Motor 1.6 ie |
Autor |
Wiadomość |
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2008, 18:40
|
|
|
Witam od niedawna jestem posiadaczem Fiata Tipo 1,6 I.E. model silnika 835c1,000 nie mam gazu jest to mono-jetronik (pojedynczy wtrysk) przebieg to 230 tys mam podobny problem tzn. na wolnych obrotach chodzi elegancko dopiero po nagrzaniu zaczynal szarpac ostatnio coraz szybciej od rozpoczecia jazdy zaczyna szarpac tzn po rozpoczeciu jazdy z zimnym silnikiem niedawno jeszcze po 45min jazdy zaczynal szarpac ostatnio po jakis 10 min szarpal gdy tak szarpie jak zdejme noge z gazu i powolutku dodaje jak szarpie mozna wcisnac gaz w podloge a obroty zaczynaja spadac do zgasniecia auta idzie wylapac niewielki zakres gazu gdzie samochod jedzie plynnie (nie szarpie) na poczatku wtedy powoli sie zbiera a przy 3tys dostaje cugu mam jeszcze taki patent choc nie zawsze mozliwy z braku czasu ze jak szarpie to wystarczy postac na parkingu lub gdziekolwiek z wylaczonym silnikiem z 10-15 min i przez jakis czas jezdzi wmiare dobrze .Świece ,kable wymienione swiece iskry dedykowane dla tego silnika przejechane (przemeczone)na nich jakies 300km modulu nie wymienialem (brak kopulki zamiast tego modol)wyczyscilem wtrzysk tzn kupilem preparat do czyszczenia wtryskow i go zaaplikowalem do penzynki oprucz tego wyeliminowalem sade lambda poprzez odlaczenie jej jak zaczynalo szarpac i tak jezdzilem i nic nie zminilo sie wiec jest sprawna czekam na przesylke z multimetrem aby sprawdzic czujnik temperatury (niebieska koncowka) oraz zamierzam sprawdzic CPP(czujnik polozenia przepustnicy) co jeszcze oprucz tych czujnikow moze dawac takie objawy widze po tym skracaniu sie czasu po ktorym zaczyna sie to szarpanie ze niebawem pewnie wyjdzie co to za usterka bo pewnie siadzie calkowicie ten czujnik (podejzewam ze to jakis czujnik) autem nie jezdze zbyt czesto gdyz bardzo denerwujace i uciazliwe w ruchu miejskim jest takie szarpanie staram sie narazie sam to zdagnozowac gdyz wole wydac pieniadze na uszkodzony jakis element lub cos innego do auta niz na mechanikow ktorzy potrafia stwierdzic ze jest to wina bledow ogujnych i wystarczy zresetowac komputer albo czepiaja sie pompy paliwa ktora jest nowiutka i w 100% sprawna sprawdzana w salonie lub wtryskow (czyz by sie psuly tylko po jakims czasie) pozdrawiam przepraszam ze sie tak rozpisalem i pisownie i prosze o porady a napewno to sprawdze |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-01-2008, 20:32
|
|
|
MARIOVIRUS,
Tak, jak mówisz, posprawdzaj czujniki, czy są ok. U mnie, np. szarpanie(coraz częstsze) było objawem uszkodzonej uszczelki, która z czasem coraz bardziej rozszczelniała się, a poza tym inne drobne sprawy z podciśnieniem. Użyj szukajki, jest tego naprawdę dużo tutaj na forum. Zakup multimetra, to podstawa poszukiwań uszkodzenia. Powodzenia. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-01-2008, 20:43
|
|
|
komputer możesz sam resetować dla pewności, jeśli możesz to napisz też coś o kolorze świec i spalin, podobne objawy moze też dawać uszczelka pod głowicą,
jeśli ktoś sugerował Ci wtryski to nie wykluczaj od razu takiej możliwości, metal ma to do siebie, że gdy jest zimny to się kurczy, a gorący się rozszerza,
możesz też zrobić test na dobrej wysokooktanowej benzynie i opisać efekt..... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
yagi2
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 04 Gru 2007 Posty: 120 Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-01-2008, 21:17
|
|
|
Podepnę się pod temat:)Mam podobne objawy,tak jakby nie palił na jednym garze.Tylko,że na wolnych obrotach mi faluje.Świece po wykręceniu były czarne,kabel jeden wymieniony,bo miał przebicie.Co to może być?? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 08:47
|
|
|
yagi2 napisał/a: | na wolnych obrotach mi faluje.Świece po wykręceniu były czarne, |
Jeśli nie bierze oleju to zostaje tylko sprawa za bogatej mieszanki, dobierz sie do sondy lambda i sprawdź jak się zachowuje na wolnych obrotach i w czasie jazdy. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 15:57
|
|
|
dokładnie tak jak pisze grzesiekk, a falowanie obrotów, to już różnie przede wszystkim zależy od tego czy mas trysk czy gaźnik |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 17:11
|
|
|
