Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Piiiiiiiiiiiszczy
Autor Wiadomość
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-04-2006, 12:11   Piiiiiiiiiiiszczy

Witam,
nie daje mi to spokoju, a właściwie wkurza mnie to.
Gdy w środku nocy wyjeżdżam od mojej panny to cały jej blok słyszy, że to ja odjeżdżam.
Piszczy mi pasek - świeżo po odpaleniu - tak z 3minuty.
Sądziłem, że wymiana pomoże - kupiłem dwa nowe paski - na wspomaganie i alternator. Może dzień było dobrze i znów piszczy.
Paski są naciągnięte i nie chcę ich bardziej naciągać żeby mi jakiś łożysko czy coś się nie spsuło.

Mechanik sugeruje, że problem może być w tym, że mam słaby akumulator, i przez to alternator ma problem z ładowaniem, sprawia większy opór i dlatego piszczy.
Fakt - jest słaby już kilka razy ostatniej zimy odmówił mi posłuszeństwa.

Co sądzicie o teorii mechnika? Czy ma to jakiś sens?
Nie chce kupować na razie nowego akumulatora tylko po to by sprawdzić czy o to chodzi.
_________________

     assistance   Moneta
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-04-2006, 15:26   

Cześć,

Zakładając, że nowe paski są przyzwoitej jakości i dobrze naciągnięte to podejrzewałbym jeszcze, że któreś z urządzeń osprzętu silnika (pompa wody, alternator, pompa wspomagania) stawia za duży opór (łożysko na krawędzi zatarcia ?) i po jakimś czasie się "rozkręca".
Teoria z akumulatorem wydaje mi się trochę naciągana - alternator może stawiać za duży opór ale albo wskutek jakiegoś zwarcia, zniszczonych łożysk albo czegośw tym stylu (BTW, dobrze Ci ładuje akumulator ?).

BTW, koledze w KIA Clarus pasek też tak regularnie piszczał parę minut po odaleniu, ignorował to aż w końcu auto mu stanęło z powodu rozładowania akumulatora. Okazało się, że pasek, choć wydawało mu się, że jest dość naciągnięty, to jednak nie był :-(

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-04-2006, 21:37   

Rav mam to samo i to chyba jednak wina jakiegoś łożyska.
Czasami jest kilka m-cy spokoju, a później powraca i mnie wq...a.
Jak odpalam go czasami to się wstydzę tak piszczy.
Z drugiej strony ma to swoje plusy bo np. Twoja dziewczyna wie, że odpaliłeś auto bez problemu ;)

Według mnie teoria mechanika nie jest naciągana - jest debilna!!!
Jaki opór MECHANICZNY może sprawiać słaby aku :doubt:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-04-2006, 22:42   

Mechanik do wymiany.Może któreś z kół pasowych też by się nadawało.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-04-2006, 06:37   

Zbyniu napisał/a:
dobrze Ci ładuje akumulator ?

Tak, akumulator mi ładuje dobrze. Tylko akumulator ma widać swoje lata i różne fazy - ostatnio rozładował się tylko od tego, że go wyjąłem (???) na 2 godz. z auta. Raz odpaliłem, potem po nocy już nic prądu nie dawał :doubt:

Emf napisał/a:
Jaki opór MECHANICZNY może sprawiać słaby aku

No mi też to niedorzecznie brzmiało, ale po ostatnich doświadczeniach w tym co się może popsuć w Tipku, wolałem się upewnić :aniolek:


To doradźcie jak się zabrać za problem.
Rozumiem, że przede wszystkim sprawdzić naciąg paska - chociaż sądzę, że jest naciągnięty.
Sprawdzić łożyska i koła pasowe - czy jest jakiś prosty sposób na to??
Dzięki za rady :)
_________________

     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-04-2006, 08:13   

Oglądnij koła pasowe czy stożki na nich nie są wytarte od paska,lub czy pasek nie dotyka spodu kół pasowych.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2006, 08:55   

Emf napisał/a:
Według mnie teoria mechanika nie jest naciągana - jest debilna!!!
Jaki opór MECHANICZNY może sprawiać słaby aku :doubt:


Nie do końca ! - czym większy pobór prądu z alternatora tym ciężej nim obracać silnikowi (w końcu prąd z alternatora nie bierze się z nikąd). Gdyby np. akumulator miał zwarcie wewnętrzne i pobierał b. duży prąd przy próbie ładowania to pasek mógłby piszczeć wskutek bardzo dużego oporu stawianego przez alternator.

Choć wydaje mi się, że w takim wypadku akumulator zdradzał by inne objawy agonii - wymagałby ciągłego doładowywania bo rano nie byłby w stanie uruchomić rozrusznika itp. Jeśli nic takiego się nie dzieje to trzeba szukać przyczyny - kiepski lub za luźny pasek, któreś z urządzeń stawia za duży opór, może zużyte koło pasowe jak któryś z grupowiczów sugerował.

BTW, każde z urządzeń (pompy i alternator) przy zdjętych paskach daje się swobodnie obracać ręką. Duży opór może oznaczać problem.

Natomiast jeśli są jakieś "dodatkowe" objawy ze strony akumulatora (co jak rozumiem z kolejnych postów ma miejsce) to może być on przyczyną. Ew. jakiś inny problem w instalacji powodujący szybkie rozładowywanie się akumulatora.

Pozdr,
Zbyszek[/scroll]
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2006, 09:23   

ZielonyTBG napisał/a:
Oglądnij koła pasowe czy stożki na nich nie są wytarte od paska,lub czy pasek nie dotyka spodu kół pasowych.


najbardziej prawdopodobna przyczyna,co ma akumulator do piszczenia paska :badgrin: rzeczywiście zmień mechanika
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2006, 11:32   

No właśnie teraz też pomyślałem że to może koła bo paski wymieniałem na nowe i wyregulowałem i podobnie jak u RaV-a nie pomogło.

