Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak ustawic zapłon w 1,4 gaźnik?
Autor Wiadomość
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 31-08-2006, 16:56   Jak ustawic zapłon w 1,4 gaźnik?

witam mam problemik byłem u gazownika i idiota jeden tak mi popier.dolił w samochodzie, ze sie nic kupy nie trzyma... na gazie jakoś dziwnie chodzi jakby mial 20 KM
a jak zapale na benzynie to sie krztusi. To coś z zapłonem, bo ten idiota ustawial zaplon na gazie ( zamiast na benzynie, a potem na reduktorze dopasować... i pytanko jak sie ustawia zaplon?
nie mam pojecia, wiem, ze sie kreci kopolka ale nie wiem czym i jak i co pomozcie najlepiej prosze o zdjecia...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-08-2006, 19:08   

Potrzebna jest lampa stroboskopowa aby ustawić zapłon.Jedź gdzieś do warsztatu,wezmą pewnie pare złotych bo jest to minuta roboty.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
thaas 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 35
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-09-2006, 10:50   

zapłon? - tzn wg mnie trzeba ustawic odpowiednio aparat zapłonowy tak aby w górnym zwrotnym położeniu tłoka w pierwszym cylindrze palec rozdzielacza - wyglada to jak wskazówka starego zegara - dawał napięcie na pierwszą świece. ustala się to według zazanczenia na blaszanym talerzu po zdjęciu kopułki - jest tam tak kropka w jednym miejscu, która niejak nie wyglada jak zaznaczenie, znajduje się gdzieś na godzinie 5.

tyle teoria. w praktyce ustawienie takie jakie praktykują wszyscy warsztatowcy ustawiający kąt zapłonu wedle instrukcji fiata daje strasznie gówniany efekt w postaci mułowatego auta. z tak ustawionym aparatem jechalem trase 150 km z kedzierzyna do kotliny kłodzkiej i auto miało problemy z przyspiszaniem powyzej 120kmh. z powrotem przekrecilem lekko aparat (nie ma to nic wspólnego z ustawieniem fabrycznym) i auto w trzy osoby szło jak burza, na dwójce -70kmh :lalala: , na tójce lekko wkreca sie ponad 100kmh i radosnie sie rozpedza do 160kmh.

jednym slowem inne auto :dance:
  
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-09-2006, 13:35   

A jak i w ktora strone krecic?
Moze ktos ma zdjecia?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-09-2006, 18:34   

MiKuS napisał/a:
A jak i w ktora strone krecic?
Moze ktos ma zdjecia?

MiKuS praktycznie nie jestes w stanie ustawic zaplonu bez lampy stroboskopowej. Oczywiscie mozesz metoda prob i bledow krecic kopółką, ale uwierz mi, że gra nie jest warta świeczki. Warsztat wezmie za taka czynnosc malo kasy, a bedziesz mial pewnosc ze wszystko chodzi.

Dziwi mnie ze nie pojedziesz do tego gazownika i nie zmusisz patałacha do korekty tego co popsul.
     Moneta
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-09-2006, 18:53   

Aha.
Tam juz nie pojade bo po tym jak mi zepsuli zapłon pojechałem tam jeszcze raz wymienili mi filtr gazu i im nie zaplacilem bo mówiłem że mi samochód rozje.bali a własnie sie pytam czy idzie ustawic od ręki bo te łajzy też robili od reki bez lampy... ale teraz musze jechac gdzie indziej to mi na bank zrobią (tylko tam maja droga robote, dlatego znalazłem sie wczesniej u tych patalachow) dzieki za rady :)
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Rudiger 


Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 17-04-2008, 08:16   

Odświeżam.
Kupiłem na Allegro mini lampę strobo do regulacji zapłonu.
Rewelacja, 10 minut i miałem wyregulowany zapłon. Był ponad 20st, przestawiłem na 15st. Silnik pracuje bardziej miękko, na benzynie nie przydzwania zaworami.
Także każdemu kto ma silnik 1,4 gaźnik z aparatem w bloku polecam sprawdzenie zapłonu.
Zapłon można sprawdzać w dwóch miejscach: na kole pasowym i na kole zamachowych (wziernik w korpusie sprzęgła pod gumową zaślepką). Polecam koło zamachowe-większa średnica a co za tym idzie większa precyzja pomiaru.
  
