|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Cylinderek :( |
Autor |
Wiadomość |
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 18:33 Cylinderek :(
|
|
|
Dziś pomagałem koledze wymienić tarcze i klocki w Renault Laguna rok 96. Wszystko szło d.dobrze do czasu gdy trzeba było ścisnąć cylinderek, za nic w świecie nie można było go scisnąć , prubowaliśmy róznych sposobów ,a on ani drgnął. Na zewnątrz wychodził bez problemów a do środka tylko do starego połozenia.
Korek w zbiorniczku w tym czasie był odkręcony żeby płyn mógł wracac bez oporu.
Mam pytanie czy w auatach z ABS-sem cylinderek ściska sie w inny sposób ?? |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 18:42
|
|
|
pewnie jest wkręcany,a najlepiej to niech jedna osoba go wpycha,a druga niech nim kręci,napewno sie wtedy wkręci |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 18:50
|
|
|
A są takie cylinderki wkręcane ?? bo ja się jeszcze nie spotkałem ale wszystko mozliwe |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 20:15
|
|
|
Do absu często popuszcza się odpowiecznik. No chyba że masz taki specjalny ścisk. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 20:44
|
|
|
bob96 napisał/a: | A są takie cylinderki wkręcane ?? bo ja się jeszcze nie spotkałem ale wszystko mozliwe |
spróbuj tego co napisałem,raczej napewno tak jest,jeden niech kręci tłoczkiem,a drugi niech go wpycha do środka.... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 21:37
|
|
|
Wkręcane są tylko te, które w środku zacisku posiadają trzpień z gwintem i są to zawsze tylne cylinderki - na nie działa ręczny hamulec. Co do ABS-u to jeżeli popuścisz odpowietrznik w zacisku to układ przeciwblokowaniu nie będzie miał żadnego znaczenia. W opisywanym przypaku może być problem z zatarciem tłoczka. Jeżeli nie demontujesz układu to załóż na odpowietrznik rurkę (lub nie) w czasie wciskania tłoczka popuść odpowietrznik - ujdzie trochę płynu i tłoczek wejdzie dalej, następnie zamknij odpowietrznik - zrobić trzeba by to było przed końcem ściskania, żeby nie zapowietrzyć układu. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 21:38
|
|
|
Poprostu ruchem wkręcania jest łatwiej. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 21:44
|
|
|
Jak ma wejść to byle czym wejdzie, wkręcanie jest istotne w tylnych tarczowych. Do wsadzenia tłoczka dalej dobry jest ścisk stolarski - lub co kolwiek czym można regulować (przybliżać oddalać) 2 płaszczyzny |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-05-2006, 21:49
|
|
|
Nie miałem na myśli gwintu tylko ruch obrotowy. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 06:43
|
|
|
Dzięki za dobre rady to był tylny hamulec tarczowy i teraz już wiem z Waszych wypowiedzi ze trzeba było cilinderek wkrecić , a nie wciskać na siłe jak dotychczas |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 07:06
|
|
|
bob96 napisał/a: | Dzięki za dobre rady to był tylny hamulec tarczowy i teraz już wiem z Waszych wypowiedzi ze trzeba było cilinderek wkrecić , a nie wciskać na siłe jak dotychczas |
*] |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-05-2006, 18:37
|
|
|
hehe, to niezłe jajo, mogłeś cisnąć i cisnąć
bo normalnie jakby ktoś kiedyś szukał to cylinderki normalne powinny wejść, nawet jak są zapieczone; na zapieczone jak dotąd wystarczająco skuteczną metodą (ćwiczyłem to kilka razy) wg mnie było wysunięcie ich, odsłonięcie osłony gumowej tłoczka, napsikanie płynu hamulcowego na tłoczek (posmaruje to dobrze) i żabką (jakby ktoś nie wiedział, ja kiedyś nie zajarzyłem też - kluczem jak francuski ale ściskany jak kombinerki) ściskać tłoczek na zmianę w kilku miejscach obwodu (nie po jednej stronie bo się przekrzywi nawet minimalnie i nie pójdzie) czy rozpychane żabką wewnątrz zacisku na zmianę ze ściskaniem;
zabieg taki powtórzyć kilka razy ze smarowaniem, wyciskaniem i wpychaniem i tłoczki chodzą miodnie (przy założeniu reszty układu sprawnej)... to tak jakby kiedyś komuś hamulce osłabły przez tłoczki czy przy wymianie klocków... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|