Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cylinderek :(
Autor Wiadomość
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-05-2006, 18:33   Cylinderek :(

Dziś pomagałem koledze wymienić tarcze i klocki w Renault Laguna rok 96. Wszystko szło d.dobrze do czasu gdy trzeba było ścisnąć cylinderek, za nic w świecie nie można było go scisnąć , prubowaliśmy róznych sposobów ,a on ani drgnął. Na zewnątrz wychodził bez problemów a do środka tylko do starego połozenia.
Korek w zbiorniczku w tym czasie był odkręcony żeby płyn mógł wracac bez oporu.
Mam pytanie czy w auatach z ABS-sem cylinderek ściska sie w inny sposób ??
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2006, 18:42   

pewnie jest wkręcany,a najlepiej to niech jedna osoba go wpycha,a druga niech nim kręci,napewno sie wtedy wkręci ;D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-05-2006, 18:50   

A są takie cylinderki wkręcane ?? bo ja się jeszcze nie spotkałem :( ale wszystko mozliwe
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2006, 20:15   

Do absu często popuszcza się odpowiecznik. No chyba że masz taki specjalny ścisk.
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-05-2006, 20:44   

bob96 napisał/a:
A są takie cylinderki wkręcane ?? bo ja się jeszcze nie spotkałem :( ale wszystko mozliwe


spróbuj tego co napisałem,raczej napewno tak jest,jeden niech kręci tłoczkiem,a drugi niech go wpycha do środka....
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-05-2006, 21:37   

Wkręcane są tylko te, które w środku zacisku posiadają trzpień z gwintem i są to zawsze tylne cylinderki - na nie działa ręczny hamulec. Co do ABS-u to jeżeli popuścisz odpowietrznik w zacisku to układ przeciwblokowaniu nie będzie miał żadnego znaczenia. W opisywanym przypaku może być problem z zatarciem tłoczka. Jeżeli nie demontujesz układu to załóż na odpowietrznik rurkę (lub nie) w czasie wciskania tłoczka popuść odpowietrznik - ujdzie trochę płynu i tłoczek wejdzie dalej, następnie zamknij odpowietrznik - zrobić trzeba by to było przed końcem ściskania, żeby nie zapowietrzyć układu.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-05-2006, 21:38   

Poprostu ruchem wkręcania jest łatwiej.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-05-2006, 21:44   

Jak ma wejść to byle czym wejdzie, wkręcanie jest istotne w tylnych tarczowych. Do wsadzenia tłoczka dalej dobry jest ścisk stolarski - lub co kolwiek czym można regulować (przybliżać oddalać) 2 płaszczyzny
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-05-2006, 21:49   

Nie miałem na myśli gwintu tylko ruch obrotowy.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2006, 06:43   

Dzięki za dobre rady :) to był tylny hamulec tarczowy i teraz już wiem z Waszych wypowiedzi ze trzeba było cilinderek wkrecić , a nie wciskać na siłe jak dotychczas :sciana:
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-05-2006, 07:06   

bob96 napisał/a:
Dzięki za dobre rady :) to był tylny hamulec tarczowy i teraz już wiem z Waszych wypowiedzi ze trzeba było cilinderek wkrecić , a nie wciskać na siłe jak dotychczas :sciana:


*]
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-05-2006, 18:37   

hehe, to niezłe jajo, mogłeś cisnąć i cisnąć :)

bo normalnie jakby ktoś kiedyś szukał to cylinderki normalne powinny wejść, nawet jak są zapieczone; na zapieczone jak dotąd wystarczająco skuteczną metodą (ćwiczyłem to kilka razy) wg mnie było wysunięcie ich, odsłonięcie osłony gumowej tłoczka, napsikanie płynu hamulcowego na tłoczek (posmaruje to dobrze) i żabką (jakby ktoś nie wiedział, ja kiedyś nie zajarzyłem też :D - kluczem jak francuski ale ściskany jak kombinerki) ściskać tłoczek na zmianę w kilku miejscach obwodu (nie po jednej stronie bo się przekrzywi nawet minimalnie i nie pójdzie) czy rozpychane żabką wewnątrz zacisku na zmianę ze ściskaniem;
zabieg taki powtórzyć kilka razy ze smarowaniem, wyciskaniem i wpychaniem i tłoczki chodzą miodnie :) (przy założeniu reszty układu sprawnej)... to tak jakby kiedyś komuś hamulce osłabły przez tłoczki czy przy wymianie klocków...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load