PRZEWODY HAMULCOWE - zmień póki możesz - apel |
Autor |
Wiadomość |
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-12-2008, 08:26 PRZEWODY HAMULCOWE - zmień póki możesz - apel
|
|
|
Szanowni Forumowicze,
kilka dni temu pojechałem na przegląd. Serwisant popukał, postukał, sprawdził hamulce - wszystko sprawne jak należy.
W drodze do domu - odcinek 1km - trzasnął mi metalowy przewód hamulcowy. Obyło się bez ofiar ze względu na dwuobiegową pompę hamulcową i pewne doświadczenie kierowcy w jeździe z walniętymi hamulcami.
W piątek wziąłem wolne żeby wymienić przewody na nowe. I to był pomysł, który na pewno do złych nie należał. Stary przewód pękł na szwie mimo tego, że nie był skorodowany! Pozostałe przewody śmiało mogłem wyrwać rękami, po prostu próchno.
Teraz sedno - za 6 odcinków przewodu miedzianego gotowego oraz 4 elastyczne i płyn dot3 dałem 243 zł. Wymiana zajęła mi ok. 6 godzin wraz z odpowietrzeniem. Jeżeli Wasze autka śmigają na starych stalowych przewodach, zmieńcie je. Koszt na prawdę znikomy w porównaniu z tym, co można stracić jak się zaniedba tę sprawę.
Przerażające jest to, że niektórzy wymieniają tylko ten odcinek, który pękł. Tak się nie robi - jak pękł jeden, pozostałe tez już są na granicy zużycia!
Udanych świąt życzę. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-12-2008, 12:54
|
|
|
BeerfaN napisał/a: | Przerażające jest to, że niektórzy wymieniają tylko ten odcinek, który pękł. Tak się nie robi - jak pękł jeden, pozostałe tez już są na granicy zużycia!
| zgadza się, jednak zależy to także od tego kiedy przewody były ostatnio wymieniane i z jakiego powodu przewód uległ zniszczeniu. Nie ma sensu wymieniać przewodów np. po roku kiedy jeden z nich się wypukał czy przetarł. Druga sprawa, że przy wymianie przewodów należy zwrócić uwagę na ich poprowadzenie, żeby uniknąć właśnie obijania się ich o inne części podwozia. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-12-2008, 00:47
|
|
|
Jakby ktoś się zabierał za wymianę to mam do sprzedania oryginała, sztuk jeden (jakby ktoś był zainteresowany to dam znać na PW czy to przód czy tył i czy lewy czy prawy bo teraz nie pamiętam) |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Kalwi89
Wiek: 35 Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-02-2009, 16:55
|
|
|
Mogę dodać od siebie, żeby pamiętać o tym,że zaraz po wymianie przewodów - za pierwszym hamowaniem, pedał leci w podłogę ... |
_________________
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2009, 08:44
|
|
|
Kalwi89 napisał/a: | Mogę dodać od siebie, żeby pamiętać o tym,że zaraz po wymianie przewodów - za pierwszym hamowaniem, pedał leci w podłogę ... |
Mogę dodać od siebie, żeby pamiętać o odpowietrzeniu układu po wymianie przewodów.
Wtedy tego problemu nie ma... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-02-2009, 14:44
|
|
|
Radke, zgadzam się. Jak masz dobrze odpowietrzone hamulce to nie ma efektu wpadania pedału w podłogę. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
krzemyk99
witamy nowego
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 6 Skąd: kielce
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-04-2009, 18:40
|
|
|
Mi po odpowietrzaniu w dwóch autach zawsze pedał raz poszedł do spodu. Czyli źle odpowietrzam? |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-04-2009, 17:28
|
|
|
napisz jak odpowietrzałeś, a powiemy ci czy żle |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 20:22
|
|
|
Panowie i nadszedł ten czas, kiedy to podczas hamowania strzelił przewód hamulcowy... pedał wlazł w podłogę.. i znalazłem się na samochodzie przede mną.. na szczęście nie jechałem szybko, i zanim przewód pękł, zdążyłem zwolnić na tyle, że zderzaki zaabsorbowały uderzenie i nic się nie stało.
Teraz mam pytanie.. gdzie mogę znaleźć długości przewodów hamulcowych, zwłaszcza tylnych.
Pzdr.
