|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
awaria |
Autor |
Wiadomość |
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-02-2012, 16:47 awaria
|
|
|
witam , mam nestepujący problem po odpaleniu samochodu wywala płyn chłodniczy z parownika, nie przez węże tylko z boku, czy to parownik zakończył żywot?? czy da sie go zregenerowac czy trzeba nowy???? chce jeszcze dodać że od kilku dni po nagrzaniu silnika gasł mi przy dojeżdzaniu do krzyzówki czy swiateł, działo sie to tylko na gazie i tylko jak silnik złapał temperature ok 80 stopni, trzeba było trzymac noge delikatnie na gazie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 03-02-2012, 17:22
|
|
|
palidzojnt221, nie chce być złym prorokiem ale skoro wywaliło płyn przez parownik, to na chłopski rozum płyn zamarzł i go rozwalił (możliwe) to co oznacza że przewód z płynem był niedogrzany, co oznacza że termostat źle pracował lub w ogóle. Miałem idento w favoritce, co później pokazało u mnie że jeszcze padła UPG... ale niech ktoś inny się tu wypowie |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-02-2012, 17:31
|
|
|
płyn jakby zamarzł to pewnie by tak nie wyciekł, a to stało sie od razu po odpaleniu samochodu, wiec nie mogło tam byc dodatniej temperatury, płyn zmienialem jakos tydzień przed swietami na petrygo do -35 stopni, bardziej martwi mnie to co sie stao w parowniku??? Nigdy parownika nie rozkręcalem i nie wiem co tam mogło sie rozerwac czy rozszczelnic |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2012, 18:24
|
|
|
wydaje mnie sie że wysrało membranę w parowniku. odpalałeś na lpg na zimno??
jaki masz motor w tym tipo? monowstrysk czy gaźnik?? jak monowtrysk to masz pewnie parownik tomasetto z filterkiem do 100hp.
musisz go wyjąć i odkręcić wszystkie 7 czy 8 śróbek zdejmujesz dekiel delikatnie pod nim jest membrana, wyjmij ją i zobacz czy gdzieś nie jest uszkodzona. jeśli tak to kupujesz u gazownika zestaw naprawczy do tego parownika i wymieniasz.
w tych parownikach jest zaworek do spuszczania tego szlamu który osiada z gazu. wyczyść to wszystko skręć i załóż dolej płynu odpal na benzynie rozgrzej i przełącz na lpg.
jak masz 1.4 gaźnik to na 99% masz parownik lovato ale nie mam pojęcia jak się go rozkręca podejrzewam że podobnie. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-02-2012, 18:42
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dzieki za linki, nie wyglada no na bardzo trudne, widziałem dzisiaj jakies samochody na złomie u sąsiada to jutro pójde moze jakis parownik przytargam bo samochód ciagle potzrebny a jutro raczej nie dostane od ręki zestawu naprawczego w naszych sklepach, mam jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli pekła membrana to silnik mógł pociągnąc płynu chłodniczego????
[
Świstak, mam gólfa 1.8 s parownikiem tomasetto 140hp dokładnie taki http://allegro.pl/redukto...2076524969.html |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2012, 19:05
|
|
|
no to własnie o taki mi chodziło tylko ten jest do 140hp rozbierasz go tak jak pisałem palidzojnt221 napisał/a: | nie dostane od ręki zestawu naprawczego w naszych sklepach | sprawdź w necie, Raomiu jest greg mar i oni w soboty pracują. musisz poszukać,
a taki zestaw naprawczy to 40-60zł za nowy. cena do przełknięcia. cały nowy parownik 180pln z wysyłką |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-02-2012, 19:18
|
|
|
oki dzieki za podpowiedzi, jutro jak uda mi sie wykombinować parownik drugi i samochód to pojade to jakos obadać, najwiekszy ból golf stoi 18km od domu;( |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2012, 19:29
|
|
|
Taki też rozbierałem i regenerowałem
Zresztą jest do sprzedania z całą sekwencją, tylko na razie jeszcze tego nie wystawiałem bo nie rozdzieliłem jeszcze elektryki. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-02-2012, 20:30
|
|
|
sorry za ot ale jak odnowiłeś ten parownik?
z takiego zaśniedziałego brudasa zrobiłeś taką nóweczkę? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-02-2012, 22:29
|
|
|
Świstak, magiczne raczki i dużo szorowania. W każdym bądź razie jest jak nóweczka |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-02-2012, 11:50
|
|
|
dzisiaj wymieniłem parownik na taki sam, znalazłem w gratach w garazu, chodzi tak sobie i przy około 120 przestaje przyspieszać, musze dolac gazu i jechac jeszcze na zestrojenie tego wszystkiego, wczesniej ten parownik był w oplu 1.6 16V, i odmroziłem przy tym ręce |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 05-02-2012, 08:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, hehe nie wątpię że magiczne rączki, to podstawa jest... ale chodzi mi o chemie której używałeś, czy w ogóle nie używałeś chemii do czyszczenia?
palidzojnt221, filtr gazu wymień, zapierniczony jest i dlatego nie chce przyspieszać powyżej 120kmh, pewnie i spalanie masz większ?, jak masz parownik tomasetto do 140hp to filtr masz w tym "pojemniczku" zakręcanym na 3 imbusowe śrubki koszt filtra 8zł na stacji gazowej a różnica będzie ogromna. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-02-2012, 09:16
|
|
|
Świstak, wtedy miałem opary gazu juz to moze dlatego, a fiterkin zamówie z allegro tylko z 5 sztuk od razu, taniej mnie to wyjdzie, o takie http://allegro.pl/tomaset...2078127035.html |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2012, 10:06
|
|
|
Świstak napisał/a: | JAM_BELFEGOR, hehe nie wątpię że magiczne rączki, to podstawa jest... ale chodzi mi o chemie której używałeś, czy w ogóle nie używałeś chemii do czyszczenia? | Co do chemii to membrany zwykłym płynem do naczyń lub jeśli są sparciałe to wiadomo wymienia się, to samo oringi. Do grubszych rzeczy używam acetonu technicznego, benzyny ekstrakcyjnej i WD40 zależny od rodzaju zabrudzenia i powierzchni. Np. acetonu nie użyjesz na tworzywach sztucznych. Dodatkowo naloty i wykwity na aluminium usuwam miękką szczotką drucianą na wiertarce, tylko koniecznie miękką, bo twardą porysujesz powierzchnię. Taką szczotkę widać na dwóch ostatnich fotkach. Filtr widać na czwartej fotce gdzie jest oczywiście przy każdej rozbiórce bezwzględnie do wymiany tym bardziej że koszt jest śmieszny. Nie których powierzchni nie da się doczyścić z racji korozji jak tylna pokrywa i wieczko na filtr więc trzeba sięgnąć po farbę anty korozyjną od cała tajemnica i ze starego "purchla" robi się nowiuski pełno wartościowy redutorek. Tym bardziej że ten klient miał akurat tylko 2 lata, a wyglądał tak z racji bardzo mądrego gazownika który dał go pod akumulatorem prawie że na d sama ziemią. Calutki syf z drogi siadał na nim. Jeszcze dwa lata w takiej pozycji i nie nadawał by się do naprawy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|