pasek rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:23 pasek rozrzadu
|
|
|
Witam
I znowu cos sie musialo zepsuc. Tym razem padlo na pasek rozrzadu a mianowicie nie pekl tylko zcielo zabki na wale tak ze pod rozrusznikiem wal sie obraca ale glowicy juz nie rusza. Moje pytanie jest nastepujace czy dostal w zawory czy jest to silnik bezkolizyjny? Jak to sie stalo nie slychac bylo zadnego stuku , pukniecia nic, poprostu zgasl, nie widac aby bylo cos odgiete na pierwszy rzut oka . Dodam jeszcze ze jest to silnik 1.6 na monowtrysku z 90r.
Prosze o szybka odpowiedz
Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:32
|
|
|
pawcio0706 napisał/a: | dostal w zawory czy jest to silnik bezkolizyjny? |
szukajka nie boli - naprawde
silnik jest kolizyjny w 100%
pawcio0706 napisał/a: | Jak to sie stalo nie slychac bylo zadnego stuku |
miales male obciazenie silnika i wszystko.
pawcio0706 napisał/a: | nie widac aby bylo cos odgiete na pierwszy rzut oka |
zdejmij czapke z silnika (glowice) to zobaczysz
Generalnie to zrzucaj glowice i oceniaj. Zdazaly sie przypadki, ze kolizyjne silniki zachowaly sie bezkolizyjnie podczas zgubienia rozrzadu przez silnik. Osobiscie zakladalem nowy rozrzad w zeszlym roku do Hondy Civic 1,5 16V (6-gen) i powiem Ci, ze poza peknietym paskiem nic sie nie stalo...ale to juz trzeba miec farta i zadnej reguly nie ma |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:39
|
|
|
wielkie dzieki to teraz czeka mnie zabawa |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:40
|
|
|
pawcio0706 napisał/a: | wielkie dzieki to teraz czeka mnie zabawa |
na wlasne zyczenie. Kompletny rozrzad do twojego silnika kosztuje 70zł z rolka SKF-u. Zmienialem miesiac temu koledze - czas operacyjny 50 minut. Powodzenia dla inncyh ktorzy mysla, ze im sie to nie przytrafi |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:41
|
|
|
jest to silnik kolizyjny i jeśli po prostu zgasł bez żadnych stuków to możliwe że nie doszło do kolizji
przyczyna" nie wymieniony rozrząd na czas.
p.s rozrząd w hani wymieniłem miesiąc temu i mam spokój na 90 000km |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:42
|
|
|
Leśniczy dobrze gada. Tak jak pisalem wyzej |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:44
|
|
|
[quote="maniutek"] pawcio0706 napisał/a: | wielkie dzieki to teraz czeka mnie zabawa |
na wlasne zyczenie
dlaczego tak twierdzisz?? |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:46
|
|
|
pawcio0706 napisał/a: | dlaczego tak twierdzisz?? |
a co wczoraj zalozyles i dzisiaj Ci sie skonczyl? nie - jezdziles bez pewnosci, w jakim stanie masz rozrzad. I stad efekt
Wymiana rozrzadu nastepuje co 60 tys km lub co 3 lata dla Twojego silnika. Kiedy ostatni raz zmieniales rozrzad? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:53
|
|
|
z tego co pamietam 48 tys temu |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:54
|
|
|
pawcio0706 napisał/a: | z tego co pamietam 48 tys temu |
lat temu ile? jakiego producenta byl rozrzad? zobacz jeszcze , bo moze piszesz o tym ze wal sie kreci a gora nie - moze Ci klin na korbowym strzelil? (zerwal sie) |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:56
|
|
|
pasek Bosch a wiem ze to nie klin bo widzialem zebatke od paska na wale ktora tez sie normalnie obraca |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-02-2012, 18:58
|
|
|
pawcio0706 napisał/a: | pasek Bosch a wiem ze to nie klin bo widzialem zebatke od paska na wale ktora tez sie normalnie obraca |
aha. No to po prostu miales pecha i tyle. Rozkrec i zobacz, moze wystarczy zalozyc drugi pasek i naprzod. Ile lat temu? |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 19:00
|
|
|
A powiem ci ze nie pamietam. Moze w weekend znajde troche wolnego czasu i rozbiore gore |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-02-2012, 19:01
|
|
|
