Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pasek rozrzadu
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-03-2012, 18:15   

Jak wszystkie krzywe to juz nie warto naprawiac.Po wyjeciu zaworow okaze sie ze prowadnice tez sie skrzywily lub sa luzne lub same szklanki tez potrafia dostac i sie wykrzywic.Pozniej dojdzie Ci regulacja luzu wiec dodatkowy koszt regulacji i ewentualnie plytek.Kup uzywana i bedzie najtaniej.W mojej okolicy dwa tipki stoja na szrocie obecnie,blachy nie maja ale silniki chodza.Poszukaj gdzies takiego to tanio Ci sprzedadza nawet caly motor i bedzie taniej niz naprawa Twojej glowicy.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 15-03-2012, 13:45   

Niestety w mojej okolicy nigdzie nie ma silnika jest tylko jakis 1.4 ale z przebiegiem ponad 200tys :( Postanowilem wiec wsadzic w niego troche wiecej i remontuje obecny silnik. Za regeneracje glowicy w zakladznie zaplace 400 zl z czesciami (chyba ze ucierpialy kielichy) i przy okazji jeszcze wymienie pierscienie
     assistance
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2012, 02:54   

Ostatnio też robiłem remont po kolizji z rozrządem. Cały koszt samych części wyniósł mnie około 300 zł. Akurat miałem kumpla który mi splanował głowice oraz frezował gniazda zaworowe za śmieszne pieniądze to i tak za małe pieniądze zrobiłem wszystko.
_________________
     assistance
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-03-2012, 10:30   

drozdalp a mogl bys podac namiary na znajomego tak na przyszlosc bo i tak moja glowica juz w warsztacie
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 19-03-2012, 00:26   

Na pw się odezwę :)
_________________
     assistance
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-03-2012, 17:44   

orientuje się ktoś jakie w tym silniku (1.6 ) są panewki chodzi mi o ilość dziur
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
drozdalp 


Wiek: 31
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-03-2012, 19:27   

pawcio0706, raczej 2 dziury z tego co pamiętam
_________________
     assistance
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 23-03-2012, 16:34   

Silniczek juz zlozony. caly remont silnika pochlonal 1000 zl :roll:
chodzi znacznie ciszej i gladziej niz przed remontem lecz ma 2 male dolegliwosci ktore nie wiem czym sa spowodowane:
1 szybko łapie temperature i w miescie wchodzi ponad 90 stopni napewno jest odpowietrzony
2 na wolnych obrotach delikatnie przerywa jak by na jeden cylinder przy obrotach 1.5 tys nic juz nie slychac

Wie ktos moze czym jest to spowodowane??
prosze o szybka odpowiedz

jednak panewki byly z 3 otworami
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2012, 17:47   

pawcio0706, co do temperatury to się nie przejmuj. Normalna temperatura pracy silnika to ok 95C. Ja mam od bardzo dawna temperaturę na wskaźniku i wg tego wskaźnika 100C i wszystko jest ok. Cały układ chłodzenia wymieniłem i bez efektów więc się tym nie przejmuję
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 23-03-2012, 19:08   

to w takim razie zostaje jeszcze kwestia nierownej pracy silnika na wolnych obrotach

dorzucam jeszcze fotke co sie stalo z paskiem
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2012, 00:01   

Tak z ciekawości zapytam, bo sytuacja podobna jak u kolegi, tylko w temprze. Przyjechał na zakupy, samochód odpalił, ale jak to zazwyczaj bywa, zapomniał czegoś ze sklepu. Wrócił, ale temperka już tylko kręciła. Przyczyn szukał różnych (świece, kable, przewody, wlewanie paliwa bezpośrednio do wtrysku, dopiero na końcu odkrył, że pasek się nie kręci i stracił parę ząbków. Do tego jednak momentu próbował kręcić podobno min. 30 razy... Jak myślicie - wyjdzie z tego? Do tej pory nie odpalił, samochód stoi pod domem, a on tłumaczy się brakiem czasu...
P.S. Ja również słyszałem o silnikach bezkolizyjnych w Tipo. Jak to tak naprawdę jest - są, czy ich nie ma? Jakie to ewentualnie lata produkcji lub jakie siniki?
Pozdr
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 03-09-2012, 00:30   

tasiorM napisał/a:
P.S. Ja również słyszałem o silnikach bezkolizyjnych w Tipo. Jak to tak naprawdę jest - są, czy ich nie ma? Jakie to ewentualnie lata produkcji lub jakie siniki?
Pozdr


silniki bezkolizyjne to FIRE - czyli w uno. Jeżeli chodzi o T/T to każde 1.4 , 1.6, 1.8, 2.0 jest kolizyjne
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-09-2012, 00:48   

