|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wymiana komputera gazowego? |
Autor |
Wiadomość |
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 20:23 Wymiana komputera gazowego?
|
|
|
Witam
Ostatnio zrobiłem sobie Uniscana/Euroscana , i wyszło mi, że na gazie ECU zamiast emulowanego sygnału sondy lambda dostaje rzeczywisty. Prawdopodobnie któryś z "genialnych" elektroników, którym powierzaliśmy auto połączył z komputerem przewód sondy. Za krótko byłem w domu i nie zdążyłem tego dokładnie sprawdzić. W każdym bądź razie na gazie napięcie na sondzie jest przez większą część czasu około 0,8-0,9V. Efekt jest taki, że komputer źle się adaptuje, jest problem przy odpalaniu na benzynie i na gazie(pomagają resety komputera), zaświeca się "marchewa" no i auto nie jeździ tak jak wcześniej. Na dodatek nie mogę dojść do ładu z układem zapłonowym- wymieniłem już cewkę z modułem i po kilka razy świece & przewody WN. Ostatnie przewody, które polecił znajomy sprzedawca, podobno jedne z najlepszych na które poszło sporo kasy po jakichś 2kkm mają już przebicia :[ (nie pamiętam w tej chwili nazwy, jakaś finlandzka czy szwedzka firma produkująca również świece zapłonowe, ale przewody boscha też przerabiałem).
Dodatkowo pojawił mi się raz błąd położenia TPS. Sam czujnik wygląda na sprawny - w miarę wciskania gazu Visa pokazuje płynne otwieranie się przepustnicy od 5 do około 90st, więc albo jest skopana centralka od gazu, te przebicia powodują, że komputer głupieje.
Tak czy inaczej, będę musiał pogrzebać przy instalacji gazowej i naszła mnie myśl czy przypadkiem nie zmienić komputera. W tej chwili mam Stag2 i z tego co wyczytałem jest to najprymitywniejsza centralka montowana po to, żeby nie było problemów przy podbijaniu dowodu. Zastanawiam się czy nie zmienić tej centralki "nowy, lepszy model" myślę tu o stag50/ stag100. Z tego co wyczytałem na schematach ze strony producenta, wystarczyło by jedynie dołożyć sygnał ze stacyjki, dodać czujnik temperatury i poprzerabiać przewody pod nową centralkę. Całą resztę mam zainstalowaną fabrycznie.
Czy ktoś dokonywał takiej przeróbki? Jeżeli tak to z jakim skutkiem, jak przedstawia się po tym zabiegu dynamika i spalanie auta?
btw. Jak ktoś chce sobie sczytać błędy za friko we Wrocu to może się odezwać ;], w miarę wolnego czasu postaram się pomóc. dla wyzysku aso ;] |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 20:54
|
|
|
Szczerze na Twoim miejscu dołozyl bym do STAG100, ma duzo ustawien, sposobów emulacji sondy, wykorzystuje TPS, monituje sonde [rowniez Ty w sofcie bedziesz wiadzial dokaldnie na biezaco sklad mieszanki] i na podstawie jej wskazan precyzyjnie dawkuje lpg, w tej chwili to moim i nie tylko zdaniem to najlpesza elektronika do lpg II generacji.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 21:03
|
|
|
Z tego co widzę na stronie to stag50 też wykorzystuje TPS(jak z resztą i mój obecny stag2), można sprawdzać wskazania sondy w sofcie a różnica z tego co zauważyłem polega tylko na wewnętrznym emulatorze czterech wtryskiwaczy i dokładnym wskazaniu gazu. Pierwsze mi do monowtrysku nie jest potrzebne, a jeżeli chodzi o wskazania to nie są one dokładne, lepiej mi się sprawdza zerowanie licznika + tankowanie do pełna. |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 21:04
|
|
|
RYQ napisał/a: | Z tego co widzę na stronie to w stag50 też wykorzystuje TPS, można sprawdzać wskazania sondy w sofcie a różnica z tego co zauważyłem polega tylko na wewnętrznym emulatorze czterech wtryskiwaczy i dokładnym wskazaniu gazu. Pierwsze mi do monowtrysku nie jest potrzebne, a jeżeli chodzi o wskazania to nie są one dokładne, lepiej mi się sprawdza zerowanie licznika+ tankowanie do pełna. |
Stag100 ma wlasnie emulator do jednopunktu, 150 ma dopiero do MPI. Jednak 100 i 150 to calkieminne sterowniki i inny soft niz 50tka ktora jest przestazala troche, wolniejsza sporo. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 21:12
|
|
|
Hmmm. Trochę mnie zmyliło to, że do wszystkich Stagów 50/100/150 jest to samo oprogramowanie. A orientujesz się jaka jest różnica między 100 a 150? Tylko emulator MPI czy również dostępne opcje?
No i jakich odczuć mógłbym się spodziewać po upgrad'dzie? |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 21:42
|
|
|
obudziliście moje zainteresowanie, też mam instalkę lpg, nawet nie wiem jaki mam komp, wszystko mi teraz ładnie hula ale jeśliby się opłacała taka podmianka to może bym się skusił |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 22:02
|
|
|
No to podnieś maskę i sprawdź . Ja ostatnio ciągle upewniam się, że jeżeli chcę coś zrobić dobrze to muszę to zrobić sam, a nie polegać na magikach przekwalifikowanych z kowali(bez obrazy dla kowali oczywiście ). |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 22:11
|
|
|
Między 100 a 150 róznica to tylko emulator, 100 ma dla SPI a 150 dla MPI |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 22:47
|
|
|
Szperając w necie natknąłem się na stronkę : http://mgaz.pl/opisy/lovatoac100.htm na której to jest napisane "Przeznaczony jest do samochodów jedno- i wielopunktowych z metalowym kolektorem ssącym". Powiem, że mnie to trochę zmartwiło, tym bardziej, że nie mam doprowadzonej instalacji zapłonowej do porządku :/
** Dodano: 30-03-2008, 22:52 **
Pochwalę się rezultatami ;].
Wymieniłem tydzień temu całą elektronikę związaną z gazem(wiązka, komputer, przełącznik itp...). Był stag 2l+stag2w jest teraz stag 100. Tak jak podejrzewałem przewód sygnałowy sondy lambda był na krótko połączony z komputerem, dodatkowo osoba która mi zakładała gaz, podłączyła się nie do tego przewodu od TPS co trzeba. Auto teraz przełącza się samo przy temperaturze 15st. i przy opadających obrotach, nie ma więc żadnego szarpania przy przełączaniu oraz matka mi nie wyjeździ pół baku benzyny . Auto jest żwawsze, trzyma obroty tak jak trzeba.
Do tego spalanie z czasami ponad 15 spadło do 9 (średnia liczona na odcinku ~150km) ;].
Można przenieść do "rozwiązane"
ostatnie spalanie < 8 [L]/100[km] ;] |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|