dla tych co nie rozumieją. Ale nikomu wbijał młotkiem nie będę. Jeśli Twoim zdaniem sformułowanie "UŻYTKOWANIE ZGODNE Z PRZEZNACZENIEM" nie ma sensu to strata czasu na rozczulanie się nad tym tematem. Nie wiem dlaczego się czepiasz, ale mnie nie sprowokujesz Za stary jestem na to. Więc wpisz sobie w googlach powyższe sformułowanie i szukaj odpowiedzi na swoje pytania. Chyba umiesz korzystać z potęgi internetu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-02-2009, 23:59
|
|
|
Ciechu78, to ten poldek się popsuł dlatego, że Ty nie zesprzęglałeś, czy dlatego że on, bo nic się od razu nie dzieje
ego, domyślam się, że chodzi o normalną jazdę. Do zmiany biegów wciskasz sprzęgło, nie pałujesz auta poza skalę na obrotomierzu i na zimnym, auto nie służy jako koń pociągowy - tak myślę no chyba, że już za dużo na dziś i chyba już starczy tego ot.
Co do biegów to nasmaruj wodziki i wtedy obadaj. Ja podobne cuda miałem jak mi wywaliło jedną poduszkę...po staniu przez noc |
_________________
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 00:04
|
|
|
mrk69 napisał/a: | ten poldek się popsuł dlatego, że Ty nie zesprzęglałeś, czy dlatego że on, bo nic się od razu nie dzieje | ja może nie użyłem sprzęgła ze 3-4 razy. Po prostu wiedziałem, że łatwo można w ten sposób przełączyć bieg, ale szwagier stwierdził, że w poldkach to normalne i w taki sposób go używał. No i oddał w stanie opisanym wyżej.
ego napisał/a: | Ciechu78 napisał/a:
Mało domyślny jesteś,
za stary jestem na domysły,na forum leci sie konkretami a nie domysłami... | za stary... chciałbym mieć tyle lat co ty, bo to najpiękniejszy wiek nie mogłem podać konkretów, bo to nie ja używałem Iwana autko. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 00:06
|
|
|
Ciechu78, Twoja wypowiedź kompletnie nic nie wnosi do mojego zapytania,co Mnie utwierdza w przekonaniu,że Twoja teoria nic nie ma do rzeczywistości,tymbardziej wiedzy praktycznej... "czujniczek" zostaw w spokou,bo to nie w tym rzecz... Iwan napisał/a: | Więc, samochód stał dużo w ostatnim miesiącu i pewna osoba nim trochę jeździła aby właśnie tak cały czas nie stał. | i uwazasz,że po tym,ten ktos użytkując samochód " niezgodnie z przeznaczeniem" zajeździł cięgna lub skrzynie? chyba,że miał niefarta i rzeczywiście na Niego to padło... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-02-2009, 00:12
|
|
|
ego napisał/a: | Ciechu78, Twoja wypowiedź kompletnie nic nie wnosi do mojego zapytania | oczywiście że nie, bo jeśli zauważyłeś dałem Ci możliwość samodzielnego znalezienia odpowiedzi Ale "za stary jesteś" i masz lenia
Natomiast Twoja wypowiedz, jak i pretensje kierowane do mnie spowodowały, że w temacie powstał bałagan, co nie świadczy dobrze o Tobie, panie Moderatorze. Ale masz tą wygodę, że możesz mnie utemperować, a nie wygodne dla Ciebie posty skasować. Dlatego kończę tą dyskusję, bo po Tobie się tego nie spodziewałem... Na prawdę! |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|