Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
"Sierżant"
Autor Wiadomość
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-02-2006, 18:36   "Sierżant"

Czy ktos wymienial juz kiedys to ustrojstwo?
Chodzi mi o sierżanta czyli ten element ktory łaczy cięgna skrzyni biegow z przekładnia kierownicza.
Trzeba wywalac przekladnie zeby taki maly pier*ol ruszyc???
     assistance
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-02-2006, 19:51   

Na pewno ze skrzyni da sie odczepić cięgna wiec nie widze powodu dla którego podczas wymiany "sierżanta" trzeba by było wyjąć skrzynie.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-02-2006, 20:09   

Ciegna bez problemu odepniesz. Tam wszystko jest rozbieralne.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-02-2006, 20:53   

Przekładni nie musisz ściągać. Sierżant do przekładni zamocowany jest za pomocą zawleczki i sam w sobie jest rozbieralny.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-02-2006, 08:05   

ja nie mowie o skrzyni! Ja mowie o przekladni! Przekladni kierowniczej!
Sierzant nie wyjdzie do góry jak odepne zawleczke. Zaklinuje sie.w cholere i go nie wyjme. Dlatego chyba trzeba przekladnie kieronicza zdemontowac.To jest bolec na stałe(ten co jest zawleczka). Poł biedy by bylo jakby to bylo ruchome ale jest na stałe! No bzdura jak nnie wiem co.
     assistance
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 08:12   

A jak wypniesz cięgna z sierżanta ??
I jeszcze widać na nim jakąś śrubę. Może da sie go rozkręcić.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-02-2006, 10:11   

no zdjecie Ci nie odda tego co w rzeczywistosci. Ni chu chu sie nie da tego ustrojstwa wyjac w ten sposob.
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-02-2006, 14:17   

Robertino, ruszyc trochę głowa. Jeśli to zmonotwali, to i rozmontować idzie.
Osobiscie tego nigdy nie robilem, ale chyba przeciez nie powinno to byc az takie trudne.

Popatrz co zawadza tam i zdemontuj to. Wtedy bedziesz mial lepsze dojscie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-02-2006, 18:21   

miszko napisał/a:
Robertino, ruszyc trochę głowa. Jeśli to zmonotwali, to i rozmontować idzie.
Osobiscie tego nigdy nie robilem, ale chyba przeciez nie powinno to byc az takie trudne.

Popatrz co zawadza tam i zdemontuj to. Wtedy bedziesz mial lepsze dojscie.


O popatrz popatrz jaki mądrala. To Ci mowie ze zawadza karoseria i co zdemontowac ją? No to jak osobiscie to zrobisz to juz nie bedziesz mi mowil zeby ruszyc glowa,bo w tej chwili to pol auta musze rozebrac zeby jakies gowno malutkie wyjąć,a przynajmniej przekladnie kierownicza. Poł dnia roboty...co tam... Z tego co widze to roznie to wyglada w kazdym z modeli Tipo.
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-02-2006, 19:57   

Robertino napisał/a:
O popatrz popatrz jaki mądrala.

Nie mądrala :sciana:
Wszystko z głowa. Zeby nie to ze nie mam czasu, to osobiscie bym poszedl zanurzyl sie pod kanal i obejrzal co i jak, ale mi czasu narazie brak. Napewno to idzie jakos inaczej ruszyc. Wszystko idzie zrobic... z głową :lol:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 24-02-2006, 20:32   

wiec wejdz a potem bedziesz sie mądrował :P
Jakos ja wlazlem i u siebie widze ze musze demontowac przekladnie chyba ze inni maja jakis inny model. Ciul go tam wie... :/
     assistance
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-02-2006, 20:58   

Robertino, wiesz duzo robilem przy niej, sam cos dokladalem do Tempry, a to sie cos jeszcze innego robilo i jakos zawsze wszystko szlo zdemonotwac. Nawet tylnie zawieszenie robilem, bez pojecia jak sie za to zabrac. Powoli i sie zrobilo :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 21:06   

Robertino ja mam taka zasadę że najpierw próbuje najprostszego sposobu.
Spróbuj wszystko odpiąć i wyjąć.

