Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
diody
Autor Wiadomość
001andrzej 
witamy nowego


Wiek: 53
Dołączył: 31 Mar 2005
Posty: 7
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2005, 08:29   diody

jeżeli chodzi o usterki w mojej temperce to w przeciągu czterech lat wymieniłem pięc razy diody trzy razy regulator napięcia
     assistance
 
Pele 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 63
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2005, 13:29   

:D
No offence
_________________
Fiat Tipo 1.4 FL `93
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2005, 16:53   

To ja diody tylko raz, regulator napięcia też tylko raz.......
więcej na szczęście nie trzeba było póki co.....

(.....poszedł cały stojan :lol: #-o :evil: a w tej chwili ze starego alternatora mam tylko część obudowy i przeczyszczony wirnik.....)
alternatory te podobno tak już mają;
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 02-04-2005, 19:56   

Unknown dobrze ze nie walnela Ci obudowa bo w Fiatach dosyc czesto sie to zdarza.
Moja juz lekko jest peknieta ale na razie jeszcze altaernator dycha.

A tak w ogole to ja na alternator wydalem juz chyba z 300zl.
Jak widze nie tylko ja milem problem.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2005, 12:10   

tu akurat miałem szczęście, bo obudowy lubi rozsadzać w tych alternatorach MM, zwłaszcza w/po zimie, jak sól i inne syfy się gromadzą bardziej, do alternatora masa tego się dostaje;
mi wyjątkowo obudowa jeszcze nie walnęła (fuks), stojan, uzwojenia w środku roz.... tentegowało trochę w końcu, ale obudowa wytrzymała :-) była solidnie wzmocniona warstwą ochronną brudu zewnętrznego :lol:
a na poważnie - teraz wszystko wypucowane i chyba na przyszłość pomyślę o jakimś lepszym zabudowaniu alternatora niż to jest standardowo; nie tylko pęcznieją i je rozsadza, ale z wilgoci i syfów diody itp też mogą padać tak często jak się to zdarza. Trzeba go lepiej poosłaniać i na pewno o wiele dłużej pożyje.
     assistance   Moneta
 
 
wolinski 


Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2005, 21:23   

Witam
Właśnie przymierzam sie do rozebrania alternatora, na co mam się przygotować i co mam mieć ze sobą.

Pozdrawiam
Tipo 1.6. i.e.
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 02-06-2005, 08:18   

Napiszcie proszę jak wykręcić alternator jeśli mam wspomaganie. Próbowałem i zadnego klucza nie mogę obrócić. Jest za mało miejsca koło silnika i nie mam prawie dostepu do alternatora.
Co rano, jesli jest wilgotno to przez ok 500-1000m mam gwizdanie przy odbrotach ok 1800-2100. Jak się rozgrzeje to przestaje. Myślę, że to alternator, mam nadzieję, że nie pompa wodna, anie wspomaganie...
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 09:59   

ja w tym jednym wypadku poszedłem na łatwiznę :) i dałem to elektrykowi do zrobienia (nie wziął dużo a sam się męczył z wykręcaniem); też mam wspomaganie, mimo iż to Temperka to też dostęp do alternatora taki sobie. O ile wiem u mnie na 2ch śrubach siedział, ale tak były skręcone, że nie szło ruszyć, elektryk, nie wiem, chyba palnikiem je podgrzał by móc potem wykręcić.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-06-2005, 13:58   

Sporo wiedzy na temat alternatorów mają uzytkownicy Skód - warto poczytać o ich doświadczeniach a tym temacie

link do forum gdzie informują jaki typ diód jest w prostowniku altka, czasem znacznie taniej wychodzi zakup odpowiedniej diody w sklepie czy na giełdzie elektronicznej i samodzielny montaż

http://autokacik.pl/showf...o=&fpart=3&vc=1
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-06-2005, 17:53   Re: diody

001andrzej napisał/a:
jeżeli chodzi o usterki w mojej temperce to w przeciągu czterech lat wymieniłem pięc razy diody trzy razy regulator napięcia


hmm... ja do tej pory z alternatorem nic nie musiale robic, ale chyba zaczyna halasowac lozysko... :-k
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 09-09-2005, 01:55   

wolinski, Jeżeli masz surówe, to jest git, ale o wiele troszkie wypasione taksufkie, to pogrzeb...U mnie w 1.4 dgt nie było kłopotu, parę śrub, prawe nadkole, altek do dołu i można było powydziwiać...Ale teraz 1.6 i.e Suite, i nie poszalejesz...W żaden sposób nie wiem jak przyjdzie mie toto wymontować?
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-09-2005, 21:19   

Ja też już kupę kasy wsadziłem w alternator i ciagle coś szwankuje... Jakbym wiedizał, że tak będzie to bym od razu kupił regenerowany (wyglądają jak nowe).
W tej chwili wszystko wskazuje na wirnik (ew. szczotki ale nie są za krótkie). Jeśli go wymienię to jedyne co zostanie z oryginału to elementy obudowy, śrubki i koło pasowe :x

A co do wyjmowania / zakładania - potrzebny jest klucz z grzechotką czy zapadką (czy jak to zwą) i długim teleskopem do przedłużenia - łapie sie nakrętkę i drobnymi ruchami zapadki się ją odkręca. Ostatnio jak byłem u elektryka to miał taki klucz ale z uszkodzoną zapadką - musiał biedak co ułamek obrotu (bo więcej się nie da) go zdejmować i zakładać z nakrętki a jej od dołu nie widać (odkręcać trzeba raczej z kanału - od góry praktycznie nie ma dostępu). Pół biedy z odkręcaniem/zakręcaniem - naciągnięcie paska to jest wyzwanie. W życiu bym się sam tego nie podjął.

