Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wahaczy?? brak manuala..;(
Autor Wiadomość
olivier3103 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 10:03   wymiana wahaczy?? brak manuala..;(

witam
szukam szukam i nic....
nie mgoe znalezc manuala jak wymienic przednie wahacze?
czy warto to robic samemu?
chcialbym to zrobic samemu bo wiadomo kasy nigdy za wiele a nie wim czy dam sobie rade bo nigdy tego nie robilem a nie wiem co jest dalej jak sciagne kolo...
co robic dalej i co do czego
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-04-2010, 14:01   

Jeśli mowa o wahaczach przednich to: jeśli masz śruby nie pordzewiałe i nie zapieczone to jest około 45- 60 minut na jedno koło. Dla ułatwienia sprawy psyknij śruby WD -40 - łatwiej się odkręcą. Ściągasz koło, odkręcasz śrubę którą zwrotnica jest przymocowana do wahacza, następnie odkręcasz łącznik stabilizatora i od spodu 4 śruby na których się trzyma wahacz. Demontujesz całość wymieniasz i git, ot i cała filozofia. Można dla ułatwienia odkręcić zwrotnicę od kolumny McPersona (amortyzatora) - 2 śruby dodatkowe, ale to nie jest konieczne. Do całości przydałby się kanał. Widziałeś kiedyś jak wygląda mechanizm wahacza w TT?? Jeśli nie to spójrz pod samochód, nie ma tam naprawdę żadnej filozofii, każdy kto kiedyś trzymał klucz w ręce na pewno sobie poradzi.
P.S. Mechanik za taki zabieg bierze około 30-40zł za jedną stronę
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2010, 14:51   

olivier3103, kiepsko się za to szukanie zabrałeś :P

http://forum.tempra.org/t...mieni%E6+wahacz

http://forum.tempra.org/t...wymiana+wahacza

http://forum.tempra.org/t...wymiana+wahacza
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
olivier3103 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 18:42   

wszystko pieknie ladnie ale brak prawdziwego manuala z fotografiami
krok po kroku
nie myslicie zeby takowy sie przydal??
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 18:49   

Zawsze się przyda ;) Ja robiłem to parę razy w Temprze i nie jest to jakieś trudne.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2010, 18:49   

olivier3103, poczekaj ze trzy tygodnie to Ci porobię foty bo będę wymieniał haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
olivier3103 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 19:47   

to super....to czekam z niecierpliwoscia..
bo u mnie w tipo caly przod stuka lata etc...ale wtedy jak na boku autem buja...ale to na bank wahacze

ale ja mysle zeby kupic te zestawy wahaczy
czyli wahaczplus chyba lacznik stabilizatora wraz z reszta za 130 zl za strone

wiec prosze szczegolowy opis manuala

bedzie wdzieczny
bo chce wkoncu cos sam zrobic w swoim tipo i to by bylo pierwsze rezanie :)
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-04-2010, 20:10   

olivier3103 napisał/a:
bo chce wkoncu cos sam zrobic w swoim tipo i to by bylo pierwsze rezanie :)


wysoko mierzysz :p

Trzeba wziąć pod uwagę, że auto ma swoje lata a i jak było stuknięte to mogą być problemy z wpasowaniem nowego wahacza :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
olivier3103 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 20:15   

jestem dobrej mysli
musza pasowac i juz!!! :evil:

bo jak nie to go oddam na zlom hehehe

wkincu fiaty to niby proste konstrukcje
wole robic tego troszke dobitego tipo niz w super stanie golfa mk2
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-04-2010, 20:22   

olivier3103 napisał/a:
wkincu fiaty to niby proste konstrukcje


bo proste. Ale po tylu latach często śruby są tak przywalone że trzeba się namęczyć żeby je odkręcić i nic nie zepsuć ( np. swojej ręki ) + założenie nowego wahacza który jest " idealny" nie zawsze wejdzie tak łatwo na swoje miejsce.

Bez kanału byli tacy co to robili ale u mnie z kanałem ciężko było
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2010, 20:32   

Luczu, do wymiany wahacza kanał nie potrzebny. A żeby były problemy ze spasowaniem nowego wahacza to auto musiałoby być nie stuknięte a walnięte :D Wiadomo, zapieczone śruby potrafią człowieka zirytować, ale na wszystko jest sposób :D Ja będę wymieniał pod domem na parkingu wraz z końcówkami drążków. Potem tylko na zbieżność jadę i koniec pieśni. Jak się człowiek uprze to ze wszystkim da radę :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-04-2010, 20:33   

ciechu, wymieniałeś już kiedyś bez kanału ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-04-2010, 20:34   

Luczu, jasne, przez to wiem co mówię :D I nie takie rzeczy bez kanału się wymieniało :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-04-2010, 20:39   

rispekt :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-04-2010, 20:44   

Luczu, nie żeby coś, ale przy wymianie amortyzatorów przyjrzałem się trochę wahaczom i muszę to napisać, dostęp jest całkiem ładny. Wystarczy mieć w miarę długie ręce i nie używać dużych narzędzi.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
olivier3103 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2010, 20:57   

wiec bez kanalu da rade tak?
bo mam zamiar zrobic to w garazdu ;D
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-04-2010, 21:00   

olivier3103 napisał/a:
wiec bez kanalu da rade tak?


da rade :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
olivier3103 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2010, 14:07   

wiec caly czas czekam na manuala
     assistance
 
 
dspmatrix 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 251
Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-04-2010, 17:25   

Panie wachacze jak wymienialem u siebie to mechanik wzial 70 zl. z tym ze wachacze mialem juz kupione we wlasnym zakresie
_________________
1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MGSH 


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-04-2010, 18:46   

olivier3103, jak chcesz to robić bez kanału to nie daj się wmanewrować w wymianę samych tulei. Jest mało prawdopodobne, że na prasie założą Ci je idealnie równo. A to ścierwo później dopasować i skręcić jest jak lądowanie w punkcie k z telemarkiem ;D
_________________
Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek
  
 
olivier3103 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 140
Skąd: lebork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-04-2010, 21:41   

czyli jak ladowanie w Smoleńsku??

wiec wymienic caly zestaw z wahaczem?
     assistance
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2010, 23:47   

tylko sprawdz jeszcze jaki masż sworzeń 15mm czy 17 bo 2 rodzaje były przy wahaczach
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
MGSH 


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-05-2010, 11:12   

Jakoś przed i po '91r chyba, ale ręki nie dam.
W sklepie zmierz suwmiarką przez folię, a jak będzie w pudle to jeszcze lepiej. :flying:
//EDIT: zmierz od razu bo jak masz składaka, jak ja, to się możesz zdziwić co do poszczególnych części (u mnie była buda niby '93 a zawiecha przód przed '91).
_________________
Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek
  
 
WojTass 


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 47
Skąd: Jawor
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-05-2010, 09:07   

A jak bedzie problem przyszykuj sobie jakas długa breche (napewnosie przyda,sredni mlotek i troche samozaparcia :P )bo u mnie w dwoch tipo byl problem z wkreceniem wszystkich srób ale breszka i troche mocy i sie udało reszta to zabawa o ile troche smykalki do mechaniki masz :)

** Dodano: 02-05-2010, 10:11 **
bez kanału tez da rade tylko ziomka do pomocy sobie zalatw :D bo troche trudniej jest wtedy ale wykonalnie :D
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load