jaka macie temperature silnika?? |
Autor |
Wiadomość |
pawcar
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2005 Posty: 88 Skąd: Zamość
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 18:31 jaka macie temperature silnika??
|
|
|
moj disel ma 75 80 stopni jak jest u was slyszalem ze powinno byc ok 90 moze zeczywiscie termostat do wymiany... |
_________________ PAWCAR |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 18:32
|
|
|
Podobno bywa różnie ja mam 80-90. W twoim przypadku w zimie mieć taką temp. to norma. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 19:27
|
|
|
Ja mm na silniku 80 - 90 tyle że częściej 80 stopni, nie jest to wina termostu gdyż już 2 razy go zmienialem i zawsze jest tak samo. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 20:28
|
|
|
Przy wskaźniku analogowym te zmiany widać 80-90, a deski digital trzymają raczej 90 bo tam czas reakcji komparatora porównującego sygnał z czujnika jest dłuższy. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 20:51
|
|
|
Ja mam prawie zawsze i wszędzie 90st, czy to trasa czy miasto, ale to digital czyli rozdzielczość na wskaźniku co 10st więc nie tak dokładny jak analog. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 21:10
|
|
|
romano napisał/a: | Ja mam prawie zawsze i wszędzie 90st, czy to trasa czy miasto, ale to digital czyli rozdzielczość na wskaźniku co 10st więc nie tak dokładny jak analog. |
The same. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-01-2006, 21:19
|
|
|
Raku napisał/a: | a w 1.6 jakaś kiszka z temperaturą (nie dogrzewa) ale narazie w warsztacie stoi. |
Raku jak znajda inna przyczyne niz termostat lub zapowietrzenie ukladu to daj znac.
Ja mam od pewnego czasu znowu wariacje z temperatura.
Kiedys mialem stabilne 70st nawet przy nowym termostacie i odpwietrzonym ukladzie. Myslalem wiec ze wskaznik zaniza co potwierdzal fakt wlaczania sie dmuchawy przy niecalych 90st ale teraz zaczal wariowac.
Skacze do 70 zeby za chwile zleciec do 50 i tak sobie qfffffa lata
To juz moj trzeci termostat.
Zmienialem go bez mala czesciej niz olej i wcale nie pomaga uzyskac 90st |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 21:30
|
|
|
Ja mam zawsze kreskę przed połówką - digital. |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2006, 23:02
|
|
|
romano napisał/a: | Ja mam prawie zawsze i wszędzie 90st, czy to trasa czy miasto, ale to digital czyli rozdzielczość na wskaźniku co 10st więc nie tak dokładny jak analog. |
Ja mam dokaldnie tak samo a co do tego ze diesle sa chlodniejesz to sie nie zgodze:D Zastanow sie dlaczego zazwyczaj w dieslach sa wieksze chlodnice?
Hehe Emf termostat trzeba trafic dobry swoja droga to moglbys zrobic zewnetrznym czujnikiem pomiar i bedziesz wiedizal co i jak :] ostatnio sie bawilem na labach laserowym niezly bajer tylko jak takie cos zdobyc |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-01-2006, 23:46
|
|
|
Emf napisał/a: | Raku napisał/a: | a w 1.6 jakaś kiszka z temperaturą (nie dogrzewa) ale narazie w warsztacie stoi. |
Raku jak znajda inna przyczyne niz termostat lub zapowietrzenie ukladu to daj znac.
Ja mam od pewnego czasu znowu wariacje z temperatura.
Kiedys mialem stabilne 70st nawet przy nowym termostacie i odpwietrzonym ukladzie. Myslalem wiec ze wskaznik zaniza co potwierdzal fakt wlaczania sie dmuchawy przy niecalych 90st ale teraz zaczal wariowac.
Skacze do 70 zeby za chwile zleciec do 50 i tak sobie qfffffa lata
To juz moj trzeci termostat.
Zmienialem go bez mala czesciej niz olej i wcale nie pomaga uzyskac 90st |
Jakby nie z tej przyczyny jest w warsztacie, ale jak coś bede wiedział to dam znać! |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Grinczu
Wiek: 37 Dołączył: 11 Lis 2005 Posty: 17 Skąd: ŁDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-01-2006, 09:21
|
|
|
80 - 90 na digitalu |
_________________ Dnb w mojej temprze :dance: |
|
|
|
|
KRET
Wiek: 43 Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-01-2006, 09:25
|
|
|
u mnie w zimie ciągle poniżej 80 i w tipo i w uno bez względu na to czy trasa czy miasto |
_________________ Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4
Agroturystyka Puszcza Notecka
www.puszcza-notecka.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-01-2006, 22:56
|
|
|
A ja mam tak, że czym zimniej tym wolniej dochodzi do 90 st. C, przy mrozach takich jak teraz dość łatwo dochodzi do 70 st. C a potem się męczy. Szybciej dochodzi do 90 st. C jak się np. stoi pod światłami (silnik pracuje a się nie jedzie).
I co ciekawe jak już dojdzie do 90 st. C i włączę ogrzewanie (szybciej tego nie robię) to szybko zjeżdza do 70 st. i znów musi powoli dochodzić do 90 st. C i tak naprawdę dopóki nie ustabilizuje się na 90 st. C to solidnie nie grzeje... Czasem jeśli jadę zimą do pracy (ok. 10 km) np. w nocy i mogę grzać przez miasto to ogrzewanie zaczyna działać dopiero na miejscu.
Dobrym sposobem na uniknięcie tych problemów jest po prostu włączenie silnika i zajęcie się skrobaniem szyb - jeśli wskazówka ruszy z pozycji 50 st. C i dopiero wterdy się ruszy to dochodzi do 90 st. C prawie tak szybko jak latem.
Sugerowałoby to termostat (za szybko się otwiera, za wolno reaguje na spadek temperatury po właczeniu ogrzewania) ale 2 razy go zmieniałem i za żadnym razem nic to nie pomagało.
Może macie jakis pomysł co to może być ?
Pozdr,
Z. |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 02:24
|
|
|
deska analog, zawsze twardo 90'. czy to miasto czy to trasa jest stałe 90'C, czy zima czy lato (zimą wolnej wiadomo się nagrzeje na LPG i może minimalnie poniżej 90'C będzie); w lecie tylko stojąc dłuuuuugo w korku ciut powyżej 0'C raz kiedyś było, wyjątek..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|