Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
PRZEWODY HAMULCOWE - zmień póki możesz - apel
Autor Wiadomość
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-04-2011, 08:27   

lynx, niestety nie dysponowałem akurat a)miedzianymi przewodami i końcówkami i zaciskarką b) takim zapasem czasu , żeby sam się za to zabrać :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-04-2011, 08:43   

Piotrek_Bukowno :
W sprawie KOREKTORA przejżyj linki podane w tym temacie

maciek_wk,
Z tym czasem to akurat rozumiem, bo u mnie też z tym ciężko, ale za 500 zeta spokojnie bym kupił wszystkie narzędzia, rurki, złączki itp.
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2011, 10:12   

Tu jest rozpiska gdyby ktoś samemu robił http://pwpnet.pl/index.ph...pl&s=p&co=przew długości + jakie złaczki
Zaciskarka to co najmniej ok 50zł np tu: http://allegro.pl/zestaw-...1524988623.html giętarka" http://allegro.pl/gietark...1534631938.html ok 9zł Przewody ok 9-10zł za 1mb (a potrzeba myślę ok 8-10m) końcówki ok 1-1,2zł za szt. + łączniki ok 2zł + przyzwoity płyn 10-20zł za 500ml. Powiedzmy że koszty materiałowo narzędziowe wyszły by w granicach 200zł, czyli jest o co powalczyć. Niemniej trzeba mieć kanał i czas.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-04-2011, 16:18   

JAM_BELFEGOR, Polak potrafi i bez kanału na upartego też da rade :D :D
Dodam jeszcze że na przewody hamulcowe są specjalne rurki miedziane lub miedziano-niklowe.
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2011, 22:23   

No ja mówię o miedzianej instalacji.
Cytat:
JAM_BELFEGOR, Polak potrafi i bez kanału na upartego też da rade :D :D
Ja mam np najazdy ale średnio widzę taką robotę na nich zwłaszcza że jak wjedziesz tyłem to przodu nie zrobisz i odwrotnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2011, 06:43   

JAM_BELFEGOR, Wiem że masz na myśli miedzianą instalację, mi chodzi o to, że zwykłe rurki miedziane raczej się nie nadają
     Moneta
 
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2011, 11:10   

Słuchajcie, dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi, że tego nie zrobi bo musze mieć maszynkę do zarabiania przewodów. Posiada ktoś takową, lub ma ktoś pomysł, żeby mi pomóc? Kurde, bo się nie wyrobie na zlot! ;D
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2011, 13:30   

Piotrek_Bukowno, litości co to za mechanik? jeszcze musisz mu narzędzia załatwiać. Zmień mechanika !!! lub kup sobie maszynkę koszt 50zł wątpię by ktoś miał. Jest też inna opcja kup gotowe przewody.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2011, 16:18   

dokładnie ! kup gotowe przewody. Ja tak zrobiłem i mam cały układ hamulcowy w miedzi. Praca przy wymianie całkiem przyjemna. Robiłem bez kanału - na najazdach.

Opisałem co nieco tutaj:
http://forum.tempra.org/t...owe-vt18601.htm
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2011, 19:09   

JAM_BELFEGOR, Najlepsze jest to, że jest to najlepszy warsztat w Bukownie i sieć naprawcza PZU. Szef odesłał, mnie do konkurencji (jak się okazało Kuzyn :) ) I zamiast płacić 500 złotych zapłace stówke, bo maszynke ma. ;D

Mosior, Kupić gotowe przewody z takimi łączkami jak ja mam, graniczy z cudem... Mam poprostu inne, jak wy macie. Także odpada zakup gotowych :roll:


Co do korektora, oryginalny kosztuje ponad 400 złotych. Facet w zaprzyjaźnionym sklepie Motoryzacyjnym (Jeśli będzie ktoś chciał kupować części z okolic Olkusza, to zapraszam do sklepu Fijamot :) ) Stwierdził, żebym go nie kupował, bo Korektor się nie psuje (chyba, ze wycieka z niego) i abym nie kosztował się, bo się nie opłaca. Także wymieniam tylko przewody :)

Jutro powiem wam jak się to wszystko rozegrało, bo mam mieć samochód do odbioru :)

P.S. Właściciel tego drugiego warszatu powiedział mi, że ma do sprzedania Tempre 1.6 na części, bądź w całości po wypadku. Jak coś to pisać na PW
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2011, 19:29   

Piotrek_Bukowno, Łączniki nie mają znaczenia, bo dostajesz je z nowymi przewodami. Ważne są gwinty w pompie i zaciskach. Resztę i tak wymieniasz.
Piotrek_Bukowno napisał/a:
jest to najlepszy warsztat w Bukownie i sieć naprawcza PZU

Dlatego rzucili Ci taką cenę, licząc że zrezygnujesz od razu.
     Moneta
 
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2011, 23:10   

lynx napisał/a:
Dlatego rzucili Ci taką cenę, licząc że zrezygnujesz od razu.
Pewnie masz racje...
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2011, 23:11   

No bo się nie psuje. Jak by ci się chciało kliknąć w temat który ci dałem to byś wiedział to bez pytania jakiś sklepikarzy. http://forum.tempra.org/t...ego-vt11113.htm tu masz opisane co i jak zrobić by korektor zdziałał. KLIKANIE NIE BOLI :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-04-2011, 23:30   

Piotrek_Bukowno, a jak Ci się nie chce naprawiać to wal do kolegi meter30 on ma juz po regeneracji :p

** Dodano: 06-04-2011, 00:31 **
ps nie wiem co masz za problem z tymi przewodami :D Ja polazłem do sklepu fiata powiedziałem jakie długości potrzebuję i na miejscu mi baba zrobiła ( przewody :lalala: )
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2011, 23:05   

JAM_BELFEGOR, okazało się, że chcieli mi wymienić korektor, bo jakby go odkręcili, to nie założyli by go spowrotem, bo śruby były wyjechane z gwintami... Jakaś kpina...