Zbyniu alternator ma przedział ładowania i nawet gdybyś wsadził aku trupa to nie ma to nic do rzeczy bo alternator nie zacznie nagle dawać prądu zamiast ok. 14V, 19V tylko dlatego, że aku jest słaby.
Gdyby tak było to wsadzeniu lepszego sprzętu audio zdechłby alternator od razu.
Regulator odpowiada za rozdział prądu i jeśli pobór masz większy niż daje alternator to prąd wtedy pobierany jest z akumulatora.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-04-2006, 11:49   

jak piszczy to posmaruj :D
a akumulator jak ma dziwne 'fazy' to kto wie, czy nie ma zwarcia na którejś celi, czasem jak staniesz to jest OK, ale np jak brałeś do domu i np był przechylony bardziej (trafiłeś w zwarcie) to się rozładowało... możliwe... jak wsadzisz jakiś hmmm biały patyczek plastykowy na moment do jednego z otworów (gdzie dolewasz wodę destylowaną; właśnie, sprawdź czy nie jest za mało, za niski poziom) i będą tam take małe czarne płytki, gdudki, troszkę może być to znaczy, że w akku Ci się zwarcie robi i 'spawa' w pewnym sensie; wtedy raz, że się czasem może rozład. porządnie nagle, ale nie zawsze bo i tak bywa a dwa obciąża trochę silnik i paski, fakt, choć nie wiem czy tyle aż; wiem , że taki akku po 2 miesiącach pali regulator napięcia w alternatorze :D jak się ma pecha
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2006, 11:51   

:) emf prądu nie mierzy sie jednostką "volt". Przy słabym akumulatorze nie zwiekszy sie woltaż jaki daje alternator, ale bedzie on mogl w zaczący sposób zwiekszyć obciążenie(A). Zobacz nawet jak glupie swiatla wlaczysz to silnik na biegu jalowym wyczuwalnie zwolni, a co dopiero wychetany aku!!! Na 1000% wyladowany akumulator ma wplyw na obciążenie alternatora (i tym samym silnika) ale czy az taki zeby pasek piszczał???? nie wiem wiec na ten temat nic nie pisze :P
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2006, 11:56   

Muflonek ja wiem, że pobór mierzy się w amperach i może nie dałem adekwatnego przykładu ;)
Nie uwierzę natomiast w teorię mechanika o słabym aku i piszczeniu z tego powodu.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2006, 13:11   

Fakt, jest ona naciągana. Nie zamierzałem jej popierać tylko schciałem pokazać, że nie do końca jest bez podstaw.
Faktem jest też to, że alternator nie jest w stanie dawać nieskończonego prądu i nawet ze zwrartym wyjściem do masy nie da nieskończonego prądu i nie zablokuje całkiem koła pasowego. Przy napięciu znamionowym może dać max. te 55 czy 65A (lub nawet 90A) a dalsze obciążanie spowoduje że prąd nie będzie wzrastać tylko podawane napięcie zacznie spadać.
W momencie gdy pobór prądu z instalacji będzie większy niż jest w stanie dać alternator to zaczyna się branie prądu z akumulatora.

Tak czy inaczej jeśli akumulator jest słaby / ze zwarciem w środku to może powodować to znacznie zwiększony pobór prądu z alternatora. IMHO, nie powinno to jednak powodować aż piszczenia paska i dlatego uważam, że teoria jest naciągana choć nie pozbawiona podstaw teoretycznych :) Jeśli to by było przyczyną piszczenia to przy pomocy innych czynników jak np. zbyt słabo napięty pasek itp. itd.

Dodam jako ciekawostkę przypadek gdy w czasie jednej z licznych napraw mojego alternatora po zlozeniu wszystkiego do kupy niby wszystko było OK ale pasek zaczynał piszczeć po włączeniu świateł i ogrzewania szyby (po prostu był trochę za słabo naciągnięty mimo tego, że nie wyglądał na taki).

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2006, 13:13   

jak może piszczeć pasek z powodu słabego akumulatora? jakie obciążenia? co to ma wspólnego?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
  
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2006, 13:24   

Ego, uważaj co mówisz bo to wcale nie jest zupełnie bez sensu (dodam, że jestem inżynierem elektronikiem i jednak trochę się na tym znam...). Jeszcze raz powtarzam, że czym większy pobór prądu z alternatora tym większy opór stawia on silnikowi (jak jesteś taki dobrze zorientowany to napisz dlaczego... !)

Jeśli wszystko jest w porządku to nawet przy pełnym obciążeniu alternatora nic nie powinno piszczeć. Ale jeśli coś jest nie tak (np. za luźny pasek, kiepskiej jakości bo takie czasem piszczą bez powodu) to przy wiekszym obiążeniu alternatora pasek będzie piszczał. Uszkodozny akumulator może być przyczyną tego piszczenia gdyż może powodować duże obciążenia alternatora choć nadal twierdzę, że nie jedyną.

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-04-2006, 16:29   

Dokładnie Zbyniu.Alternator podczas dużego obciążenia potrafi dać w kość silnikowi,ale to nieusprawiedliwia piszczenia.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-04-2006, 19:17   

Alternator łatwo wykluczyć (a właściwie uszkodzone łożyska)
Wystarczy zdjąć pasek i pokręcić kołem alternatora - poruszać, sprawdzić luzy.
To samo z pompą wody i rolką prowadzącą.

Jeśli wszystko chodzi ładnie i lekko to powinno być OK.
Trzeba naciągnąć pasek i tyle.
Chyba że faktycznie któreś koło jest tak zniszczone że pasek nie chodzi na stożku tylko na powierzchni wewnętrznej.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load