Chwile przed tragedią |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-04-2007, 16:21 Chwile przed tragedią
|
|
|
hałas,szum,który można(ja tak zrobiłem)zwalić na otwarty szyberdach, "dziura w mocy"pedał gazu do oporu,wskaźnik ekonomizera na max-zero reakcji samochodu, po redukcji z 5 na 4 lekka reakcja,minimalne przyspieszenie.
i po ok 3-4 km koniec -zapalają się kontrolki,wszystko staje( wsamochodzie oczywiście)
POSZEDŁ PASEK ROZRZADU.Amen.
Ciekawe jest to że jest tyle czujników,wskaźników itp różnych elementów a paska rozrządu nie ma |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-04-2007, 16:38
|
|
|
Ała
rozbieraj motor i dzialaj. nie az taka tragedia...jak u mnie a niby tylko uszczelka pod głowicą...kuurrrrrr...
Uszczelki,planowanie głowic,nowe sprzeglo,poduszki pod silnik,rozrząd +robota (wyciaganie silnika,remont) i ottt kuuutwa moge sobie Tipka kupic za to... Jak nic pojdzie +- 2500 PLN
Tak czy inaczej wspolczuje...Wiem jak to moze czlowieka szlag trafic jak sie cos popsuje i to tak nagle i drogo...
"a taki był ładny...amerykański" |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-04-2007, 19:57
|
|
|
Ja przeżyłem zerwanie paska w e30 i skończyło sie to typowym spotkaniem czapki z tłokami.
było to ze startu spod świateł (kara Boża)
1, pisk
2, pisk
3, a'la pisk i przy 6500 obrotów dzwon!
Ponieważ prędkość była znaczna, silnik wyrwało z poduszki jednej..
Silnik pojechał na złom, a tłok z wbitym i stopionym prawie zaworem stał się trofeum i nagrodą dla największego rozbitka w klubie |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
KRT
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 397 Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2007, 20:13
|
|
|
Moje kondolencje z powodu Cromki
A tak nawiasem pisząc znajomemu strzelił niedawno pasek w hmmm... niewiem czy dobrz ale chyba w bravo tej 5d i nic mu sie niestało tylko sam pasek do wymiany . Koleś przeżył szoku bo juz myslał że po autku . To sie nazywam mieć szczęście |
_________________ NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi Tipo 2.0 8v <-rozbity Calibra C20NE |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-04-2007, 20:48
|
|
|
William napisał/a: | dzwon! |
Dzwon - wypadek samochodowy.
i co wstawiales silnik do E30 nowy? znow 2,7? |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-04-2007, 21:03
|
|
|
no cóż nie mam nadziei...przy 140km/h a i jeszcze troszkę pojechał,poza tym to sa a raczej były dwa wałki,miało co się zderzać...
koszt naprawy ok 1000,- i to tak w wersji minimalistycznej.
Rozważałem kilka wariantów,poczawszy od AR 155
http://moto.allegro.pl/it...l_od_reki_.html
poprzez BMW 735
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2514799
myślałem również o powrocie do Tipo
http://forum.tempra.org/t...arto-vt7299.htm
oraz o najprostrzym wyjściu kupnie nowego silnika.
Ale okazało się ze szukając nowego silnika znalazłem kilka Crom które po lekkiej negocjacji osiągnęły cene....silnika z wymianą.
I chyba to jest to!!!
mam juz jedną na oku daleko bo aż w jstrzębiu Zdrój.Młodsza ładniejsza za 1300,-.
Lekkie braki jak brak klamki czy uszkodzony licznik to pryszcz bo w swoim mam wszystko sprawne.
Mam tylko jeden kłopot co zrobić ze starym...Chciałbym Ja zostawić ale jak wyrejestrować?Gdzieś chyba muszę kupić zdobyć zaświadczenie o złomowaniu. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-04-2007, 21:46
|
|
|
Ninja napisał/a: | Dzwon - wypadek samochodowy. |
Lub kolizja silnika :] jak to woli.
Ninja napisał/a: | i co wstawiales silnik do E30 nowy? znow 2,7? |
Moja power etka buja się znakomicie i nic jej nie dolega. E30 była kumpla, która stała się znakomitą bazą pod swap.
A myślisz, dlaczego wspomniałem na BK o V12? |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 08:35
|
|
|
William napisał/a: | Lub kolizja silnika :] jak to woli. |
w żargonie rajdowców jest to wypadek a nie kolizja silnika. a wogole co to za stwierdzenie "kolizja silnika"? Defekt jak juz.
dzwon - potoczne określenie wypadku podczas rajdu.
i tym podobne:
zadać dzidę - czyli efektawnie wypaść z drogi, zatrzymując się np. na drzewie.
rozwiesić samochód - ...można na słupie albo na drzewie; a wszystko będzie i tak na pilota, że źle podyktował. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-04-2007, 09:09
|
|
|
RobertWroc napisał/a: | no cóż nie mam nadziei...przy 140km/h a i jeszcze troszkę pojechał,poza tym to sa a raczej były dwa wałki,miało co się zderzać...
koszt naprawy ok 1000,- i to tak w wersji minimalistycznej.
