|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaka marka najlepsza ? |
Autor |
Wiadomość |
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2011, 09:13 Jaka marka najlepsza ?
|
|
|
Witam, przymierzam się do zmiany autka i nie wiem na co patrzeć...
Czy fiaty np. Marea, Brava to bedą dobre wybory ? Coś szukam do ok. 4-5 tyś.
Że nie mam juz kasy...
http://otomoto.pl/fiat-br...-C17332652.html |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-02-2011, 10:00
|
|
|
VEndriuV, ja ma Bravke i nie narzekam jedno tylko to, ze nie kupuj 1,4 mozebyc nawet 1,2, ale nie 1,4 ten silnik troche włochom nie wyszedł |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2011, 11:35
|
|
|
egon., jak dobrze kojarzę to w 1.4 8v z bravo wycierały się krzywki na wałku z powodu kiepskiegfo smarowania. 100 000km lub wcześniej i wymiana wałka jak w banku |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-02-2011, 11:35
|
|
|
VEndriuV, tylko nie 1.4 bo często są z nim kłopoty,tak jak napisał kolega egon.
http://moto.allegro.pl/fi...1441266188.html ta jest już po lifcie ale cena troszkę duża.Te 500 zeta pewnie utarguje no ale trzeba stan auta sprawdzić.Silnik mały ale trwały i żwawy.
Albo dwie takie maryśki do oglądnięcia.Tylko musisz się liczyć z tym że przy takiej kwocie to nie będzie igła salonowa od dziadka z Niemiec.
http://moto.allegro.pl/fi...1447499065.html
1.8 jest mocny i solidny.Elektryka jest od Hitachi i mało kiedy ktoś się na nią skarży.
Bravo-Brava-Marea to ta sama płyta podłogowa więc i podobne miejsca mniej odporne na korozję.Sprawdzaj progi od spodu przed tylnymi kołami.
Aha i nie kieruj się przebiegiem tylko stanem auta,bo to jest przeważnie wałek.
** Dodano: 06-02-2011, 11:37 **
Leśniczy, 1.4 12V.Tam jest po trzy zawory na cylinder.Jeżeli autko miało zawsze dobry olej to nie ma problemu z wałkiem,ale wiadomo jak to jest. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2011, 11:39
|
|
|
a co się z tym 1.4 dzieje ? Dobrze wiedzieć
Chyba najlepiej ten 1,6 gdyż ma 103 KM. Czyli wychodzi na to, że 1,2 jest lepszy od 1,4 no i to 16V. 1,8 dobrze się prezentuje tylko ile to pali (?)
1.4 12V 80 KM
1.2 16V 82 KM
1.6 16V 103 KM
1.8 16V 113 KM
Czyli silnik 1,2 lub 1,6 już kryterium szukania mniejsze
Dzięki wielkie za podpowiedzi chyba, że jakiś inne modele, ale nic ciekawego nie znalazłem w tej cenie i żeby jako takowe jakościowo były...
Brava chyba mi się najbardziej podoba Marea fajna, ale te światła z tyłu troche odstraszają.
Czyli na 1.4 16V też lepiej uważać ?
http://moto.allegro.pl/fi...1442491524.html taki mi się podoba jeszcze ten przód jakby miał wąsiki. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2011, 12:00
|
|
|
Nie było 1.4 16V. Początkowo czyli od 1995r były silniki 1.4 12V - 3 zawory na cylinder, niestety był to kompletny niewypał, a konkretnie zacierały się wałki rozrządu. Jeśli wozem jeździł stary dziadek który nie pałował silnika powyżej 3 tys obrotów, zmieniał olej co 8 tys km, to może jakimś cudem dobije do 200 kkm, ale jeśli użytkował go ktoś młody to 120 - 150kkm to kres jego życia. Omijaj ten silnik z daleka. W 98 lub 99r wycofano ten silnik z produkcji i zastąpiono 1.2 16V 82km. Ostatnio takiego kupiłem - jednostka ekonomiczna, niestety pracował mi na 3 cylindry i musiałem trzymać cały czas gaz w podłodze i spalanie wyszło mi około 8l, ale przy normalnej jeździe można spokojnie zejść do 6l, jeszcze nie usunąłem usterki bo nie mam czasu się tym zająć, ale czytałem że to dobry silniczek. Mam też 1.6 16V i z tego motorka jestem ogromnie zadowolony. 103 KM, spalanie LPG (przed moim majstrowaniem z parownikiem) wynosiło około 8l, silnik cieszy się dobrą opinią i małą awaryjnością. Niestety obydwa pójdą na handel, bravo 1.6 będę już teraz niebawem sprzedawał, a bravę 1.2 do końca marca bo potrzebuję pieniążków, jak coś to opiszę na forum. Poza tym pisałem niedawno dużo o tych modelach samochodów, zaraz znajdę linka to sobie poczytasz
** Dodano: 06-02-2011, 12:02 **
http://forum.tempra.org/t...avo-vt20175.htm |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2011, 12:21
