|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Piiiiiiiiiiiszczy |
Autor |
Wiadomość |
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-04-2006, 12:11 Piiiiiiiiiiiszczy
|
|
|
Witam,
nie daje mi to spokoju, a właściwie wkurza mnie to.
Gdy w środku nocy wyjeżdżam od mojej panny to cały jej blok słyszy, że to ja odjeżdżam.
Piszczy mi pasek - świeżo po odpaleniu - tak z 3minuty.
Sądziłem, że wymiana pomoże - kupiłem dwa nowe paski - na wspomaganie i alternator. Może dzień było dobrze i znów piszczy.
Paski są naciągnięte i nie chcę ich bardziej naciągać żeby mi jakiś łożysko czy coś się nie spsuło.
Mechanik sugeruje, że problem może być w tym, że mam słaby akumulator, i przez to alternator ma problem z ładowaniem, sprawia większy opór i dlatego piszczy.
Fakt - jest słaby już kilka razy ostatniej zimy odmówił mi posłuszeństwa.
Co sądzicie o teorii mechnika? Czy ma to jakiś sens?
Nie chce kupować na razie nowego akumulatora tylko po to by sprawdzić czy o to chodzi. |
_________________
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-04-2006, 15:26
|
|
|
Cześć,
Zakładając, że nowe paski są przyzwoitej jakości i dobrze naciągnięte to podejrzewałbym jeszcze, że któreś z urządzeń osprzętu silnika (pompa wody, alternator, pompa wspomagania) stawia za duży opór (łożysko na krawędzi zatarcia ?) i po jakimś czasie się "rozkręca".
Teoria z akumulatorem wydaje mi się trochę naciągana - alternator może stawiać za duży opór ale albo wskutek jakiegoś zwarcia, zniszczonych łożysk albo czegośw tym stylu (BTW, dobrze Ci ładuje akumulator ?).
BTW, koledze w KIA Clarus pasek też tak regularnie piszczał parę minut po odaleniu, ignorował to aż w końcu auto mu stanęło z powodu rozładowania akumulatora. Okazało się, że pasek, choć wydawało mu się, że jest dość naciągnięty, to jednak nie był :-(
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-04-2006, 21:37
|
|
|
Rav mam to samo i to chyba jednak wina jakiegoś łożyska.
Czasami jest kilka m-cy spokoju, a później powraca i mnie wq...a.
Jak odpalam go czasami to się wstydzę tak piszczy.
Z drugiej strony ma to swoje plusy bo np. Twoja dziewczyna wie, że odpaliłeś auto bez problemu
Według mnie teoria mechanika nie jest naciągana - jest debilna!!!
Jaki opór MECHANICZNY może sprawiać słaby aku |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-04-2006, 22:42
|
|
|
Mechanik do wymiany.Może któreś z kół pasowych też by się nadawało. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 06:37
|
|
|
Zbyniu napisał/a: | dobrze Ci ładuje akumulator ? |
Tak, akumulator mi ładuje dobrze. Tylko akumulator ma widać swoje lata i różne fazy - ostatnio rozładował się tylko od tego, że go wyjąłem (???) na 2 godz. z auta. Raz odpaliłem, potem po nocy już nic prądu nie dawał
Emf napisał/a: | Jaki opór MECHANICZNY może sprawiać słaby aku |
No mi też to niedorzecznie brzmiało, ale po ostatnich doświadczeniach w tym co się może popsuć w Tipku, wolałem się upewnić
To doradźcie jak się zabrać za problem.
Rozumiem, że przede wszystkim sprawdzić naciąg paska - chociaż sądzę, że jest naciągnięty.
Sprawdzić łożyska i koła pasowe - czy jest jakiś prosty sposób na to??
