Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana komputera gazowego?
Autor Wiadomość
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2008, 20:23   Wymiana komputera gazowego?

Witam

Ostatnio zrobiłem sobie Uniscana/Euroscana , i wyszło mi, że na gazie ECU zamiast emulowanego sygnału sondy lambda dostaje rzeczywisty. Prawdopodobnie któryś z "genialnych" elektroników, którym powierzaliśmy auto połączył z komputerem przewód sondy. Za krótko byłem w domu i nie zdążyłem tego dokładnie sprawdzić. W każdym bądź razie na gazie napięcie na sondzie jest przez większą część czasu około 0,8-0,9V. Efekt jest taki, że komputer źle się adaptuje, jest problem przy odpalaniu na benzynie i na gazie(pomagają resety komputera), zaświeca się "marchewa" no i auto nie jeździ tak jak wcześniej. Na dodatek nie mogę dojść do ładu z układem zapłonowym- wymieniłem już cewkę z modułem i po kilka razy świece & przewody WN. Ostatnie przewody, które polecił znajomy sprzedawca, podobno jedne z najlepszych na które poszło sporo kasy po jakichś 2kkm mają już przebicia :[ (nie pamiętam w tej chwili nazwy, jakaś finlandzka czy szwedzka firma produkująca również świece zapłonowe, ale przewody boscha też przerabiałem).

Dodatkowo pojawił mi się raz błąd położenia TPS. Sam czujnik wygląda na sprawny - w miarę wciskania gazu Visa pokazuje płynne otwieranie się przepustnicy od 5 do około 90st, więc albo jest skopana centralka od gazu, te przebicia powodują, że komputer głupieje.

Tak czy inaczej, będę musiał pogrzebać przy instalacji gazowej i naszła mnie myśl czy przypadkiem nie zmienić komputera. W tej chwili mam Stag2 i z tego co wyczytałem jest to najprymitywniejsza centralka montowana po to, żeby nie było problemów przy podbijaniu dowodu. Zastanawiam się czy nie zmienić tej centralki "nowy, lepszy model" ;) myślę tu o stag50/ stag100. Z tego co wyczytałem na schematach ze strony producenta, wystarczyło by jedynie dołożyć sygnał ze stacyjki, dodać czujnik temperatury i poprzerabiać przewody pod nową centralkę. Całą resztę mam zainstalowaną fabrycznie.
Czy ktoś dokonywał takiej przeróbki? Jeżeli tak to z jakim skutkiem, jak przedstawia się po tym zabiegu dynamika i spalanie auta?

btw. Jak ktoś chce sobie sczytać błędy za friko we Wrocu to może się odezwać ;], w miarę wolnego czasu postaram się pomóc. :red_kartka: dla wyzysku aso ;]
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2008, 20:54   

Szczerze na Twoim miejscu dołozyl bym do STAG100, ma duzo ustawien, sposobów emulacji sondy, wykorzystuje TPS, monituje sonde [rowniez Ty w sofcie bedziesz wiadzial dokaldnie na biezaco sklad mieszanki] i na podstawie jej wskazan precyzyjnie dawkuje lpg, w tej chwili to moim i nie tylko zdaniem to najlpesza elektronika do lpg II generacji.

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2008, 21:03   

Z tego co widzę na stronie to stag50 też wykorzystuje TPS(jak z resztą i mój obecny stag2), można sprawdzać wskazania sondy w sofcie a różnica z tego co zauważyłem polega tylko na wewnętrznym emulatorze czterech wtryskiwaczy i dokładnym wskazaniu gazu. Pierwsze mi do monowtrysku nie jest potrzebne, a jeżeli chodzi o wskazania to nie są one dokładne, lepiej mi się sprawdza zerowanie licznika + tankowanie do pełna.
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2008, 21:04   

RYQ napisał/a:
Z tego co widzę na stronie to w stag50 też wykorzystuje TPS, można sprawdzać wskazania sondy w sofcie a różnica z tego co zauważyłem polega tylko na wewnętrznym emulatorze czterech wtryskiwaczy i dokładnym wskazaniu gazu. Pierwsze mi do monowtrysku nie jest potrzebne, a jeżeli chodzi o wskazania to nie są one dokładne, lepiej mi się sprawdza zerowanie licznika+ tankowanie do pełna.


Stag100 ma wlasnie emulator do jednopunktu, 150 ma dopiero do MPI. Jednak 100 i 150 to calkieminne sterowniki i inny soft niz 50tka ktora jest przestazala troche, wolniejsza sporo.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2008, 21:12   

Hmmm. Trochę mnie zmyliło to, że do wszystkich Stagów 50/100/150 jest to samo oprogramowanie. A orientujesz się jaka jest różnica między 100 a 150? Tylko emulator MPI czy również dostępne opcje?
No i jakich odczuć mógłbym się spodziewać po upgrad'dzie?
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-03-2008, 21:42   

obudziliście moje zainteresowanie, też mam instalkę lpg, nawet nie wiem jaki mam komp, wszystko mi teraz ładnie hula ale jeśliby się opłacała taka podmianka to może bym się skusił :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2008, 22:02   

No to podnieś maskę i sprawdź ;) . Ja ostatnio ciągle upewniam się, że jeżeli chcę coś zrobić dobrze to muszę to zrobić sam, a nie polegać na magikach przekwalifikowanych z kowali(bez obrazy dla kowali oczywiście ;) ).
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2008, 22:11   

Między 100 a 150 róznica to tylko emulator, 100 ma dla SPI a 150 dla MPI
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
RYQ 


Wiek: 39
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 44
Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-03-2008, 22:47   

Szperając w necie natknąłem się na stronkę : http://mgaz.pl/opisy/lovatoac100.htm na której to jest napisane "Przeznaczony jest do samochodów jedno- i wielopunktowych z metalowym kolektorem ssącym". Powiem, że mnie to trochę zmartwiło, tym bardziej, że nie mam doprowadzonej instalacji zapłonowej do porządku :/

** Dodano: 30-03-2008, 22:52 **
Pochwalę się rezultatami ;].
Wymieniłem tydzień temu całą elektronikę związaną z gazem(wiązka, komputer, przełącznik itp...). Był stag 2l+stag2w jest teraz stag 100. Tak jak podejrzewałem przewód sygnałowy sondy lambda był na krótko połączony z komputerem, dodatkowo osoba która mi zakładała gaz, podłączyła się nie do tego przewodu od TPS co trzeba. Auto teraz przełącza się samo przy temperaturze 15st. i przy opadających obrotach, nie ma więc żadnego szarpania przy przełączaniu oraz matka mi nie wyjeździ pół baku benzyny ;) . Auto jest żwawsze, trzyma obroty tak jak trzeba.
Do tego spalanie z czasami ponad 15 spadło do 9 (średnia liczona na odcinku ~150km) ;].

Można przenieść do "rozwiązane"

ostatnie spalanie < 8 [L]/100[km] ;]
_________________
Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load