Witam dzisiaj sprawdziłem czujnik temp i rezystancja jest troche inna niz według dokumentu w downloadzie ale rezystancja maleje wraz z wzrostem temperatury czyli nawet jesli dawal by zle odczyty byla by mieszanka najwyzej troche bardziej bogata zaniepokoiło mnie odczyt rezystancji z czujnika CPP jak w nim jest jak sie dodaje gazu to najpierw powinna rezystancja rosnac a pozniej malec ?? i rezystancja ruznila sie od podanej na jednym z forum wedlug tamtego forum
2 3 4
1 2,7 2,53 1,6
2 2,95 1,11
3 1,81
moje były nizsze na stykach 1 2 mialem ok 1,7 a pozostałych nie pamietam ale wydaje mi się że to może być coś tu z tym właśnie że i rezystancja najpierw rośnie a pózniej spada a propo jakim kluczem odkrecic cpp bo tam jest sruba jak na torx tylko ze jeszcze z precikiem na srodku |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 20:07
|
|
|
nie stawiałbym tak bardzo na CPP ale nigdy nic nie wiadomo, może spróbuj się z kimś dogadać i pożyczyć na chwilę moduł.. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
TIPO 1.6- BARTO
Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 20:11
|
|
|
Ja tez sie podepnę w temat. Tez miałem taki problem jak opisałMARIOVIRUS, w pierwszym poście. Wymieniłem wszystko co się dało, czujnik temperatury, termostat ( ale on i tak był do wymiany bo nie uruchamiał wentylatora nawet przy 110 stopniach). Na chwile autko chodziło dobrze i potem znów to samo sie działo. W trakcie jazdy tak szarpało autem że nie dało sie jechać. Na światłach jak stałem to mi gasło i potem był kłopot z jego odpaleniem. W końcu rozebrałem silniczek krokowy, przeczyściłem i od tej pory nie ma w ogóle problemów z jazdą. Super sie teraz jeździ. Na luzie silnik sobie pracuje na wolnych i co mnie zaskoczyło na stałych obrotach utrzymujących sie w wartości 1100 obr/min czego przedtem nie było. Warto by sprawdzić ten silniczek, może w nim tkwi cały problem. Pozdrawiam |
_________________ Zapraszam do komentowania mojego Tipka
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm
-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-02-2008, 11:13
|
|
|
Do tego wszystkiego jeszcze sprawdź/podmień czujnik położenia wału. Słyszałem o przypadkach gdy przestawał on działać poprawnie po nagrzaniu. |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
TIPO 1.6- BARTO
Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 56 Skąd: Kasinka Mała
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-02-2008, 12:24
|
|
|
RYQ, a gdzie takowy czujnik sie znajduje?? i ile tak mniej więcej kosztuje?? |
_________________ Zapraszam do komentowania mojego Tipka
http://forum.tempra.org/t...-ie-vt10420.htm
-->Teraz FIAT TIPO 1.6 i.e. '92 ~192000 km
-->W Planach VW POLO 1.2 12V |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-02-2008, 16:54
|
|
|
troszkę chyba zbieg okoliczności z tym silniczkiem krokowym, bo on tylko lekko dodaje gazu tak samo jakby kierowca lekko pedał nacisnął (mój na przykład nie działa), aczkolwiek mam pewne podejrzenia, że komputer bierze pod uwagę to czy silniczek pracuje czy nie, bo moja temperka równiej pracuje gdy silniczek podaje 1200obr/min niż gdy ja utrzymuję takie obroty.... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-02-2008, 23:32
|
|
|
TIPO 1.6- BARTO cpp znajduje sie po lewej stronie gaznika patrzac do przodu silnika jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza to elegancko jest go widac z taka dosyc duza wtyczka ptzykrecony na 4 sroby torx z bolcem dzisiaj go zdjolem aby sprawdzic czy nie jest przypadkiem juz wytarty i z tad zla praca ale czujnik prawie jak nowy juz sam nie mam pojecia co to moze byc i chyba oddam autko na warsztat fiata niech zrobia bo juz nie mam sily do niego |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2008, 12:52
|
|
|
Mariovirus, jeśli CPP wygląda dobrze to zamontuj go i ustaw.Chce zrobić opis ale jakoś czasu za bardzo nie mam. Napiszę krótko jak to zrobić żeby było dobrze. Włączasz zapłon i otwierasz na maksa przepustnice i trzymasz dotykasz palcem do silnika krokowego jak cofnie się do końca to odłączasz mu zasilanie. Dobrze wcześniej poluzować mu wtyczkę. Na górze widać śrubkę i ma się o nią opierać ogranicznik. I teraz przy całkowicie zamknietej przepustnicy mierzysz między masą a drugim pinem od prawej lub między pierwszym i drugim ma być 0,18V - 0,20V.