Rozważałem kilka wariantów,poczawszy od AR 155
http://moto.allegro.pl/it...l_od_reki_.html
poprzez BMW 735
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2514799
myślałem również o powrocie do Tipo
http://forum.tempra.org/t...arto-vt7299.htm
oraz o najprostrzym wyjściu kupnie nowego silnika.
Ale okazało się ze szukając nowego silnika znalazłem kilka Crom które po lekkiej negocjacji osiągnęły cene....silnika z wymianą.
I chyba to jest to!!!
mam juz jedną na oku daleko bo aż w jstrzębiu Zdrój.Młodsza ładniejsza za 1300,-.
Lekkie braki jak brak klamki czy uszkodzony licznik to pryszcz bo w swoim mam wszystko sprawne.
Mam tylko jeden kłopot co zrobić ze starym...Chciałbym Ja zostawić ale jak wyrejestrować?Gdzieś chyba muszę kupić zdobyć zaświadczenie o złomowaniu. |
Za 1300 zł to raczej nic dobrego nie bedzie a jak będzie to chyba cud by był...moje własne doswiadczenia są takie że jak sie chce dobry samochód kupić to trzeba za niego zapłacic " troszkę" a takie okazje to raczej wątpliwa sprawa....jeśli tak jak mówisz twoja Croma jest w dobrym stanie to chyba wolałbym zrobic lub wymienić silnik w obecnej, niż kupic nastepną i znowu grzebac w kolejnym sprzęcie...no i oczywiscie problem ze złomowaniem...oczywiście wybór należy do ciebie |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 11:19
|
|
|
Zrobilem taki kosztorys prowizoryczny:
kpl. uszczelek do głowicy - 315zl (kupione)
sprzęgło tarcza -230 (kupione)
napinacz hydrauliczny paska rozrządu - 550 (czekam)
poduszki silnika - 150 (czekam)
świece NGK i uszczelniacze wałkow rozrządu -100 (kupione)
filtr oleju,olej połsyntetyczny (5l) - 74 (kupie od reki)
--------------------------------------------------------------------
1419 PLN
płyn do chłodnicy - 60zl za 10l (kupie od reki)
koszt robocizny 650zl (wraz z docieraniem zaworów)
+ planowanie głowicy ok. 120zl.
-------------------------------------------------------
SUMA za wszystko - 2249 PLN
Kupie za taką cene Tipo...
A wszystko i tak po znizkach. W sklepie japauto.pl koleś dał mi meeega znizki a warsztat zaprzyjazniony rowniez.
Normalnie robocizna kosztowałaby ponad 1200PLN |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2007, 18:44
|
|
|
ninja to ja wole zrobic silniczek i cieszyc sie pelnia zycia.
a w zeszlym roku jeszcze w srebrnej jak wjezdzalem do garazu samochod zgasl. krecilem silniczkiem majac nadzieje ze zapali. no coz nie zapalila. wepchalem ja i zdjalem kopulke aby sprawdzic co jest i znowu krecilem. palec sie nie poruszal. zajrzalem do rozrzadu a tam 13 zebow nie bylo. a pasek mial 5 albo 7 tysiecy spokojnej jazdy. wymienilem pasek i odziwo CUD. nic sie niestalo. a mechanicy liczyli mi koszty naprawy od 750 zlotych. naprawa kosztowala 10%. dobrze ze sam sie za to zabralem |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 19:32
|
|
|
Cytat: | ninja to ja wole zrobic silniczek i cieszyc sie pelnia zycia. |
no toć robie silniczek... |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2007, 19:49
|
|
|
sorki zrozumialem ze zaczales juz watpic w swoje dzialanie.
a z drugiej strony taki silniczek zawsze mozesz przelozyc do nastepnego autka. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 20:12
|
|
|
Ninja napisał/a: | SUMA za wszystko - 2249 PLN
Kupie za taką cene Tipo... |
I Ty mi mówisz, że BMW to drogie auto w utrzymaniu? Za taką cenę mam idealne 4.4l V8 i ~300 koni Nie naprawiam, tylko wymieniam silnik. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2007, 20:15
|
|
|
tylko ze taka wymiana moze podwojnie kopsztowac. ja mialem zostawic sobie silnik ze srebrnej i wlozyc do bordowej ale jak sprawdzilem kompresje byla taka sama wiec odposcilem sobie. 3 tygodnie po sprzedazy silnika poszla uszczelka pod glowica. zrobilem. a teraz urwal sie grzybek zaworu i silnik szrot caly. wiec ja bym sobie zrobil od podstaw. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:18
|
|
|
A ja bym wymienił silnik. To jest jeden dzień roboty wymienić V8. Jeśli znasz stan silnika, to w ramach własnych to oszczędność. Przynajmniej dla mnie, bo akurat mam możliwość. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:22
|
|
|
"JESLI ZNASZ" a to rzadko sie zgadza, a czasami to nawet oszukuja |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:27
|
|
|
u mnie wymiana silnika to jakies...2-5 tys zl?
