|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Mikser w innym miejscu dla silnika 1.4 gażnik. |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 21:00 Mikser w innym miejscu dla silnika 1.4 gażnik.
|
|
|
Witam wszystkich. Szukałem trochę na forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Więc nowy temat. Pytanie brzmi następująco: "czy istnieje możliwość założenia miksera w innym miejscu niż w dolocie powietrza dla silnika 1.4 gaźnikowego (typ:159 A2.000)" Pytam bo mam mikser w dolocie i chciałbym to zmienić, wiem iż istnieje możliwość założenia Blos'a ale to kosztowna zabawka (BLOS podciśnieniowy 400zł zwykły za 300zł nie zadziała -problemy na niskich obrotach na benzynie ), więc póki co rozważam możliwość zmiany usytuowania miksera tak aby nie tarasował dolotu a co za tym idzie pogarszał osiągów w górnym przedziale obrotów. Mój gaźnikowiec mówi że się nie da, a ja jakoś nie bardzo w to wierze. Widziałem takie płaskie prostokątne miksery kiedyś. Gdzie to się montuje (wygląda jak by sie to montowało w podstawie gaźnika albo bezpośrednio na nim)? Z góry dzięki za odpowiedź. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 21:15
|
|
|
zaraz.. masz gdzieś na rurze w dolocie, bo są takie wersje czy gdzie teraz?
ja mam na gaźniku, jak jest ta czarna metalowa puszka (pokrywa gaźnika) to zaraz pod nią, tak by zbytnio nie tarasował... owszem, zawala, ale chyba nie aż tyle... może pod tą puchą mikserem i innym kształcie byś wykombinował.. mam z boku puchy (pokrywy) dziurkę którą wąż z LPG wchodzi do miksera...
oczywiście mam normalny gaźniczek gdzie na nim jest puszka metalowa/pokrywa a filtr powietrza z boku nad nadkolem, nie tenm taki duuży filtr zaraz na gaźniku; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 21:36
|
|
|
unknown napisał/a: | zaraz.. masz gdzieś na rurze w dolocie, bo są takie wersje czy gdzie teraz? |
Czytam i czytam i nie mogę zrozumieć tego zdania ... Mikser mam w róże tuż przed tą metalową pokrywą gaźnika. A chce zrobić tak żeby nic nie zawalało dolotu powietrza i żeby był normalny przepływ taki jak przed motarzem miksera w dolot i pytam czy to jest możliwe? Czy jedyną opcja jest BLOS? (co prawda również montuje sie go w rurze dolotowej ale ma przekrój bliski nominalnemu wiec silnik ma swoje parametry na benzynie zanim cokolwiek instalowaliśmy). Możesz podesłać zdjęcia tego swojego miksera? Zaglądałeś kiedyś pod metalową pokrywę jak to jest rozwiązane?
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 21:48
|
|
|
Zdaje się, że unknown ma taki sam mikser jak ja, a właśnie wczoraj męczyłem się z moim LPG i musiałem mikser wyczyścić i uszczelnić gaźnik wiec mam fotkę, wtedy jeszcze był brudny
JAM_BELFEGOR ja też mam ten silnik i rozwiązane jak widać... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 22:00
|
|
|
może źle się rozpisałem, ale w końcu jestem na L4
chodziło mi o to, że są wersje w rurze, jak ty masz i w gaźniku, o to pytałem, jaką masz...
ja zaglądałem często do gaźnika, nawet fotki robiłem, jak czyściłem gaźnik i fotostory na forum było albo jak coś grzebałem.. nie wiem tylko, czy na fotkach mikser był czy nie... hmm... musiałbym na dysku poszukać jak mam foto gdzieś...
w każdym razie pod metalową pokrywą od zawsze - od czasu założenia LPG mam mikserek, z boku puszki/pokrywy dziurka zrobiona bo nią wężyk do miksera idzie, mikser równolegle do powierzchni gaźnika.. hmm.. musiałbym narysować, choć na necie widziałem fotki.. w każdym razie jest to poza blos'em chyba jedyna opcja oprócz wsadzania w rurę dolotu
** Dodano: 07-02-2008, 22:04 **
wykopałem jakieś stare foto, ale robione starym aparatem dawno temu, niewiele zobaczysz...
