Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PRZEWODY HAMULCOWE - zmień póki możesz - apel
Autor Wiadomość
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-12-2008, 08:26   PRZEWODY HAMULCOWE - zmień póki możesz - apel

Szanowni Forumowicze,

kilka dni temu pojechałem na przegląd. Serwisant popukał, postukał, sprawdził hamulce - wszystko sprawne jak należy.

W drodze do domu - odcinek 1km - trzasnął mi metalowy przewód hamulcowy. Obyło się bez ofiar ze względu na dwuobiegową pompę hamulcową i pewne doświadczenie kierowcy w jeździe z walniętymi hamulcami.

W piątek wziąłem wolne żeby wymienić przewody na nowe. I to był pomysł, który na pewno do złych nie należał. Stary przewód pękł na szwie mimo tego, że nie był skorodowany! Pozostałe przewody śmiało mogłem wyrwać rękami, po prostu próchno.

Teraz sedno - za 6 odcinków przewodu miedzianego gotowego oraz 4 elastyczne i płyn dot3 dałem 243 zł. Wymiana zajęła mi ok. 6 godzin wraz z odpowietrzeniem. Jeżeli Wasze autka śmigają na starych stalowych przewodach, zmieńcie je. Koszt na prawdę znikomy w porównaniu z tym, co można stracić jak się zaniedba tę sprawę.

Przerażające jest to, że niektórzy wymieniają tylko ten odcinek, który pękł. Tak się nie robi - jak pękł jeden, pozostałe tez już są na granicy zużycia!

Udanych świąt życzę.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-12-2008, 12:54   

BeerfaN napisał/a:
Przerażające jest to, że niektórzy wymieniają tylko ten odcinek, który pękł. Tak się nie robi - jak pękł jeden, pozostałe tez już są na granicy zużycia!
zgadza się, jednak zależy to także od tego kiedy przewody były ostatnio wymieniane i z jakiego powodu przewód uległ zniszczeniu. Nie ma sensu wymieniać przewodów np. po roku kiedy jeden z nich się wypukał czy przetarł. Druga sprawa, że przy wymianie przewodów należy zwrócić uwagę na ich poprowadzenie, żeby uniknąć właśnie obijania się ich o inne części podwozia.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-12-2008, 00:47   

Jakby ktoś się zabierał za wymianę to mam do sprzedania oryginała, sztuk jeden (jakby ktoś był zainteresowany to dam znać na PW czy to przód czy tył i czy lewy czy prawy bo teraz nie pamiętam) :>
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Kalwi89 



Wiek: 35
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-02-2009, 16:55   

Mogę dodać od siebie, żeby pamiętać o tym,że zaraz po wymianie przewodów - za pierwszym hamowaniem, pedał leci w podłogę ...
_________________
     assistance
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-02-2009, 08:44   

Kalwi89 napisał/a:
Mogę dodać od siebie, żeby pamiętać o tym,że zaraz po wymianie przewodów - za pierwszym hamowaniem, pedał leci w podłogę ...


Mogę dodać od siebie, żeby pamiętać o odpowietrzeniu układu po wymianie przewodów.
Wtedy tego problemu nie ma... :D
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-02-2009, 14:44   

Radke, zgadzam się. Jak masz dobrze odpowietrzone hamulce to nie ma efektu wpadania pedału w podłogę.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
krzemyk99 
witamy nowego


Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-04-2009, 18:40   

Mi po odpowietrzaniu w dwóch autach zawsze pedał raz poszedł do spodu. Czyli źle odpowietrzam?
  
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-04-2009, 17:28   

napisz jak odpowietrzałeś, a powiemy ci czy żle :lalala:
  
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-04-2009, 20:22   

Panowie i nadszedł ten czas, kiedy to podczas hamowania strzelił przewód hamulcowy... pedał wlazł w podłogę.. i znalazłem się na samochodzie przede mną.. na szczęście nie jechałem szybko, i zanim przewód pękł, zdążyłem zwolnić na tyle, że zderzaki zaabsorbowały uderzenie i nic się nie stało.

Teraz mam pytanie.. gdzie mogę znaleźć długości przewodów hamulcowych, zwłaszcza tylnych.

