Ulepszenie silnika |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 11:19 Ulepszenie silnika
|
|
|
Witam mam takie pytanie. Czy można trochę zmodyfikować silnik 1.4 ie 8V?? Chodzi mi o dodanie kilku koników. Bo słyszałem i czytałem, że przerobili taki silnik i doszło nawet do 100KM |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 11:26
|
|
|
kamyk0077, zrobić może i się da ale nie ma to większego sensu bo koszty będą duże. Lepiej kupić inne Tipo GT 2,0 115 KM i bez roboty masz więcej |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-12-2009, 11:29
|
|
|
w dodatku nie wiadomo z czego części brac.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 11:44
|
|
|
Stivi, można byłoby pokombinować z silnikiem 1,4 z uno turbo |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-12-2009, 11:45
|
|
|
no ale raczej tylko swap a nie cos dodatkowego/innego pojedyncze cześci.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 11:48
|
|
|
Stivi, no raczej tak |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:05
|
|
|
Chyba, że właśnie wymienić silnik. Ale z tego co wiem to się nie opłaca bo za dużo też roboty chyba, że na 1.6 bo chodzi tutaj o części i elektrykę całą |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:06
|
|
|
Chłopaki to zależy Jak ktoś umie sam i ma sprzęt to czemu nie. Plan głowicy, polerka kanałów, inny wałek, zdjęcie materiału z koła zamachowego i tłoków, przerobione dolot i wydech na 4:1, + oczywiście rzeczy typu uszczelki i pierścienie, ale kupując używany motor to samo musicie zrobić. Da się tam na pewno coś wyskrobać |
_________________
|
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:09
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Ale z tego co wiem to się nie opłaca |
Właśnie dlatego napisałem że lepiej kupić inne mocniejsze Tipo i po kłopocie. |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:20
|
|
|
Młody, Tylko szkoda mojego sprzedawać, A na razie na inny nie mam kasy |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:23
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | A na razie na inny nie mam kasy |
Żeby osiągnąć 100KM też trzeba trochę włożyć kasy
kamyk0077 napisał/a: | Tylko szkoda mojego sprzedawać |
No to jesteś w kropce |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:26
|
|
|
Młody, No na to wygląda. Ale może mam zamiar włożyć filtr powietrza stożkowy i wydech przelotowy może to trochę poprawi osiągi bo trochę pomału się zbiera :( |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 26-12-2009, 12:28
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Młody, No na to wygląda. Ale może mam zamiar włożyć filtr powietrza stożkowy i wydech przelotowy może to trochę poprawi osiągi bo trochę pomału się zbiera :( |
szkoda nerwów i pieniędzy.. lepiej jesli jest kawalek garazu kupic drugi silnik 1.4 i z czasem sobie przy nim dlubac.. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-12-2009, 13:44
|
|
|
Każdy silnik da sie ulepszyć, wzmocnić. I pytanie o ile? To zależy głównie od nas a parametry które dała nam fabryka będą mówiły o żywotości.
1. Wał, korbowody i tłoki. Wydaje mi się że przyrost 30KM nie zniszczy go odrazu więc bierzemy zestaw na tzw. wyważanie dynamiczne. Czasami to juz dużo zmnienia w kulturze pracy naszego silnika ponieważ w fabryce nie przywiązują do tego aż tak dużej wagi, cierpliwi mogą przed tym zabiegiem wypolerować korbowydy na "lustro" co podniesie ich maksymalną wytrzymałość.
2. Głowica. Tu mamy dużo większe pole do popisu (zależnie od gotówki). Podstawą jest polerowanie kanałów wydechowych (dolotowe pozostawiamy w spokoju). Głowice należy splanować (zależnie od mocy którą chcemy uzyskać) i w przypadku używanej wyfrezować gniazda i dotrzeć nowe zawory po czym sprawdzić jej szczelność. Możemy też wprasować większe zawory z gniazdami z innych samochodów (dobrać na podstawie oryginalnych wymiarów).
2. Wałek rozrządu. Tu raczej sami nic nie zrobimy, no chyba że ktoś potrafi napawać krzywki, ale są dostępne różne zestawy (np. wałek turystyczny- cichy, sportowy, miejski i wiele innych)
3. Tłoki - tłoki możemy zastosować kłute w przypadku większych mocy (stare mogą się wypalić), gdy po zabiegu planowaniu głowicy wystąpi ryzyko spotkanie się zaworu z tłokiem należy wykonać frezy w tłokach pod kątem zaworu.
