Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Chwile przed tragedią
Autor Wiadomość
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-04-2007, 16:21   Chwile przed tragedią

hałas,szum,który można(ja tak zrobiłem)zwalić na otwarty szyberdach, "dziura w mocy"pedał gazu do oporu,wskaźnik ekonomizera na max-zero reakcji samochodu, po redukcji z 5 na 4 lekka reakcja,minimalne przyspieszenie.
i po ok 3-4 km koniec -zapalają się kontrolki,wszystko staje( wsamochodzie oczywiście)
POSZEDŁ PASEK ROZRZADU.Amen.

Ciekawe jest to że jest tyle czujników,wskaźników itp różnych elementów a paska rozrządu nie ma
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-04-2007, 16:38   

Ała :sciana:
rozbieraj motor i dzialaj. nie az taka tragedia...jak u mnie :sciana: a niby tylko uszczelka pod głowicą...kuurrrrrr... :evil:
Uszczelki,planowanie głowic,nowe sprzeglo,poduszki pod silnik,rozrząd +robota (wyciaganie silnika,remont) i ottt kuuutwa moge sobie Tipka kupic za to... Jak nic pojdzie +- 2500 PLN :sciana:
Tak czy inaczej wspolczuje...Wiem jak to moze czlowieka szlag trafic jak sie cos popsuje i to tak nagle i drogo... :?
"a taki był ładny...amerykański" :fufu:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2007, 19:57   

:doubt:

Ja przeżyłem zerwanie paska w e30 i skończyło sie to typowym spotkaniem czapki z tłokami.

było to ze startu spod świateł (kara Boża)

1, pisk
2, pisk
3, a'la pisk ;) i przy 6500 obrotów dzwon!

Ponieważ prędkość była znaczna, silnik wyrwało z poduszki jednej..

Silnik pojechał na złom, a tłok z wbitym i stopionym prawie zaworem stał się trofeum i nagrodą dla największego rozbitka w klubie :P
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
KRT 



Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 397
Skąd: Kraków - NH
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-04-2007, 20:13   

Moje kondolencje :( z powodu Cromki :!:

A tak nawiasem pisząc znajomemu strzelił niedawno pasek w hmmm... niewiem czy dobrz ale chyba w bravo tej 5d i nic mu sie niestało tylko sam pasek do wymiany . Koleś przeżył szoku bo juz myslał że po autku . To sie nazywam mieć szczęście :!:
_________________
:drive: NieCh MoC BędZie Z waMi WaRiAtaMi :diabelek: Tipo 2.0 8v <-rozbity :death: Calibra C20NE :hipis:
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 12-04-2007, 20:48   

William napisał/a:
dzwon!

Dzwon - wypadek samochodowy. :lol:
i co wstawiales silnik do E30 nowy? znow 2,7?
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-04-2007, 21:03   

no cóż nie mam nadziei...przy 140km/h a i jeszcze troszkę pojechał,poza tym to sa a raczej były dwa wałki,miało co się zderzać...
koszt naprawy ok 1000,- i to tak w wersji minimalistycznej.
Rozważałem kilka wariantów,poczawszy od AR 155
http://moto.allegro.pl/it...l_od_reki_.html
poprzez BMW 735
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2514799
myślałem również o powrocie do Tipo

http://forum.tempra.org/t...arto-vt7299.htm

oraz o najprostrzym wyjściu kupnie nowego silnika.
Ale okazało się ze szukając nowego silnika znalazłem kilka Crom które po lekkiej negocjacji osiągnęły cene....silnika z wymianą.
I chyba to jest to!!!
mam juz jedną na oku daleko bo aż w jstrzębiu Zdrój.Młodsza ładniejsza za 1300,-.
Lekkie braki jak brak klamki czy uszkodzony licznik to pryszcz bo w swoim mam wszystko sprawne.
Mam tylko jeden kłopot co zrobić ze starym...Chciałbym Ja zostawić ale jak wyrejestrować?Gdzieś chyba muszę kupić zdobyć zaświadczenie o złomowaniu.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-04-2007, 21:46   

Ninja napisał/a:
Dzwon - wypadek samochodowy.


Lub kolizja silnika :] jak to woli.

Ninja napisał/a:
i co wstawiales silnik do E30 nowy? znow 2,7?


Moja power etka buja się znakomicie i nic jej nie dolega. E30 była kumpla, która stała się znakomitą bazą pod swap.