Darek |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-04-2009, 20:47
|
|
|
bylo gdzies na forum ewentualnie jak i tak auto masz unieruchomione zdejmij przewody pomierz i kup takiej samej dlugosci jakie masz teraz |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2011, 21:21
|
|
|
Co prawda to nie Tipo ani Tempra ale idea ta sama. Ponawiam apel kolegi, by sobie sprawdzić jak wyglądają wasze przewody hamulcowe. Ja dziś zabrałem się za Seicento siostry które naprawiam do przeglądu. Konkretniej nie działał ręczny, kompletnie zapieczony nie do ruszenia. Do wymiany oczywiście poszła cała linka koszt żaden (38zł dobry zamiennik) ale roboty sporo. Hamulec ręczny zrobiłem i chodzi jak brzytwa. Po zaciągnięciu auto hamuje z piskiem opon (oczywiście tylnych ) no wreszcie chodzi delikatnie. Niemniej jednak podczas tej zabawy odkryłem faktyczny stan przewodów hamulcowych. To aż cud że jeszcze nic nie szczelino, przewody kruszą się w rękach. Do wymiany jest 80% przewodów w aucie ale nie ma co się nawet zastanawiać. Jutro będę dzwonił i sprawdzał ile to będzie kosztowało. Tak to wygląda sorry za jakość zdjęć ale było robione telefonem i to po zmroku.
Dodam tylko że w T/T jest ten sam rodzaj przewodów ta sama średnica ten sam materiał i wykonanie, czyli przewody stalowe w tworzywie pcv które jak widać z czasem pęka i nie daje żadnej ochrony. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-03-2011, 21:26
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ciekawe czemu nie robili miedzianych tak jak teraz da się kupić w motoryzacyjnym :/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2011, 21:32
|
|
|
Luczu, a czemu w blokach kładli kable aluminiowe a nie miedziane? ze zwykłej ekonomi. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 07:11
|
|
|
JAM_BELFEGOR, właśnie wczoraj Twoje byłe Tipo otrzymało praktycznie wszystkie nowe sztywne przewody (oprócz tych na tylnej belce bo tam przewody były w niezłym stanie), bo stare, szczególnie po zimie na wszelkich zgięciach wyglądały już bardzo nieciekawie |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2011, 10:32
|
|
|
maciek_wk, mogło tak być, na tylnej belce były wymieniane na nowe miedziane mogły się przybrudzić czy miedź zaśniedzieć ale powinny być w bardzo dobrym stanie, tak samo wszystkie elastyczne były wymieniane (przód/tył), no i przyokazji tej operacji płyn hamulcowy - Tutela top4. Resztę oglądałem 2008 czy 2009 przy okazji psikania całej podłogi barankiem, wtedy były w dość dobrym stanie. Widać trzy następne zimy zrobiły swoje.
** Dodano: 25-03-2011, 10:49 **
Znalazłem fotki tak to wyglądało wtedy
a tu po zasikaniu wszystkiego, łącznie z przewodami
Później niestety nie miałem już dostępu do kanału choć pewnie gdybym dalej był jego właścicielem to pierwsze co to bym poleciał do Tipasa i wgramolił się pod niego zanim bym apel wystosował |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 00:26
|
|
|
Wczoraj oddałem samochód do naprawy. Nie przeszedł przeglądu przez skorodowane tylne przewody hamulcowe. Dzisiaj dzwoniąc do warsztatu pytając o cene wymiany, Pan odpowiedział: "Może pan sobie go wziąść. Nic z tego. Nie wymienię Panu przewodów" w jakiś śrubach obluzowały się gwinty, dodatkowo powiedział, że jest do wymiany jakiś "kolektor"... i że do wymiany tylnich przewodów musiałby demontować cały bak... |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 00:39
|
|
|
Piotrek_Bukowno,
Taki urok naszych pojazdów . Nie każdy chce się tego podjąć bo roboty przy tym jest trochę. Jak będziesz szkał to napewno znjdziesz mevhanika który to zrobi ale cena naprawy możę cię powalić. Mi ostatnio wymianę opasek baku wycenili na 150zł z zastrzerzeniem że nowe opaski muszę sam dostarczyć.
A teraz do rzeczy: do wymiany masz korektor siły hamowania, o jakie nakrętki chodziło ciężko stwierdzić napewno, ale... przewody hamulcowe są zbudowane z kilku odcinków, każdy łączony specjalną złączką. Jeżeli one są zjechane, może to oznaczać konieczność wymiany całego przewodu, nie tylko tylnego. Skoro wspominiał jeszcze o baku mogło też chodzić o nakrętki śrub baku. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 09:15
|
|
|
lynx napisał/a: | Mi ostatnio wymianę opasek baku wycenili na 150zł z zastrzerzeniem że nowe opaski muszę sam dostarczyć. | hehe Chyba go powaliło nowe opaski wymieniasz w 2 min kwestia 3 śrub które odkręcasz bez problemu! a nowych opasek nie ma. Mnie z dorobieniem nowych pomalowaniem i montażem zajęło godzinę i kosztowało mnie ok 14zł plus trochę farby temat tu: http://forum.tempra.org/t...ghlight=#170563 hehe lynx napisał/a: | A teraz do rzeczy: do wymiany masz korektor siły hamowania, | Po co ? ludzie to się nie psuje trzeba to tylko przywróć do pierwotnego stanu temat masz tu: http://forum.tempra.org/t...ego-vt11113.htm tak w połowie tematu Piotrek_Bukowno napisał/a: | i że do wymiany tylnich przewodów musiałby demontować cały bak... | mnie wymienili przewody bez demontażu baku na tylnej belce. Piotrek_Bukowno napisał/a: | Może pan sobie go wziąść. Nic z tego. Nie wymienię Panu przewodów" w jakiś śrubach obluzowały się gwinty | jakiś wybitny paparuch mocował się z tym i pourywał gwinty, świetny mechanik jakich wielu.