Dzięki za rady |
_________________
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-04-2006, 08:13
|
|
|
Oglądnij koła pasowe czy stożki na nich nie są wytarte od paska,lub czy pasek nie dotyka spodu kół pasowych. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 08:55
|
|
|
Emf napisał/a: | Według mnie teoria mechanika nie jest naciągana - jest debilna!!!
Jaki opór MECHANICZNY może sprawiać słaby aku |
Nie do końca ! - czym większy pobór prądu z alternatora tym ciężej nim obracać silnikowi (w końcu prąd z alternatora nie bierze się z nikąd). Gdyby np. akumulator miał zwarcie wewnętrzne i pobierał b. duży prąd przy próbie ładowania to pasek mógłby piszczeć wskutek bardzo dużego oporu stawianego przez alternator.
Choć wydaje mi się, że w takim wypadku akumulator zdradzał by inne objawy agonii - wymagałby ciągłego doładowywania bo rano nie byłby w stanie uruchomić rozrusznika itp. Jeśli nic takiego się nie dzieje to trzeba szukać przyczyny - kiepski lub za luźny pasek, któreś z urządzeń stawia za duży opór, może zużyte koło pasowe jak któryś z grupowiczów sugerował.
BTW, każde z urządzeń (pompy i alternator) przy zdjętych paskach daje się swobodnie obracać ręką. Duży opór może oznaczać problem.
Natomiast jeśli są jakieś "dodatkowe" objawy ze strony akumulatora (co jak rozumiem z kolejnych postów ma miejsce) to może być on przyczyną. Ew. jakiś inny problem w instalacji powodujący szybkie rozładowywanie się akumulatora.
Pozdr,
Zbyszek[/scroll] |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 09:23
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Oglądnij koła pasowe czy stożki na nich nie są wytarte od paska,lub czy pasek nie dotyka spodu kół pasowych. |
najbardziej prawdopodobna przyczyna,co ma akumulator do piszczenia paska rzeczywiście zmień mechanika |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 11:32
|
|
|
No właśnie teraz też pomyślałem że to może koła bo paski wymieniałem na nowe i wyregulowałem i podobnie jak u RaV-a nie pomogło.
Zbyniu alternator ma przedział ładowania i nawet gdybyś wsadził aku trupa to nie ma to nic do rzeczy bo alternator nie zacznie nagle dawać prądu zamiast ok. 14V, 19V tylko dlatego, że aku jest słaby.
Gdyby tak było to wsadzeniu lepszego sprzętu audio zdechłby alternator od razu.
Regulator odpowiada za rozdział prądu i jeśli pobór masz większy niż daje alternator to prąd wtedy pobierany jest z akumulatora. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 11:49
|
|
|
jak piszczy to posmaruj
a akumulator jak ma dziwne 'fazy' to kto wie, czy nie ma zwarcia na którejś celi, czasem jak staniesz to jest OK, ale np jak brałeś do domu i np był przechylony bardziej (trafiłeś w zwarcie) to się rozładowało... możliwe... jak wsadzisz jakiś hmmm biały patyczek plastykowy na moment do jednego z otworów (gdzie dolewasz wodę destylowaną; właśnie, sprawdź czy nie jest za mało, za niski poziom) i będą tam take małe czarne płytki, gdudki, troszkę może być to znaczy, że w akku Ci się zwarcie robi i 'spawa' w pewnym sensie; wtedy raz, że się czasem może rozład. porządnie nagle, ale nie zawsze bo i tak bywa a dwa obciąża trochę silnik i paski, fakt, choć nie wiem czy tyle aż; wiem , że taki akku po 2 miesiącach pali regulator napięcia w alternatorze jak się ma pecha |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
muflonek
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2005 Posty: 84 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-04-2006, 11:51
|
|
|
emf prądu nie mierzy sie jednostką "volt". Przy słabym akumulatorze nie zwiekszy sie woltaż jaki daje alternator, ale bedzie on mogl w zaczący sposób zwiekszyć obciążenie(A). Zobacz nawet jak glupie swiatla wlaczysz to silnik na biegu jalowym wyczuwalnie zwolni, a co dopiero wychetany aku!!! Na 1000% wyladowany akumulator ma wplyw na obciążenie alternatora (i tym samym silnika) ale czy az taki zeby pasek piszczał???? nie wiem wiec na ten temat nic nie pisze |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 11:56
|
|
|
Muflonek ja wiem, że pobór mierzy się w amperach i może nie dałem adekwatnego przykładu
Nie uwierzę natomiast w teorię mechanika o słabym aku i piszczeniu z tego powodu. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 13:11
|
|
|
Fakt, jest ona naciągana. Nie zamierzałem jej popierać tylko schciałem pokazać, że nie do końca jest bez podstaw.
