"Sierżant" |
Autor |
Wiadomość |
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2006, 18:36 "Sierżant"
|
|
|
Czy ktos wymienial juz kiedys to ustrojstwo?
Chodzi mi o sierżanta czyli ten element ktory łaczy cięgna skrzyni biegow z przekładnia kierownicza.
Trzeba wywalac przekladnie zeby taki maly pier*ol ruszyc??? |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-02-2006, 19:51
|
|
|
Na pewno ze skrzyni da sie odczepić cięgna wiec nie widze powodu dla którego podczas wymiany "sierżanta" trzeba by było wyjąć skrzynie. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2006, 20:09
|
|
|
Ciegna bez problemu odepniesz. Tam wszystko jest rozbieralne. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-02-2006, 20:53
|
|
|
Przekładni nie musisz ściągać. Sierżant do przekładni zamocowany jest za pomocą zawleczki i sam w sobie jest rozbieralny. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 08:05
|
|
|
ja nie mowie o skrzyni! Ja mowie o przekladni! Przekladni kierowniczej!
Sierzant nie wyjdzie do góry jak odepne zawleczke. Zaklinuje sie.w cholere i go nie wyjme. Dlatego chyba trzeba przekladnie kieronicza zdemontowac.To jest bolec na stałe(ten co jest zawleczka). Poł biedy by bylo jakby to bylo ruchome ale jest na stałe! No bzdura jak nnie wiem co.
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 08:12
|
|
|
A jak wypniesz cięgna z sierżanta ??
I jeszcze widać na nim jakąś śrubę. Może da sie go rozkręcić. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 10:11
|
|
|
no zdjecie Ci nie odda tego co w rzeczywistosci. Ni chu chu sie nie da tego ustrojstwa wyjac w ten sposob. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 14:17
|
|
|
Robertino, ruszyc trochę głowa. Jeśli to zmonotwali, to i rozmontować idzie.
Osobiscie tego nigdy nie robilem, ale chyba przeciez nie powinno to byc az takie trudne.
Popatrz co zawadza tam i zdemontuj to. Wtedy bedziesz mial lepsze dojscie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 18:21
|
|
|
miszko napisał/a: | Robertino, ruszyc trochę głowa. Jeśli to zmonotwali, to i rozmontować idzie.
Osobiscie tego nigdy nie robilem, ale chyba przeciez nie powinno to byc az takie trudne.
Popatrz co zawadza tam i zdemontuj to. Wtedy bedziesz mial lepsze dojscie. |
O popatrz popatrz jaki mądrala. To Ci mowie ze zawadza karoseria i co zdemontowac ją? No to jak osobiscie to zrobisz to juz nie bedziesz mi mowil zeby ruszyc glowa,bo w tej chwili to pol auta musze rozebrac zeby jakies gowno malutkie wyjąć,a przynajmniej przekladnie kierownicza. Poł dnia roboty...co tam... Z tego co widze to roznie to wyglada w kazdym z modeli Tipo. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 19:57
|
|
|
Robertino napisał/a: | O popatrz popatrz jaki mądrala. |
Nie mądrala
Wszystko z głowa. Zeby nie to ze nie mam czasu, to osobiscie bym poszedl zanurzyl sie pod kanal i obejrzal co i jak, ale mi czasu narazie brak. Napewno to idzie jakos inaczej ruszyc. Wszystko idzie zrobic... z głową |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 20:32
|
|
|
wiec wejdz a potem bedziesz sie mądrował
Jakos ja wlazlem i u siebie widze ze musze demontowac przekladnie chyba ze inni maja jakis inny model. Ciul go tam wie... :/ |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 20:58
|
|
|
Robertino, wiesz duzo robilem przy niej, sam cos dokladalem do Tempry, a to sie cos jeszcze innego robilo i jakos zawsze wszystko szlo zdemonotwac. Nawet tylnie zawieszenie robilem, bez pojecia jak sie za to zabrac. Powoli i sie zrobilo |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:06
|
|
|
Robertino ja mam taka zasadę że najpierw próbuje najprostszego sposobu.
Spróbuj wszystko odpiąć i wyjąć.
Jak sie nie da to dopiero wtedy zdemontujesz coś co pozwoli ci wyjąć sierżanta czyli np: przekładnie.
Planowanie od razu że trzeba zdemontować pół auta bo moze sie da a moze sie nie da to czysta strata czasu.
W ten sposób nigdy nie demontowałem niepotrzebnie różnych części. Przy zestawie naprawczym zawiechy tylnej niektórzy wyjmują pół auta. ja nawet linek ręcznego nie odpiełem. Zdjęłem tylko bak i nic więcej. Robiłem to chyba od wjazdu do wyjazdu z garażu 3 godzinki (już nie pamiętam dokładnie) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:18
|
|
|
Ja 8h walczylem z tym. Prawie cale zawieszenie zdemonotowalem tylnie Bak poszedl oczywiscie na pierwszy ogien. Ale jakos dalosie rade. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:25
|
|
|
Generalna zasada jest taka.
Czas jaki zamierzasz poświęcić dla samochodu zmarnuj na kobietę.
Może auto nie bedzie jeździć perfekcyjnie ale Ty będziesz szczęśliwy.
W odwrotnej sytuacji auto sprawuje się świetnie ale samopoczucie .... przypuszczam że denne. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:32
|
|
|
jabko napisał/a: | Generalna zasada jest taka.
Czas jaki zamierzasz poświęcić dla samochodu zmarnuj na kobietę.
Może auto nie bedzie jeździć perfekcyjnie ale Ty będziesz szczęśliwy.
W odwrotnej sytuacji auto sprawuje się świetnie ale samopoczucie .... przypuszczam że denne. |
Jabko to jakim cudem twoje tipo jeszcze jeździ??
