Jak ustawic zapłon w 1,4 gaźnik? |
Autor |
Wiadomość |
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 31-08-2006, 16:56 Jak ustawic zapłon w 1,4 gaźnik?
|
|
|
witam mam problemik byłem u gazownika i idiota jeden tak mi popier.dolił w samochodzie, ze sie nic kupy nie trzyma... na gazie jakoś dziwnie chodzi jakby mial 20 KM
a jak zapale na benzynie to sie krztusi. To coś z zapłonem, bo ten idiota ustawial zaplon na gazie ( zamiast na benzynie, a potem na reduktorze dopasować... i pytanko jak sie ustawia zaplon?
nie mam pojecia, wiem, ze sie kreci kopolka ale nie wiem czym i jak i co pomozcie najlepiej prosze o zdjecia... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-08-2006, 19:08
|
|
|
Potrzebna jest lampa stroboskopowa aby ustawić zapłon.Jedź gdzieś do warsztatu,wezmą pewnie pare złotych bo jest to minuta roboty. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-09-2006, 10:50
|
|
|
zapłon? - tzn wg mnie trzeba ustawic odpowiednio aparat zapłonowy tak aby w górnym zwrotnym położeniu tłoka w pierwszym cylindrze palec rozdzielacza - wyglada to jak wskazówka starego zegara - dawał napięcie na pierwszą świece. ustala się to według zazanczenia na blaszanym talerzu po zdjęciu kopułki - jest tam tak kropka w jednym miejscu, która niejak nie wyglada jak zaznaczenie, znajduje się gdzieś na godzinie 5.
tyle teoria. w praktyce ustawienie takie jakie praktykują wszyscy warsztatowcy ustawiający kąt zapłonu wedle instrukcji fiata daje strasznie gówniany efekt w postaci mułowatego auta. z tak ustawionym aparatem jechalem trase 150 km z kedzierzyna do kotliny kłodzkiej i auto miało problemy z przyspiszaniem powyzej 120kmh. z powrotem przekrecilem lekko aparat (nie ma to nic wspólnego z ustawieniem fabrycznym) i auto w trzy osoby szło jak burza, na dwójce -70kmh , na tójce lekko wkreca sie ponad 100kmh i radosnie sie rozpedza do 160kmh.
jednym slowem inne auto :dance: |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-09-2006, 13:35
|
|
|
A jak i w ktora strone krecic?
Moze ktos ma zdjecia? |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-09-2006, 18:34
|
|
|
MiKuS napisał/a: | A jak i w ktora strone krecic?
Moze ktos ma zdjecia? |
MiKuS praktycznie nie jestes w stanie ustawic zaplonu bez lampy stroboskopowej. Oczywiscie mozesz metoda prob i bledow krecic kopółką, ale uwierz mi, że gra nie jest warta świeczki. Warsztat wezmie za taka czynnosc malo kasy, a bedziesz mial pewnosc ze wszystko chodzi.
Dziwi mnie ze nie pojedziesz do tego gazownika i nie zmusisz patałacha do korekty tego co popsul. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-09-2006, 18:53
|
|
|
Aha.
Tam juz nie pojade bo po tym jak mi zepsuli zapłon pojechałem tam jeszcze raz wymienili mi filtr gazu i im nie zaplacilem bo mówiłem że mi samochód rozje.bali a własnie sie pytam czy idzie ustawic od ręki bo te łajzy też robili od reki bez lampy... ale teraz musze jechac gdzie indziej to mi na bank zrobią (tylko tam maja droga robote, dlatego znalazłem sie wczesniej u tych patalachow) dzieki za rady |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Rudiger
Wiek: 46 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 08:16
|
|
|
Odświeżam.
Kupiłem na Allegro mini lampę strobo do regulacji zapłonu.
Rewelacja, 10 minut i miałem wyregulowany zapłon. Był ponad 20st, przestawiłem na 15st. Silnik pracuje bardziej miękko, na benzynie nie przydzwania zaworami.
Także każdemu kto ma silnik 1,4 gaźnik z aparatem w bloku polecam sprawdzenie zapłonu.
Zapłon można sprawdzać w dwóch miejscach: na kole pasowym i na kole zamachowych (wziernik w korpusie sprzęgła pod gumową zaślepką). Polecam koło zamachowe-większa średnica a co za tym idzie większa precyzja pomiaru. |
|
|
|
|
Endry
witamy nowego
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 2 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 21:41
|
|
|
witam, a jak ustawiacie zapłon? tak jak w instrukcji, czy przyśpieszony? |
|
|
|
|
tadziu47
Pomógł: 1 raz Wiek: 77 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 63 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-06-2008, 23:41
|
|
|
Witam !
Dołączam się również z prośbą do tematu " ustawiania zapłonu " , zadanego przez przedmówcę .
Mnie również ciekawi [ z praktyki ] , jaki jest najlepszy kąt wyprzedania zapłonu ?