** Dodano: 07-02-2008, 22:07 **
BTW: o, akurat jak się mi net rozłączył, Sir-Rafał zdążył odpisać , po wysłaniu posta się odświeżyło i widzę...
tak, mam taki sam mikser jak Sir-Rafał mówi, właśnie o to mi chodzi... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 22:11
|
|
|
A przy okazji skoro widać gaźnik to mam pytanie troszkę z innej beczki. Bo mam wyjechany gwint na tej śrubie która dokręca się pokrywę. Czy idzie ją jakoś normalnie wykręcić, czy wymienić, bo nie chciałem na siłę wiec obecnie są podkładki, ale na przyszłość wolałbym wymienić tę śrubę na nową... Sorki, że tak z innej beczki i nie w temacie i dziale, ale jak już jest fotka to może ktoś coś wie?? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 22:21
|
|
|
masz taki mikser jak ja , i do niego wkręconą śrubę trzymającą pokrywę, tak? nie możesz śruby wykręcić? wd40, cocacola czy cokolwik, musisz delikatnie sprubować wykręcić, ale licz się z tym, że możesz ukręcić; ale i wtedy to nie tragedia bo można ją rozwiercić, tylko dokładnie żeby gwintu nie rozjechać w tym mikserze, to po rozwierceniu masz szandsę śrubę wydłubać lub wykręcić jak się ona ściśnie do środka (wywierconego)... jeśli i to nie pomoże to można zawsze nagwintować na nowo, to ma trzymać pokrywę a nie 10ton więc bez obawy; nagwintujesz chwilkę i nową śrubkę... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 22:31
|
|
|
Poradzić sobie jakoś poradzę, tylko chciałem wiedzieć czy poprostu ona jest stała czy wykręcana A śrubę chce dobrze dokręcić bo prawdopodobnie mój gaz przez nią szalał-był słaby docisk i lewe powietrze łykał. Teraz ma 2 podkładki wiec jest ok... Dzięki za info unknown !!! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 22:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a naprawde tak mocno odczuwasz pogorszenie osiągów na wysokich obrotach?
Mam bardzo podobny mikser, żekłbym, że może i nawet ten sam.
Nie odczuwam jakiejś specjalnej różnicy (pisze specjalnej, bo czuć że na LPG autko potrzebuje ciut większych obrotów).
Jeśli chodzi o dolot, to jest w nim zamontowana zwężka między puszką, a gaźnikiem, nie wiem czy nie o średnicy tej zwężki od miksera gazu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 23:53
|
|
|
miszko napisał/a: | AM_BELFEGOR, a naprawde tak mocno odczuwasz pogorszenie osiągów na wysokich obrotach? |
Tak strasznie bardzo to nie... ale zaczyna mi brakować mocy po wsadzeniu pedału w podłogę i myślę co tu zrobić. Są dni że sobie jędze spokojnie - z regóły. A są takie że lubię przy gazować maszynownie i wtedy zamiast rozładować stres związany z życiem ;p pogłębia się on heheh Tak więc szukam mocy gdzie się. Dobry mikser do wydatek 80-100zł a jak mam odzyskać utracone konie to chyba warto. Tylko nie byłem pewnie jak zrobić żeby nie zapychać dziury w dolocie. to jest przyczyna spadku mocy zarówno ja benzynie jak i na LPG około 10% to wcale nie mało
** Dodano: 07-02-2008, 23:58 **
Dodam że zdjąłem nie dawno gumy przy mikserze i popatrzyłem na jegoprzekrój praktycznie zwęża dwukrotnie dolot w tym miejscu wygląda to podobnie jak nie tak samo:
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 00:19
|
|
|
Nie to ja nie mam aż tak zwężonego dolotu.
Ja mam coś takiego. Fotka z jakiejś aukcji. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 02:44 Re: Mikser w innym miejscu dla silnika 1.4 gażnik.
|
|
|
Witam
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Witam wszystkich. Szukałem trochę na forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Więc nowy temat. Pytanie brzmi następująco: "czy istnieje możliwość założenia miksera w innym miejscu niż w dolocie powietrza dla silnika 1.4 gaźnikowego (typ:159 A2.000)"
....... Widziałem takie płaskie prostokątne miksery kiedyś. Gdzie to się montuje (wygląda jak by sie to montowało w podstawie gaźnika albo bezpośrednio na nim)? Z góry dzięki za odpowiedź. |
Takie miksery były montowane w Ładach np. w instalacjach montowanych fabrycznie w tzw. "belgijkach" czyli wersjach na Europę zachodnią, niektórym udawało się takie cudo sprowadzić bezpośrednio z Rosji, ostatnio kolega widział takie na Ukrainie i zamówiłem sobie taki, mam nadzieję że dotrze do mnie jeszcze w tym miesiącu.
