|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie odnosnie blos`a |
Autor |
Wiadomość |
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 10:49 Pytanie odnosnie blos`a
|
|
|
Jak juz pisalem, zamierzam kupic BLOSa i tu pytanie, czy oplaca sie kupowac uzywany (cena o polowe mniejsza niz nowy na allegro) i jaki slit wybrac do alfy (2.0 8v 144KM) - czy slit D wystarczy?
Jesli ktos ma blosa na sprzedaz w rozsadnej cenie to prosze o kontakt na priw |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-07-2009, 11:34
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, niewiem jak jest z uzywkami, ale ja proponuje kupic nowy i koniecznie włoskiej firmy, a nie polskiej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 11:44
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, jeśli już koniecznie chcesz BLOS'a, nie pchaj się w używki bo bedzie kłopot w zimie ;] w BLOSie wyciera się w miare użytkowania SLIT i wewnątrz tej plastikowej klapki tulejka slizgowa potem blos sie przyciera, auto muli strzela itp.
Jaki masz w tej chwili reduktor, twoje auto ma 144KM, na blosie aby jezdzilo OK trzeba reduktor na ponad 200KM dlaczego nie pytaj, długa rozmowa, chcesz zadzwon wytlumacze, BLOSa mialem w SEDICI jakies półroku, potem założyłem na jego miejsce sekwencję i bez porównania.
Poszukaj na allegro używanej sekwencji z demontażu, coś na sterowniki STAG200 lub STAG300, reduktor nowy pod sekwencje to twojego silnika to maks 200zł, a radość z jazdy bez porównania do BLOSa.
Nie myśl że ci sie uda bez problemu ustawić BLOSa ;] szlifowanie slita i stojenie "na sondę" cie nie ominie, a i tak co tankowanie i inny gaz bedzie inny sklad mieszanki i zachowanie auto, juz taki urok tego wynalazku.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 11:55
|
|
|
GrzesiekK., wiem ze sekwencja to lepszy wybor, narazie nie mam tyle funduszy na sekwencje, a blos na pewno bedzie sie lepiej sprawowal niz zwykly mikser. A jak przyjdzie do strojenia i montazu to odezwe sie do Ciebie bo widze ze oblatany jestes w temacie
egon. a Ty w sedici masz sekwencje czy blosa? Jesli blosa to jak sie sprawuje? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-07-2009, 12:02
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o napisał/a: | egon. a Ty w sedici masz sekwencje czy blosa? |
No ja mam sekwencje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 12:05
|
|
|
egon., To masz dobrze
GrzesiekK., mam jeszcze jedno pytanie, jak mam instalke 2 gen, jakie bebechy bym musial dokupic zeby zrobic upgrade do sekwencji, bo rozumiem ze calej instalki nie musze kupowac, bo np butla zostaje. |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 12-07-2009, 12:07
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, cały przód, tzn, listwa wtryskowa, reduktor, komp od LPG, i jakies tam filtry (chyba są dwa) reszta zostaje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-07-2009, 15:22
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, przemysl dobrze ta sprawe BLOSa, policz ile wyjdzie cie blos+mocny reduktor [np. OMVL], bo na tym co w tej chwili masz i byl dobierany pod mikser nie bedzie dobrze auto jezdzilo, zapewne wyjdzie ci ze za ~250zł wiecej masz kompletny przód pod sekwencje ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-07-2009, 15:45
|
|
|
GrzesiekK., a moglbys napisac jakie bebechy (tzn jakich firm) bys tu widzial do sekwencji? Jesli mozesz to podaj jakies orientacyjne ceny, bo moze rzeczywscie warto oszczedzic troche i dolozyc do sekwencji A jaki bylby mniej wiecej koszt zalozenia tych bebechow? |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-07-2009, 09:18
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, sterownik STAG4 lub STAG300plus, do tego reduktor ktorys z podanych: Zavoli Zeta-s/EG150/Scorpion MINI lub ST, wtryskiwacze MAGICJET i jazda |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-07-2009, 12:11
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | STAG4 | GrzesiekK. napisał/a: | Scorpion MINI |
Dokładnie takie mam w sedici, tylko listwe Valteca
GrzesiekK. napisał/a: | na blosie aby jezdzilo OK trzeba reduktor na ponad 200KM |
GrzesiekK., z tego co wiem to Scorpion MINI jest do 150KM Ale gdzies słyszałem, ze jest to dobry reduktor zresztą u mnie daje rade |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-07-2009, 14:10
|
|
|
egon., scoprion mini daje radę pociągnąć stabilnie 160KM, dlatego poleciłem go do tej alfy, jest nie drogi, dobrze wykonany, stabilny cisnieniowo i termicznie no i nasz rodzimy przemysł trzeba wspierać |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 15-07-2009, 15:29
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | scoprion mini daje radę pociągnąć stabilnie 160KM, dlatego poleciłem go do tej alfy, jest nie drogi, dobrze wykonany, stabilny cisnieniowo i termicznie |
Dobrze wiedziec |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-07-2009, 16:35
|
|
|
Ok poszukam sobie ceny komponentow i jeszcze raz przemysle sparwe
Możecie mi powiedziec od czego jest to kolanko zaznaczone na zdjęciach, bo nie spotkalem sie z nim w innych blosach
** Dodano: 19-07-2009, 11:58 **
Up
** Dodano: 25-07-2009, 20:54 **
Pytanie do speców, co powiecie na ten zestaw? Ten parownik da rade czy sobie go odpuscic?