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 19-09-2005, 21:43   

Zbyniu, To co mnie pociesza to zrozumienie... W moim trypelku wszystko wymieniłem dopiero było dobrze. Ale zdjąć musiałem go z tysiąc razy, do mistrzostwa świata doszedłem, baba mnie czas zmierzyła i wiesz ile wyszło?... 2 minuty 35 sekund, ale ile kur...ów poszło to tylko moje. Koszta całości to 425 zł. Graty licząc po cenach hurtowych. Regenerowane chyba troszkie tańsze, tak? I narobić się nie trzeba. [-o<
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-09-2005, 22:03   

No way! Edax pisze normlanie! 8)
No wrescie, mozna by powiedziec! Tak trzymaj!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-09-2005, 22:06   

Nie pamiętam ceny regenerowanych alternatorów - chyba coś koło 400 zł. Jeśli chce się wszystko wymienić to się na pewno opłaca kupić cały za tyle.
Moje wydatki już tyle na pewno przekroczyły - w końcu za te ileś wyjęć/włozeń też trzeba było zapłacić. Niestety jak się zepsuje jedna pierdółka to się nie myśli o wymianie całości. A mnie (oprócz stojana w listopadzie) dotąd się psuły tylko pierdółki - a to mostek, a to zimny lut, a to łożysko a to jakieś zwarcie. I za każdym razem te 70-80 za robotę.
A ten elektryk ostatnim razem (miesiąc temu) to też się narzucał panienkami co nie miara. Potem się tłumaczył, że tak ma tylko przy włoskich samocohdach... Ale sam sobie winien - dobry klucz to podstawa.
Teraz znów mam problem i do niego jadę - ciekawe czy ma już nowy klucz ;-)

Pozdr,
Z.
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 19-09-2005, 22:41   

miszko, Ja, w przeciwieństwie do sz.kol. nie popełniam błędów wtedy kiedy nie zamierzam, natomiast sz.kol. wprost przeciwnie. Polecam przestudiować posty...czyż wszak rumieniec wstydu nie pokrywa twego oblicza? aaa ??? Nic tam, to myśmy som cabany, nie acanowie... błechechecheche... ](*,) ](*,) :roll: :dupa:

[ Dodano: 19-09-2005, 22:58 ]
Zbyniu, Nie ma co się załamywać, w nowych Fijatach alternatory są zrobione z najcieńszego makaronu jaki jest do kupienia i nie ma takiej sytuacji gdzie by wytrzymał 4 lata... :evil: Naprawa nie wchodzi w rachubę, one po prostu explodują i nawet pan Bozia nie jest w stanie nic poradzić gdyż 3/4 zgubisz podczas eksplozji w czasie jazdy... =D> #-o [-o< Musisz kupić nowy: 1400 zł. Dobre co ? I najlepsze na koniec: nie tylko w fiacie, lecz nawet u Merca, czy BMW. A po wymianie musisz toto wczytać do komputera, oczywiście na stacji, następne ok. 450 zł. w zależności od ASO. Dobre co? =D> :bumbum:
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
tomaszek65 
witamy nowego


Wiek: 46
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2006, 21:39   

Witam, sądząc po datach wysłanych postów problemy z diodami w alternatorach fiata mineły. Nistety nie w moim Tipo. Sprawa wygląda następująco, moje opony bardzo dobrze odprowadzają wodę ALE DLACZEGO PROSTO NA ALTERNATOR ??????.
wystarczyły dwie pożądne kałuże i mostek diodowy znowu do wymiany.
Objawy są nastepujące: po ok. 5min jazdy zaczna żarzyć się kontrolka alternatora, a napięcie lekko podnosi się do 15,2V (zapewne brakuje jednej fazy z mostka i regulator coś kombinuje). Jeżli macie jakieś rady to chętnie się znimi zapoznam, czy można kupić taniej mostek bo ja płace 50 PLN.
Pozdrawiam. 8)
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-03-2006, 00:15   

Do podłużnicy jest przykręcona osłona plastikowa dzięki której alternator jest suchy.Może jej nie masz.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tomaszek65 
witamy nowego


Wiek: 46
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 4
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2006, 09:44   

Witam, nie mam tam żadnej osłony. Spróbuje coś tam zamontować może kupię taką osłone, jeżeli to rozwiąże problem to super. Wielkie dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam. :lol:
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2006, 19:39   

ja też starałem się osłasniać alternator a przynajmniej możliwe 'wloty' syfu (na czas zimowy/mokry) i złączki do kabli... (odpukać!) póki co już minęło sporo od ostaniej jego naprawy... on ogólnie tak ma, że jest w wymarzonym miejscu by woda się dostawała, warto osłonę skombinować...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load