Luczu, już problemu nie ma :) Byłem dzisiaj u Pana K. i widziałem Moje Tipo na "Stole Operacyjnym". Cały dzień się męczyli. Bak wykręcony (tylko do połowy, bo drugich śrub nie dało rady odkręcić), Hak zdjęty... Kończyli jutro do odebrania :)

** Dodano: 08-04-2011, 16:56 **
Okazało się niestety, że samochodu nie odbiore... Korektor nie pompuje płynu na tył. Powiedziano mi, że mam dwa wyjścia: Obejdzie korektor i po prostu nie będe go miał. Ale musze się liczyć z tym, że tył będzie ostro hamował, a podczas np. deszczu, jest to troszke niebezpieczne, albo go po prostu kupie, a nie jest tanią rzeczą... Powiedział, też że tył musiał mi nie hamować już od dłuższego czasu, bo tylne tarcze są już zardzewiałe... Jak tego mogłem nie zauważyć :x

Także jakby ktoś miał do sprzedania, to walić na PW, bo nie mam zamiaru wydawać 300 złotych na to g*wno.
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-04-2011, 21:40   

tarcze zawsze można przetoczyć jak sie u Ciebie bedzie opłacało?!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 00:53   

Piotrek_Bukowno napisał/a:
Okazało się niestety, że samochodu nie odbiore... Korektor nie pompuje płynu na tył. Powiedziano mi, że mam dwa wyjścia: Obejdzie korektor i po prostu nie będe go miał.
A ja dalej twierdzę że masz trzecie, czyli regeneracja we własnym zakresie. Korektor nie działa bo zaciął się z powodu rdzy w pozycji zamkniętej lub zerwała się sprężyna korektora. Korektor wymontowujesz, czyścisz do gołej stali, malujesz, smarujesz elementy ruchome grubym smarem, sprawiasz sobie nową sprężynę i wszystko działa jak nowe. Korektor nadaje się do wymiany jeśli przecieka, lub całkowicie go zeżarła rdza i nie ma z czego czyścić :lalala: co raczej mało prawdopodobne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 00:53   

kamilsitek1983, Ale chyba "zardzewienie tarcz" nie jest powodem do toczenia?

** Dodano: 09-04-2011, 01:55 **
JAM_BELFEGOR, wymienie go, bo niestety nie mam możliwości wymontowania go, czyszczenia i naprawy... Blokowisko i brak garażu nie pozwala mi na to
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 00:55   

P.S: jeśli nie masz czasu lub nie wiesz jak zrobić to kolega meter30, tym się zajmował powiedzmy na większa skalę. Powinien kilka mieć.

** Dodano: 09-04-2011, 01:56 **
Cytat:
kamilsitek1983, Ale chyba "zardzewienie tarcz" nie jest powodem do toczenia?
zależy jak bardzo zardzewiała, toczyć się chyba nie opłaca bo nowe tracze nie są drogie. Zapłacisz za toczenie kilkanaście złotych za zostaniesz z chudą starą tarczą :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 00:57   

JAM_BELFEGOR, już dostałem propozycje zakupu za stówe, w niedziele najprawdopodobniej wsiadam w bezpośredni pociąg i go odbieram ;D
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 00:59   

Piotrek_Bukowno napisał/a:
wsiadam w bezpośredni pociąg i go odbieram ;D
nie taniej pocztą? :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 01:02   

JAM_BELFEGOR, chodzi o czas. Chce go naprawić do wtorku. Zanim dojdzie przelew, przesyłka, to minie tydzień... Za Pociąg z Bukowna do Jędrzejowa płace za cały bilet 10 zł. Czyli diwe dychy w plecy ;D Kurier 17 zeta. także na to samo wychodzi :lalala:
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 10:20   

Piotrek_Bukowno napisał/a:
Za Pociąg z Bukowna do Jędrzejowa płace za cały bilet 10 zł. Czyli diwe dychy w plecy ;D
ta jeszcze browarków nie doliczyłeś :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Piotrek_Bukowno 



Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 144
Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2011, 15:04   

JAM_BELFEGOR, haha masz racje, no to troszeczke drożej mnie to wyjdzie :lalala:

** Dodano: 14-04-2011, 01:07 **
Samochód po naprawie, po przeglądzie... meter30 sprzedał tanio sprawny korektor. W sumie z naprawą i korektorem dałem 4 stówki.
_________________

BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995 :placz:
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992 :placz: :placz:
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S
     assistance   Moneta
 
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-05-2011, 21:52   

problem z hamulcami w mojej temperce mam już za sobą choć trzeba koledze założycielowi przyznać rację. ja miałem tyle szczęscia że przewód pękł w garażu gdy z głupoty wcisłem pedał z dosć dużą siła. i bum. wszedłem do kanału patrzę i widze że bóg nademną czuwał. po delikatnych ruchach palcami po rzewodach sypały sie jak zapałki. ponad 10 metrów przewodów z alegro. zarabiarka do nich (od znajomego) nowe gumow. i kilkadziesiąt końcuwek. też wyszło mnie coś niecałę 200 zł tylko zę ja wymieniłem cały ukłąd. polecam na bezpieczęnśtwie niewarto oszczędzac.
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load