Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ustawic zapłon w 1,4 gaźnik?
Autor Wiadomość
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-06-2008, 12:40   

Witam !
do Kol. JAN_BELFEGOR
czy już próbowałeś z tą regulacją ustawienia zapłonu .[ ? ]
Ja mam w swoim TIPO ten sam silnik , ale bez LPG .
Jakieś dwa miesiące temu u mechanika , w moim TIPO zapłon był sprawdzany i jest 10st.
Jednak sądzę , jakby tak dać mu trochę szybszy o jakieś 2st. . to byłby on
zrywniejszy [ ? ]
Nie mam lampy stroboskopowej , aby z tym popraktykować !
A tak my się wydaje , jakby był " zamulony " [ ? ]
Pozdrawiam ! :lol:
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 15:43   

tadziu47, 10 stopni powinno być wg książki, jeśli jeździsz na 95 to wyprzedzając narażasz się na spalanie stukowe, a do 98 1-2 stopnie możesz dołożyć.

jak nie masz lampy to zawsze możesz sobie narysować 2 kreski, aby zaznaczyć położenie a później ciut wyprzedzić (1 stopień i to 1/360 z obwodu)
zaraz mnie ktoś zgromi, że takie rady daję :) ale doświadczenia są najcenniejsze
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 16:46   

tadziu47, nie robiłem tego bo nie miałem czasu poza tym wolałbym mieć jednak lampę do takich rzeczy jeżdżę na LPG i 98 czasem dla przepalenia gaźnika i u mnie było by uzasadnione 11-12stopni jeśli jeździsz na zwykłej 95 nie ruszaj nic lepiej.
yoyo,
yoyo napisał/a:
jak nie masz lampy to zawsze możesz sobie narysować 2 kreski, aby zaznaczyć położenie a później ciut wyprzedzić (1 stopień i to 1/360 z obwodu)
tego nie rozumiem gdzie miałby sobie te kraski namalować ;p ???
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 17:45   

na kole zamachowym od wału albo od strony rozrzadu na kole pasowym tez tym z wału
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 17:52   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
tego nie rozumiem gdzie miałby sobie te kraski namalować ;p ???

na obudowie aparatu, żeby w razie czego wiedzieć w jakie=j był pozycji, a dwie dla tego, ze wtedy jest dokłądniej - ale to oczywiście wersja chałupnicza :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 18:00   

upsss nie o to mi chodziło offtop
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 21:53   

yoyo napisał/a:
ale to oczywiście wersja chałupnicza :)
oj chałupnicza :) ja poczekam jednak na lampę. Oczywiście nie twierdze że się tak nie da, ale wole to zrobić porządnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-06-2008, 14:19   

JAM_BELFEGOR, zauważ ile osób na forum już pisało, że ktoś im kręcił aparatem na ucho (często potem szukali porad jak poradzić sobie z kłopotem), teoria teorią a praktyka praktyką,
brat miał vectrę w którejś coś padło i nie było siły, żeby pracowała na normalnie ustawionym zapłonie, a po ustawieniu na ucho (barrrrrdzo wyprzedzony) szła jak burza :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load