Pzdr.
Darek
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-04-2009, 20:47   

bylo gdzies na forum ewentualnie jak i tak auto masz unieruchomione zdejmij przewody pomierz i kup takiej samej dlugosci jakie masz teraz
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2011, 21:21   

Co prawda to nie Tipo ani Tempra ale idea ta sama. Ponawiam apel kolegi, by sobie sprawdzić jak wyglądają wasze przewody hamulcowe. Ja dziś zabrałem się za Seicento siostry które naprawiam do przeglądu. Konkretniej nie działał ręczny, kompletnie zapieczony nie do ruszenia. Do wymiany oczywiście poszła cała linka koszt żaden (38zł dobry zamiennik) ale roboty sporo. Hamulec ręczny zrobiłem i chodzi jak brzytwa. Po zaciągnięciu auto hamuje z piskiem opon (oczywiście tylnych :lalala: ) no wreszcie chodzi delikatnie. Niemniej jednak podczas tej zabawy odkryłem faktyczny stan przewodów hamulcowych. To aż cud że jeszcze nic nie szczelino, przewody kruszą się w rękach. Do wymiany jest 80% przewodów w aucie :( ale nie ma co się nawet zastanawiać. Jutro będę dzwonił i sprawdzał ile to będzie kosztowało. Tak to wygląda sorry za jakość zdjęć ale było robione telefonem i to po zmroku.

Dodam tylko że w T/T jest ten sam rodzaj przewodów ta sama średnica ten sam materiał i wykonanie, czyli przewody stalowe w tworzywie pcv które jak widać z czasem pęka i nie daje żadnej ochrony.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-03-2011, 21:26   

JAM_BELFEGOR, ciekawe czemu nie robili miedzianych tak jak teraz da się kupić w motoryzacyjnym :/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2011, 21:32   

Luczu, a czemu w blokach kładli kable aluminiowe a nie miedziane? ze zwykłej ekonomi.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2011, 07:11   

JAM_BELFEGOR, właśnie wczoraj Twoje byłe Tipo otrzymało praktycznie wszystkie nowe sztywne przewody (oprócz tych na tylnej belce bo tam przewody były w niezłym stanie), bo stare, szczególnie po zimie na wszelkich zgięciach wyglądały już bardzo nieciekawie :D
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2011, 10:32   

maciek_wk, mogło tak być, na tylnej belce były wymieniane na nowe miedziane ;D mogły się przybrudzić czy miedź zaśniedzieć ale powinny być w bardzo dobrym stanie, tak samo wszystkie elastyczne były wymieniane (przód/tył), no i przyokazji tej operacji płyn hamulcowy - Tutela top4. Resztę oglądałem 2008 czy 2009 przy okazji psikania całej podłogi barankiem, wtedy były w dość dobrym stanie. Widać trzy następne zimy zrobiły swoje.

** Dodano: 25-03-2011, 10:49 **
Znalazłem fotki tak to wyglądało wtedy

a tu po zasikaniu wszystkiego, łącznie z przewodami

Później niestety nie miałem już dostępu do kanału :doubt: choć pewnie gdybym dalej był jego właścicielem to pierwsze co to bym poleciał do Tipasa i wgramolił się pod niego zanim bym apel wystosował :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2011, 00:26   

Wczoraj oddałem samochód do naprawy. Nie przeszedł przeglądu przez skorodowane tylne przewody hamulcowe. Dzisiaj dzwoniąc do warsztatu pytając o cene wymiany, Pan odpowiedział: "Może pan sobie go wziąść. Nic z tego. Nie wymienię Panu przewodów" w jakiś śrubach obluzowały się gwinty, dodatkowo powiedział, że jest do wymiany jakiś "kolektor"... i że do wymiany tylnich przewodów musiałby demontować cały bak...
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2011, 00:39   

Piotrek_Bukowno,
Taki urok naszych pojazdów :D . Nie każdy chce się tego podjąć bo roboty przy tym jest trochę. Jak będziesz szkał to napewno znjdziesz mevhanika który to zrobi ale cena naprawy możę cię powalić. Mi ostatnio wymianę opasek baku wycenili na 150zł z zastrzerzeniem że nowe opaski muszę sam dostarczyć.
A teraz do rzeczy: do wymiany masz korektor siły hamowania, o jakie nakrętki chodziło ciężko stwierdzić napewno, ale... przewody hamulcowe są zbudowane z kilku odcinków, każdy łączony specjalną złączką. Jeżeli one są zjechane, może to oznaczać konieczność wymiany całego przewodu, nie tylko tylnego. Skoro wspominiał jeszcze o baku mogło też chodzić o nakrętki śrub baku.
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2011, 09:15   

lynx napisał/a:
Mi ostatnio wymianę opasek baku wycenili na 150zł z zastrzerzeniem że nowe opaski muszę sam dostarczyć.
hehe Chyba go powaliło nowe opaski wymieniasz w 2 min kwestia 3 śrub które odkręcasz bez problemu! a nowych opasek nie ma. Mnie z dorobieniem nowych pomalowaniem i montażem zajęło godzinę i kosztowało mnie ok 14zł plus trochę farby temat tu: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#170563 hehe
lynx napisał/a:
A teraz do rzeczy: do wymiany masz korektor siły hamowania,
Po co ? ludzie to się nie psuje trzeba to tylko przywróć do pierwotnego stanu temat masz tu: http://forum.tempra.org/t...ego-vt11113.htm tak w połowie tematu
Piotrek_Bukowno napisał/a:
i że do wymiany tylnich przewodów musiałby demontować cały bak...
mnie wymienili przewody bez demontażu baku na tylnej belce.
Piotrek_Bukowno napisał/a:
Może pan sobie go wziąść. Nic z tego. Nie wymienię Panu przewodów" w jakiś śrubach obluzowały się gwinty
jakiś wybitny paparuch mocował się z tym i pourywał gwinty, świetny mechanik jakich wielu.
Tu widać fragment takiego łącznika i nowe miedziane przewody

