Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiast płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-03-2006, 16:45   Zamiast płynu chłodniczego

No własnie co stosować zamiast płynu chłodniczego?
Nie będę, jak się zrobi cieplej, kupował płynu za 30 zł po to by moje auto "zdefraudowało" mi to w krótkim czasie.

Czy lać zwykłą wodę czy demineralizowaną??

Co radzicie.

P.S. Nie radźcie, znajdź wyciek bo próbowałem, a to szukanie igły w stogu siana. Nawet mechanik się poddał, a mi to średnio przeszkadza.
Dolewam sobie co jakiś czas płynu i mam spokój zamiast wydawać na mechaników i ich poszukiwania ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
akwar 


Wiek: 55
Dołączył: 09 Lut 2006
Posty: 64
Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 17:29   

Zmień na wodę i po problemie,oczywiście jak się zrobi ciepło.
_________________
Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady)
  
 
 skype
 
antos21 



Wiek: 42
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 84
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-03-2006, 18:19   

Tylko warunek jest taki że nie możesz zapomnieć że jeździsz na wodzie i żeby cię zima nie zaskoczyła, bo wtedy i tak cię będzie czekała wymiana chłodnicy.
_________________
Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście.
     Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 20:26   

Potwierdzam - ja również gdy jest ciepło leję zwykłą wodę.
I jak zostało wspomniane pamiętaja aby jesienią nalać porządny płyn.
     Moneta
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-03-2006, 20:52   

przejżyj wszelkie przewod/rury porowadzące wodę
u mnie tez nie znaleziono wycieku aż w zimie nie zobaczyłęm jak paruje z ruru dochodzącej do pompy wody:D u mnie ta rura se poprostu przerdzewiała i zaczęła powoli puszczac.

a co do wlewania wody to lepiej demineralizowaną - patrząc się na to so masz w wodzie z kranu to nie polecam wogule , co ja bede opisywał nalej se wody z kranu do przezroczystej szklanki i odstaw na 3-4 dni i zobacz jak wygląda osad na szklance . demiralka kosztuje 5zł za 5L .

co do lokalizacji wycieku to sprawdz plamy na podłodze/ podłożu gdzie autko stoi (jak masz garaz to bedzie lepiej), może zdejmij chłodnicę i napełnij ją wodą zatkaj rurki i sprawdz czy nie cieknie, potem zobacz czy nie masz może gdzies na gumowych rurkach wycieku. a zakręcałeś może odpowietrznik układu chłodzenie hehehe??:D

A chyba najprostszym wyjaśnieniem na ten wyciek niewidoczny to chyba to - wysoka temp. płyny do lini max, a korek z termostatem (tne do zakręcania wlewu płynu:D)robi swoje:D przynajmniej ja tak mam teraz ze tez musze dolewac a nie są to wielkie ilości
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-03-2006, 22:03   

Woda destylowana/demineralizowana jest lepsza dla silnika niż glikol, gdyż ma mniejszą bezwładność cieplną, a co za tym idzie szybciej się rozgrzewa i tak osiągnięcie temp. pracy nie zajmuje tak dużo czasu a co za tym i dzie jest mniejsze zużycie paliwa. W zimie pozostawiona woda w układzie chłodzenia prowadzić może do pęknięcia korpusu silnika. Dla zamarazjącej wody żeliwo (korpus silnika) to małe piwko, czego świadectwem może być kruszenie skał pod wpływem zamarzającej wody. Co do wycieków z układu chłodznia to może ich być sporo a nawet silnik może sobie "spalać" płyn chłodniczy i raczej tego nie wykryjemy. Jeżeli już nie ma się wody destylowanej to można ją sobie zrobić albo poprzez gotownie (skraplanie pary wodnej, lub dekarbonizację np. wapnem)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-03-2006, 22:12   

Tomilee, też o tym czytałem, woda ma lepszą przewodność cieplną niż płyn chłodzniczy tzn lepiej odbiera ciepło od silnika i lepiej go oddaje do chłodnicy.
Gdyby nie zimia i czynniki powodujące korozję to śmiało by można jeżdzić na wodzie destylowanej.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-03-2006, 22:52   

