Motor 1.6 ie |
Autor |
Wiadomość |
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-08-2007, 12:54 Motor 1.6 ie
|
|
|
Mam problem polegający na tym, że jak przyśpieszam bez względu na jakim biegu w skali obrotów od 1000 do 2000 samochód mi szarpie tak jakby nie palił na jakiś cylinder, powyżej 2000 nie ma tego zjawiska. Jak myślicie co to może być. Za podpowiedz wielkie dzięki. |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-08-2007, 21:49
|
|
|
Jeżeli z elektryką na 100% ok to może wypalony/nieszczelny zawór? |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-08-2007, 22:25
|
|
|
A jak pracuje na jałowych? Nie szarpie nic? Domyślam się, że śmigasz na benzynie...
Jeśli elektryka 100% ok, to może być wypalony zawór.. Ale jeśli by tak było, to na jałowym by pracował nierówno (kompresja zdecydowanie niższa na tym jednym garze będzie). |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-08-2007, 13:01
|
|
|
Na biegu jałowym chodzi dobrze, na luzie elegancko wkręca się w obroty. Tak zauważyłem, że pojawia się to po rozgrzaniu silnika. |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 17:20
|
|
|
A jaki masz motor? Monowtrysk, gaźnik? Pojemność jaka? Bo może być albo zapłon na którymś cylindrze nie taki, albo mieszanka nie teges (na wyższych obrotach przepali za bogatą, ale na niskich się będzie strasznie męczył - przerabiałem coś takiego w Fieście na gaźniku kiedyś, w efekcie musiałem ustawić na jałowym uboższą mieszankę, żeby na obrotach szła dobrze).. |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-08-2007, 20:42
|
|
|
Mam silnik o pojemności 1600 na elektronicznym wtrysku jednopunktowym. |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 09:24
|
|
|
a sprawdzałeś świece? Może one się nadają już do wymiany... kopułkę etc. Cały zapłon sprawdź.. nic więcej nie przychodzi mi do głowy Bo jak masz monowtrysk, to mieszanke raczej daje Ci dobrą.. |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 12:39
|
|
|
Mam taki sam silnik i podobny problem, tak samo jak Tobie nie zawsze, ale czasem szarpinie mi jak gwałtownie dodam gazu, bez względu czy zimny czy ciepły. Silnik mam chyba tak sam jak Ty 1.6i.e. (835C1.000). Autko było u mechanika na remoncie silnika (zaworki, itd.), no i powiedział mi żebym wymienił świece i kable bo są przebicia i czasem nie ma iskry na jednym cylindrze - stad pewnie tak szarpie. Świece wymienione problem pozostał więc wina kabli, a kable to tego silnika kosztują tyle kasy że głowa boli... Janmory jakieś 105zł, coś lepszego, np, NGK już 260zł |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 14:56
|
|
|
Do tego jeszcze radze od razu zrobić porządek z kopułką i palcem, zapłon wtedy będzie już przez lata chodził jak trzeba Ale palec o kopułkę trzeba chociaż skontrolować - bo kable mogą być ok, a kopułka zajechana np... |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-08-2007, 18:35
|
|
|
Tak sie składa, że w tym modelu silnika nie ma kopułki ani palca rozdzielacza. Świece mam NGK z przebiegiem około 20 tys.km. Przewody nie wiem jakie i ile już siedzą pod maska, ale są bardzo elastyczne nawet zimą. |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 19:58
|
|
|
Myślałem, że motor 1.6 jest tak samo zbudowany jak 1.4... no, nic.. mój błąd.. Jak zapłon masz ok, to ja Ci nic więcej nie pomogę... Ale kable skontroluj jeszcze, bo ja takie problemy miałem jak mi zapłon fiksował... |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 22:05
|
|
|
No właśnie i dlatego, że nie ma kopułki to kable są z dwoma opornikami, nie pamiętam już jakiej wartości, ale to czyni je super drogimi. Wg katalogu NGK kable to tego silnika mają oznaczenie RC-FT609, ale tylko teoretycznie, kabli w opakowaniu jest 5, nie pasują długością ani końcówkami - zamówiłem i przymierzałem. Po tym zacząłem kombinować inaczej, wszak nie tylko do Tipo wkładali takie siniki, ma go również Lancia Dedra, Delta. Wg katalogu oznaczenia kabli do Lancii jest już inne - RC-FT203, są 4 kabelki, długości się zgadzają, no i mają te dwa oporniki... tylko cena odstrasza...
