|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ciężko wchodzi 1 bieg |
Autor |
Wiadomość |
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 10:38 ciężko wchodzi 1 bieg
|
|
|
od kilku dni jest problem
jak jest jeszcze zimny silnik wchodzi 1bieg jak sie rozgrzeje to na światłach ciężko jest wrzucić 1 bieg a czasem wogóle nie wchodzi ale nie wyskakuje bieg prazy ruszaniu jak sie uda go już wbić
szukam przyczyny
p.s. to nie jest sprzęło |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 10:44
|
|
|
Lipton, moze synchronizator |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 12:42
|
|
|
Lipton, może cięgno jest zasyfione na przegubie? Spróbuj siknąć je na przegubach np. WD40. Nie masz przypadkiem luzów na drążku? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-10-2008, 16:56
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Lipton, może cięgno jest zasyfione na przegubie? Spróbuj siknąć je na przegubach np. WD40. Nie masz przypadkiem luzów na drążku? |
mam wlasnie luzy na drazku
mów co robic |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-10-2008, 18:02
|
|
|
Lipton, witaj
Jezeli masz luzy, to zacznij od ciegien...to bedzie przyczyna.....dodatkowo dla sprawdzenie czy to nie synchronizator, mozesz najpierw wbic 2 bieg, a pozniej nie puszczajac sprzegla wrzucic 1...powinno pomoc....ale nie ma Cie co straszyc, najpierw obadaj ciegna i "sierzanta"... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-10-2008, 00:33
|
|
|
oki thxx |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-10-2008, 09:13
|
|
|
Lipton, wymień wszystkie cięgna (łączniki przegubowe). Jeśli masz luzy to prędzej czy później zaczną Ci biegi w trakcie jazdy wypadać, a nawet potrafi się cięgno na przegubie rozłączyć. W tym temacie http://forum.tempra.org/t...egna-vt7748.htm jest opisane jak zregenerować te cięgna samemu za parę złotych. Komplet nowych to koszt około 150zł. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-11-2008, 16:40
|
|
|
Witam.
Czy kolego rozwiązałeś już swój problem....?
Bo niestety mam to samo:/ |
|
|
|
|
Lipton
Wiek: 40 Dołączył: 07 Kwi 2005 Posty: 306 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-11-2008, 01:45
|
|
|
biegi już mi wyskakują a szczególnie 3 bieg też coś luźno chodzi 3 tez
zlomek jescze niezaglądanłem ,w piatek bede miał czas to sie pobawie zaczyna mnie to ciutke wkurzać juz
ja juz w ten silnik nie bede zlotowki dorzuaca ma chodzic do zimy jeszcze czyli jakies 2 miesiaczki a potem zacznie sie transplatacja serca;] |
_________________ był /F/I/A/T/ Tempra95' gleba -65mm grubo ;] niunia
był Ford Focus 1,6zetec
jest Foczka Focus 05' lekki chip w trakcie strojenia[True1 Liptowóz] |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-11-2008, 16:24
|
|
|
Lipton
To jak jutro zajrzysz to daj jeszcze jutro odpowiedz co tam nalezy zrobić.
Bo dziś delikatnie czułem opór na 3 biegu.Ale wszedł
A jak to jest z tymi luzami na cięgnach/wodzikach...?
Bo moje delikatnie obracają się na lewo i prawo..?
A na duł i do góry tylko delikatnie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
ksar1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 06-11-2008, 21:38
|
|
|
jeżeli mogę to dopowiem że skrzynia biegów w fiatach (bynajmniej w moim)to potrafi tak uprzykrzyć jazdę samochodem że...
dlatego po przeczytaniu postów na temat problemów ze skrzynia biegów i stwierdzeniu wszystkich objawów postanowiłem że jaki znajdę to wymienię całą skrzynię.Żeby podkleić się pod temat to u mnie jedynka praktycznie zawsze ma problem ze znalezieniem dla siebie miejsca a niekiedy to sama potrafi uciekać ze swojego miejsca i robić głośne gryyyyyyy |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-12-2008, 03:47
|
|
|
Witam
Dodam do tematu swoje obserwacje, do tej pory miałem kłopot tylko z "3", wygląda na na uszkodzony synchronizator, przesmarowałem cięgła, sprawdziłem luzy na cięgłach luzów brak), nic to nie pomogło. Problem się pogłębił po wymianie belki pod silnikiem (oryginalna była skorodowana, zastosowałem belkę od Bravo), zaczęły się problemy z "1", "3" i "5", cięzko wskakują, i lubią wyskakiwać w prawym zakręcie. ponowny przegląd cięgieł i diagnoza: luźny sam drążek, a raczej kula (jabłko) wyrobiona. po demontażu osłony drążka (tego dermowego mieszka w kabinie), widać wyraźnie luz drążka. Trochę pomogła regulacja położenia drążka - 2 śruby M6 dostępne z kabiny - daje się całość w niewielkim stopniu przesunąć mechanizm w pożadanym kierunku, w moim przypadku do przodu by nieparzyste biegi głębiej wskakiwały. Docelowo będę musiał chyba skasować luz przez wymianę kuli (jabłka), lub może uda się dopasować jakieś podkładki.
PS postaram się wkrótce dodać zdjęcia problemu |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|