Tu widać fragment takiego łącznika i nowe miedziane przewody
Piotrek_Bukowno, jeszcze dla porównania siostrę w sejku wymiana przewodów n stałych kosztowała teraz 300zł wraz z wymiana płynu i odpowietrzaniem. Co prawda sejek jest krótszy ale tak żebyś miał jakieś odniesienie. Myślę że w TT cena nie powinna przekroczyć 400zł-500zł z materiałem. Może ktoś robił wszystkie przewody to ci napisze, z wyjątkiem konikks'a on miał specjalne pozłacane. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 09:46
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | nowe opaski wymieniasz w 2 min kwestia 3 śrub które odkręcasz bez problemu! |
szkoda że nie mogę znaleźć zdjęcia mojej prawej ręki po tym jak próbowałem odkręcić opaskę przy okazji próby wymiany przewodów hamulcowych... pękła mi grzechotka i ręka wpadła hacząc o coś ostrego. miałem szramę na 30cm na szczęście obyło się bez szycia...
nie twierdzę że ciężko się odkręca ale trzeba mieć lepszy sprzęt.
JAM_BELFEGOR napisał/a: | z wyjątkiem konikks'a on miał specjalne pozłacane. |
dementuje. one były złote nie pozłacane! |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 13:25
|
|
|
konikks, masz nauczkę na przyszłość że zapieczonych śrub nie odkręca się grzechotką
JAM_BELFEGOR, Drugi mechanik u jakiego byłem z opaskami, powiedział że on się tego nie podejmie w końcu się wkurzyłem, znalazłem chwilę wolnego i sam to zrobiłem (zresztą Twój opis był bardzo pomocny)
Wracając do tematu, nie twierdzę że trzeba wymienić korektor. Ja tylko tłumaczę koledze co miał na myśli mechanik Koledze Piotrek_Bukowno, mogę tylko doradzić cierpliwość i odwiedzanie kolejnych mechaników. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 16:07
|
|
|
konikks napisał/a: | szkoda że nie mogę znaleźć zdjęcia mojej prawej ręki po tym jak próbowałem odkręcić opaskę przy okazji próby wymiany przewodów hamulcowych... pękła mi grzechotka i ręka wpadła hacząc o coś ostrego. miałem szramę na 30cm na szczęście obyło się bez szycia... | bo ty masz za dużo siły U mnie śrubki odkręciłem również grzechotką nie używając do tego jakieś strasznej siły. Tylko miałem grzechotkę a nie grzechoteczkę poza tym zawsze jak odkręcam jakieś stare śruby psikam to WD i zostawiam na kilka min. konikks napisał/a: | dementuje. one były złote nie pozłacane! | dobra były złote lynx napisał/a: | Wracając do tematu, nie twierdzę że trzeba wymienić korektor. Ja tylko tłumaczę koledze co miał na myśli mechanik | mechanik ma na myśli zawsze dwie rzeczy: tak zrobić by się nie narobić, a drugie jak tu zrobić by zarobić, no i wmawiają ludziom takie pierdoły. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 19:52
|
|
|
JAM_BELFEGOR, mnie skasowali za wymianę wszystkich sztywnych oprócz tylnej belki + wymiana płynu przy okazji równe 500 zł...i do tego nic nie marudzili |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-04-2011, 20:10
|
|
|
maciek_wk, za tą kasę chyba bym się zkusił sam je zrobić |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-04-2011, 22:35
|
|
|
Tak myślę że gdyby nie znajomy mechanik to pewnie nawet na bilet komunikacji miejskiej nie było by mnie stać...(za wymiane wszystkich przewodów zapłaciłem chyba 50zł + coca cola i jakieś słodycze - mechanik po "odtruciu" z alkocholu przerzucił się na oranżadę i batony)
Pamiętam że u mnie pęk jeden z przewodów, wesoło nie było bo stało się to w czasie jazdy, od razu tego samego dnia zrobiłem wszystkie, 3 lata i wyglądają jak nówki. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 00:32
|
|
|
To ile mnie może kosztować taki kolektor? |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
|