Jak sie nie da to dopiero wtedy zdemontujesz coś co pozwoli ci wyjąć sierżanta czyli np: przekładnie.
Planowanie od razu że trzeba zdemontować pół auta bo moze sie da a moze sie nie da to czysta strata czasu.

W ten sposób nigdy nie demontowałem niepotrzebnie różnych części. Przy zestawie naprawczym zawiechy tylnej niektórzy wyjmują pół auta. ja nawet linek ręcznego nie odpiełem. Zdjęłem tylko bak i nic więcej. Robiłem to chyba od wjazdu do wyjazdu z garażu 3 godzinki (już nie pamiętam dokładnie)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-02-2006, 21:18   

Ja 8h walczylem z tym. Prawie cale zawieszenie zdemonotowalem tylnie ;) Bak poszedl oczywiscie na pierwszy ogien. Ale jakos dalosie rade.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 21:25   

Generalna zasada jest taka.
Czas jaki zamierzasz poświęcić dla samochodu zmarnuj na kobietę.


Może auto nie bedzie jeździć perfekcyjnie ale Ty będziesz szczęśliwy.
W odwrotnej sytuacji auto sprawuje się świetnie ale samopoczucie .... przypuszczam że denne.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-02-2006, 21:32   

jabko napisał/a:
Generalna zasada jest taka.
Czas jaki zamierzasz poświęcić dla samochodu zmarnuj na kobietę.


Może auto nie bedzie jeździć perfekcyjnie ale Ty będziesz szczęśliwy.
W odwrotnej sytuacji auto sprawuje się świetnie ale samopoczucie .... przypuszczam że denne.



Jabko to jakim cudem twoje tipo jeszcze jeździ?? ;D ;D ;D ;D

[ Dodano: 24-02-2006, 22:47 ]
Robertino a wogule to jak ty się wzracasz do prezesa?? Prosimy o uprzejmniejszy ton w sosunku do prezesa i nie tylko. I nikt tutaj nie jest mądralą ani nikim kto uwarzałby się za lepszego od Ciebie. Piszesz posta prosząc o pomoc i otrzymujesz ją, lepszą lub gorszą, ale otrzymujesz. A ty zamiast podziękować to wyzywasz od mądrali..... :zolta: :zolta:
_________________

     assistance
 
 skype
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 25-02-2006, 13:58   

Juz mam zrobione,wiec juz mowie.
Zeby sierzanta wyjac trzeba odpiac ciegna i poluzowac maglownicę.
Mi natomiast udalo sie poprostu na tyle wysunąć sierzanta zeby go rozruszac i napakowac smaru i dziala!
P.S. nie musicie mi mowic co nalezy a czego nie przy robocie bo jestem mechanikiem tyko poprostu spytalem na forum bo moze akurat ktos to juz robil(ja pierwszy raz) i moze by byl prostrzy sposob. Teraz juz niewazne bo zrobione :)


BTW prezes nie prezes tez czlowiek ;)
     assistance
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2006, 23:17   

Mam pytanie.Czy element numer 1 na ZDJĘCIU powinien się ruszać na tej osi z zawleczką?Wymieniliśmy wszystkie poduszki i biegi dalej nie chcą wchodzić a ten element się nie rusza.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 12-11-2006, 12:36   

Ninja napisał/a:
Juz mam zrobione,wiec juz mowie.
Zeby sierzanta wyjac trzeba odpiac ciegna i poluzowac maglownicę.
Mi natomiast udalo sie poprostu na tyle wysunąć sierzanta zeby go rozruszac i napakowac smaru i dziala!
P.S. nie musicie mi mowic co nalezy a czego nie przy robocie bo jestem mechanikiem tyko poprostu spytalem na forum bo moze akurat ktos to juz robil(ja pierwszy raz) i moze by byl prostrzy sposob. Teraz juz niewazne bo zrobione :)