A myślisz, dlaczego wspomniałem na BK o V12? ;)
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 13-04-2007, 08:35   

William napisał/a:
Lub kolizja silnika :] jak to woli.

w żargonie rajdowców jest to wypadek a nie kolizja silnika. a wogole co to za stwierdzenie "kolizja silnika"? Defekt jak juz.

dzwon - potoczne określenie wypadku podczas rajdu.

i tym podobne:

zadać dzidę - czyli efektawnie wypaść z drogi, zatrzymując się np. na drzewie.
rozwiesić samochód - ...można na słupie albo na drzewie; a wszystko będzie i tak na pilota, że źle podyktował. :lol: 8)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-04-2007, 09:09   

RobertWroc napisał/a:
no cóż nie mam nadziei...przy 140km/h a i jeszcze troszkę pojechał,poza tym to sa a raczej były dwa wałki,miało co się zderzać...
koszt naprawy ok 1000,- i to tak w wersji minimalistycznej.
Rozważałem kilka wariantów,poczawszy od AR 155
http://moto.allegro.pl/it...l_od_reki_.html
poprzez BMW 735
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2514799
myślałem również o powrocie do Tipo

http://forum.tempra.org/t...arto-vt7299.htm

oraz o najprostrzym wyjściu kupnie nowego silnika.
Ale okazało się ze szukając nowego silnika znalazłem kilka Crom które po lekkiej negocjacji osiągnęły cene....silnika z wymianą.
I chyba to jest to!!!
mam juz jedną na oku daleko bo aż w jstrzębiu Zdrój.Młodsza ładniejsza za 1300,-.
Lekkie braki jak brak klamki czy uszkodzony licznik to pryszcz bo w swoim mam wszystko sprawne.
Mam tylko jeden kłopot co zrobić ze starym...Chciałbym Ja zostawić ale jak wyrejestrować?Gdzieś chyba muszę kupić zdobyć zaświadczenie o złomowaniu.


Za 1300 zł to raczej nic dobrego nie bedzie a jak będzie to chyba cud by był...moje własne doswiadczenia są takie że jak sie chce dobry samochód kupić to trzeba za niego zapłacic " troszkę" a takie okazje to raczej wątpliwa sprawa....jeśli tak jak mówisz twoja Croma jest w dobrym stanie to chyba wolałbym zrobic lub wymienić silnik w obecnej, niż kupic nastepną i znowu grzebac w kolejnym sprzęcie...no i oczywiscie problem ze złomowaniem...oczywiście wybór należy do ciebie :)
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-04-2007, 11:19   

Zrobilem taki kosztorys prowizoryczny:

kpl. uszczelek do głowicy - 315zl (kupione)
sprzęgło tarcza -230 (kupione)
napinacz hydrauliczny paska rozrządu - 550 (czekam)
poduszki silnika - 150 (czekam)
świece NGK i uszczelniacze wałkow rozrządu -100 (kupione)
filtr oleju,olej połsyntetyczny (5l) - 74 (kupie od reki)
--------------------------------------------------------------------
1419 PLN


płyn do chłodnicy - 60zl za 10l (kupie od reki)
koszt robocizny 650zl (wraz z docieraniem zaworów)
+ planowanie głowicy ok. 120zl.
-------------------------------------------------------
SUMA za wszystko - 2249 PLN

Kupie za taką cene Tipo... :sciana:

A wszystko i tak po znizkach. W sklepie japauto.pl koleś dał mi meeega znizki a warsztat zaprzyjazniony rowniez.
Normalnie robocizna kosztowałaby ponad 1200PLN :sciana:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2007, 18:44   

ninja to ja wole zrobic silniczek i cieszyc sie pelnia zycia.
a w zeszlym roku jeszcze w srebrnej jak wjezdzalem do garazu samochod zgasl. krecilem silniczkiem majac nadzieje ze zapali. no coz nie zapalila. wepchalem ja i zdjalem kopulke aby sprawdzic co jest i znowu krecilem. palec sie nie poruszal. zajrzalem do rozrzadu a tam 13 zebow nie bylo. a pasek mial 5 albo 7 tysiecy spokojnej jazdy. wymienilem pasek i odziwo CUD. nic sie niestalo. a mechanicy liczyli mi koszty naprawy od 750 zlotych. naprawa kosztowala 10%. dobrze ze sam sie za to zabralem
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-04-2007, 19:32   

Cytat:
ninja to ja wole zrobic silniczek i cieszyc sie pelnia zycia.

no toć robie silniczek... :roll:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2007, 19:49   

sorki zrozumialem ze zaczales juz watpic w swoje dzialanie.
a z drugiej strony taki silniczek zawsze mozesz przelozyc do nastepnego autka.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 20:12   

Ninja napisał/a:
SUMA za wszystko - 2249 PLN

Kupie za taką cene Tipo... :sciana:


I Ty mi mówisz, że BMW to drogie auto w utrzymaniu? ;) Za taką cenę mam idealne 4.4l V8 i ~300 koni Nie naprawiam, tylko wymieniam silnik.
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2007, 20:15   

tylko ze taka wymiana moze podwojnie kopsztowac. ja mialem zostawic sobie silnik ze srebrnej i wlozyc do bordowej ale jak sprawdzilem kompresje byla taka sama wiec odposcilem sobie. 3 tygodnie po sprzedazy silnika poszla uszczelka pod glowica. zrobilem. a teraz urwal sie grzybek zaworu i silnik szrot caly. wiec ja bym sobie zrobil od podstaw.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 21:18   

A ja bym wymienił silnik. To jest jeden dzień roboty wymienić V8. Jeśli znasz stan silnika, to w ramach własnych to oszczędność. Przynajmniej dla mnie, bo akurat mam możliwość.
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2007, 21:22   