No dzięki chłopaki za rady.
Destylowana kosztuje grosze względem płynu więc około kwietnia zacznę dolewki bo i tak od razu płyn nie straci swoich właściwości :D
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2006, 23:02   

A może masz problem z uszczelką pod głowicą i stąd ubytek płynu? :roll:
Tak tylko mówie.
Ja w sumie mam mieszane uczucia co do wody...
Przy mieszance woda/płyn luz, ale sama woda... :?
Woda przecież wrze przy niższej temperaturze niż płyn i jak nie zauważysz usterki układu chłodzenia (np. nie włączający się wiatrak) może być zonk. Poleci uszczelka, głowica się pognie etc.
Oczywiście tak tylko sobie gdybam...
Sam na wiosne leje czasem wode. 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-03-2006, 23:43   

Tomilee napisał/a:
Woda destylowana/demineralizowana jest lepsza dla silnika niż glikol, gdyż ma mniejszą bezwładność cieplną, a co za tym idzie szybciej się rozgrzewa i tak osiągnięcie temp. pracy nie zajmuje tak dużo czasu a co za tym i dzie jest mniejsze zużycie paliwa.


Po pierwsze chodzi o pojemność cieplną czyli ilośc kalorii którą należy wydatkować aby podgrzać 1kg materii o 1 kelwin. Różnica pomiędzy płynem chłodniczym a wodą jest zapewne bardzo niewielka.

Po drugie, sorki, ale to jest trochę bez sensu :-( Zauważ, że nagrzać to nie trzeba paru litrów wody a parę litrów wody, parę litrów oleju i kilkadziesiąt kilogramów metalu bloku silnika itp. więc ta i tak niewielka zmiana w płynie chłodniczym tonie w tych kilogramach żeliwa i aluminium ( dużo większej pojemności cieplnej)... (dla przykładu zmiana z 1 na 2 to przyrost o 100% ale jeśli ta jedynka jest częscią sumy 1+100 i zmieni się na 2+100 to przyrost jest o mniej niż jeden procent)
Miałoby to sens gdybyś napisał, żeby wylać rtęć i nalać wody zamiast niej :-)

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-03-2006, 00:39   

Raku,ma racje może to byc ustrzelka pod głowica!!!!!Sprawdz miarke oleju czy olej jest czysty!!!!!!A poza tym woda nie musi isc w olej mi przebiło na kolektorze ssacym z kanału wodnego do dziury przez którą leci paliwo,z biegiem czasu ta dziura zarosnie osadem i rano auto bedzie paliło na 3 gary!!!!Szukałem przyczyny pól roku,była zadymiscie ukryta bo nawet bym sie niespodziewał!!!tak samo dolewałem płynu,z upływem czasu z coraz wiecej!!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2006, 10:12   

Dyskutujecie o wyższości wody nad płynem.To ja zadam pytanie:dlaczego woda deminarelizowana a nie zwykła kranówa ? odpowiedź znam-ale pytam . :lol: :lol:
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-03-2006, 12:16   

w kranówie masz sam syf , głównie kamień który będzie się osadzał na ściankach hdzie biegnie woda, z czasem zacznie się robić tego kamienia więcej i więcej , będzie wchodziło mniej wody i silnik bedzie się grzał jak głupi. znajomy lał kranówe w niewidzy latami i w jego cudownj omesi A 1,8 zamiast 5L wchodziło 3,5.
czasami to niewiem czemu ale jak ściąham chłodnice z różnych samochodów nawet nowych to ja widze nie tylko płyn chłodzący który się zlewa ale z nim jakieś glony i nie jest to pozostałość płynu bo był żółty
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2006, 15:08   

To może wlać mieszankę wody z kranu i Cillit'u Bang (zamiennie z Kretem) które zapobiegną osadzaniu się kamienia i rośnięcia glonów w układzie :idea: :lol: :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2006, 16:14   

Raku napisał/a:
To może wlać mieszankę wody z kranu i Cillit'u Bang (zamiennie z Kretem) które zapobiegną osadzaniu się kamienia i rośnięcia glonów w układzie :idea: :lol: :lol:


Taa, tylko nie wiadomo jak zachowuje sie Cilit w temperaturze wrzenia :D Ja bym wody nie lał, w najgorszym razie destylowaną. Przecież wyciek MUSI być widoczny?!
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2006, 20:59   

Raku napisał/a:
Woda przecież wrze przy niższej temperaturze niż płyn i jak nie zauważysz usterki układu chłodzenia (np. nie włączający się wiatrak) może być zonk. Poleci uszczelka, głowica się pognie etc.