No ale w końcu trzeba będzie zamówić |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 22:30
|
|
|
tzn ile kosztują bo widze w katalogu takie za 120zł JANMO i za 169zł BERU. Jest to trochę ale nie aż tak dużo . ja do siebie brałem boscha za 110zł ale wymieniłem je po 3 latach na te same a najechały 250tkm , zmieniłem je profilaktycznie bo dwa kable miały niewielkie pęknięcia i tyle. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 22:40
|
|
|
Na pewno do tego silnika 835C1.000? Za Boscha u mnie wołają coś około 300zł, NGK jak pisałem około 260zł, Janmory około 105zł. Jak masz pod ręką katalog to sprawdź kable do Lanci Delty z tym samym silnikiem. Wg katalogu NGK który przestudiowałem dość dobrze do tego samego silnika dla Fiata mają inne, dla Lanci inne. Gdzie tu logika |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 22:51
|
|
|
Sprawdziłem w katalogu i do tego konkretnie silnika są
Bosch - 347,29
NGK - 300,72
Beru - 141,39
SENTECH - 65,84
kable pasują od Lanci Delty II 1,4 ie |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 23:01
|
|
|
Czyli tak jak mówiłem... niestety. Będę musiał popytać u mnie na miejscu o BERU, bo cena w miarę przyzwoita. Ciekawe tylko jak będzie z jakością, nic tej firmy jeszcze do autka nie montowałem |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 23:19
|
|
|
wejdz TUTAJ i sobie zamów. ja współpracuje od paru lat z ich katalogiem. wysyłać towar też wysyłają. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 11:26 Re: Motor 1.6 ie
|
|
|
cornelito napisał/a: | Mam problem polegający na tym, że jak przyśpieszam bez względu na jakim biegu w skali obrotów od 1000 do 2000 samochód mi szarpie tak jakby nie palił na jakiś cylinder, powyżej 2000 nie ma tego zjawiska. Jak myślicie co to może być. Za podpowiedz wielkie dzięki. | witam mam to samo w swojej delcie....z identycznym silnikiem.....dodam ze nie dzieje sie to zawsze i na lpg problem ten nie występuje....moim zdaniem jest to cos z wtryskiem, badz podawaniem paliwa.....bo objaw jest identyczny jakby w gazniku była przytkana pierwsza gardziel....do 2000 nie chce jechac a od 2000 wbija w fotel.....No ale niestety jest to wtrysk i nie wiem co to moze byc........kable i siwece bym wykluczył z tego powodu ze na gazie jest ok.....