Są w nim 4-ry piny nawet jak się przypatrzysz to zobaczysz cyferki od prawej 1,2,4,5. Teraz ściągasz ten kapturek i masz widoczne 4 przewody we wtyczce pomiary robisz między 1 i 2 lub między 2 i masą.
Wiadomo potem resecik.
Wolną chwilą opisze dokładnie jak to się robi. Pozdr Maciekt8 |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
tatung
Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 58 Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-02-2008, 17:07
|
|
|
tak sobie to czytam, i powiem wam ze mialem dokladnie to samo w swojej temprze 1.6 ie, wymienilem co sie dalo, sprawdzilem i zadnych rezultatów, a przyczyna byla banalna, nielaczyla dobrze klema od +, wyczyscilem, zapuścilem specjalnym plynem i teraz jest super, szkoda ze nie wiedzialem wczesniej, kupe kasy bym zaoszczędzil... |
|
|
|
|
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-02-2008, 19:54
|
|
|
Wygląda tak:
Koszt to ~60zł za zamiennik, ale nie ma sensu w ciemno kupować. |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-02-2008, 12:18
|
|
|
Można go częściowo sprawdzić polewając go wodą. Ja kupowałem z miesiąc temu oryginał MM sem8 dałem 60 zł. Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
tege
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 12 Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 13:49
|
|
|
Podepnę się, bo sprawa dotyczy tego właśnie silnika ale problem jest inny. Zastanawiam się, co znajduje się w obudowie po lewej stronie silnika (z perspektywy otwierającego maskę), nad paskami, tuż za "patykiem" do pomiaru poziomu oleju. Dochodzi stamtąd dziwny hałas (nieco piszczący) i zastanawiam się, co może być tego przyczyną.
Pozdrawiam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie '95 - 256 000 i śmiga aż miło |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 14:08
|
|
|
taki masz ten silnik? bo nie mogę skumać o jaką część Ci chodzi |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tege
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 12 Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 14:28
|
|
|
Nieco inny ale ta część wygląda tak samo. chodzi o tą podłużną obudowę tuż nad pierwszą naklejką z żółtymi ramkami od lewej strony. |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie '95 - 256 000 i śmiga aż miło |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 10-02-2008, 14:33
|
|
|
tege napisał/a: | chodzi o tą podłużną obudowę tuż nad pierwszą naklejką z żółtymi ramkami od lewej strony |
oslona paska rozrządu |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 15:05
|
|
|
dokładnie, masz tam najważniejszy paseczek w samochodzie, nie powinny stamtąd dochodzić żadne hałasy, poza oczywiście zwykłym szumem pracującego paska i obracających się kółek |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tege
Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 12 Skąd: Kwidzyn / Poznań
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-02-2008, 16:03
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź . |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie '95 - 256 000 i śmiga aż miło |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 19:27
|
|
|
witam jutro ide odebrac swojego tipeczka z warsztatu dzisiaj juz dzwonilem sie dowiedziec i wedlug nich przyczyna mojego problemu (szarpania) jest zepsuta przepustnica a co najsiemszniejsze nie ma do kupienia jej w calej polsce bynajmniej wedlug salonu fiata pozostaje ukochane allegro ;] trzeba bedzie zamowic i zmienic jak to zrobie to dam znac czy to bylo to |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-02-2008, 12:49
|
|
|
Cześć. Kolego jaki masz wtrysk boscha. To przy lince gazu masz zapisane oznaczenie wtrysku np 0 438 201 041. Możesz zakupić przepustnice z potencjometrem w firmie ETER-MOT. Ja zapłaciłem 200 zł. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
|