Wrzenie wody to inaczej intensywne parowanie całą objętością. Nie zależy tak bardzo od temperatury ile od ciśnienia. Przy bardzo niskim ciśnieniu woda może wrzeć nawet w 20 st C - a przecież wcale nie będzie gorąca!
W układzie chłodzenia występuje dużo większe ciśnienie niż atmosferyczne, tak więc silnik naprawdę mocno musiał by się przegrzać aby woda mogła zacząć w nim wrzeć.

Tak czy siak problem wrzenia wody w układzie chłodzenia w tym kontekście nie istnieje. W normalnych warunkach nie ma prawa wystąpić, a jeśli wystąpi to najwyżej może zapowietrzy układ.

Lałem wode z kranu latam do chłodnicy w lecie i nic nigdy się z tego powodu nie stało.
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-03-2006, 23:29   

Qrde rzeczywiście na benzynie pali mi na 3 gary rano.
Myślałem, że to wina gaźnika, a to cholera może być uszczelka pod głowicą :(
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2006, 20:52   

Emf, jak najbardziej. Gdy miałem walniętą uszczelkę to też mi palił na 3.
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2006, 00:54   

Bronek ale na gazie pali OK, nawet przy -20st..
Czy przy walniętej uszczelce nie powinien wtedy też palić na 3 garki???
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2006, 18:01   

Emf napisał/a:
na gazie pali OK, nawet przy -20st

Wnioskuję, że "pali" w sensie jeździ gdy się już rozgrzeje.

W moim przypadku wyglądało to tak, że na początku samochód zapalał na benzynie na 3 gary przy temp<<0. Gdy lekko zaczal sie nagrzewac to lapal juz na wszystkie. Zapalam przytakich temp na benzynie, wieć nie wiem jak by jeździł na gazie.
To była pierwsza faza usterki. Potem jezdzil juz wylacznie na 3 cylindrach nawet po rozgrzaniu.
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2006, 19:44   

Bronek on pali normalnie na gazie ale właśnie na benzynie odpala na 3 póki sie nie rozgrzeje :(
Cholera wystraszyłeś mnie ta uszczelką bo nie uśmiecha mi się remoncik silnika :sciana:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-03-2006, 20:13   

no nie wiem nasi ojcowie jeździli na wodzie tylko na zimę denaturatu dolewli,i było ok.A tak apropo wycieku można dostać specjalny płyn do uszczelniania chłodnic-widziałem takie coś w Carrefourze za 11,- jak działa nie wiem ale pewnie z małymwyciekiem sobie poradzi
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-03-2006, 20:21   

Emf napisał/a:

Cholera wystraszyłeś mnie ta uszczelką bo nie uśmiecha mi się remoncik silnika :sciana:


Emf,to tylko uszczelka.Dotrzesz sobie głowice na papierku,wyczyścisz z nagaru komory spalania i zaworki,wymienisz uszczelki na kolektorach.Zapoznasz się przy okazji ze stanem silnika.Jedynie co to na uszczelki troszczkę kaski wydasz.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-03-2006, 22:10   

Zielony jak ja bym silnik rozebrał to pewnie by mi skrzynka części została :lol:

Musiłbym oddać do mechanika, a jeszcze nie spotkałem w 100% "poczciwego"
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-03-2006, 22:16   

ZielonyTBG napisał/a:
Jedynie co to na uszczelki troszczkę kaski wydasz.


Nie tak dawno na allegro kupiłem z ASO w Łodzi komplet oryginalnych uszczelek silnika 1.4/1.6 (czego tam nie ma! uszczelka głowicy, kolektorów, gaźnika, pokrywy zaworów, miski olejowej, uszczelniacze trzonków zaworowych - full komplet!) za 50 zł :D Mieli tego kilka zestawów, może jeszcze sprzedają.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load