Tyle kosztują silniki subaru.
V8 o wiele lepiej sie robi niz H4 (boxer).
Jakby mi uszczelka poleciala w V8 jakims to nie musialbym motoru wyjmować. U mnie niestety kategorycznie musze...
BMW? Chyba sie wycofam z mojej teorii ze to drogie auta w utrzymaniu
Subaru jest dopiero drogie hehe |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:29
|
|
|
Szuka się w rozbitych modelach i to na szrotach, co ludzie nawet nie wiedzą o mają. Wtedy można wyrwać rarytasik
Tym sposobem znalazłem silnik BMW 5.4l V12 za niecałe 1000zł :] |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
William
Wiek: 45 Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 63 Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:45
|
|
|
Ninja napisał/a: | ot taki przyklad... |
Ale podajesz ceny silników subarynek z wyższej półki - czyli tych uturbionych i monych. W BMW takie silniki chodzą w cenie 7-12 tys. S50 powszechnie znane jako M3 z e36, z przebiegiem ~200 tys kosztuje ~7tys zł. A wiadomo powszechnie, że prawidłowo użytkownane te silniki, wytrzymuja max 150tys. km Czyli kupujesz za 7 patoli motor m3 do remont praktycznie. |
_________________ BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40% |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 21:52
|
|
|
no przepraszam a jaki ja mam myslisz? Uturbiony mam i mocny. Nie wolnossacy.
W subaru silniki potrafią wytrzymac nawet i 500tys km. Wszystko zalezy od uzytkowania.
a drugi link to akurat silnik wolnossacy bez turbo i kosztuje 8000PLN. Okazja...heh
** Dodano: 14-04-2007, 22:40 **
TEMPRAWG napisał/a: | a z drugiej strony taki silniczek zawsze mozesz przelozyc do nastepnego autka. |
do jakiego na przyklad? Bo nie sądze by pasował do innego prócz subaru. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2007, 23:53
|
|
|
chodzilo mi np. do nastepnego subaru. ja bujam sie tipo/tempra od 5,5 roku
mialem 3 autka wiec spokojnie moglbym jezdzic do tej pory z tym samym silnikiem |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-04-2007, 00:50
|
|
|
Panowie spokojnie mnie tu tragedia spotkała a zamiast współczucia,wy sobie dyskusje nad trumną użądzacie.
Pozwólcie żezacytuję słowa mecjhniaka ktróry to obeirzał" O JA pier*ol ALE KASZANKA,ku*wa JAKBYŚ GRANAT WRZUCIŁ TO MNIEJ POZJEBAŁO"
tobybyło tyle w temacie naprawy.
Kwest5ia wymiany silnka,cóżmamy do czynienie z autkiem które pierwszą rejestracje miało w styczniu 1987 r,więc ruszenie silnika na 99% spowoduje zeokaże sie skrzynia,do poprawek,poduszki pewnie eż itd. koszt przekroczy wartosc pojazdu.
A pomimo ze sporo włożyłem w tensamochód doprowadzajądz go do supr stenu gdzieś leży granica inwestycji.Wkładając kolejny tysiąc niejako zmuszam się do jeżdżenia nim kolejne lata,a mając świadomośc żejuż tyle włożyłem wci.aźż będę wkładał i w efekcie będę jeździł dwudziestokilkuletnim autkiem o wartości kilkunastu(kilkiunastu) tysięcy,
Kiedys trzeba pwiedzieć sobie stop.I myślę że ta chwila nadeszła.
Dlatego szukam innego moze będzie to ponownie Croma , a poprzednia stanie się dawcą narządów dla nowe,może Alfa 155 w sumie prawie Tempra(martwią mnie wypowiedzi na forum Alfy o jej zawodno.sci,albo najbardziej pożądany ale i wzbudzający największy lek i obawy BMW 735.może i Tipo.
Jestem teraz w punkcie wyjści.Muszę podiąćdecyzję niełatwą nie mając zapasu kasy. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-04-2007, 01:05
|
|
|
Ninja napisał/a: | W subaru silniki potrafią wytrzymac nawet i 500tys km. Wszystko zalezy od uzytkowania. |
Ja teoretycznie potrafię przeskoczyć słonia.
Teoretycznie potrafię.
Ninja to nie jest złośliwość ale jednak jak widać, japońską niezawodność, na Twoim przykładzie, można o kant ...... potłuc.
Co z tego, że takie auto rzadziej się psuje skoro jeśli już to zrobi, to wydasz więcej niż ja przez 5 lat użytkowania
Nie jest to bynajmniej jakaś złośliwość w stosunku do Ciebie, a bardziej do osób, którzy twierdzą, że jak kupią "japońca" to po co wozić linkę holowniczą w bagażniku skoro "japońce się nie psują " |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|