|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pasek rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2012, 20:47
|
|
|
Wszystko założone i naciągnięte. Rozrząd na znakach, zarówno koło dolne jak i górne. Ustawiony na pierwszy cylinder - strzela powietrzem. Ustawiony na czwarty gar - również strzela. Jeśli chodzi o ustawienie na znaku "0" to ma to być widoczne nacięcie czy ten wystający "cycek". Ja ustawiam nacięcie, ale może źle robię? Ładuję akumulator, by jutro ustawić jeszcze raz wszystko na 1 gar i spróbować z "pełnym prądem".
Co jeszcze mogę zrobić, co sprawdzić? Zapłonu się nie rusza, bo to digiplex...
Jeśli możecie - pomóżcie...
Czy to oznacza już tylko jedno...? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-09-2012, 22:05
|
|
|
tasiorM,Jesli,,prycha"to tak jakby zawor ktorys byl krzywy.Ustawia sie na znaki-znaczy kreski. Mozesz zdjac pokrywke walka rozrzadu i zerknac jak wygladaja szklanki czy plytki-czasem golym okiem widac ze sie wybrzuszyly.Albo sprobowac zmierzyc (tak mniej wiecej)luzy zaworowe.Jesli zawor jest krzywy luz miedzy plytka a walkiem rozrzadu robi sie nienaturalnie duzy(nawet do kilku milimetrow)Wtedy wiadomo ktory zawor krzywy. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2012, 22:21
|
|
|
Wlasnie 'golym okiem' widac, ze szklanki nie sa wybrzuszone, ale postaram siejutro zmierzyc ten luz. Czy krecac silnikiem jeszcze bardziej go dobijam i wyginam inne zawory? Dzieki shagger78 - na Ciebie zawsze mozna liczyc! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-09-2012, 22:24
|
|
|
tasiorM, jak rozrzad masz na znakach to juz bardziej nie zepsujesz.A luz ma byc ok 0.5 mm.Wtedy znaczy ze zawor prosty.Jak bedzie duzo wiecej to juz bedziesz mial odpowiedz. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-09-2012, 08:47
|
|
|
Teraz wystarczg, ze bede ustawial na pierwszy cylinder i znak na '0' i moge krecic, czy tez za kazdym razem musze ustawiac obydwa kola z paskiem rozrzadu na znakach? Chodzi mino o to, czy przy kazdym przekrecenuiu kluczyka kola maja byc na znakach, czy to wymaganie powinno zostac spelnione tylko podczaszakladania paska? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2012, 10:21
|
|
|
tasiorM, przy zakladaniu paska znaki musza sie zgadzac.Pozniej napinasz pasek,robisz dwa pelne obroty walu korbowego krecac kluczem i znaki musza wrocic na pierwotne miejsce.Jezeli pasek nadal jest prawidlowo napiety i znaki sie zgadzaja mozesz juz krecic do woli kluczem czy rozrusznikiem i probowac uruchamiac.Te dwa obroty kluczem maja na celu sprawdzenie i wlasciwe ulozenie sie paska.
Znak walu,,0"jest na obudowie skrzyni biegow przy okienku a kreska na kole zamachowym.Nie musisz nawet wiedziec na ktorym jest cylindrze ustawiony bo po to sa znaki. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-09-2012, 12:28
|
|
|
Koledzy, a szczególnie Shagger78! Udało się! Potwierdzam dla wszystkich mających ten sam problem i silnik 1,6 - USTAWIA SIĘ NA 4 CYLINDER! Nie ma takiej opcji (przynajmniej u mnie), żeby zgadzały się znaki na kołach i zawory na 1 gar były zamknięte! Są zamknięte, owszem, ale zawsze na 4 cylindrze! Tak więc zgrywając znaki, ustawiając znak na "0" i zawory na 4 gar, oczywiście przy "widocznym" tłoku przy wykręceniu świecy na tym cylindrze, po naładowaniu akumulatora na full - UDAŁO SIĘ!!! Wychodzi więc na to, że jest to wielkie szczęście, albo naprawdę te silniki nie są kolizyjne:) Tak, czy siak, radość po zrobieniu tego wszystkiego jest niesamowita!!! Jak w reklamie Leroy Merlin - "Bądź bohaterem w swoim domu"...
Dzięki za pomoc! |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2012, 14:30
|
|
|
tasiorM, silniki sa kolizyjne na 100 proc.Sam sprawdzalem w swoim 2.0 jak i 1.6-zawory zderzaja sie z tlokami.Jezeli silnik Ci chodzi prawidlowo to trzeba miec podwojne szczescie by w kolizyjnym silniku przy zerwaniu paska nie doszlo do zderzenia.Owszem to tez sie zdarza ale raz na tysiac przypadkow.Tym bardziej gratuluje |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2012, 14:32
|
|
|
shagger78, ostatnio takich przypadków jest więcej niż raz na tysiąc |
|
|
|
|
tasiorM
Wiek: 40 Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 108 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-09-2012, 11:25
|
|
|
Tak jeszcze zapytam, bo nie daje mi to spokoju. Na pasku rozrządu są strzałki pokazujące kierunek i przy zakładaniu sugerowałem się właśnie nimi. Są też dwie kreski i wyczytałem, że ustawia się je na znakach kół (rzekomo po jednej stronie 77 ząbków, po drugiej 66), niestety nie jest to możliwe, by tak ustawić... Założyłem tak, iż składając go mniej więcej na pół, po tej stronie gdzie jest napinacz dałem tych ząbków więcej, lecz bez zwracania zbytniej uwagi na liczbę zębów. Samochód jeździ i wszystko jest ok, ale czy nie skutkuje to w przyszłości uszkodzeniem silnika? |
_________________ tasiorM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|