Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pasek rozrzadu
Autor Wiadomość
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2012, 20:47   

Wszystko założone i naciągnięte. Rozrząd na znakach, zarówno koło dolne jak i górne. Ustawiony na pierwszy cylinder - strzela powietrzem. Ustawiony na czwarty gar - również strzela. Jeśli chodzi o ustawienie na znaku "0" to ma to być widoczne nacięcie czy ten wystający "cycek". Ja ustawiam nacięcie, ale może źle robię? Ładuję akumulator, by jutro ustawić jeszcze raz wszystko na 1 gar i spróbować z "pełnym prądem".
Co jeszcze mogę zrobić, co sprawdzić? Zapłonu się nie rusza, bo to digiplex...
Jeśli możecie - pomóżcie...
Czy to oznacza już tylko jedno...?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-09-2012, 22:05   

tasiorM,Jesli,,prycha"to tak jakby zawor ktorys byl krzywy.Ustawia sie na znaki-znaczy kreski. Mozesz zdjac pokrywke walka rozrzadu i zerknac jak wygladaja szklanki czy plytki-czasem golym okiem widac ze sie wybrzuszyly.Albo sprobowac zmierzyc (tak mniej wiecej)luzy zaworowe.Jesli zawor jest krzywy luz miedzy plytka a walkiem rozrzadu robi sie nienaturalnie duzy(nawet do kilku milimetrow)Wtedy wiadomo ktory zawor krzywy.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2012, 22:21   

Wlasnie 'golym okiem' widac, ze szklanki nie sa wybrzuszone, ale postaram siejutro zmierzyc ten luz. Czy krecac silnikiem jeszcze bardziej go dobijam i wyginam inne zawory? Dzieki shagger78 - na Ciebie zawsze mozna liczyc!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-09-2012, 22:24   

tasiorM, jak rozrzad masz na znakach to juz bardziej nie zepsujesz.A luz ma byc ok 0.5 mm.Wtedy znaczy ze zawor prosty.Jak bedzie duzo wiecej to juz bedziesz mial odpowiedz.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-09-2012, 08:47   

Teraz wystarczg, ze bede ustawial na pierwszy cylinder i znak na '0' i moge krecic, czy tez za kazdym razem musze ustawiac obydwa kola z paskiem rozrzadu na znakach? Chodzi mino o to, czy przy kazdym przekrecenuiu kluczyka kola maja byc na znakach, czy to wymaganie powinno zostac spelnione tylko podczaszakladania paska?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2012, 10:21   

tasiorM, przy zakladaniu paska znaki musza sie zgadzac.Pozniej napinasz pasek,robisz dwa pelne obroty walu korbowego krecac kluczem i znaki musza wrocic na pierwotne miejsce.Jezeli pasek nadal jest prawidlowo napiety i znaki sie zgadzaja mozesz juz krecic do woli kluczem czy rozrusznikiem i probowac uruchamiac.Te dwa obroty kluczem maja na celu sprawdzenie i wlasciwe ulozenie sie paska.

Znak walu,,0"jest na obudowie skrzyni biegow przy okienku a kreska na kole zamachowym.Nie musisz nawet wiedziec na ktorym jest cylindrze ustawiony bo po to sa znaki.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-09-2012, 12:28   

Koledzy, a szczególnie Shagger78! Udało się! Potwierdzam dla wszystkich mających ten sam problem i silnik 1,6 - USTAWIA SIĘ NA 4 CYLINDER! Nie ma takiej opcji (przynajmniej u mnie), żeby zgadzały się znaki na kołach i zawory na 1 gar były zamknięte! Są zamknięte, owszem, ale zawsze na 4 cylindrze! Tak więc zgrywając znaki, ustawiając znak na "0" i zawory na 4 gar, oczywiście przy "widocznym" tłoku przy wykręceniu świecy na tym cylindrze, po naładowaniu akumulatora na full - UDAŁO SIĘ!!! Wychodzi więc na to, że jest to wielkie szczęście, albo naprawdę te silniki nie są kolizyjne:) Tak, czy siak, radość po zrobieniu tego wszystkiego jest niesamowita!!! Jak w reklamie Leroy Merlin - "Bądź bohaterem w swoim domu"...
Dzięki za pomoc!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2012, 14:30   

tasiorM, silniki sa kolizyjne na 100 proc.Sam sprawdzalem w swoim 2.0 jak i 1.6-zawory zderzaja sie z tlokami.Jezeli silnik Ci chodzi prawidlowo to trzeba miec podwojne szczescie by w kolizyjnym silniku przy zerwaniu paska nie doszlo do zderzenia.Owszem to tez sie zdarza ale raz na tysiac przypadkow.Tym bardziej gratuluje :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2012, 14:32   

shagger78, ostatnio takich przypadków jest więcej niż raz na tysiąc :lalala:
  
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-09-2012, 11:25   

Tak jeszcze zapytam, bo nie daje mi to spokoju. Na pasku rozrządu są strzałki pokazujące kierunek i przy zakładaniu sugerowałem się właśnie nimi. Są też dwie kreski i wyczytałem, że ustawia się je na znakach kół (rzekomo po jednej stronie 77 ząbków, po drugiej 66), niestety nie jest to możliwe, by tak ustawić... Założyłem tak, iż składając go mniej więcej na pół, po tej stronie gdzie jest napinacz dałem tych ząbków więcej, lecz bez zwracania zbytniej uwagi na liczbę zębów. Samochód jeździ i wszystko jest ok, ale czy nie skutkuje to w przyszłości uszkodzeniem silnika?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load