|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie odnosnie blos`a |
Autor |
Wiadomość |
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2009, 17:10
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | W chwili obecnej nawet silniki na wtrysku jednopunktowym staram się klientom robić na wtrysku IV generacji, i uwierz da się ;] |
i o tym chciałbym się coś więcej dowiedzieć. w lagunie mam silnik na jednopunkcie 1.8. obecnie mam II gen. da się coś z tym zrobić? robiłeś kiedyś taki silnik? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-08-2009, 18:42
|
|
|
konikks, ciekawe czy nie masz ukladu renix bo wtedy to porazka z gazem |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2009, 18:47
|
|
|
z tego co wiem na wielopunktach jest renix. istnieją emulatory, da się zrobić. ja mam jednopunkt chyba ale pewny nie jestem firmy siemens. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-08-2009, 18:56
|
|
|
pomylka na jednopuncie czyli nie renix sory nie doczytalem ze jednopunkt,a tak wogole to ja jestem gazownikiem i tez chcialbym sie dowiedziec jak Grzesiek potrafi zalozyc do tego skwencje bo u nas w plocku za slabi fachowcy do takiej przerobki,apropo nie wszystkie wielopunkty z silnikami 1.8 to renix! |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-08-2009, 19:46
|
|
|
bodzio82, sprawa nie jest prosta, wiele godzin w garażu i prób mnie to kosztowało, jest naprawdę tylko parę osób w kraju to robiących, nie zdradzę Ci jak to zrobić ale naprowadzę, pomyśl jak jest realizowane podawanie PB przez wtrysk jednopunktowy, gdzie trzeba wtrysnąć gaz/jak nawiercić kolektor, do tego bardzo szybka i dokładna listwa wtryskowa [chyba wiesz jaka] a z wysterowaniem 4 wtrysków LPG jednym sygnałem PB chyba nie będziesz miał problemu, lutownica w rękę, cążki i zrobione ;] No i sterownik, musi mieć korekcje czasów wtrysku LPG po obrotach, potem sonda szerokopasmowa w "tyłek" i żmudne strojenie.
DODANE: Zresztą co to za wyzwanie jednopunkt na wtrysku zrobić, znam ludzi którzy juz silnika Wankla w Mazdzie zagazowali ... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-08-2009, 20:57
|
|
|
Panowie, kolejne pytanie. Czy jak zakladam blosa to muszę tez zmienic filtr od gazu na wydajnieszy i przewody od gazu na wieksze? |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-08-2009, 21:03
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o napisał/a: | Panowie, kolejne pytanie. Czy jak zakladam blosa to muszę tez zmienic filtr od gazu na wydajnieszy i przewody od gazu na wieksze? |
Nie ma wydajniejszych czy mniej wydajnych filtrów,co do przewodów to chodzi Ci zapewne o zmiane z fi 6 na fi 8 wiec to jest zalezne od mocy jesli auto ma wiecej niz 150 KM DAJEMY MIEDZ 8 ponizej 150KM raczej miedz 6(przynajmniej ja tak robie na warsztacie).Nieraz potrzebny jest wydajniejszy wielozawór w butli ale to raczej stosuje sie w autach powyzej 200KM. |
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-08-2009, 23:53
|
|
|
bodzio82 napisał/a: | p_r_z_e_m_k_o napisał/a: | Panowie, kolejne pytanie. Czy jak zakladam blosa to muszę tez zmienic filtr od gazu na wydajnieszy i przewody od gazu na wieksze? |
Nie ma wydajniejszych czy mniej wydajnych filtrów,co do przewodów to chodzi Ci zapewne o zmiane z fi 6 na fi 8 wiec to jest zalezne od mocy jesli auto ma wiecej niz 150 KM DAJEMY MIEDZ 8 ponizej 150KM raczej miedz 6(przynajmniej ja tak robie na warsztacie).Nieraz potrzebny jest wydajniejszy wielozawór w butli ale to raczej stosuje sie w autach powyzej 200KM. |
Ok, dzieki za odpowiedz. Bo problem u mnie jest taki ze obecny parownik (BRC Tecno 100 kW) ma inne wejscie niż ten który chce założyc (BRC AT90E 140 kW) Tak wiec ogarnąlem też od właściciela zarobiony przewod od filtra do parownika i okazało sie że miał właśnie 8 mm a ja mam całą instalke w miedzi 6 mm. Czyli rozumiem że mam sobie zarobić jeden (6mm) albo drugi (8mm) przewód od filtra do parownika i wszystko bedzie ok, nie muszę zmieniać całości na 8mm? |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-08-2009, 07:35
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o, tak nie dasz rady zarobic bo na przewód fi8 nie naciagniesz barylki fi 6,mozesz kupic taka zlaczke z jednej strony bedziesz mnial wejscie na 8 a z drugiej na 6 zrób tak:
od filtra czyli od elektrozaworu wychodzisz fi 6 tak jak mniales wczesniej wkrecasz w zlaczke gdzie jest fi 6,nastepnie miedz fi 8 wkrecasz z drugiej strony i juz przewodem fi 8 lecisz do parownika.Tak jak powiedzialem potrzebujesz zlaczki.
A najwazniejsze jak juz wszystko zmontujesz to w łapę butelka z rospylaczem np po plynie do mycia szyb woda z ludwikiem i wszystkie polaczenia dokladnie spryskaj w celu sprawdzenia czy nie ma wyciekow
TAK wyglada ta złączka:
|
|
|
|
|
p_r_z_e_m_k_o
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 355 Skąd: Kościan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-08-2009, 10:23
|
|
|
bodzio82 dzięki, o taką odpowiedź mi chodziło. Powiedz jeszcze gdzie szukać takiej złączki, w motoryzacyjnym, jechać do jakiegoś gazownika czy gdzieś jeszcze? |
_________________ Tipo 1,9 Tds - Mariana
AR 155 2.0 8v TS / AR GT 1.9 JTDm |
|
|
|
|
bodzio82
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-08-2009, 19:53
|
|
|
poszukaj hurtowni z czesciami do gazu ,u gazownika lepiej nie bo Cie za mocno podliczą ,taka zlaczka w hurtowni kosztuje okolo 15zl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|