4. Turbo sprężarka - Wydaje mi sie że podstawowy element... boże książke można o tym napisac... |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 16:09
|
|
|
Larry075, tylko czy jest sens pakować kilka tysi żeby zamiast 70KM mieć 100KM jak za 3-4 można mieć GT(115KM) a nawet Sedici(prawie 150KM) |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-12-2009, 19:03
|
|
|
Młody, specjalnie napisałem to (a to tylko malutki wstęp), że by uświadomić wszystkim to, że jeśli komuś zalezy na mocy to prostrzym rozwiązaniem jest kupić silnik a jeśli ktoś lubi zabawe (jak ja) i czuje że mechanika to jest jego pasja to warto władować tyle kasy i zyskać coś bardziej cennego - doświadczenia bo z takiem śilnikiem jest kupa zabawy nie tylko przy projektowaniu/składaniu ale też podczas eksplatacji.
A co do mocy to jeśli masz zaplecze (frezarki, prasy, tokarki, szlifierki itp) to spokojnie z silnika 1400-1600 wyciśniesz 300KM ale to juz zabawa |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-12-2009, 19:08
|
|
|
Larry075 napisał/a: | jeśli ktoś lubi zabawe (jak ja) i czuje że mechanika to jest jego pasja to warto władować tyle kasy i zyskać coś bardziej cennego |
No chyba że tak podchodzi się do tematu to wtedy tak jak piszesz można się pobawić
** Dodano: 26-12-2009, 19:08 **
Larry075 napisał/a: | A co do mocy to jeśli masz zaplecze (frezarki, prasy, tokarki, szlifierki itp) to spokojnie z silnika 1400-1600 wyciśniesz 300KM ale to juz zabawa |
I gruby portfel |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-12-2009, 23:08
|
|
|
No właśnie nie! Jeśli masz cały sprzęt potrzebny do regeneracji i modyfikacji silników (a to baaardzo dużo kosztuje) to prawie wszystko zrobisz sam (a bardziej maszyna) i cie mało wyniesie, a takto będziesz musiał oddwać np. szlif wału w jednej fabryce koszt xx a prasowanie nowych gniazd w innej koszt xx itp. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 09:12
|
|
|
Larry075, nie mów mi że 300KM wyciśniesz z 1,4 lub 1,6 tylko na frezarkach i tokarkach. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 10:26
|
|
|
Młody, 300 to może nie, ale chyba ze stówkę to dałoby radę |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 11:14
|
|
|
meter30, stówkę to się zgodzę ale zacytowałem kolegę że do 300KM trzeba jeszcze grubego portfela a on stwierdził że wystarczą narzędzia także wynika z tego że miał na myśli trzy stówki |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-12-2009, 11:29
|
|
|
Larry075, popieram, do tego trzeba mieć serducho Ja już powoli zaczynam rozbierać stary silnik i myślę co jest do wymiany.
A tak wogóle to zmieniamy układ wtryskowy z SPI na MPI i 1.6 ma już 90KM, a 1.4 też dostanie w okolicy 80KM myślę |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:14
|
|
|
Ja w swoim mam wypolerowane kanały , splanowaną głowicę , nowe panewki , pierścienie, to co się dało to wypolerowane i koło zamachowe jest lżejsze. Jak będzie kasa to mam zamiar przerobić wydech. Po nowym roku wybieram się na hamownia , zobaczyć z ciekawości, czy odzyskał te konie z którymi wyjechał z fabryki. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-12-2009, 12:22
|
|
|
a za 2000zł nie idzie wyposażyć tego w nitro ? na strzale powinien mieć 100 koni.może dałoby radę więcej ale nie sądzę żeby 1.4 długo to wytrzymało.
tyle że 2000zł + wartość tipo 1.4 = tipo gt lub sedici |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 27-12-2009, 13:00
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | a za 2000zł nie idzie wyposażyć tego w nitro ? na strzale powinien mieć 100 koni. |
po strzale to silnik by powiedział bye bye |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|