Taki mikser pasuje dokładnie w miejsce podkładki pod gaźnik, ma wysokośc ok 8-9 mm, powinien też pasować do Tipo, bo chyba Fiat nie zmieniał wymiaru podstawki pod gaźnik i rozstawu śrub?.., wiem że gaźniki ze starszych Fiatów pasowały do Łady (też w końcu Fiat).
Zaletą takiego miksera jest to, że nie zakłoca pracy silnika na benzynie, a gaza daje się ustawić.
PS Jeśli rozstaw śrub jest taki sam jak w Poldku to podejdzie bez problemu |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 08:53
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | na LPG około 10% to wcale nie mało |
Aż takim optymistą to bym nie był, raczej szykuj się że na takim mikserze to zdycha 15-20% koników/pajacyków pod maską....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 11:29
|
|
|
sheriffnt , zapodaj fotki, też mnie to zaciekawiło i sam bym spróbował |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 12:22
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: |
Aż takim optymistą to bym nie był, raczej szykuj się że na takim mikserze to zdycha 15-20% koników/pajacyków pod maską.... |
Mówisz tak bo wiesz czy zgadujesz? Ja gadałem z kilkoma gaźnikowcami (niestety już po fakcie) do tego Pan Godula na swojej hamowni przebadał kilka mikserów na rożnych silnikach i zawsze wypadało mu średnio 10-11% to samo potwierdzają gaźnikowcy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 12:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | GrzesiekK. napisał/a: |
Aż takim optymistą to bym nie był, raczej szykuj się że na takim mikserze to zdycha 15-20% koników/pajacyków pod maską.... |
Mówisz tak bo wiesz czy zgadujesz? Ja gadałem z kilkoma gaźnikowcami (niestety już po fakcie) do tego Pan Godula na swojej hamowni przebadał kilka mikserów na rożnych silnikach i zawsze wypadało mu średnio 10-11% to samo potwierdzają gaźnikowcy. |
Nie zgaduje tylko pisze z praktyki jak się ma lpg w gaźnikowcu, co dzień i tankowanie inaczej. Przy idealnie wyregulowanej instalacji pod gaz zalany aktualnie do butli uda się tak zestroić auto jak podajesz ale to jednorazowe i jak masz zgrane aby jak najmniej mocy tracić w górnej partii obrotów to niestety dół przelewa i na zwykłym mikserze i registrze ręcznym na przewodzie między mikserem a parownikiem/reduktorem nic na to nie poradzisz. Kolejna sprawa to to że potem wlewasz gaz i gwarantuje ci że ma inny skład na 100% niż ten wcześniejszy, nie masz żadnej elektroniki która by to skorygowała i co wtedy Panie ?? Już nie jest tak różowo, nawet temp. otoczenia, stopień wypełnienia butli LPG ma decydujący wpływ na osiągi przy instalacjach podciśnieniowych LPG, gdzie korekty po temperaturze gazu [przecież zmienia się wtedy jego ilość w jednostce objętości więc i kaloryczność mieszanki]??
Więc proszę nie pisz że zgaduję, na wszelakich instalacjach LPG można powiedzieć zjadłem zęby....
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 12:16
|
|
|
Cytat: | Więc proszę nie pisz że zgaduję, na wszelakich instalacjach LPG można powiedzieć zjadłem zęby.... | Nie twierdze tylko pytam: "Mówisz tak bo wiesz, czy zgadujesz?" Zdaje sobie z tego sprawę że na spalanie ma wpływ setka rożnych czynników, ale mnie raczej chodziło o utratę mocy na benzynie poprzez zawalony dolot. Spokojnie nie będę mędrkował bo LPG mam od nie dawna, wiem tyle ile usłyszałem lub przeczytałem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 12:41
|
|
|
o jakości gazu można dyskutować godzinami, niestety stosunku propanu do butanu nie regulują żadne normy, a propan jest tańszy więc co "oszczędniejsza" gazownia ładuje go więcej do tego nasze instalacje są archaiczne i tak to wygląda.