Rozumiem. W takim więc razie tym kręceniem dokończył dzieła... Stres potrafi więc zrobić swoje...
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-09-2012, 11:58   

ale moze sprobowac zalozyc nowy pasek tylko przed odpaleniem niech zdejmie pokrywe wtrysku bo moze mu wysadzic jak ssacy wygiety moze mial wiecej szczescia niz ja :D
_________________
Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990
     assistance
 
reval666 



Wiek: 31
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 206
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 04-09-2012, 19:18   

U mnie po zerwanym pasku były próby krecenia rozrusznikiem, odpalania na pych i inne lecz dopiero po tym spojrzałem na pasek i go nie było, pasek wymienilem i temperówka dalej hula nic się jej nie stało a silnik mam 1.6 na wtrysku (159A3.000)
     assistance
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-09-2012, 17:13   wymiana

Drodzy Koledzy!
Jeśli znajdziecie trochę czasu, zerknijcie na ten maglowany tysiące razy temat i udzielcie porady:)
Tak wygląda ten rozrząd.
1. Jak obrócić górne koło, skoro znaki się nie zgadzają? Mam poluzować śrubę i wtedy kręcić? Normalnie nie chce drgnąć, a boję się robić coś na siłę, żeby nie urwać. Chyba, że znaki są o.k., tylko ja źle widzę? Być może to nie do tej kreski się ustawia?
2. Wiem, że ze złości kolega wytargał pasek, tak więc dolne koło mogło się przekręcić. Chodzi mi tylko o to, jak mogę je obracać, jeśli nie będą chciały się kręcić?
3. Skąd będę wiedział, ile naciągnąć pasek?
4. Trzeba go zakładać na określony sposób, czy wystarczy, że ząbki wejdą na swoje miejsce?
PROSZĘ WSZYSTKICH O WYROZUMIAŁOŚĆ. TO MÓJ PIERWSZY RAZ, A JAK WIADOMO, TRZEBA TO ZROBIĆ DELIKATNIE I Z "WYCZUCIEM", BY NIE ZRAZIĆ SIĘ JUŻ NA POCZĄTKU...

** Dodano: 10-09-2012, 22:40 **
Ktoś pomoże?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2012, 11:29   

Zaznaczyłem na foto gdzie prawdopodobnie jest znak na kole wałka rozrządu. Musisz wysunąć zaślepkę max jak strzałka pokazuje i wtedy ustawić znak na kole do znaku na zaślepce.


Obadaj link

ustawienie rozrządu
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-09-2012, 13:31   

Zgadza się, głupi jestem... Wystarczyło zetrzeć smar, by okazało się, że tam nie ma żadnej kreski. Obróciłem kołem wałka i ustawiłem. Czy takie obracanie koła dolnego i górnego niczego nie przestawi? Czy zaznaczone mogę spokojnie odkręcić i wyczyścić?

** Dodano: 11-09-2012, 17:44 **
Jak nie "pomylić" paska o jeden ząbek przy zakładaniu?

** Dodano: 11-09-2012, 18:30 **
1. Jak ustawić tłok cylindra nr 1 w GMP po suwie sprężania (oba zawory zamknięte)?
2. Jak obracając wałem korbowym ustawić koło zamachowe tak, aby znak GMP 1. cylindra znalazł się naprzeciw znaku "0" na obudowie sprzęgła albo aby rowek wpustu koła zębatego wału korbowego znalazł się naprzeciw znaku na przedniej pokrywie kadłuba silnika?
3. Tak na marginesie, niedługo czeka mnie ten zabieg u siebie. Czy zapłon w Tipo 1.6 i.e 1995 rok 75 KM jest regulowany? Jeśli nie, to co w przypadku, gdyby pasek się zerwał?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2012, 10:06   

Wałem można ustawić kluczem 36 przez nakrętkę koła pasowego wału kręcąc zgodnie ze wskazówkami zegara. Przy ustawieniu koła rozrządu na znaki i koła zamachowego na "0" masz GMP na 1 garze, wtedy też powinny się pokrywać znaki na kole zębatym wału i skrzyni korbowej. Kręcąc wałem trzeba uważać aby tłoki nie spotkały się z zaworami :!: nie kręcić na chamca jak poczujesz opór.

