Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ciężko wchodzi 1 bieg
Autor Wiadomość
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-10-2008, 10:38   ciężko wchodzi 1 bieg

od kilku dni jest problem
jak jest jeszcze zimny silnik wchodzi 1bieg jak sie rozgrzeje to na światłach ciężko jest wrzucić 1 bieg a czasem wogóle nie wchodzi ale nie wyskakuje bieg prazy ruszaniu jak sie uda go już wbić

szukam przyczyny


p.s. to nie jest sprzęło
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 10:44   

Lipton, moze synchronizator
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-10-2008, 12:42   

Lipton, może cięgno jest zasyfione na przegubie? Spróbuj siknąć je na przegubach np. WD40. Nie masz przypadkiem luzów na drążku?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-10-2008, 16:56   

Ciechu78 napisał/a:
Lipton, może cięgno jest zasyfione na przegubie? Spróbuj siknąć je na przegubach np. WD40. Nie masz przypadkiem luzów na drążku?


mam wlasnie luzy na drazku


mów co robic
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-10-2008, 18:02   

Lipton, witaj

Jezeli masz luzy, to zacznij od ciegien...to bedzie przyczyna.....dodatkowo dla sprawdzenie czy to nie synchronizator, mozesz najpierw wbic 2 bieg, a pozniej nie puszczajac sprzegla wrzucic 1...powinno pomoc....ale nie ma Cie co straszyc, najpierw obadaj ciegna i "sierzanta"...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-10-2008, 00:33   

oki thxx
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-10-2008, 09:13   

Lipton, wymień wszystkie cięgna (łączniki przegubowe). Jeśli masz luzy to prędzej czy później zaczną Ci biegi w trakcie jazdy wypadać, a nawet potrafi się cięgno na przegubie rozłączyć. W tym temacie http://forum.tempra.org/t...egna-vt7748.htm jest opisane jak zregenerować te cięgna samemu za parę złotych. Komplet nowych to koszt około 150zł.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2008, 16:40   

Witam.
Czy kolego rozwiązałeś już swój problem....?
Bo niestety mam to samo:/
  
 
Lipton 



Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 306
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-11-2008, 01:45   

biegi już mi wyskakują a szczególnie 3 bieg też coś luźno chodzi 3 tez

zlomek jescze niezaglądanłem ,w piatek bede miał czas to sie pobawie zaczyna mnie to ciutke wkurzać juz

ja juz w ten silnik nie bede zlotowki dorzuaca ma chodzic do zimy jeszcze czyli jakies 2 miesiaczki a potem zacznie sie transplatacja serca;]
_________________
był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz]
     Moneta
 
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-11-2008, 16:24   

Lipton
To jak jutro zajrzysz to daj jeszcze jutro odpowiedz co tam nalezy zrobić.
Bo dziś delikatnie czułem opór na 3 biegu.Ale wszedł :evil:

A jak to jest z tymi luzami na cięgnach/wodzikach...?
Bo moje delikatnie obracają się na lewo i prawo..?
A na duł i do góry tylko delikatnie.

Pozdrawiam.
  
 
ksar1 


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 20
Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 06-11-2008, 21:38   

jeżeli mogę to dopowiem że skrzynia biegów w fiatach (bynajmniej w moim)to potrafi tak uprzykrzyć jazdę samochodem że...
dlatego po przeczytaniu postów na temat problemów ze skrzynia biegów i stwierdzeniu wszystkich objawów postanowiłem że jaki znajdę to wymienię całą skrzynię.Żeby podkleić się pod temat to u mnie jedynka praktycznie zawsze ma problem ze znalezieniem dla siebie miejsca a niekiedy to sama potrafi uciekać ze swojego miejsca i robić głośne gryyyyyyy :sciana:
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-12-2008, 03:47   

Witam
Dodam do tematu swoje obserwacje, do tej pory miałem kłopot tylko z "3", wygląda na na uszkodzony synchronizator, przesmarowałem cięgła, sprawdziłem luzy na cięgłach luzów brak), nic to nie pomogło. Problem się pogłębił po wymianie belki pod silnikiem (oryginalna była skorodowana, zastosowałem belkę od Bravo), zaczęły się problemy z "1", "3" i "5", cięzko wskakują, i lubią wyskakiwać w prawym zakręcie. ponowny przegląd cięgieł i diagnoza: luźny sam drążek, a raczej kula (jabłko) wyrobiona. po demontażu osłony drążka (tego dermowego mieszka w kabinie), widać wyraźnie luz drążka. Trochę pomogła regulacja położenia drążka - 2 śruby M6 dostępne z kabiny - daje się całość w niewielkim stopniu przesunąć mechanizm w pożadanym kierunku, w moim przypadku do przodu by nieparzyste biegi głębiej wskakiwały. Docelowo będę musiał chyba skasować luz przez wymianę kuli (jabłka), lub może uda się dopasować jakieś podkładki.
PS postaram się wkrótce dodać zdjęcia problemu :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load