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 14:33
|
|
|
zasada jest taka, że nominał powinien być dla PB95
można troszke wyprzedzić dla PB98
i jeszcze troszkę bardziej dla LPG
wyższe liczby oktanowe lepiej tolerują wyprzedzony zapłon |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 19:25
|
|
|
yoyo, o ile wyprzedzić zapłon ja jeżdżę na gazie a jak już na PB to mam z reguły 1/3 baku 98 kupie sobie lampkę strobo tylko nie wiem jaki kąt tam ustawić? I w którą stroną kręcić kopułką żeby uzyskać kąt dodatni lub ulejmy (stojąc przodem do samochodu). |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 19:42
|
|
|
JAM_BELFEGOR, niedużo o ok 2-3 stopnie, żeby nie było spalania stukowego
co do stron to ja zawsze rozkimniałem w ten sposób:
palec kręci się w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) więc kręcąc kopułką również w prawo uciekamy przed palcem więc opóźniamy zapłon, a kręcąc pod prąd przyśpieszamy
Objaśnienie dla początkujących mechaników:
Im zapłon bardzie wyprzedzony tym silnik jest mocniejszy, ale zbytnio wyprzedzony spowoduje tzw. spalanie stukowe (detonacyjne) - słowem laika z benzyniaka robi się coś na kształt diesla
liczba oktanowa paliwa oznacza właśnie jego odporność na tego typu zachowanie, im wyższa tym lepiej, a LPG ma najczęściej ok 105 octan (propan 112,, butan 94) - technicznie uzyskać można wartość 90-120, ale najczęściej jest to ok 105 na markowych stacjach |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 20:17
|
|
|
Nie bardzo mogę znaleźć kont fabryczny dla silnika 1.4 gaźnikowego (159A.2000) muszę mieć jakaś bazę od krócej wyjdę 2-3stopnie teraz nie chce kręcić bo nawet nie wiem czy jest dobrze ustawiony. Byłbym wdzięczny za info. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 20:25
|
|
|
a w wtryskach z modułem zamiast kopułki jak w polonezach jak wyglada taka regulacja ?? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 20:56
|
|
|
JAM_BELFEGOR
tyle znalazłem w książce:
MARIOVIRUS, we wtrysku nic nie zrobisz - kątem wyprzedzenia steruje digiplex |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 21:13
|
|
|
Czyli oświetlając lampą stroboskopową wziernik na skrzyni biegów dokładniej koło zamachowe powinienem zobaczyć wykazanie na 10 stopni. Mam tą książkę ale czasem można sobie nią dupę podetrzeć bo nijak ma się do rzeczywistości ;p tak było ze sterowania podciśnieniowym choćby schemat sobie realia sobie.
P.S ten drugi wykres do czegoś potrzebny? mnie interesuje kont biegu jałowego czyż nie? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 21:21
|
|
|
wykresik tak orientacyjnie i tak zapłon ustawiasz na wolnych obrotach
ostatnio miałem lampę w rękach jakieś 6 lat temu na praktyce
to będzie chyba tak:
czujnik od lampy zapinasz na przewód WN 1 cylindra, a lampą oświetlasz koło zamachowe lub z drugiej strony koło pasowe od wału korbowego,
nigdy nie przyglądałem się czy na zamachu w T/T są jakieś znaki, w poldku robiło się kresę kredą na kole pasowym, bodajże gdy 1 tłoczek był w GMP
niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pokręciłem
Rudiger napisał/a: | (wziernik w korpusie sprzęgła pod gumową zaślepką). |
hmm ja to mam otwarte, wątpie żeby coś tam mogło wpaść ale chyba pomyślę o jakiejś osłonce |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-06-2008, 22:24
|
|
|
Cytat: | hmm ja to mam otwarte, wątpię żeby coś tam mogło wpaść ale chyba pomyślę o jakiejś osłonce | piach i kurz z drogi lepiej osłoń czymś. w T/T są chyba jakieś znaczniki które powinny sie pojawić jak oświetlisz je lampą. Nie długo to zweryfikuje i jak coś po robie fotki. Zastanawiam się czy nie jechać na regulacje zapłonu a potem samemu przestawić o 2-3 stopnie. Albo przy regulacji po prosić o przestawianie od razu, ale wiem zaczną sie pytać a po co i od razu głupie komentarze ze tak nie można nie powinno itp itd |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 14:43
|
|
|
spróbować możesz sam, a jak nie wyjdzie i coś pochrzanisz to dopiero jedź i płać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 16:17
|
|
|
Jak pochrzanie mogę nie dojechać hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 17:21
|
|
|
zawsze ustawisz na słuch na tyle zeby dojechać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Luqas
Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 71 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-06-2008, 18:49
|
|
|
nie wiem czy dobrze pamietam ale w 1.4 jescze jest przewod cisnienowy ktory podczas regulacji powinno sie odczepic i zaslepic. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 18:53
|
|
|
hmmm... przewód do aparatu zapłonowego jest racja, ale nie słyszałem żeby trzeba było go na biegu jałowym odczepiać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 19:38
|
|
|
w skanie który wrzuciłem jest nawet napisane - 850obr/min i przewód od regulatora odłączony |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2008, 22:41
|
|
|
A no fakt jest ślepy człowiek hehehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|