Co do zaznaczonego koła zębatego jest to napęd pompy oleju więc możesz śmiało czyścic :)
Kąt wyprzedzenia zapłonu reguluje komp co do 1.6ie 75km
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2012, 18:03   

1. Wyczytałem na forum, że 1.6 ustawia się na czwarty cylinder, więc jak mam to zrobić, skoro na 1 gar ustawiam rozrząd na znaki i koło zamachowe na "0"? Przy ustawianiu górnego koła czułem opór, ale przekręciłem dosyć lekko...
2. Tak więc zapłon do wymiany, jeśli kiedykolwiek zacznie szwankować w 1.6, a przy wymianie rozrządu, mam po prostu "nie dotykać"? Wynika z tego, że ewentualne zerwanie paska grozi wymianą zapłonu?
Jutro zakładamy rozrząd. Głowicy nie ściągaliśmy, więc stan silnika jest wielką niewiadomą. Odpalimy (mam nadzieję) i zobaczymy, co dalej...
DZIĘKUJĘ ZA KAŻDĄ RADĘ!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-09-2012, 20:33   

tasiorM, Kolego nie szukaj dziury w calym i nie zastanawiaj sie na ktorym cylindrze ustawiac tylko ustaw na fabryczne znaki i bedzie ok.Kolejnosci pracy silnika nie musisz znac-sa wyrazne znaki fabryczne na kolach i to w zupelnosci wystarcza.
W 1.6 i.e nawet gdybys chcial to regulacji zaplonu nie wykonasz bo robi ja za Ciebie sterownik silnika a czujnik na wale korbowym tez ma jedna stala pozycje.
Po zerwaniu paska jedynie co grozi to pogieecie zaworow bo silnik jest kolizyjny.Uklad zaplonowy sie od tego nie psuje.Jedyne co Cie teraz czeka to wlasciwie zalozyc pasek na znaki i zadbac o jego prawidlowy naciag a zaplon juz odrazu bedzie dobrze.Nastepnie mozesz juz uruchamiac motor.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2012, 20:47   

Przepraszam, że wiercę dziurę w brzuchu, ale tak to jest, jak się dba o swój samochód, nawet gdy ma on już 17 lat:)
Kolego shagger78, dziękuję za odpowiedź - o to właśnie mi chodziło:)!
Może jeszcze napiszesz, jak samemu naciągnąć odpowiednio pasek, robiąc to pierwszy raz?
P.S. Widzę, że motorek ten sam, będę więc pamiętał...:)
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-09-2012, 21:05   

tasiorM, do napinania paska jest specjalny przyrzad ale...nie slyszalem zeby ktos go mial :) Najlepiej to miec troche doswiadczenia z napinaniem paskow bo za luzny przeskoczy albo zetnie zęby a za ciasny spowoduje szybkie zuzycie paska napinacza a w efekcie nawet jego zerwanie.
Najprostszym sposobem sprawdzisz napiecie paska chwytajac miedzy dwa palce w polowie dlugosci miedzy najbardziej oddalonymi kolami i probujesz go jakby skrecic jak warkocz.Ma sie dawac skrecic o ok 90stopni wokol wlasnej osi.Wtedy bedzie dobrze.Oczywiscie uzywasz w palcach umiarkowanej sily bez wielkiego przykladania sie :) Pozniej obroc silnik ze 2 obroty kluczem i sprawdz ponownie.Oczywiscie sprawdzanie na zimnym silniku bo w miare rozgrzewania sie silnik nieco sie wydluza i pasek robi sie ciasniejszy.Wazne zeby na zimnym montowac i sprawdzac napiecie paska.Pamietaj by wlasciwym momentem dokrecic wzystkie sruby i nakretki.Zwlaszcza kolo pasowe na wale i napinacz.Powodzenia :) Daj znac jak zrobisz czy,,cyka''motorek :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2012, 21:40   

shagger78 napisał/a:
Pozniej obroc silnik ze 2 obroty kluczem i sprawdz ponownie.
Pamietaj by wlasciwym momentem dokrecic wzystkie sruby i nakretki.


Zrozumiałem, żeby sprawdzić naciąg i ustawienia na kołach, ale obrócić kluczem, tzn. co...? Wybacz...
Czyli jakim momentem? Nie "za mocno" i nie "za słabo"? Nie mam żadnych przyrządów:(
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-09-2012, 21:49   

tasiorM, obrócić wałem ze 2 razy o 360st dla pewności 8) przez nakrętkę koła pasowego wału.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load