 
Endry 
witamy nowego


Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 2
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 21:41   

witam, a jak ustawiacie zapłon? tak jak w instrukcji, czy przyśpieszony?
     assistance   Moneta
 
 
tadziu47 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 77
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 63
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-06-2008, 23:41   

Witam !
Dołączam się również z prośbą do tematu " ustawiania zapłonu " , zadanego przez przedmówcę .
Mnie również ciekawi [ z praktyki ] , jaki jest najlepszy kąt wyprzedania zapłonu ?
Pozdrawiam ! :lol:
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 14:33   

zasada jest taka, że nominał powinien być dla PB95
można troszke wyprzedzić dla PB98
i jeszcze troszkę bardziej dla LPG
wyższe liczby oktanowe lepiej tolerują wyprzedzony zapłon
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 19:25   

yoyo, o ile wyprzedzić zapłon ja jeżdżę na gazie a jak już na PB to mam z reguły 1/3 baku 98 kupie sobie lampkę strobo tylko nie wiem jaki kąt tam ustawić? I w którą stroną kręcić kopułką żeby uzyskać kąt dodatni lub ulejmy (stojąc przodem do samochodu).
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 19:42   

JAM_BELFEGOR, niedużo o ok 2-3 stopnie, żeby nie było spalania stukowego
co do stron to ja zawsze rozkimniałem w ten sposób:
palec kręci się w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) więc kręcąc kopułką również w prawo uciekamy przed palcem więc opóźniamy zapłon, a kręcąc pod prąd przyśpieszamy :D


Objaśnienie dla początkujących mechaników:
Im zapłon bardzie wyprzedzony tym silnik jest mocniejszy, ale zbytnio wyprzedzony spowoduje tzw. spalanie stukowe (detonacyjne) - słowem laika z benzyniaka robi się coś na kształt diesla :P
liczba oktanowa paliwa oznacza właśnie jego odporność na tego typu zachowanie, im wyższa tym lepiej, a LPG ma najczęściej ok 105 octan (propan 112,, butan 94) - technicznie uzyskać można wartość 90-120, ale najczęściej jest to ok 105 na markowych stacjach
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 20:17   

Nie bardzo mogę znaleźć kont fabryczny dla silnika 1.4 gaźnikowego (159A.2000) muszę mieć jakaś bazę od krócej wyjdę 2-3stopnie teraz nie chce kręcić bo nawet nie wiem czy jest dobrze ustawiony. Byłbym wdzięczny za info.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-06-2008, 20:25   

a w wtryskach z modułem zamiast kopułki jak w polonezach jak wyglada taka regulacja ??
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 20:56   

JAM_BELFEGOR
tyle znalazłem w książce:





MARIOVIRUS, we wtrysku nic nie zrobisz - kątem wyprzedzenia steruje digiplex
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 21:13   

Czyli oświetlając lampą stroboskopową wziernik na skrzyni biegów dokładniej koło zamachowe powinienem zobaczyć wykazanie na 10 stopni. Mam tą książkę ale czasem można sobie nią dupę podetrzeć bo nijak ma się do rzeczywistości ;p tak było ze sterowania podciśnieniowym choćby schemat sobie realia sobie.
P.S ten drugi wykres do czegoś potrzebny? mnie interesuje kont biegu jałowego czyż nie?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 21:21   

wykresik tak orientacyjnie i tak zapłon ustawiasz na wolnych obrotach
ostatnio miałem lampę w rękach jakieś 6 lat temu na praktyce :P
to będzie chyba tak:
czujnik od lampy zapinasz na przewód WN 1 cylindra, a lampą oświetlasz koło zamachowe lub z drugiej strony koło pasowe od wału korbowego,
nigdy nie przyglądałem się czy na zamachu w T/T są jakieś znaki, w poldku robiło się kresę kredą na kole pasowym, bodajże gdy 1 tłoczek był w GMP
niech mnie ktoś poprawi jeśli coś pokręciłem

Rudiger napisał/a:
(wziernik w korpusie sprzęgła pod gumową zaślepką).

hmm ja to mam otwarte, wątpie żeby coś tam mogło wpaść ale chyba pomyślę o jakiejś osłonce
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-06-2008, 22:24   

Cytat:
hmm ja to mam otwarte, wątpię żeby coś tam mogło wpaść ale chyba pomyślę o jakiejś osłonce
piach i kurz z drogi lepiej osłoń czymś. w T/T są chyba jakieś znaczniki które powinny sie pojawić jak oświetlisz je lampą. Nie długo to zweryfikuje i jak coś po robie fotki. Zastanawiam się czy nie jechać na regulacje zapłonu a potem samemu przestawić o 2-3 stopnie. Albo przy regulacji po prosić o przestawianie od razu, ale wiem zaczną sie pytać a po co i od razu głupie komentarze ze tak nie można nie powinno itp itd
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 14:43   

spróbować możesz sam, a jak nie wyjdzie i coś pochrzanisz to dopiero jedź i płać :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 16:17   

Jak pochrzanie mogę nie dojechać hehehe :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 17:21   

zawsze ustawisz na słuch na tyle zeby dojechać
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Luqas 



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 71
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-06-2008, 18:49   

nie wiem czy dobrze pamietam ale w 1.4 jescze jest przewod cisnienowy ktory podczas regulacji powinno sie odczepic i zaslepic.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 18:53   

hmmm... przewód do aparatu zapłonowego jest racja, ale nie słyszałem żeby trzeba było go na biegu jałowym odczepiać.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 19:38   

w skanie który wrzuciłem jest nawet napisane - 850obr/min i przewód od regulatora odłączony
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-06-2008, 22:41   

A no fakt jest :) ślepy człowiek hehehe
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load