z drugiej strony mikser musi gdzieś być i tego raczej też nie przeskoczymy, ja przejeżdżam na pb tylko kawałek żeby się zagrzał więc z tym nie walczę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 12:44
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | mnie raczej chodziło o utratę mocy na benzynie poprzez zawalony dolot |
To jest największa bolączka dotycząca zasilania silnika na LPG poprzez mikser, dobrze dobrany mikser wnosi mało do dolotu, nie dusi jakoś strasznie auta tyle że nasi panowie gazownicy nie umieją dobrać porządnie parametrów miksera do danego silnika, wkładają to co akurat jest pod ręką i z czym nie będzie problemu przy regulacji w stylu. gaśniecie i falowanie obrotów.
Prosty przykład to silniki 2.0 8V i 16V które parę osób posiada ma na tym forum, jak się komuś chce niech z ręką na sercu zmierzy średnice miksera wewnątrz i poda tutaj,ale na 99% gwarantuje że znajdzie pod maska mikser 32 lub 34mm średnicy wewnątrz, i dlatego czuć taką różnicę osiągów pb/lpg w tych silnikach. A dlaczego zakłada się tak małe miksery skoro przy 16V dolot ma ponad 70mm średnicy i dlaczego rozpinają w warsztatach dolot seryjny sprzed filtra,a no dlatego że mamy w zdecydowanej większości partaczy nie nie instalatorów LPG.
Silnik 16V aby odzyskać osiągi na LPG prawie takie jak na Pb potrzebuje miksera średnicy 48-50mm wewnątrz ale tu znowu instalatorzy nie potrafią sobie poradzić ze stabilnością składu mieszanki przy małych obciążeniach i wolnych obrotach bo to już za dużo jak na ich umiejętności, jak już trzeba ingerować do wnętrza parownika i zamiast auto zrobić porządnie poświęcając dzień więcej pracy to olewają sprawę i puszczają klienta z bublem pod maską i odpiętym dolotem aby nie gasło auto przy wysprzęgleniu przy większej prędkości. Dolotu który w silnikach 8V i 16V jest dobrze pomyślany wcale nie trzeba rozpinać, wystarczy tak jak przy silnikach z turbo zrobić kompensacje II stopnia parownika i korzystamy z dobrodziejstw doładowania dynamicznego które daje taki dolot ale też się im nie chce lub nie wiedzą jak zrobić to poprawnie.
Włoskie silniki mają ciekawe rozwiązania układów dolotowych które nasi gazownicy niestety swoimi poczynaniami niszczą, np. w 16V dolot czerpie powietrze w przodu auta, po drodze mamy komorę rezonasową, do prędkości mniej więcej 120km/h dolot zachowuje się jak w każdym wolnossącym aucie, mamy spore podciśnienie w dolocie, jednak gdy miniemy 120km/h zmieniają się całkowicie warunki w układzie dolotowym, z podciśnienia dochodzimy do ciśnienia atmosferycznego co wywołuje wymuszone napełnianie komory spalania, zmienia się także mapa wtrysku pb i jak auto z odpiętym dolotem ma mieć osiągi na pb po założeniu lpg choć w 90% jak to fabryka przewidziała?
Ale nie martw się, nie tylko instalacje podciśnieniowe tak kaleczą niedouczeni partacze od gazu;] Wtryski LPG też knocą, wkładają najtańsze parowniki, gówniane wtryskiwacze i potem auto które ma 200KM na PB po założeniu "sekwencji" wypluwa na gazie na hamowni 30KM mniej ;]
I się zaczynają teksty że gaz to zło, niszczy silniki, wypala gniazda zaworowe, auto nie ma osiągów a to wszytko wyłącznie wpływ czynnika ludzkiego, bo udana instalacja LPG to w 20% części użyte do jej kompletacji a 80% zależy od tego kto ją robi...... ale na szczęście jest paru fanatyków w Polsce którzy wiedzą co robią i robią naprawdę szybkie auta na LPG, tyle że 90% społeczeństwa do nich nie pojedzie bo szkoda im dołożyć powiedzmy 300zł za ich wiedzę do całkowitego kosztu instalacji ....