|
|
|
meter30, a w jakim stanie masz te autka może jakoś byśmy się dogadali |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-02-2011, 12:59
|
|
|
bravo 1997r 1.6 LPG, blacharka do roboty, przygotowywałem go w całości do malowania bo miał mi jeszcze służyć (jest po 2 niegroźnych kolizjach), nowe zawieszenie przód tył, oraz silnik o przebiegu niecałe 50 kkm (w tym ja przejechałem przez 2 lata 34 kkm) na co daję moje słowo, bo wymieniałem go sam, sam wymieniam olej (syntetyk mobila 5W40 lub 5W50 co 12-13kkm) i zero dolewek, nic nie bierze oliwy, skrzynia wymieniona, wstawiona w tym roku z anglika o przebiegu 59 tys mil. Chciałem go naprawiać dla siebie ze względu na właśnie na silnik oraz niezawodność, dlatego wyprowadziłem już kształty prawej strony i tyłu, oraz zmatowiłem pod lakier (tylko pr strona i tył). Wwposażenie to el. szyby, centralny, immo i chyba tyle. Ze względu na blacharkę cena niska - 2200zł na stalówkach, za alumki + 500zł, ale na niego miał chętkę BDM, dlatego jak niebawem zapadnie decyzja o sprzedaży to on ma pierwszeństwo. Myślę że w przyszłym tygodniu będzie już decyzja także wstawię na forum dokładny opis co jest w nim do zrobienia (ale poza blacharką same pierdółki które można zrobić minimalnym nakładem kosztów w 2-3 dni)
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0011183.jpg http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0011185.jpg http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0011186.jpg http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0011187.jpg
Bravka 1.2 16V LPG z końca grudnia 2000r czyli prawie 2001. Zakupiłem ją na początku roku i miała mi zastąpić owe bravo do którego brakło mi ambicji żeby skończyć to co zacząłem. Wyposażenie: ABS, klima automatyczna sprawna, centralny, el. szyby, immo, na razie jest w niej do zrobienia elektryka silnika i maska do wymiany. Nie mam jeszcze na nią ceny, pojawi się w marcu, ale muszę sprzedać obydwa wozy ze względów powiedzmy rodzinnych...
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0011256.jpg |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2011, 13:05
|
|
|
to jak coś może bym był zainteresowany bravą ale zobaczymy jak dasz więcej zdjeć i opis przy sprzedaży na razie mi się aż tka nie śpieszy więc kilka miechów mogę poczekać jak coś. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-02-2011, 15:45
|
|
|
VEndriuV, nie chcesz już merola ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 17:45
|
|
|
Luczu napisał/a: | VEndriuV, nie chcesz już merola ? |
w jakim sensie ? O mercedesie nigdy poważnie nie myślałem żeby kupić jakoś dziwna marka dla mnie.
Chyba, że to była przenośnia do Espero |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 18:51
|
|
|
VW heheh Mercedesik oczywisce ale tylko C klase najlepiej takiego od 94 do 97 anjlepsze nie do zajechania tylko ze mimo wieku sporo kosztuja |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 18:59
|
|
|
danio88pl, poluje na taka juz dłuzszy czas C klasa super czesto smigam taka i przez to mi sie spodobała a tak na prawde wygode i komfort to w MB czuc tak do 92 r Stare merce rulllez |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Danio
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 19:08
|
|
|
albert1991, ja tam narazie jestem zadowolony z mojej Alfki |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-02-2011, 19:29
|
|
|
danio88pl,
dowaliłeś z tym mercem raz że forum fiata, 2 że wcale takie super niezawodne to one niesą, a 3 że w każdym mercu wielkim wyglądasz jak szofer... a 4 że w każdym mercu starszym wyglądasz jak taksówkarz
VEndriuV, bierz 1.6 16V będziesz zadowolony, a nawet jak weźmiesz 1.4 12V to też będziesz, tylko bez lpg i musisz o to dbać, a jak będziesz kupował to otwórz korek wlewó oleju i obadaj krzywki czy nie są podłubane, jak są to nawet nie kupuj jak nie są to bierz i ciesz się z jazdy, 2-3 razy w roku wymień olej i będzie dobrze |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 19:31
|
|
|
Kup mercedesa w201, pancerne maszyny, polecam gorąco.