Faktem jest też to, że alternator nie jest w stanie dawać nieskończonego prądu i nawet ze zwrartym wyjściem do masy nie da nieskończonego prądu i nie zablokuje całkiem koła pasowego. Przy napięciu znamionowym może dać max. te 55 czy 65A (lub nawet 90A) a dalsze obciążanie spowoduje że prąd nie będzie wzrastać tylko podawane napięcie zacznie spadać.
W momencie gdy pobór prądu z instalacji będzie większy niż jest w stanie dać alternator to zaczyna się branie prądu z akumulatora.
Tak czy inaczej jeśli akumulator jest słaby / ze zwarciem w środku to może powodować to znacznie zwiększony pobór prądu z alternatora. IMHO, nie powinno to jednak powodować aż piszczenia paska i dlatego uważam, że teoria jest naciągana choć nie pozbawiona podstaw teoretycznych Jeśli to by było przyczyną piszczenia to przy pomocy innych czynników jak np. zbyt słabo napięty pasek itp. itd.
Dodam jako ciekawostkę przypadek gdy w czasie jednej z licznych napraw mojego alternatora po zlozeniu wszystkiego do kupy niby wszystko było OK ale pasek zaczynał piszczeć po włączeniu świateł i ogrzewania szyby (po prostu był trochę za słabo naciągnięty mimo tego, że nie wyglądał na taki).
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 13:13
|
|
|
jak może piszczeć pasek z powodu słabego akumulatora? jakie obciążenia? co to ma wspólnego? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2006, 13:24
|
|
|
Ego, uważaj co mówisz bo to wcale nie jest zupełnie bez sensu (dodam, że jestem inżynierem elektronikiem i jednak trochę się na tym znam...). Jeszcze raz powtarzam, że czym większy pobór prądu z alternatora tym większy opór stawia on silnikowi (jak jesteś taki dobrze zorientowany to napisz dlaczego... !)
Jeśli wszystko jest w porządku to nawet przy pełnym obciążeniu alternatora nic nie powinno piszczeć. Ale jeśli coś jest nie tak (np. za luźny pasek, kiepskiej jakości bo takie czasem piszczą bez powodu) to przy wiekszym obiążeniu alternatora pasek będzie piszczał. Uszkodozny akumulator może być przyczyną tego piszczenia gdyż może powodować duże obciążenia alternatora choć nadal twierdzę, że nie jedyną.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-04-2006, 16:29
|
|
|
Dokładnie Zbyniu.Alternator podczas dużego obciążenia potrafi dać w kość silnikowi,ale to nieusprawiedliwia piszczenia. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-04-2006, 19:17
|
|
|
Alternator łatwo wykluczyć (a właściwie uszkodzone łożyska)
Wystarczy zdjąć pasek i pokręcić kołem alternatora - poruszać, sprawdzić luzy.
To samo z pompą wody i rolką prowadzącą.
Jeśli wszystko chodzi ładnie i lekko to powinno być OK.
Trzeba naciągnąć pasek i tyle.
Chyba że faktycznie któreś koło jest tak zniszczone że pasek nie chodzi na stożku tylko na powierzchni wewnętrznej. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|