No wlasnie. Naprawde Panowie guma parcieje ! stad Twoj przypadek. Powodzenia w naprawie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 19:02
|
|
|
wielkie dzieki
O rezultatach oczywiscie napisze |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-02-2012, 19:36
|
|
|
ja bym góry nie ruszał założył nowy pasek i zobaczył co badzie się dziać. Miałem w uno1.4 kumpla przypadek ze pasek pękł w czasie jazdy i po założeniu paska chodziło jakby nic sie nie stało |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-03-2012, 00:11
|
|
|
Zdejmij pokrywe by miec dostep do walka rozrzadu-to nie wymaga wiele wysilku.Sprawdz luzy zaworowe-jezeli ktorys jest nienaturalnie duzy znaczy zawor krzywy i wtedy na 100 proc wiadomo ze glowica do zdjecia.Czasem nawet szklanki/plytki nierowno leza wiec tez wiadomo ze zdjac glowice trzeba.Ale mala szansa jest ze zawory nie dostaly.Niedawno wymienialem w swoim 1.6 i.e i silnik napewno kolizyjny-sprawdzilem po zdjeciu paska.Koszt rozrzadu do tego silnika poprostu smiesznie maly a sama wymiana rzeklbym krotka i przyjemna |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-03-2012, 00:24
|
|
|
wszystko zależy od możliwości i wiedzy pawcio0706, jesli nie ma możliwości, chęci, wiedzy czy siana na zdejmowanie głowicy, a podczas awarii nie było żadnego stuknięcia, może śmiało założyć nowy pasek i spróbować odpalić, jeśli któryś zawór oberwał będzie słychać ( brak pracy któregoś cylindra )
jeśli silnik stanął na wolnych obrotach ma 50 na 50 % szans że nie doszło do kolizji.a jeśli po odpaleniu cos będzie nie tak to wtedy zrzuci głowicę i oceni straty.
w najgorszym przypadku ( według podanych objawów ) obstawiam skrzywienie 1-2 zaworów. tłoki nie powinny ucierpieć, a przy wymianie zaworów można od razu wymienić prowadnice i uszczelniacze zaworów bo to groszowe sprawy sprawy |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-03-2012, 19:33
|
|
|
hej
No i niestety po założeniu nowego paska i docisku okazało się ze dostał po zaworach. Jakoś łapie nie wiem na ile garów a kompresja idzie do góry przez monowtrysk. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-03-2012, 19:51
|
|
|
trzeba zdjąć głowicę i wycenić straty. i mocno się zastanowić czy robić ten silnik czy szukać inny ( silniki do T/T są w cenie złomu ) ale z ich stanem również jest loteria
ewentualnie wymienić tylko uszkodzone zawory, przelatać parę tyś km i się go pozbyć |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2012, 11:26
|
|
|
pawcio0706, a ja uważam, że jak silnik chodził dobrze przed awarią rozrządu to zamiast kupować kota w worku lepiej zrobić solidnie głowicę i z czystym sumieniem śmigać dalej. Jak auto jest ogólnie w dobrym stanie to warto dołożyć parę stówek.
Choć fakt, jak się robi samemu to naprawa jest groszowa (w sumie tylko planowanie głowicy warto zlecić), ale zlecenie całości do warsztatu to pewnie 6-7 stówek zaboli. |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-03-2012, 20:44
|
|
|
mam pytanko czy glowica od 1400 bedzie pasowala do 1600? oba silniki wygladaja identycznie tylko nie wiem jak jest z wymiarami wewnetrznymi |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2012, 21:14
|
|
|
pawcio0706, jest kilka tematów na forum, na ten temat
ale tak w skrócie:
głowica z 1.4 wejdzie na blok z 1.6
ale......
1.4 ma mniejsze zawory i komorę spalania
osobiście polecałbym zdemontować głowicę, oszacować straty ile zaworków padło (koszt 1 zaworu około 30zł) uszczelniacze 8szt. ok 20 zł robocizna hmm zależy gdzie powiedzmy 100zł no chyba , że dasz rade sam to zrobić planowanie ok 50zł
Oddasz do warsztatu to wezmą szacuje kolo 250-300 zł |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-03-2012, 11:50
|
|
|
ale pewnie jak wymieniac zawory to juz wszystkie |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 14:31
|
|
|
wszystkie krzywe... |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
|