http://www.moto.allegro.p...y_parownik.html |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-07-2009, 19:58 Pytanie odnosnie blos`a - c.d.
|
|
|
co powiecie na ten zestaw i czy ten parownik da rade?
http://www.moto.allegro.p...y_parownik.html
** Dodano: 27-07-2009, 20:56 **
Teraz mam pytanie odnośnie parownika, jaki lepszy do blos`a: BRC Tecno G (nie wiem czy na pewno ale chyba 100kW) czy BRC AT90E 140kW. |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 20:16
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, to kolanko to bypass powietrza do silnika krokowego/zaworu VAE od wolnych obrotow |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-08-2009, 22:21
|
|
|
Nie kupuj blosa raz ze cieżko wystroic a pozatym i tak mogą zdazać sie strzały w kolektor ,zalóż sekwencje tak jak koledzy ci radzą i klopot rozwiązany.Ugadaj sie z jakims gazownikiem prywatnie ale nie wiecej jak na 150-200zl za montaż,bo ogolnie to dużo mimo wszystko roboty nie ma .
Ja bym tam upchnal reduktor skorpion bo tanszy od zavoli a tez jest wydajny,a co do listwy wtryskowej gazu to raczej typu valtek 1ohm bo magicjet jest dużo droższa chociaż napewno lepsza.
Moja rada jak bys sie zdecydowal to dopilnuj żeby ci nie wcisneli apacza (rail)jest to listwa raz ze głośna a pozatym często zdażaja sie wadliwe, taka moja rada reszta należy do Ciebie |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-08-2009, 15:38
|
|
|
bodzio82, dzieki za rade ale juz troche po fakcie powiem tyle, moze blos nie jest wyregulowany cycus glancus, moze nie jezdzi jak na sekwencji, ale powiem jedno - bez porownania do zwyklego miksera. Autko zaczelo jezdzic, skonczylo szarpac, wolne nie lataja, czyli jestem zadowolony bo jest lepiej niz bylo. A jak juz mowilem, nie stac mnie teraz na sekwencje, ale moze kiedys |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-08-2009, 21:09
|
|
|
bodzio82 napisał/a: | co do listwy wtryskowej gazu to raczej typu valtek |
mam to w Toyocie; nie jeżdżę na gazie co prawda i dobrze, ale będę pewno musiał też na LPG pojeździć a na valtekach to raczej niemożliwe; potwierdza się, że po niedużym przebiegu albo leją albo się blokują; sam sobie będę musiał na magijety zmienić; valteki ponadto o ile wiem nie są zbyt powtarzalne, leją jak chcą, jeden tak, drugi inaczej, po jakimś czasie jeszcze inaczej... jak listwa to nie valtek; mądry Polak po szkodzie; taką kiedyś dałem sobie założyć, nie sprawdziłem, potem za pól roku wyszło; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-08-2009, 16:22
|
|
|
unknown napisał/a: | mam to w Toyocie; nie jeżdżę na gazie co prawda i dobrze, ale będę pewno musiał też na LPG pojeździć a na valtekach to raczej niemożliwe; potwierdza się, że po niedużym przebiegu albo leją albo się blokują; |
masz racje ze valtek 1ohm nie jest trwały ale zdarza sie ze 50tys i dalej jet ok.Jak sie trafi to sie dlugo jezdzi .Napewno sie nie zgodze ze valteki sa wszystkie do kitu np.listwy czerwone czy niebieskie 3ohm jezdza dobrze i dlugo sa o niebo lepsze a napewno nie ma problemu zeby zastosowac 3ohm w Alfie ROMEO,nie ma koniecznosci montowania list 1ohm.Sam jezdze na 3ohm valteka i zadnych problemow nie ma jesli chodzi o przyspieszenie i spalanie i prace na biegu jalowym.Ogólnie 3omówki sa ok |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-08-2009, 11:49
|
|
|
bodzio82 napisał/a: | [ nie ma problemu zeby zastosowac 3ohm w Alfie ROMEO,nie ma koniecznosci montowania list 1ohm. |
W tym aucie odpadają już na starcie, masz tu wtrysk full grupe lub półsekwencje, zależy który sterownik PB siedzi, 3omowy Valtek nie wyrobi z czasami wtrysku przy odpowiednio duzej dyszy aby mocy temu autu nie brakowało.