[ Dodano: 24-02-2006, 22:47 ]
Robertino a wogule to jak ty się wzracasz do prezesa?? Prosimy o uprzejmniejszy ton w sosunku do prezesa i nie tylko. I nikt tutaj nie jest mądralą ani nikim kto uwarzałby się za lepszego od Ciebie. Piszesz posta prosząc o pomoc i otrzymujesz ją, lepszą lub gorszą, ale otrzymujesz. A ty zamiast podziękować to wyzywasz od mądrali..... |
_________________
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-2006, 13:58
|
|
|
Juz mam zrobione,wiec juz mowie.
Zeby sierzanta wyjac trzeba odpiac ciegna i poluzowac maglownicę.
Mi natomiast udalo sie poprostu na tyle wysunąć sierzanta zeby go rozruszac i napakowac smaru i dziala!
P.S. nie musicie mi mowic co nalezy a czego nie przy robocie bo jestem mechanikiem tyko poprostu spytalem na forum bo moze akurat ktos to juz robil(ja pierwszy raz) i moze by byl prostrzy sposob. Teraz juz niewazne bo zrobione
BTW prezes nie prezes tez czlowiek |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2006, 23:17
|
|
|
Mam pytanie.Czy element numer 1 na ZDJĘCIU powinien się ruszać na tej osi z zawleczką?Wymieniliśmy wszystkie poduszki i biegi dalej nie chcą wchodzić a ten element się nie rusza. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 12:36
|
|
|
Ninja napisał/a: | Juz mam zrobione,wiec juz mowie.
Zeby sierzanta wyjac trzeba odpiac ciegna i poluzowac maglownicę.
Mi natomiast udalo sie poprostu na tyle wysunąć sierzanta zeby go rozruszac i napakowac smaru i dziala!
P.S. nie musicie mi mowic co nalezy a czego nie przy robocie bo jestem mechanikiem tyko poprostu spytalem na forum bo moze akurat ktos to juz robil(ja pierwszy raz) i moze by byl prostrzy sposob. Teraz juz niewazne bo zrobione
BTW prezes nie prezes tez czlowiek |
Jak coś przeszkadza żeby wyjąć coś to chyba trzeba te pierwsze co przeszkadza zdemontować :):):):):) Jka w fabryce skladają samochód to jest zachowana pewna kolejność montowania części. Pracowalem w FSM Bielsko Biała składaliśmy malucha. To coś na ten temat wiem :)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 13:07
|
|
|
Cytat: | Jak coś przeszkadza żeby wyjąć coś to chyba trzeba te pierwsze co przeszkadza zdemontować | Zdemontowac powiadasz?
hmmm musialbym całą maglownice wyjąć albo pociąć flexem bude. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 13:51
|
|
|
Ninja napisał/a: | Cytat: | Jak coś przeszkadza żeby wyjąć coś to chyba trzeba te pierwsze co przeszkadza zdemontować | Zdemontowac powiadasz?
hmmm musialbym całą maglownice wyjąć albo pociąć flexem bude. |
Chyba lepiej maglownice wyjąć niż ciąć bude |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 17:33
|
|
|
no logiczne przeciez. Ale po co jak mozna to zrobicx jak ja to zrobilem :] |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2007, 13:15
|
|
|
Mam problem z tym sierżantem (chyba). Drążek zmiany biegow luzno lata i glosno. Biegi wrzuca sie normalnie, nic nie zgrzyta. Czy to napewno to? Czy jeszcze jakis element moze byc do wymiany/nasmarowania? Ciegna wymienialem na nowe w zeszlym roku. Musze to naprawic bo juz kolejnej osobie zainteresowanej autem to sie nie podoba. Ehh, wiem ze to pier*ol ale... co ja na to poradze ze to nie jest nowe auto i nie bedzie idealne. |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2007, 16:12
|
|
|
sierżant raczej 'wybija' ci biegi, znaczy, że wyskoczą, zwł. na zakręcie;
samo mocowanie drążka jest (niedawno gdzieś był na forum rysunek) w takiej plastikowej bodajże 'kulce' czy konklretnie dwóch półkolach białych.... to może być wyrobione;
poza tym stan poduszek silnika i skrzyni ma duży wpływ na zmianę biegów (czy wszystko lata , czy się dobrze zmienia itp..) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-06-2007, 20:22
|
|
|
Sluchaj chodzi o to ze jak kupilem auto to biegi wchodzily ok ale strasznie bylo slychac jak chodza ciegna az ktoregos razu spadlo jedno z nich i mialem problem z wrzuceniem biegow. Kupilem nowe ciegna, zamontowalem no i po za tym ze nie spadaja to nie ma roznicy. Nadal jest luz i nadal slychac metaliczne dzwieki jak sie rusza ciegnami. Mam teraz problem bo kazdy sie do tego przyczepia jak oglada auto a poza tymi dzwiekami i luzem nic sie nie dzieje.... Chce to usunac raz na zawsze. A sierzant jest na takim czpieniu u zabezpieczony zapinka, moze zrobil sie luz na tym trzpieniu Czekam na pomysly...
Dzis cos probowalem od gory ale ciezkie dojscie. Dokrecalem srube na klucz 13 ale jak teraz patrze to obrazek to wiem dlaczego to dokrecanie nic nie dalo. ehhh powinienem sprawdzic czy jest ta zaslepka ale nic tam nie widac a dojscie z kluczem jeszcze gorsze. Jak zlapalem za sierzanta to moglem nim ruszac gora-dol tak ok 1 cm. Wyglada na to ze jak skombinuje jakas zawleczke to luz zniknie? To powinno tak latac czy sztywno siedziec? |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
|