BTW prezes nie prezes tez czlowiek ;)


Jak coś przeszkadza żeby wyjąć coś to chyba trzeba te pierwsze co przeszkadza zdemontować :) :):):):):) Jka w fabryce skladają samochód to jest zachowana pewna kolejność montowania części. Pracowalem w FSM Bielsko Biała składaliśmy malucha. To coś na ten temat wiem :) :) :)
Pozdrawiam
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-11-2006, 13:07   

Cytat:
Jak coś przeszkadza żeby wyjąć coś to chyba trzeba te pierwsze co przeszkadza zdemontować :)
Zdemontowac powiadasz?
hmmm musialbym całą maglownice wyjąć albo pociąć flexem bude. :lol:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 12-11-2006, 13:51   

Ninja napisał/a:
Cytat:
Jak coś przeszkadza żeby wyjąć coś to chyba trzeba te pierwsze co przeszkadza zdemontować :)
Zdemontowac powiadasz?
hmmm musialbym całą maglownice wyjąć albo pociąć flexem bude. :lol:


Chyba lepiej maglownice wyjąć niż ciąć bude :lol: :lol: :lol: :lol: :roll: :roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-11-2006, 17:33   

no logiczne przeciez. :roll: Ale po co jak mozna to zrobicx jak ja to zrobilem :] :lalala:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-06-2007, 13:15   

Mam problem z tym sierżantem (chyba). Drążek zmiany biegow luzno lata i glosno. Biegi wrzuca sie normalnie, nic nie zgrzyta. Czy to napewno to? Czy jeszcze jakis element moze byc do wymiany/nasmarowania? Ciegna wymienialem na nowe w zeszlym roku. Musze to naprawic bo juz kolejnej osobie zainteresowanej autem to sie nie podoba. Ehh, wiem ze to pier*ol ale... co ja na to poradze ze to nie jest nowe auto i nie bedzie idealne.
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-06-2007, 16:12   

sierżant raczej 'wybija' ci biegi, znaczy, że wyskoczą, zwł. na zakręcie;
samo mocowanie drążka jest (niedawno gdzieś był na forum rysunek) w takiej plastikowej bodajże 'kulce' czy konklretnie dwóch półkolach białych.... to może być wyrobione;
poza tym stan poduszek silnika i skrzyni ma duży wpływ na zmianę biegów (czy wszystko lata , czy się dobrze zmienia itp..)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-06-2007, 20:22   

Sluchaj chodzi o to ze jak kupilem auto to biegi wchodzily ok ale strasznie bylo slychac jak chodza ciegna az ktoregos razu spadlo jedno z nich i mialem problem z wrzuceniem biegow. Kupilem nowe ciegna, zamontowalem no i po za tym ze nie spadaja to nie ma roznicy. Nadal jest luz i nadal slychac metaliczne dzwieki jak sie rusza ciegnami. Mam teraz problem bo kazdy sie do tego przyczepia jak oglada auto a poza tymi dzwiekami i luzem nic sie nie dzieje.... Chce to usunac raz na zawsze. A sierzant jest na takim czpieniu u zabezpieczony zapinka, moze zrobil sie luz na tym trzpieniu :idea: Czekam na pomysly...


Dzis cos probowalem od gory ale ciezkie dojscie. Dokrecalem srube na klucz 13 ale jak teraz patrze to obrazek to wiem dlaczego to dokrecanie nic nie dalo. ehhh powinienem sprawdzic czy jest ta zaslepka ale nic tam nie widac a dojscie z kluczem jeszcze gorsze. Jak zlapalem za sierzanta to moglem nim ruszac gora-dol tak ok 1 cm. Wyglada na to ze jak skombinuje jakas zawleczke to luz zniknie? To powinno tak latac czy sztywno siedziec?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load