Znowu kolego piszesz ogólnikowo i głupoty, nie biorąc pod uwagę typu wtrysku w konkretnym silniku.... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-08-2009, 20:19
|
|
|
GrzesiekK., full grupa w alfie raczej nie full grupa jest stosowana glownie w autach typu citroen xsantia ogolnie auta z francji i starszy rocznik obecnie juz nie stosuje sie full grupy tym bardziej w alfie romeo ,a czy silniki np. twin spark to twoim zdaniem full grupa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-08-2009, 20:34
|
|
|
bodzio82, kolego, doedukuj się, w AR twinsparków jest parę typów, od starszych aluminiowych 8V na łańcuchu rozrządu bez wariatora aż po nowsze 16V z wariatorem rozrządu.
U kolegi w 155tce siedzi 8V TS który na 99% ma minimum półsekwencję, ale bywały i z full grupą.
DODANE: Wyszperałem swoje dawne dane bo robiłem takie auto, ten silnik ma dokładnie czas wtrysku na wolnych 2ms, w czasie jazdy występuja czasy wtrysku od 1.5ms do 7ms - dalej chcesz do niego z Valtekami podejść??!! Zastanów się trochę bo widzę że jak większość zdecydowana monterów LPG nie wiesz co czynisz ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-08-2009, 22:31
|
|
|
jeśli nawet full grupa jest w tym silniku to żolty valtek czy np alex dlaczego ma sobie nie poradzic?główna rzecz to zestroic takie auto wzgledem benzyny.
Ja montowałem sekwencje w xsanti 1.6 8v na full grupie najpierw żólty valtek niestety lipa silnik dalej jakby nie przepalal mieszanki ,nastepnie podeszlismy z listwa MagicJet i niestety tez nic to nie dalo czasy wtrysku rozjezdzaly sie wzgledem benzyny odchyłka byla za duza wiec instalacje musialem zdemontowac
Skoro to full grupa to moim zdaniem najlepszym rozwiazaniem jest pozostanie przy instalacji mieszalnikowej takie moje zdanie ty masz zapewne odmienne niz moje
Wiem jednak ze napewno sie zgodzisz z tym ze na full grupie silnik musi byc w stanie idealnym(nie powypalane zawory równe ciśnienie itp.) zeby pracował dobrze na gazie inaczej nie ma szans na powodzenie |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-08-2009, 11:39
|
|
|
bodzio82 napisał/a: | jeśli nawet full grupa jest w tym silniku to żolty valtek czy np alex dlaczego ma sobie nie poradzic?główna rzecz to zestroic takie auto wzgledem benzyny. |
Widzisz cały problem polega na tym że valtek/Rail itp są za mało dokładne i wydajne aby pracować z full grupa, dasz odpowiednio dużą dyszę aby wykarmić silnik przy pełnej mocy i wtrysk się nie zapętlał to będziesz miał mega problemy ze stabilnością wolnych obrotów itp. sam tego doświadczyłeś zresztą.
Co do silników z full grupą, półsekwencja, zgadza się sa bardziej wymagające z racji krótkich czasów wtrysku PB w jakich musimy się zmieścić w wtryskiem LPG, ale w obecnej chwili robi się je bez problemu na polskim STAGu300, Matrixach i "przewymiarowanym" reduktorze aby był bardzo stabilny ciśnieniowo przy pełnym obciążeniu, aby nie było problemów ciśnienie nie może więcej jak o 0.1bar opaść przy pełnej mocy.
Wiesz co do instalacji mikserowych, nie po to masz wtrysk elektroniczny a aucie żeby z jego dobrodziejstw nie korzystać i robić z silnika toporny nawet nie układ gaźnikowy bo do niego mu daleko na LPG podciśnieniowym i ograniczać moc silnika zarówno na PB jak i LPG zawężając "światło dolotu" względem powierzchni przepustnicy mikserem.
W chwili obecnej nawet silniki na wtrysku jednopunktowym staram się klientom robić na wtrysku IV generacji, i uwierz da się ;] a kultura użytkowania takiej instalacji względem rozwiązania z mikserem jest bez porównania. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|