łojjj ale się rozpisałem
pzdr. Grzesiek
** Dodano: 10-02-2008, 12:50 **
yoyo napisał/a: | z drugiej strony mikser musi gdzieś być i tego raczej też nie przeskoczymy, ja przejeżdżam na pb tylko kawałek żeby się zagrzał więc z tym nie walczę |
A owszem i można silnik gaźnikowy zrobić na trysku gazu ;] Szukasz na allegro za psie pieniądze do odkupienia instalcji LPG Koltec/Necam, seryjnie montowane instalacje do aut w Holandii, ople itp.na tym z salonu na ty wyjeżdżały. Dokładasz czujnik położenia przepustnicy i sondę lambda i masz auto na wtrysku ciągłym gazu bez miksera w dolocie ;]
I co da się ;]
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 21:17
|
|
|
Gdybym wiedział gdzie można zrobić dobrą instalacje w Krakowie nie żałowałbym 300zł więcej Tyle że nie ma nigdzie napisane gdzie robią ludzie znający temat i robią to porządnie. Z wtryskiem to już wyższa kombinatoryka sam tego nie zrobię po za tym nie stać mnie żeby dokupować używaną instalacje plus inne części. Niemniej jednak dzięki za pomoc. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 07:41
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Gdybym wiedział gdzie można zrobić dobrą instalacje w Krakowie |
Tak dla potomnych coś napiszę, co prawda nie pomogę gdzie można dobrze założyć LPG w Krakowie ale ostrzegę gdzie nie zakładać ;] Omijajcie szerokim łukiem zakład LPG obok Reala na Bora Komorowskiego ;] Szkoda na nich czasu, nerwów i pieniędzy.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 10:36
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | A owszem i można silnik gaźnikowy zrobić na trysku gazu ;] Szukasz na allegro za psie pieniądze do odkupienia instalcji LPG Koltec/Necam, seryjnie montowane instalacje do aut w Holandii, ople itp.na tym z salonu na ty wyjeżdżały. Dokładasz czujnik położenia przepustnicy i sondę lambda i masz auto na wtrysku ciągłym gazu bez miksera w dolocie ;]
|
W teorii wszystko się da tylko w praktyce będzie problem z montażem TPS'a do gaźnika.
To już lepiej wstawić krokowy zamiast śruby, wkręcić lambdę w wydech do tego jakiś prosty komputer i zastosować mikser dwugardzielowy nad gaźnik o sumie średnicy gardzieli ok. 45-50mm i mieszanka powinna być w miarę stechiometryczna w całym zakresie. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 16:10
|
|
|
JAM_BELFEGOR, na stronie tempra.org, jest gdzieś w linkach jakiś adres podobno dobrych gazowników, ale ja ich nie znam więc się nie wypowiem. Brat mój zakładał na Lindego (fugazi chyba) i nic nie spaprali, a tego co wiem to są jednymi z droższych w Krakowie i mimo to mają sporo klientów. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 21:41
|
|
|
Witam
Jest adres, właśnie u nich robiłem (a propo kto ich polecał?), robota zrobiona w miarę dokładnie, ale mam żal że nikt mnie nie poinformował o spadku mocy również na benzynie. No i nie postarali się z tym mikserem węższego chyba się nie dało. Rozmawiałem z nimi na temat innych mikserów (ponoć sie nie da) no i blos'a - jeden pracownik powiedział że można sprobować, choć to nigdy nie będzie rajdówka (a mnie zależy tylko na odzyskaniu paru koni) drugi sie uśmiechnął podejrzanie
** Dodano: 11-02-2008, 21:49 **
P.S: drogi nie zawsze oznacza dobry |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
titanea
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Gru 2006 Posty: 165 Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-03-2008, 10:50
|
|
|
Sir-Rafał i Unknown zapodajcie wymiary swoich mikserów i jakieś namiary gdzie to można nabyć bo kupiłem coś takiego i dupa nie pasuje za duży nie idzie go wsadzić zakupiłem na www.rybacki.pl nr. katalogu 300-034 i chce wymienić na inny. na allegro nie widziałem takich. |
_________________ TIPO 1.4 I.E. 93 r. Gaźnik, Bialutki można go nazwać również TARANEM ;]
http://img137.imageshack....62/dowodya4.jpg
Ford Escort 1,8 TD MK VII Ghia - 1998 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|