"JESLI ZNASZ" a to rzadko sie zgadza, a czasami to nawet oszukuja
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-04-2007, 21:27   

u mnie wymiana silnika to jakies...2-5 tys zl? :roll:
Tyle kosztują silniki subaru.
V8 o wiele lepiej sie robi niz H4 (boxer).
Jakby mi uszczelka poleciala w V8 jakims to nie musialbym motoru wyjmować. U mnie niestety kategorycznie musze...
BMW? Chyba sie wycofam z mojej teorii ze to drogie auta w utrzymaniu :P
Subaru jest dopiero drogie hehe :sciana:
_________________

www.budowork.pl
  
     assistance
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 21:29   

Szuka się w rozbitych modelach i to na szrotach, co ludzie nawet nie wiedzą o mają. Wtedy można wyrwać rarytasik ;)

Tym sposobem znalazłem silnik BMW 5.4l V12 za niecałe 1000zł :]
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-04-2007, 21:32   

http://www.allegro.pl/ite...lnik_ideal.html
http://www.allegro.pl/ite...99_okazja_.html

ot taki przyklad... :roll:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-04-2007, 21:45   

Ninja napisał/a:
ot taki przyklad... :roll:


Ale podajesz ceny silników subarynek z wyższej półki - czyli tych uturbionych i monych. W BMW takie silniki chodzą w cenie 7-12 tys. S50 powszechnie znane jako M3 z e36, z przebiegiem ~200 tys kosztuje ~7tys zł. A wiadomo powszechnie, że prawidłowo użytkownane te silniki, wytrzymuja max 150tys. km Czyli kupujesz za 7 patoli motor m3 do remont praktycznie.
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-04-2007, 21:52   

no przepraszam a jaki ja mam myslisz? Uturbiony mam i mocny. Nie wolnossacy.
W subaru silniki potrafią wytrzymac nawet i 500tys km. Wszystko zalezy od uzytkowania.

a drugi link to akurat silnik wolnossacy bez turbo i kosztuje 8000PLN. Okazja...heh :roll:

** Dodano: 14-04-2007, 22:40 **
TEMPRAWG napisał/a:
a z drugiej strony taki silniczek zawsze mozesz przelozyc do nastepnego autka.

do jakiego na przyklad? :o Bo nie sądze by pasował do innego prócz subaru.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2007, 23:53   

chodzilo mi np. do nastepnego subaru. ja bujam sie tipo/tempra od 5,5 roku
mialem 3 autka wiec spokojnie moglbym jezdzic do tej pory z tym samym silnikiem
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-04-2007, 00:50   

Panowie spokojnie mnie tu tragedia spotkała a zamiast współczucia,wy sobie dyskusje nad trumną użądzacie.

Pozwólcie żezacytuję słowa mecjhniaka ktróry to obeirzał" O JA pier*ol ALE KASZANKA,ku*wa JAKBYŚ GRANAT WRZUCIŁ TO MNIEJ POZJEBAŁO"
tobybyło tyle w temacie naprawy.

Kwest5ia wymiany silnka,cóżmamy do czynienie z autkiem które pierwszą rejestracje miało w styczniu 1987 r,więc ruszenie silnika na 99% spowoduje zeokaże sie skrzynia,do poprawek,poduszki pewnie eż itd. koszt przekroczy wartosc pojazdu.
A pomimo ze sporo włożyłem w tensamochód doprowadzajądz go do supr stenu gdzieś leży granica inwestycji.Wkładając kolejny tysiąc niejako zmuszam się do jeżdżenia nim kolejne lata,a mając świadomośc żejuż tyle włożyłem wci.aźż będę wkładał i w efekcie będę jeździł dwudziestokilkuletnim autkiem o wartości kilkunastu(kilkiunastu) tysięcy,
Kiedys trzeba pwiedzieć sobie stop.I myślę że ta chwila nadeszła.
Dlatego szukam innego moze będzie to ponownie Croma , a poprzednia stanie się dawcą narządów dla nowe,może Alfa 155 w sumie prawie Tempra(martwią mnie wypowiedzi na forum Alfy o jej zawodno.sci,albo najbardziej pożądany ale i wzbudzający największy lek i obawy BMW 735.może i Tipo.
Jestem teraz w punkcie wyjści.Muszę podiąćdecyzję niełatwą nie mając zapasu kasy.
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
  
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-04-2007, 01:05   

Ninja napisał/a:
W subaru silniki potrafią wytrzymac nawet i 500tys km. Wszystko zalezy od uzytkowania.


Ja teoretycznie potrafię przeskoczyć słonia.
Teoretycznie potrafię.

Ninja to nie jest złośliwość ale jednak jak widać, japońską niezawodność, na Twoim przykładzie, można o kant ...... potłuc.
Co z tego, że takie auto rzadziej się psuje skoro jeśli już to zrobi, to wydasz więcej niż ja przez 5 lat użytkowania :roll:
Nie jest to bynajmniej jakaś złośliwość w stosunku do Ciebie, a bardziej do osób, którzy twierdzą, że jak kupią "japońca" to po co wozić linkę holowniczą w bagażniku skoro "japońce się nie psują " :badgrin:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load