Piotrek_Bukowno, jeszcze dla porównania siostrę w sejku wymiana przewodów n stałych kosztowała teraz 300zł wraz z wymiana płynu i odpowietrzaniem. Co prawda sejek jest krótszy ale tak żebyś miał jakieś odniesienie. Myślę że w TT cena nie powinna przekroczyć 400zł-500zł z materiałem. Może ktoś robił wszystkie przewody to ci napisze, z wyjątkiem konikks'a :lalala: on miał specjalne pozłacane. :lol:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2011, 09:46   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nowe opaski wymieniasz w 2 min kwestia 3 śrub które odkręcasz bez problemu!


szkoda że nie mogę znaleźć zdjęcia mojej prawej ręki po tym jak próbowałem odkręcić opaskę przy okazji próby wymiany przewodów hamulcowych... pękła mi grzechotka i ręka wpadła hacząc o coś ostrego. miałem szramę na 30cm na szczęście obyło się bez szycia...

nie twierdzę że ciężko się odkręca ale trzeba mieć lepszy sprzęt.

JAM_BELFEGOR napisał/a:
z wyjątkiem konikks'a :lalala: on miał specjalne pozłacane.


dementuje. one były złote nie pozłacane!
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2011, 13:25   

konikks, masz nauczkę na przyszłość że zapieczonych śrub nie odkręca się grzechotką :lalala:
JAM_BELFEGOR, Drugi mechanik u jakiego byłem z opaskami, powiedział że on się tego nie podejmie :sciana: w końcu się wkurzyłem, znalazłem chwilę wolnego i sam to zrobiłem (zresztą Twój opis był bardzo pomocny)

Wracając do tematu, nie twierdzę że trzeba wymienić korektor. Ja tylko tłumaczę koledze co miał na myśli mechanik :D Koledze Piotrek_Bukowno, mogę tylko doradzić cierpliwość i odwiedzanie kolejnych mechaników.
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-04-2011, 16:07   

konikks napisał/a:
szkoda że nie mogę znaleźć zdjęcia mojej prawej ręki po tym jak próbowałem odkręcić opaskę przy okazji próby wymiany przewodów hamulcowych... pękła mi grzechotka i ręka wpadła hacząc o coś ostrego. miałem szramę na 30cm na szczęście obyło się bez szycia...
bo ty masz za dużo siły :D U mnie śrubki odkręciłem również grzechotką nie używając do tego jakieś strasznej siły. Tylko miałem grzechotkę a nie grzechoteczkę :lalala: poza tym zawsze jak odkręcam jakieś stare śruby psikam to WD i zostawiam na kilka min.
konikks napisał/a:
dementuje. one były złote nie pozłacane!
dobra były złote ;D
lynx napisał/a:
Wracając do tematu, nie twierdzę że trzeba wymienić korektor. Ja tylko tłumaczę koledze co miał na myśli mechanik :D
mechanik ma na myśli zawsze dwie rzeczy: tak zrobić by się nie narobić, a drugie jak tu zrobić by zarobić, no i wmawiają ludziom takie pierdoły.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2011, 19:52   

JAM_BELFEGOR, mnie skasowali za wymianę wszystkich sztywnych oprócz tylnej belki + wymiana płynu przy okazji równe 500 zł...i do tego nic nie marudzili ;)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2011, 20:10   

maciek_wk, za tą kasę chyba bym się zkusił sam je zrobić :D
     Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-04-2011, 22:35   

Tak myślę że gdyby nie znajomy mechanik to pewnie nawet na bilet komunikacji miejskiej nie było by mnie stać...(za wymiane wszystkich przewodów zapłaciłem chyba 50zł + coca cola i jakieś słodycze - mechanik po "odtruciu" z alkocholu przerzucił się na oranżadę i batony)

Pamiętam że u mnie pęk jeden z przewodów, wesoło nie było bo stało się to w czasie jazdy, od razu tego samego dnia zrobiłem wszystkie, 3 lata i wyglądają jak nówki.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2011, 00:32   

To ile mnie może kosztować taki kolektor?
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load