PRZEWODY HAMULCOWE - zmień póki możesz - apel |
Autor |
Wiadomość |
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 08:27
|
|
|
lynx, niestety nie dysponowałem akurat a)miedzianymi przewodami i końcówkami i zaciskarką b) takim zapasem czasu , żeby sam się za to zabrać |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 08:43
|
|
|
Piotrek_Bukowno :
W sprawie KOREKTORA przejżyj linki podane w tym temacie
maciek_wk,
Z tym czasem to akurat rozumiem, bo u mnie też z tym ciężko, ale za 500 zeta spokojnie bym kupił wszystkie narzędzia, rurki, złączki itp. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 10:12
|
|
|
Tu jest rozpiska gdyby ktoś samemu robił http://pwpnet.pl/index.ph...pl&s=p&co=przew długości + jakie złaczki
Zaciskarka to co najmniej ok 50zł np tu: http://allegro.pl/zestaw-...1524988623.html giętarka" http://allegro.pl/gietark...1534631938.html ok 9zł Przewody ok 9-10zł za 1mb (a potrzeba myślę ok 8-10m) końcówki ok 1-1,2zł za szt. + łączniki ok 2zł + przyzwoity płyn 10-20zł za 500ml. Powiedzmy że koszty materiałowo narzędziowe wyszły by w granicach 200zł, czyli jest o co powalczyć. Niemniej trzeba mieć kanał i czas. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 16:18
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Polak potrafi i bez kanału na upartego też da rade
Dodam jeszcze że na przewody hamulcowe są specjalne rurki miedziane lub miedziano-niklowe. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2011, 22:23
|
|
|
No ja mówię o miedzianej instalacji.
Cytat: | JAM_BELFEGOR, Polak potrafi i bez kanału na upartego też da rade | Ja mam np najazdy ale średnio widzę taką robotę na nich zwłaszcza że jak wjedziesz tyłem to przodu nie zrobisz i odwrotnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2011, 06:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Wiem że masz na myśli miedzianą instalację, mi chodzi o to, że zwykłe rurki miedziane raczej się nie nadają |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 11:10
|
|
|
Słuchajcie, dzwoniłem dzisiaj do mechanika i powiedział mi, że tego nie zrobi bo musze mieć maszynkę do zarabiania przewodów. Posiada ktoś takową, lub ma ktoś pomysł, żeby mi pomóc? Kurde, bo się nie wyrobie na zlot! |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 13:30
|
|
|
Piotrek_Bukowno, litości co to za mechanik? jeszcze musisz mu narzędzia załatwiać. Zmień mechanika !!! lub kup sobie maszynkę koszt 50zł wątpię by ktoś miał. Jest też inna opcja kup gotowe przewody. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 16:18
|
|
|
dokładnie ! kup gotowe przewody. Ja tak zrobiłem i mam cały układ hamulcowy w miedzi. Praca przy wymianie całkiem przyjemna. Robiłem bez kanału - na najazdach.
Opisałem co nieco tutaj:
http://forum.tempra.org/t...owe-vt18601.htm |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 19:09
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Najlepsze jest to, że jest to najlepszy warsztat w Bukownie i sieć naprawcza PZU. Szef odesłał, mnie do konkurencji (jak się okazało Kuzyn ) I zamiast płacić 500 złotych zapłace stówke, bo maszynke ma.
Mosior, Kupić gotowe przewody z takimi łączkami jak ja mam, graniczy z cudem... Mam poprostu inne, jak wy macie. Także odpada zakup gotowych
Co do korektora, oryginalny kosztuje ponad 400 złotych. Facet w zaprzyjaźnionym sklepie Motoryzacyjnym (Jeśli będzie ktoś chciał kupować części z okolic Olkusza, to zapraszam do sklepu Fijamot ) Stwierdził, żebym go nie kupował, bo Korektor się nie psuje (chyba, ze wycieka z niego) i abym nie kosztował się, bo się nie opłaca. Także wymieniam tylko przewody
Jutro powiem wam jak się to wszystko rozegrało, bo mam mieć samochód do odbioru
P.S. Właściciel tego drugiego warszatu powiedział mi, że ma do sprzedania Tempre 1.6 na części, bądź w całości po wypadku. Jak coś to pisać na PW |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 19:29
|
|
|
Piotrek_Bukowno, Łączniki nie mają znaczenia, bo dostajesz je z nowymi przewodami. Ważne są gwinty w pompie i zaciskach. Resztę i tak wymieniasz.
Piotrek_Bukowno napisał/a: | jest to najlepszy warsztat w Bukownie i sieć naprawcza PZU |
Dlatego rzucili Ci taką cenę, licząc że zrezygnujesz od razu. |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 23:10
|
|
|
lynx napisał/a: | Dlatego rzucili Ci taką cenę, licząc że zrezygnujesz od razu. | Pewnie masz racje... |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2011, 23:11
|
|
|
No bo się nie psuje. Jak by ci się chciało kliknąć w temat który ci dałem to byś wiedział to bez pytania jakiś sklepikarzy. http://forum.tempra.org/t...ego-vt11113.htm tu masz opisane co i jak zrobić by korektor zdziałał. KLIKANIE NIE BOLI |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-04-2011, 23:30
|
|
|
Piotrek_Bukowno, a jak Ci się nie chce naprawiać to wal do kolegi meter30 on ma juz po regeneracji :p
** Dodano: 06-04-2011, 00:31 **
ps nie wiem co masz za problem z tymi przewodami Ja polazłem do sklepu fiata powiedziałem jakie długości potrzebuję i na miejscu mi baba zrobiła ( przewody ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2011, 23:05
|
|
|
JAM_BELFEGOR, okazało się, że chcieli mi wymienić korektor, bo jakby go odkręcili, to nie założyli by go spowrotem, bo śruby były wyjechane z gwintami... Jakaś kpina...