** Dodano: 21-08-2007, 12:38 **
a odnosnie kabli....pracuje w sklepie motoryzacyjnym i ceny są następujące....janmory 105zł jeszcze znalazłem jakies sentech za 65zł ale chyba to jakaś plastikowa kicha jest.... a odnosnie tematu, tak jak kolega pisze samochod na biegu jałowym chodzi dosc w porzadku da sie go przegazowac itd.....ale ruszyc z wielkim trudem.....badz wogole.....jeszcze myslalem ze to moze filtr paliwa jakis przytkany czy cos.....nie wiem wkurza mnie to strasznie bo nie lubie takich dziwnych usterek gdzie nie mozna tego zdiagnozowac.....Ja spróboje z tym filtrem i jeszcze moze ten cudowny środek do czyszczenia wtrysku moze cos pomoze..... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 12:57
|
|
|
a to jest wielopunky czy jednopunkt?? warto zdjąć wtryski i je przeczyścić porządnie. i może reset kompa coś pomoże . bo to jest błąd przy podawaniu mieszanki, wg mnie jest jej poprostu za dużo i zalewa cylindry po czym nie nadąża ze spaleniem tego a jak już zwiększają się obroty to dostaje właściwą dawke paliwa . może wine ponosi komputer lub sterownik wtrysków , może coś się spierdzieliło i wtryskiwacze nie otwierają się tak jak powinny?? |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 13:43
|
|
|
jednopunkt to jest......kompa resetowałem......tylko u mnie ta usterka nie występuje ciągle tylko raz za jakis czas.....przykładowo po resecie wiadomo jest ok......potem troche pojeżdze na gazie (benzyna tylko przy odpaleniu) np chce odpalic na benzynie i jechac i wystepuja ww problemy...przełacze na gaz i jest ok.....zgasze odpale i cos mi padnie pojezdzic na benzynie i jest ok nic nie przerywa itd......sadze ze jak jezdze na gazie komp moze łapac jakiś błąd...przez gaz własnie a potem fiksuje na benzynie...a mam niby 2 generacje ale na przekaźnikach.....i dodam ze jak nie miałem gazu a mam jakies 2 tygodnie w tym aucie problem nie wystepował....czasami sporadycznie go cos zamuliło albo zaswieciła sie kontrolka wtrysku....
** Dodano: 21-08-2007, 14:49 **
jeszcze jedno czy filtr paliwa jest gdzies w okolicach baku....np u mnie koło zbiornika jest taka plastikowa pokrywa i sadze ze pod nią.....w tipo miałem w komorze.....a i czy ten wtrysk jest jakis problem przeczyscic samemu i czy da sie cos przy tym spier.......? |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-08-2007, 21:21
|
|
|
Przerabiałem to u siebie. Ewidentnie kable WN. Ja założyłem pół roku temu janmory za 130 zł, dedykowane do tego silnika i jestem zadowolony. Kable zmówiłem na stronie producenta. W ciągu 3 dni przyszły pocztą. Problemy miałem na kablach NGK, właśnie takie szarpnięcia. W nocy fajki świeciły jak dyskoteka.Upewnij się co do świec. Ja głupi dałem sobie wcisnąć NGK do silnika o innym symbolu i przepaliła mi się świeca i w rezultacie bum w obudowę filtra powietrza. Do tego silnika świece NGK o większej ciepłocie. Nie podam ci symboli, bo mam w aucie pod blokiem. Jak będą ci w sklepie dobierać wg. katalogu, to upewnij się, że są dokładnie dedykowane do tego silnika (1.6 i. e. 835 c1 000) |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-08-2007, 18:39
|
|
|
Tak jak nie którzy pisali okazało się, że to przewody, a dokładnie jeden na 4 cyl. Kupiłem firmy janmar made by usa za 31 pln. Jak narazie wszystko ok. Dzięki wszystkim za podpowiedz. |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-09-2007, 13:45
|
|
|
Jak ktoś Ci pomógł, zaznaczaj, że to zrobił.. Wtedy jego post ma żółte tło i łatwiej w przyszłości będzie komuś znaleźć rozwiązanie tego problemu |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-09-2007, 20:17
|
|
|
porczek napisał/a: | NGK już 260zł |
Mam dokładnie taki sam silnik (835C1000), niedawno wymieniałem właśnie przewody zapłonowe - stare przejechały ponad 240 kkm, po czym kupiłem nowe NGK za które zapłaciłem niecałe 70 zł |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-09-2007, 15:13
|
|
|
a u mnie komp łapie błedy....i przez to.........a raczej przez lpg zle podlaczone bez emulatora.... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
|