** Dodano: 07-02-2011, 19:33 **
Świstak napisał/a: | danio88pl,
dowaliłeś z tym mercem raz że forum fiata, 2 że wcale takie super niezawodne to one niesą |
najbardziej irytuje mnie to jak ktoś nie miał mercedesa, moze kiedys miał okazje raz sie przejechać, a o awaryjności usłyszał piąte przez dziesiąte pewnie od właściciela jakiegos VW albo innego padła. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 19:40
|
|
|
Dziąbal, słuszne słowa ... w201 lub w124 nie ma lepszych i nikt mi tego nie powie a szczerze to wcale nie sa drozsze w ekspoatacji od Tipo Tempry Brawki ... obecnie mam Tipo zrobiłem nim 30000tys km w poł roku ... od około 3 mc opiekuje sie Kuzyna w202 zrobiłem nim około 13tys km i wiem co ile kosztuje bo owszem byly awarie ale zawsze do domu dojechałem a ten mietek ma bliko 420000tys km przejechane i jest to 2.0 PB+ LPG i silnik az mruczy |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 19:46
|
|
|
Tak samo diesle 2.0 480 tys. a chodzi idealnie, nie kopci i chodzi pięknie, samochody legendy. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 19:48
|
|
|
Dziąbal, a diesle to dopiero robią przebiegi hmmm... legendy na pewno zapisały sie w pamięci kazdego taksówkarza bo są po prostu nie do zdarcia |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 20:06
|
|
|
Najbardziej irytujące we włoskich markach jest brak pewności ze zrobimy coś raz i mamy spokój, jak nie jedno nam padnie to zaraz wyskoczy coś następnego, teoretycznie części w dostepnych cenach ale sumując ciągle drobne wydatki nazbiera sie znaczna suma. Jezdze moją tempra ponad rok i naprawde tyle przygód mi przyniosła ze nigdy nie zdecyduję sie na kupno włoszki mimo ze takie piękne i młode za naprawde niskie pieniądze. Swoja doprowadzilem do naprawde dobrego stanu, jednak przez rok władowałem niemal 4 tys zł, ten samochod nawet tyle warty w tej chwili nie jest. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-02-2011, 20:08
|
|
|
Kupić starego merca to jak wejść na minę, bo nie wiadomo czy jeździł na taxie u niemców potem u polaków, czy może u samych niemców... Jeśli merc ma nabite ponad 300000 to mimo że wytrzyma dużo więcej, to na pewno trzeba będzie ładować kasę w niego, teraz znaleźć starszego merca w dobrym stanie jest trudno...
Co do wygody to żaden merc nie dorówna francuzowi , a już w szczególności z hydrauliką...
Jak nie masz kasy na ładnego makarona to uderz bardziej w kierunku fordów/opli mimo że auta może jakoś nie zaskakują wyglądem/wygodą/osiągami, to jednak koszty utrzymania tańsze i łatwiej znaleźć coś nie zajechnaego... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-02-2011, 20:12
|
|
|
a ja powiem tyle, że ojciec kolegi miał w124 2.0 D - muł jak sam sk... na liczniku ponad 550 tys ( pieron wie ile na prawdę miał ) i jeździć jeździł ale parę rzeczy nawaliło typu chłodnica czy sterowanie nawiewów ( nie było ciepłego powietrza), strzelił wał
Drugi ma tego samego ale jeździ na taxi i ma ponad milion przebiegu licznikowo ale był sprowadzany z niemiec to pewnie licznik był cofnięty ;d
AAA i czytałem w gazecie że w tych merolach silniki nie znoszą gazu. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 20:12
|
|
|
albert1991 napisał/a: | bo są po prostu nie do zdarcia |
Bo bez gwiazdy nie ma jazdy |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 20:28
|
|
|
2.0 D w 124 to porazka silnik za mały do takiej budy w 190 radzi sobie znacznie lepiej. Niestety nawet w mercedesie coś moze strzelić to zalezy od silnika, nie okresle dokladnie jakie pojemnosci bo niektore faktycznie zle znoszą gaz, ale w gaznikowcach chodzą dobrze. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2011, 20:29
|
|
|
dziura, brawo z ust mi to wyjąłeś hehe nie ma jak MB a tak nawiasem mowiac to samochody dzieli sie na dwie grupy samochody i Mercedesy |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|