Luczu, już problemu nie ma Byłem dzisiaj u Pana K. i widziałem Moje Tipo na "Stole Operacyjnym". Cały dzień się męczyli. Bak wykręcony (tylko do połowy, bo drugich śrub nie dało rady odkręcić), Hak zdjęty... Kończyli jutro do odebrania
** Dodano: 08-04-2011, 16:56 **
Okazało się niestety, że samochodu nie odbiore... Korektor nie pompuje płynu na tył. Powiedziano mi, że mam dwa wyjścia: Obejdzie korektor i po prostu nie będe go miał. Ale musze się liczyć z tym, że tył będzie ostro hamował, a podczas np. deszczu, jest to troszke niebezpieczne, albo go po prostu kupie, a nie jest tanią rzeczą... Powiedział, też że tył musiał mi nie hamować już od dłuższego czasu, bo tylne tarcze są już zardzewiałe... Jak tego mogłem nie zauważyć
Także jakby ktoś miał do sprzedania, to walić na PW, bo nie mam zamiaru wydawać 300 złotych na to g*wno. |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-04-2011, 21:40
|
|
|
tarcze zawsze można przetoczyć jak sie u Ciebie bedzie opłacało?! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:53
|
|
|
Piotrek_Bukowno napisał/a: | Okazało się niestety, że samochodu nie odbiore... Korektor nie pompuje płynu na tył. Powiedziano mi, że mam dwa wyjścia: Obejdzie korektor i po prostu nie będe go miał. | A ja dalej twierdzę że masz trzecie, czyli regeneracja we własnym zakresie. Korektor nie działa bo zaciął się z powodu rdzy w pozycji zamkniętej lub zerwała się sprężyna korektora. Korektor wymontowujesz, czyścisz do gołej stali, malujesz, smarujesz elementy ruchome grubym smarem, sprawiasz sobie nową sprężynę i wszystko działa jak nowe. Korektor nadaje się do wymiany jeśli przecieka, lub całkowicie go zeżarła rdza i nie ma z czego czyścić co raczej mało prawdopodobne. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:53
|
|
|
kamilsitek1983, Ale chyba "zardzewienie tarcz" nie jest powodem do toczenia?
** Dodano: 09-04-2011, 01:55 **
JAM_BELFEGOR, wymienie go, bo niestety nie mam możliwości wymontowania go, czyszczenia i naprawy... Blokowisko i brak garażu nie pozwala mi na to |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:55
|
|
|
P.S: jeśli nie masz czasu lub nie wiesz jak zrobić to kolega meter30, tym się zajmował powiedzmy na większa skalę. Powinien kilka mieć.
** Dodano: 09-04-2011, 01:56 **
Cytat: | kamilsitek1983, Ale chyba "zardzewienie tarcz" nie jest powodem do toczenia? | zależy jak bardzo zardzewiała, toczyć się chyba nie opłaca bo nowe tracze nie są drogie. Zapłacisz za toczenie kilkanaście złotych za zostaniesz z chudą starą tarczą |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:57
|
|
|
JAM_BELFEGOR, już dostałem propozycje zakupu za stówe, w niedziele najprawdopodobniej wsiadam w bezpośredni pociąg i go odbieram |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 00:59
|
|
|
Piotrek_Bukowno napisał/a: | wsiadam w bezpośredni pociąg i go odbieram | nie taniej pocztą? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 01:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR, chodzi o czas. Chce go naprawić do wtorku. Zanim dojdzie przelew, przesyłka, to minie tydzień... Za Pociąg z Bukowna do Jędrzejowa płace za cały bilet 10 zł. Czyli diwe dychy w plecy Kurier 17 zeta. także na to samo wychodzi |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 10:20
|
|
|
Piotrek_Bukowno napisał/a: | Za Pociąg z Bukowna do Jędrzejowa płace za cały bilet 10 zł. Czyli diwe dychy w plecy | ta jeszcze browarków nie doliczyłeś |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Piotrek_Bukowno
Wiek: 35 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 144 Skąd: Bukowno
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2011, 15:04
|
|
|
JAM_BELFEGOR, masz racje, no to troszeczke drożej mnie to wyjdzie
** Dodano: 14-04-2011, 01:07 **
Samochód po naprawie, po przeglądzie... meter30 sprzedał tanio sprawny korektor. W sumie z naprawą i korektorem dałem 4 stówki. |
_________________
BYŁ: Fiat Tipo 1.4, Rok 1995
Fiat Tipo 2.0 Granturismo, Rok 1992
Ford Mondeo 1.8 TD
JEST: FSM CC 704 S |
|
|
|
|
--Adamo--
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-05-2011, 21:52
|
|
|
problem z hamulcami w mojej temperce mam już za sobą choć trzeba koledze założycielowi przyznać rację. ja miałem tyle szczęscia że przewód pękł w garażu gdy z głupoty wcisłem pedał z dosć dużą siła. i bum. wszedłem do kanału patrzę i widze że bóg nademną czuwał. po delikatnych ruchach palcami po rzewodach sypały sie jak zapałki. ponad 10 metrów przewodów z alegro. zarabiarka do nich (od znajomego) nowe gumow. i kilkadziesiąt końcuwek. też wyszło mnie coś niecałę 200 zł tylko zę ja wymieniłem cały ukłąd. polecam na bezpieczęnśtwie niewarto oszczędzac. |
_________________ te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13 |
|
|
|
|
|